E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Powr
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Olis sen kalvon voinu vaihtaa ilman niitä torxien irroittamista..
    Kyllä varmaankin, mutta samalla tekee ton isomman huollon kun kerta jotain sielä ronklailee.
    Ei viitti sitte taas kesällä purkaa kaikkia pois vain koska joku tiiviste vuotaa, kun ei viittiny vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Siitä on pitkä aika kun viimeksi seiskan luuria käytin, mutta muistaakseni minullakin luuri herjasi aina käynnistysvaiheessa tuota "nicht standardia", mutta ei se toimintaan vaikuttanut. Sen tekstin pitäisi näkyä vain pari sekuntia ja sen jälkeen toimii normaalisti. Kokeile soittaa jonnekkin, sillähän se selviää.
    No sanoi kerran beeb ja oli sillä hyvä eli ei toiminut.

    Pitää tutkia lisää.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Koitinpa tunkea kortin tuohon oman 96 mallisen puhelin takaluukun korttipaikkaan.

    Vastaus tuli nicht standard pin kyselyn jälkeen. Onko väärän sorttinen kortti?

    Vaihdan kielen myöhemmin kun taas menen autoa ronkkimaan.
    Ramzez siitä on jo ohjeen tähän treadiin laittanutkin niin voin tutkia tarkemmin.
    Vai näenkö turhaa vaivaa tuolla kortilla?
    Siitä on pitkä aika kun viimeksi seiskan luuria käytin, mutta muistaakseni minullakin luuri herjasi aina käynnistysvaiheessa tuota "nicht standardia", mutta ei se toimintaan vaikuttanut. Sen tekstin pitäisi näkyä vain pari sekuntia ja sen jälkeen toimii normaalisti. Kokeile soittaa jonnekkin, sillähän se selviää.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Juu ei tarvitsekkaan, mutta nuljasin kolme pulttia niin täytyi se irroittaa kuitenkin. Tossa pöydällä se makailee nytte Jos vaikka pesis sen kunnolla samalla.

    Ja saan 535:n ajoon viikon aikana, niin tällä ei mitään kiirettä ole.

    Imusarjasta tuli desin verran öljyä ja venttiilien päälläkin oli hieman. Tämä viittaa varmaankin juuri siihen takakanteen?

    Vaihtolistalla on nytten ainakin:

    -Imusarjan tiivisteet
    -Venttiilikoppien tiivisteet
    -Tulpat
    -Öljyt
    -Suodattimet (kaikki)
    -Se takakansi

    Mitäs muuta kannattais nytte ku se kerran tossa leveellänsä on?

    Taidan tarkistaa tuon kiertovesipumpun hiilet koska lämpiämisen kanssa ongelmia on ollut.
    Olis sen kalvon voinu vaihtaa ilman niitä torxien irroittamista..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Koitinpa tunkea kortin tuohon oman 96 mallisen puhelin takaluukun korttipaikkaan.

    Vastaus tuli nicht standard pin kyselyn jälkeen. Onko väärän sorttinen kortti?

    Vaihdan kielen myöhemmin kun taas menen autoa ronkkimaan.
    Ramzez siitä on jo ohjeen tähän treadiin laittanutkin niin voin tutkia tarkemmin.
    Vai näenkö turhaa vaivaa tuolla kortilla?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Juu ei tarvitsekkaan, mutta nuljasin kolme pulttia niin täytyi se irroittaa kuitenkin. Tossa pöydällä se makailee nytte Jos vaikka pesis sen kunnolla samalla.

    Ja saan 535:n ajoon viikon aikana, niin tällä ei mitään kiirettä ole.

    Imusarjasta tuli desin verran öljyä ja venttiilien päälläkin oli hieman. Tämä viittaa varmaankin juuri siihen takakanteen?

    Vaihtolistalla on nytten ainakin:

    -Imusarjan tiivisteet
    -Venttiilikoppien tiivisteet
    -Tulpat
    -Öljyt
    -Suodattimet (kaikki)
    -Se takakansi

    Mitäs muuta kannattais nytte ku se kerran tossa leveellänsä on?

    Taidan tarkistaa tuon kiertovesipumpun hiilet koska lämpiämisen kanssa ongelmia on ollut.
    No tuossahan on oikein hyvä lista.

    Katsele samalla imupuolen haitariputket yms. halkeamien varalta.

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Imusarjaa ei tarvitse irroittaa tuon kannen vaihtoa varten. Mahtuu välistä.

    Jos imuvuotoa on niin silloin toki mutta jos ei ole ollut havaittavissa niin en lähtisi vaihtamaan.

    Meneekä auto todella noin ajamattomaksi pelkällä huohotinkalvolla?
    Tuleehan bensaa kuten kuuluisi?
    Juu ei tarvitsekkaan, mutta nuljasin kolme pulttia niin täytyi se irroittaa kuitenkin. Tossa pöydällä se makailee nytte Jos vaikka pesis sen kunnolla samalla.

    Ja saan 535:n ajoon viikon aikana, niin tällä ei mitään kiirettä ole.

    Imusarjasta tuli desin verran öljyä ja venttiilien päälläkin oli hieman. Tämä viittaa varmaankin juuri siihen takakanteen?

    Vaihtolistalla on nytten ainakin:

    -Imusarjan tiivisteet
    -Venttiilikoppien tiivisteet
    -Tulpat
    -Öljyt
    -Suodattimet (kaikki)
    -Se takakansi

    Mitäs muuta kannattais nytte ku se kerran tossa leveellänsä on?

    Taidan tarkistaa tuon kiertovesipumpun hiilet koska lämpiämisen kanssa ongelmia on ollut.

    Leave a comment:


  • Sakaali
    replied
    Tuli ongelma omassa 740ia 1994 virrat pätkii, mutta lähtee käyntiin ja keskus lukko päällä vilauttelee vilkkuja noin 20 minutin välein.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Tätä epäilinki. Kiitoksia

    Semmosta vielä, että mitäs tonne nytte kannattas vielä vaihtaa takakanne lisäks kun se kerta purettuna on? Imusarjan tiivisteet? Venttiilikopan tiivisteet?
    Imusarjaa ei tarvitse irroittaa tuon kannen vaihtoa varten. Mahtuu välistä.

    Jos imuvuotoa on niin silloin toki mutta jos ei ole ollut havaittavissa niin en lähtisi vaihtamaan.

    Meneekä auto todella noin ajamattomaksi pelkällä huohotinkalvolla?
    Tuleehan bensaa kuten kuuluisi?

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Imusarjan takakansi vaihtoon vaan
    Tätä epäilinki. Kiitoksia

    Semmosta vielä, että mitäs tonne nytte kannattas vielä vaihtaa takakanne lisäks kun se kerta purettuna on? Imusarjan tiivisteet? Venttiilikopan tiivisteet?

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Ja ongelmat lisääntyy...

    Hinaushommiin jouduttiin loppumatkasta. Kierroksia otti max. 2000rpm ja sinnekkin sai "houkutella" Öljy tuntuis hiukan haisevan.

    Sellasen huomasin kun tossa purin tulppia pois, että oikean sarjan tulpat näytti paljon pahemmilta kuin vasemman. Ja tulpankoloissa oli öljyä.
    Imusarjan takakansi vaihtoon vaan

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Ja ongelmat lisääntyy...

    Hinaushommiin jouduttiin loppumatkasta. Kierroksia otti max. 2000rpm ja sinnekkin sai "houkutella" Öljy tuntuis hiukan haisevan.

    Sellasen huomasin kun tossa purin tulppia pois, että oikean sarjan tulpat näytti paljon pahemmilta kuin vasemman. Ja tulpankoloissa oli öljyä.

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Huohottimen kalvo repeytynyt? Kokeile imeekö hengitysreiästä kalvon takaa ilmaa.

    Siis sieltä imusarjan takaa tulipellin välistä?

    Äsken ajelin kotii päin niin tultiin 60km/h ja se että sai kiihdytettyä tohon niin kesti minuutin verran....

    Edit: Ja tosiaan havainnu pientä öljyn kulutusta. Eikä ees oikeestaan niin pientäkää...
    Last edited by Powr; 24-03-2012, 17:14.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Pari kertaa lukkojen kaukosäädin ollu mykkä, ilmiö ollu sama kummallakin avaimella. Manuaalisesti kun on lukot avannut ovesta, ajellut hetken ja pysäyttänyt niin on pelittänyt ilman ongelmia.
    Itselläni tehnyt tuo E39 kans tuon muutaman kerran. Tosin taisi olla sillon kovemmila pakkasilla. Hetken päästä alkaa aina toimimaan. :think

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Jotain havaintoja omasta e38:sta tässä omistajuuden ajalta. Tyhjäkäynnilla moottorin ääni kuuluu välillä sisälle voimakkaammin ja sit yhtäkkiä saattaa hiljentyä, ääni saattaa olla myös erilainen kun lähtee ajamaan. Sisälle kuuluu tyhjäkäynnillä myös harvakseltaan semmosta vaimeaa "klunks"... "klunks"... ääntä, vähä niin kuin jossain vesiletkussa pulpahtais ilmakupla tai jotain.

    Pari kertaa lukkojen kaukosäädin ollu mykkä, ilmiö ollu sama kummallakin avaimella. Manuaalisesti kun on lukot avannut ovesta, ajellut hetken ja pysäyttänyt niin on pelittänyt ilman ongelmia.

    Leave a comment:

Working...
X