E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ramzez
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Jaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.
    Itse tein niin alunperin kun seiskan ostin, että ostin eteen Meyle HD -setin ja nyt kesällä sitten saa luvan kaikki etupään tukivarret vaihtua Lemförderiin. Meylet kestivät vajaa kolme vuotta ja 35 tkm. Suorista alatukivarsista on kumi toisesta rikki ja toisesta erittäin haurastunut. Täristää jarruttaessa, joten reaktiotankojen puslat ja/tai pallonivelet ovat entiset. Aivan luvattoman huonot ovat hintaansa nähden. Halvemmalla olisi päässyt kun olisi suoraan Motonetistä hakenut tukivarret.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Meyle ainoastaan pakkaa eri valmistajien osia, joten halvemmalla pääset jos ostat vain niitä "ei minkään merkkisiä" halpis tukivarsia. Nimittäin samaa kamaa ovat. Meylen myymät tukivarret eivät seiskan alla kahta vuotta kestä.
    Jaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    No mitäs noi nyt sitten on. Ennen täällä on kyllä kehuttu meyle hd:tä :think
    Meyle ainoastaan pakkaa eri valmistajien osia, joten halvemmalla pääset jos ostat vain niitä "ei minkään merkkisiä" halpis tukivarsia. Nimittäin samaa kamaa ovat. Meylen myymät tukivarret eivät seiskan alla kahta vuotta kestä.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Ei muutaku lemörderiä. Nuo meylen hd:t on melkeen samaa kuraa, kuin kaikki muutkin halpaosat
    No mitäs noi nyt sitten on. Ennen täällä on kyllä kehuttu meyle hd:tä :think

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Ei muutaku lemörderiä. Nuo meylen hd:t on melkeen samaa kuraa, kuin kaikki muutkin halpaosat
    Kuinkas se on, että kyseisen firman omilla sivuilla hinta on halvempi? :think Lukeehan tuolla että erikoistarjous, mutta siitä huolimatta hinta on jo sitä ennen ollut hiukan tuota Ebayta halvempi.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Maikkeliiih View Post
    Onko tuo pätevä setti etupään nivelremppaan? Eikös noi Meylen HD-osat ole ihan kestäviä olleet?
    Ei muutaku lemörderiä. Nuo meylen hd:t on melkeen samaa kuraa, kuin kaikki muutkin halpaosat

    Leave a comment:


  • Maikkeliiih
    replied
    Onko tuo pätevä setti etupään nivelremppaan? Eikös noi Meylen HD-osat ole ihan kestäviä olleet?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Kuinka mitataan E38:n ruskea lasinpyyhkijöiden rele (Double relay, green-brown 61368384505) ?

    On kummitteleva vika joka tulee ja menee, eli aina silloin tällöin pyyhkijät lopettavat automaattipyyhkimisen ja vian ilmestyessä pyyhkijät kiertävät kyllä syklin loppuun mutta nousevat lopuksi muutaman sentin ylöspäin alakuolokohdastaan. Seuraavana päivänä saattaa taas kaikki toimia kuten pitääkin, eli automaattipyyhintä pelittää ja pyyhkijät jää täysin oikeaan kohtaan ala-asentoonsa.

    Vian ollessa päällä pyyhkijöitä voi käyttää manuaalisesti viiksestä painamalla 1-asentoon ja lasinpesinkin toimii ja laukaisee kiertosyklin.

    Toinen kysymys: miten tehdään johtoliitos ABS-boksin liittimeen? Tarttis saada naville eturenkaiden pyörintäsignaali, ja helpoin tapa lienee vetää ne johdot sinne ABS-boksin isolle liittimelle, mutta kuinka ne johdon päät saa fiksusti oikeisiin pinneihin, WDS:n mukaan pinnit
    - 12 Signal Wheel speed sensor, front left Wheel speed sensor, front left
    - 16 Signal Wheel speed sensor, front right Wheel speed sensor, front right

