Ihan vaan siltä varalta, että jos jollakulla täytyy tuollainen tehdä, niin M20 hihnapyörä käy mukavasti sinne, hieman joutuu keskireikää viilaamaan ja poraamaan uuden pulttijaon. Hienosti aukesi 1,5metrin jatkovarrella
Jeps, tilasin itsekin KL-Varaosista pelkät puslat (ei ollu pahan hintaiset). Puslien mukana ei toimiteta pultteja, kannattaako vanhoja käyttää vai uudet tilalle? olin katsovinaan Realoemista että pultit ovat kokoa M14x1,5x150?
Eikös tuo parhaiten selviä kun näytät vähän teräsharjaa tai smirkeliä ja katsot missä kunnossa pultti on. Itse ainakin hyödyntänyt kaikki sellaiset pultit, mitkä ovat olleet hyväkuntoisia. Ainoastaan ruostuneet vaihtanut uuteen. Käy suosilla ostamassa vaikka jostakin traktorivaraosa liikkeestä tms. kasa uusia erikokoisia pultteja ja muttereita. Eivät maksa paljoa ja ei tarvitse lähteä joka kerralla erikseen metsästämään tiettyä pulttikokoa.
Jeps, tilasin itsekin KL-Varaosista pelkät puslat (ei ollu pahan hintaiset). Puslien mukana ei toimiteta pultteja, kannattaako vanhoja käyttää vai uudet tilalle? olin katsovinaan Realoemista että pultit ovat kokoa M14x1,5x150?
Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.
Tuohon en taas osaa kyllä vastata, koska omassa oli halogeenivalot orkkiksena.
Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.
Kyllä se valojen korkeudensäätötanko oli ainakin omassani näin:
En ymmärrä miksi tukivarsi olisi erilainen valojen korkeudensäädöllä varustetuissa, kun tuon kiinnitys on kynkässä
Jep. sellainen pieni reikä siinä melko keskikohdassa oli, kun tilasin takapäähän ylemmät ja alemmat tukivarret aikoinaan. :think
Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.
Olisi tarvetta tilata seiskaan repsikan puolelle takaylätukivarsi, eli se "bumerangi". Mutkia matkaan toi kuitenkin se, että Car Partsin sivuilla kyseisen osan lisätiedoissa lukee, ettei sovellu xenon valolliseen autoon, joka minun autoni siis on. Mitä nyt tuota tukivartta on seiskan alla tullut tiirailtua, niin sen kylkeenhän on kytketty sellainen tanko, joka ilmeisesti liittyy valojen automaattisäätöön, mutta millälailla tuo konsepti muuttaa tukivarren rakennetta? Nimittäin kun vuosi takaperin vaihdoin kuskin puolelle samaisen tukivarren, ainakin siinä tukivarressa oli tukivarren puolivälissä reikä. Eikös se valojen säätötanko pultata samaiseen reikään siellä repsikan puolella?
Jep. sellainen pieni reikä siinä melko keskikohdassa oli, kun tilasin takapäähän ylemmät ja alemmat tukivarret aikoinaan. :think
Olisi tarvetta tilata seiskaan repsikan puolelle takaylätukivarsi, eli se "bumerangi". Mutkia matkaan toi kuitenkin se, että Car Partsin sivuilla kyseisen osan lisätiedoissa lukee, ettei sovellu xenon valolliseen autoon, joka minun autoni siis on. Mitä nyt tuota tukivartta on seiskan alla tullut tiirailtua, niin sen kylkeenhän on kytketty sellainen tanko, joka ilmeisesti liittyy valojen automaattisäätöön, mutta millälailla tuo konsepti muuttaa tukivarren rakennetta? Nimittäin kun vuosi takaperin vaihdoin kuskin puolelle samaisen tukivarren, ainakin siinä tukivarressa oli tukivarren puolivälissä reikä. Eikös se valojen säätötanko pultata samaiseen reikään siellä repsikan puolella?
Vein auton huoltoon näytille heittelehtivän tyhjäkäynnin takia (600-650rpm).
Itelle oli pari päivää aikasemmin selvinny että rail-paine heittelehtii 290-370 välillä, amplitudi ~1 sekuntti. Ei varmaan normaalia?
Toivottu arvo ~325. Paineet käy aina alhaalla kun tyhjäkäynti niiaa. Korkeapainepumpussa vikaa?
Suuttimien korjausarvoja ei mistään päästy katsomaan ja sanoin huollolle, että ottaa ne ylös jotta itsekin saan tietää.
Kerroin niille paineiden heittelystä.
Tänään otin yhteyttä korjaamoon, että mitä kuuluu.
Kertoivat, että #2 suutin pitää vaihtaa kun ei korjausarvo oo toleransseissa.
Kysyin paljo arvo on ja mitkä on valmistajan toleranssit. Ei osannut vastata ja sanoi palaavansa asiaan.
Onko toleranssi -4,0 - +5,0?
Kaikki 8 suutinta on ~100tkm ajettuja.
Oli kovasti huollon kaveri sitä mieltä, että tyhjäkäynnin heittely johtuu yhdestä huonosta suuttimesta.
Voiko oikeesti olla näin?
Ilmeisesti painepuolta ei oltu vielä selvitelty.
Ei tekis mieli maksaa suutinremppaa ja todeta, että vika on jossain muualla.
Last edited by renze; 24-04-2012, 14:55.
Reason: yhdys sana
Se on melkeen varmempi tehdä hammaspyörien väli kerrallaan, vaihtaa uuden pätkän ketjua vanhan tilalle, varsinkin kampuran pyörässä sekoaa todella helposti kun se pääsee hyppäämään niin helposti.
Mutta onnistuu kyllä kun käyttää aikaa ja järkeä
Hammaspyörät näyttää kaikki hyviltä, joten tilaukseen lähti laahaimet ja uusi ketju + iso kasa tiivisteitä yms. roipetta. Nokka-akselin lukitustyökaluja ei ole ja ajatus oli vaihtaa laahaimet + ketju jakoon koskematta.
Eli merkkaan hammaspyörät ja vanhan ketjun, jonka jälkeen nostan ketjun pois, merkkaan uuteen ketjuun merkit vanhasta ketjusta ja nostan uuden ketjun kohdistaen merkit paikalleen + kasaus? :think
Leave a comment: