Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VaihtoVirta
    replied
    Kampiakselin "kunkkupultin" aukaisuun/kiinnilaittoon tarvittava työkalu.



    Ihan vaan siltä varalta, että jos jollakulla täytyy tuollainen tehdä, niin M20 hihnapyörä käy mukavasti sinne, hieman joutuu keskireikää viilaamaan ja poraamaan uuden pulttijaon. Hienosti aukesi 1,5metrin jatkovarrella

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Jeps, tilasin itsekin KL-Varaosista pelkät puslat (ei ollu pahan hintaiset). Puslien mukana ei toimiteta pultteja, kannattaako vanhoja käyttää vai uudet tilalle? olin katsovinaan Realoemista että pultit ovat kokoa M14x1,5x150?
    Eikös tuo parhaiten selviä kun näytät vähän teräsharjaa tai smirkeliä ja katsot missä kunnossa pultti on. Itse ainakin hyödyntänyt kaikki sellaiset pultit, mitkä ovat olleet hyväkuntoisia. Ainoastaan ruostuneet vaihtanut uuteen. Käy suosilla ostamassa vaikka jostakin traktorivaraosa liikkeestä tms. kasa uusia erikokoisia pultteja ja muttereita. Eivät maksa paljoa ja ei tarvitse lähteä joka kerralla erikseen metsästämään tiettyä pulttikokoa.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Originally posted by Jarjestaja View Post
    ittellä riitti reaktiotankojen puslien vaihto...
    Jeps, tilasin itsekin KL-Varaosista pelkät puslat (ei ollu pahan hintaiset). Puslien mukana ei toimiteta pultteja, kannattaako vanhoja käyttää vai uudet tilalle? olin katsovinaan Realoemista että pultit ovat kokoa M14x1,5x150?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.
    Tuohon en taas osaa kyllä vastata, koska omassa oli halogeenivalot orkkiksena.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.
    Kyllä se valojen korkeudensäätötanko oli ainakin omassani näin:



    En ymmärrä miksi tukivarsi olisi erilainen valojen korkeudensäädöllä varustetuissa, kun tuon kiinnitys on kynkässä
    Last edited by VaihtoVirta; 25-04-2012, 14:26.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Jep. sellainen pieni reikä siinä melko keskikohdassa oli, kun tilasin takapäähän ylemmät ja alemmat tukivarret aikoinaan. :think
    Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Olisi tarvetta tilata seiskaan repsikan puolelle takaylätukivarsi, eli se "bumerangi". Mutkia matkaan toi kuitenkin se, että Car Partsin sivuilla kyseisen osan lisätiedoissa lukee, ettei sovellu xenon valolliseen autoon, joka minun autoni siis on. Mitä nyt tuota tukivartta on seiskan alla tullut tiirailtua, niin sen kylkeenhän on kytketty sellainen tanko, joka ilmeisesti liittyy valojen automaattisäätöön, mutta millälailla tuo konsepti muuttaa tukivarren rakennetta? Nimittäin kun vuosi takaperin vaihdoin kuskin puolelle samaisen tukivarren, ainakin siinä tukivarressa oli tukivarren puolivälissä reikä. Eikös se valojen säätötanko pultata samaiseen reikään siellä repsikan puolella?
    Jep. sellainen pieni reikä siinä melko keskikohdassa oli, kun tilasin takapäähän ylemmät ja alemmat tukivarret aikoinaan. :think

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Olisi tarvetta tilata seiskaan repsikan puolelle takaylätukivarsi, eli se "bumerangi". Mutkia matkaan toi kuitenkin se, että Car Partsin sivuilla kyseisen osan lisätiedoissa lukee, ettei sovellu xenon valolliseen autoon, joka minun autoni siis on. Mitä nyt tuota tukivartta on seiskan alla tullut tiirailtua, niin sen kylkeenhän on kytketty sellainen tanko, joka ilmeisesti liittyy valojen automaattisäätöön, mutta millälailla tuo konsepti muuttaa tukivarren rakennetta? Nimittäin kun vuosi takaperin vaihdoin kuskin puolelle samaisen tukivarren, ainakin siinä tukivarressa oli tukivarren puolivälissä reikä. Eikös se valojen säätötanko pultata samaiseen reikään siellä repsikan puolella?

    Leave a comment:


  • renze
    replied
    Vein auton huoltoon näytille heittelehtivän tyhjäkäynnin takia (600-650rpm).
    Itelle oli pari päivää aikasemmin selvinny että rail-paine heittelehtii 290-370 välillä, amplitudi ~1 sekuntti. Ei varmaan normaalia?
    Toivottu arvo ~325. Paineet käy aina alhaalla kun tyhjäkäynti niiaa. Korkeapainepumpussa vikaa?

    Suuttimien korjausarvoja ei mistään päästy katsomaan ja sanoin huollolle, että ottaa ne ylös jotta itsekin saan tietää.
    Kerroin niille paineiden heittelystä.

    Tänään otin yhteyttä korjaamoon, että mitä kuuluu.
    Kertoivat, että #2 suutin pitää vaihtaa kun ei korjausarvo oo toleransseissa.
    Kysyin paljo arvo on ja mitkä on valmistajan toleranssit. Ei osannut vastata ja sanoi palaavansa asiaan.
    Onko toleranssi -4,0 - +5,0?

    Kaikki 8 suutinta on ~100tkm ajettuja.
    Oli kovasti huollon kaveri sitä mieltä, että tyhjäkäynnin heittely johtuu yhdestä huonosta suuttimesta.
    Voiko oikeesti olla näin?

    Ilmeisesti painepuolta ei oltu vielä selvitelty.
    Ei tekis mieli maksaa suutinremppaa ja todeta, että vika on jossain muualla.
    Last edited by renze; 24-04-2012, 14:55. Reason: yhdys sana

    Leave a comment:


  • Jarjestaja
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Alkanut seiska ravistamaan n.80km/h vauhdissa. Ravistaa sekä ajaessa että jarruttaessa. Ilmeisesti reaktiotankojen vaihto edessä?
    ittellä riitti reaktiotankojen puslien vaihto...

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    No lienee pääasia, että saa hyvät merkit vanhaan ketjuun ja hammaspyöriin, niin ei tule ahdistuskohtauksia jos jokin menee pieleen

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Joku kuva vielä:

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Se on melkeen varmempi tehdä hammaspyörien väli kerrallaan, vaihtaa uuden pätkän ketjua vanhan tilalle, varsinkin kampuran pyörässä sekoaa todella helposti kun se pääsee hyppäämään niin helposti.
    Mutta onnistuu kyllä kun käyttää aikaa ja järkeä

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Hammaspyörät näyttää kaikki hyviltä, joten tilaukseen lähti laahaimet ja uusi ketju + iso kasa tiivisteitä yms. roipetta. Nokka-akselin lukitustyökaluja ei ole ja ajatus oli vaihtaa laahaimet + ketju jakoon koskematta.

    Eli merkkaan hammaspyörät ja vanhan ketjun, jonka jälkeen nostan ketjun pois, merkkaan uuteen ketjuun merkit vanhasta ketjusta ja nostan uuden ketjun kohdistaen merkit paikalleen + kasaus? :think

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    laahaimien kuluminen johtunee siitä et M60 koneissa jako 2rivisella ja M62 1 rivirellä kettingillä...
    Johtuisko kuitenkin siitä, ettei siellä ole keskimmäistä laahainta M60-koneissa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