    EDIT: vai pitäisikö käyttää "supply" pinnejä, jotka on aina viereiset?
    Anyone?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by okko View Post
    Kiits.
    Vissiin sitten lasin asennus mennyt pieleen. Saatanan saatana! kaikenmaailman toppahousut niitäkin tekee. Pitääkö se nyt koko lasi heittää luiskaan, vai voiko fiksata jotenkin.
    lepistön markku kehu että lasin saa ehjänä irti.. Lasille asetetaan lämmitin jolla sulatetaan liimat ja lasi nostetaan pois.. Sitte vaan asennetaan uusiks.. Itte en ole moista lämmitintä nähny mut kuulostaa aikakin toimivalta.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Originally posted by patte.525iM View Post
    mulla on kuskinpuolella 6 cm ja apparinpuolella 7 cm keskeltä sulkaa kumitiivisteesen
    Kiits.
    Vissiin sitten lasin asennus mennyt pieleen. Saatanan saatana! kaikenmaailman toppahousut niitäkin tekee. Pitääkö se nyt koko lasi heittää luiskaan, vai voiko fiksata jotenkin.

    Leave a comment:


  • Komulainen
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    En tiedä autosta mitään mutta HEMMETTI että on komeen näköinen väri! Olisko värikoodia?
    Onhan se kivan värinen, ois vaan tehty kunnolla.
    Helmat irvistää, mandariinipintaa siellä täällä, valumia pari, ovenpielet maalaamatta.
    Eikä mitään tietoa, että mikä tuo väri nyt on. Huono mennä paikkamaalaamaan/ylimaalaamaan.
    Mikäli menee maalaukseen niin todennäkösesti alkuperänen Orientblau tulee pintaan.

    Leave a comment:


  • patte.525iM
    replied
    Originally posted by okko View Post
    mitatkaa joku miten alas pyyhkiät menee ala-asennossaan. Eli sulasta lasin alareunaan. Epäilen, että mulla on pyyhkiät liian korkealla ja siitä vinkunaa ja suhinaa 80kmh ylöspäin. Tai sitten se on lasin asennus mennyt muuten vituilleen.
    mulla on kuskinpuolella 6 cm ja apparinpuolella 7 cm keskeltä sulkaa kumitiivisteesen

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Rupesin vaihtamaan sitä kuskin ovenkahvaa, mutten saanut mitään tolkkua TIS kuvista miten se vanha irroitetaan. Tarviiko siihen jotain erikoistyökaluja? Ja onko se helpompi vaihtaa siitä reijästä oven päästä vai kannattaako purkaa ovipahvi pois?
    Last edited by Rudenorth; 17-03-2012, 17:21.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    mitatkaa joku miten alas pyyhkiät menee ala-asennossaan. Eli sulasta lasin alareunaan. Epäilen, että mulla on pyyhkiät liian korkealla ja siitä vinkunaa ja suhinaa 80kmh ylöspäin. Tai sitten se on lasin asennus mennyt muuten vituilleen.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Kuinka mitataan E38:n ruskea lasinpyyhkijöiden rele (Double relay, green-brown 61368384505) ?

    On kummitteleva vika joka tulee ja menee, eli aina silloin tällöin pyyhkijät lopettavat automaattipyyhkimisen ja vian ilmestyessä pyyhkijät kiertävät kyllä syklin loppuun mutta nousevat lopuksi muutaman sentin ylöspäin alakuolokohdastaan. Seuraavana päivänä saattaa taas kaikki toimia kuten pitääkin, eli automaattipyyhintä pelittää ja pyyhkijät jää täysin oikeaan kohtaan ala-asentoonsa.

    Vian ollessa päällä pyyhkijöitä voi käyttää manuaalisesti viiksestä painamalla 1-asentoon ja lasinpesinkin toimii ja laukaisee kiertosyklin.

    Toinen kysymys: miten tehdään johtoliitos ABS-boksin liittimeen? Tarttis saada naville eturenkaiden pyörintäsignaali, ja helpoin tapa lienee vetää ne johdot sinne ABS-boksin isolle liittimelle, mutta kuinka ne johdon päät saa fiksusti oikeisiin pinneihin, WDS:n mukaan pinnit
    - 12 Signal Wheel speed sensor, front left Wheel speed sensor, front left
    - 16 Signal Wheel speed sensor, front right Wheel speed sensor, front right

    EDIT: vai pitäisikö käyttää "supply" pinnejä, jotka on aina viereiset?

    Leave a comment:

Working...
X