mä oon hiukan ihmetelly kun tuo seiska tekee kylmänä semmosta että kaasupolin tuntuu olevan on/off ensimmäiset ~2km..
tasaisen 40-50km/h nopeuden ajaminen vittumaista kun heti kun hipaisee kaasupolkimeen niin alkaa kiihtymään ja kun hiukka höllää niin tippuu moottorijarrulle.
ominaisuus ollut ostamisesta lähtien mutta viime kesänä lämpösillä keleillä ei tuota havainnu lainkaan mutta syksyllä kelien viilettyä tuli taas esille.
vika vai ominaisuus?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kaol View PostOireet natsaa kyllä sopivasti katteihin ja ja palamaton öljy tukkii katit todella tehokkaasti. Eihän moottori sentään sammunut öljyn määrästä palotilassa?
Kokeile ottaa lambdat irti pakosarjoista. Jos moottori kiertää vähän paremmin ja lambdojen rei´istä puhaltaa pakokaasua reiän täydeltä, niin katit on tukossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Powr View PostOlisko viimesiä ehdotuksia viasta ennen ku rupeen kiskoon putkistoo irti kattien tarkistusta varten?
Tehty:
Huohottimen venttiili vaihdettu (ennen tätä kerkesi imasemaan kohtuu hyvän määrän öljyä)
Kokeile ottaa lambdat irti pakosarjoista. Jos moottori kiertää vähän paremmin ja lambdojen rei´istä puhaltaa pakokaasua reiän täydeltä, niin katit on tukossa.
Leave a comment:
-
-
Olisko viimesiä ehdotuksia viasta ennen ku rupeen kiskoon putkistoo irti kattien tarkistusta varten?
Viat:
Ei kierrä yli 3000rpm
Ei jaksa mennä edes tasamaalla
Savuttaa ku pieni höyryjuna
Oikeen puolen putkesta tulee enemmän savua
Tehty:
Huohottimen venttiili vaihdettu (ennen tätä kerkesi imasemaan kohtuu hyvän määrän öljyä)
Tulpat vaihdettu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View PostSaman työn joutuu tekemään, vaikka uusisit iskaritkin, koska sinne joutuu vanhat yläpään-laakerit jne. kasaamaan. Korjaamolla lienee etupään jousien vaihto noin tunnin homma, takapäähän pari tuntia (joutuu purkamaan hattuhyllyn).
Leave a comment:
-
-
Millä nuo ovien alalistat kuuluisi olla kiinni vai onko vaan painamalla ovi listan loveen kiinni? Nykäsin omasta muutaman irti pesua varten, mutta takaisin laittaessa kiinnitys tuntuu olevan vähän heppoinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by paahtis View PostKolmas asia. Itselläkin jousi poikki, eikä näyttäneet pahan hintaiselta nuo ebaystä linkitetyt hiukan madaltavat jouset, mutta entäs niiden vaihto? Itsellä ei paikkaa, työkaluja eikä kokemusta, mutta saakos sen teetettyä halvallakin jossain? Vai onko halvempaa vaihtaa suoraan iskaritkin?
Leave a comment:
-
-
Muutama ongelma ilmennyt -94 740i:ssä:
Varashälytin huutelee itsekseen satunnaisesti, ja naapurit on tyytyväisiä (itsehän en sitä kotiin kuule, vaan nukun yöni rauhassa). Ongelma ei poistu konepellin anturin irroittamisella eikä lukitus napin painamisella kahdesti. Kaverin kanssa luettiin vikakoodeja, mutta inpa jumiutui kesken kaiken ja kaatui, joka kerta. Yritin etsiä äänitorvea oikean takarenkaan sisälokarista, sieltä löytyi vain tyhjä liitin (kerran olen itse kuullut hälytyksen, oli töötin ääni, ei sireeni (töötin sulakkeen irroitus ei auttanut)). Saako tuota edes väliaikaisesti hiljaiseksi mitenkään?
Voiko ABS valon palaminen (sisälokaria irroittaessa käytin anturin liittimen auki, jäi varmaan huonosti kiinni, koska valo syttyi tuolloin) aiheuttaa inpan jumiutumisen? Millä selvitän mistä hälytys johtuu? Aina en edes tiedä että auto on hälyttänyt, muuta kuin naapurin jättämästä lapusta ikkunassa. Joskus hätävilkut ovat hälytyksestä muistuttamassa.
Toinen kysymys, huomasin kuukausi sitten ratissa tuntuvan pienen "napsahduksen" kun rattia kääntää n. 10 astetta keskiasennosta kumpaan tahansa suuntaan. Tuntuu selkeästi käsissä, vaikkakin todella hento napsahdus, tämä on varmaan oire jostain todella hintavasta? Ei tunnu ohjauksessa muuten mitään erikoista.
Kolmas asia. Itselläkin jousi poikki, eikä näyttäneet pahan hintaiselta nuo ebaystä linkitetyt hiukan madaltavat jouset, mutta entäs niiden vaihto? Itsellä ei paikkaa, työkaluja eikä kokemusta, mutta saakos sen teetettyä halvallakin jossain? Vai onko halvempaa vaihtaa suoraan iskaritkin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by renze View PostVasemman takaoven stoppari on rikki eli ovi ei jää itsestään auki. Onko kellään ollut samaa ongelmaa, minkälainen homma korjata?
Korjaus menee siten, että irroitat ovipahvin, kaiuttimen ja vaahtomuovisen kosteussulun. Tämän jälkeen irroitat tuulihaan lukituksen B-pilarin päästä (osa #4) ja sitten kaksi torx-pulttia (osat #3) ovesta B-pilarin puolelta. Sitten tuulihaan pitäisikin jo irrota oven sisäkautta tuon kumisen suojahupun (osa #15) kanssa.
Kokoaminen käänteisesti uuden stopparin (osa #2) kanssa.
Esimerkkikuva: http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=45&lang=en
Etu ja takaoven stopparit käy ristiin, vaikka niillä on eri osanumerot. Osien ero on jousitangon jäykkyydessä.
Leave a comment:
-
-
Lyhyesti: oli sieltä mitä vaan paskana, niin joudut vaihtamaan sen koko moottori/vaijeri/nostin -hässäkän.
Purkuohjeena:
- ovipahvi irti
- lämmität/leikkaat eristeen auki
- irrotat pikkuikkunan ja ison ikkunan välisen koristepellin oven ulkopuolelta
- lasket ikkunan alas (siis leikkaat vaijerin poikki ja kampeat väkisin, jos ei muu auta) jotta saat sen irti nostimesta
- otat ikkunan irti (tätä varten se ulkopuolinen pelti on irroitettu, jotta ikkuna tulee pois kiskoilta)
- avaat kolme torxia
- kiroilet ja taiteilet sitä ikkunahissiä pois
ja sitten päinvastoin.
Toivottavasti en unohtanut mitään... pääpiirteittäin noin.Last edited by BeamR; 12-04-2012, 20:12.
Leave a comment:
-
-
Kysytääs näihin vanhoihin korjauskohteisiin neuvoja.
Vasemman takaoven stoppari on rikki eli ovi ei jää itsestään auki. Onko kellään ollut samaa ongelmaa, minkälainen homma korjata?
Oikean takaoven lasi ei liiku. Moottori kyllä pyörii kun napista painaa. Paneelin irrottamiseen löytyy ohje mutta ei ole tietoa mitä alta paljastuu. Arvauksia mitä voisi olla rikki?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View PostErikoistyökalu valmiina, että noin äkkiä kävi? Itse ähersin kyseisen homman kanssa useamman päivän, kun piti ensiksi metsästää oikea rautatavara käsiin ja hitsailla niistä työkalu hommaa varten. Kai ne helat olisi voinut leikatakin pois, mutta toisaalta uusien asennuksessa tuo työkalu auttoi paljon. Nykyään taitaa KL myydä tuota erikoistyökalua, olisiko hintaa ollut n. 100€. Itse tekemällä pääsee alle parinkympin. Pitää vaan muistaa tehdä tarpeeksi järeästä tavarasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Postvaihdeltiin "narinahelat" tänään, meni suunnilleen tunti
Leave a comment:
-
-
vaihdeltiin "narinahelat" tänään, meni suunnilleen tunti
vielä jäi silti toiselle puolelle pienempi narina joka tulee selkeästi iskarista.. mikäs niissä vois narinaa/vinkunaa pitää
Leave a comment:
-
Leave a comment: