Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    mä oon hiukan ihmetelly kun tuo seiska tekee kylmänä semmosta että kaasupolin tuntuu olevan on/off ensimmäiset ~2km..

    tasaisen 40-50km/h nopeuden ajaminen vittumaista kun heti kun hipaisee kaasupolkimeen niin alkaa kiihtymään ja kun hiukka höllää niin tippuu moottorijarrulle.

    ominaisuus ollut ostamisesta lähtien mutta viime kesänä lämpösillä keleillä ei tuota havainnu lainkaan mutta syksyllä kelien viilettyä tuli taas esille.

    vika vai ominaisuus?

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Oireet natsaa kyllä sopivasti katteihin ja ja palamaton öljy tukkii katit todella tehokkaasti. Eihän moottori sentään sammunut öljyn määrästä palotilassa?

    Kokeile ottaa lambdat irti pakosarjoista. Jos moottori kiertää vähän paremmin ja lambdojen rei´istä puhaltaa pakokaasua reiän täydeltä, niin katit on tukossa.
    Jees näin teen heti huomenna. No ei nyt varsinaisesti, mutta mäkeen se sammu kunnei jaksanu vetää enempää.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Olisko viimesiä ehdotuksia viasta ennen ku rupeen kiskoon putkistoo irti kattien tarkistusta varten?

    Tehty:
    Huohottimen venttiili vaihdettu (ennen tätä kerkesi imasemaan kohtuu hyvän määrän öljyä)
    Oireet natsaa kyllä sopivasti katteihin ja ja palamaton öljy tukkii katit todella tehokkaasti. Eihän moottori sentään sammunut öljyn määrästä palotilassa?

    Kokeile ottaa lambdat irti pakosarjoista. Jos moottori kiertää vähän paremmin ja lambdojen rei´istä puhaltaa pakokaasua reiän täydeltä, niin katit on tukossa.

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Olisko viimesiä ehdotuksia viasta ennen ku rupeen kiskoon putkistoo irti kattien tarkistusta varten?

    Viat:

    Ei kierrä yli 3000rpm
    Ei jaksa mennä edes tasamaalla
    Savuttaa ku pieni höyryjuna
    Oikeen puolen putkesta tulee enemmän savua

    Tehty:
    Huohottimen venttiili vaihdettu (ennen tätä kerkesi imasemaan kohtuu hyvän määrän öljyä)
    Tulpat vaihdettu

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Minkäs kokoiset suuttimet M6x sarjan koneissa on?

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Saman työn joutuu tekemään, vaikka uusisit iskaritkin, koska sinne joutuu vanhat yläpään-laakerit jne. kasaamaan. Korjaamolla lienee etupään jousien vaihto noin tunnin homma, takapäähän pari tuntia (joutuu purkamaan hattuhyllyn).
    Itellä menossa etu- ja takajouset vaihtoon, hinta-arvion pohjana 5h työt.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Millä nuo ovien alalistat kuuluisi olla kiinni vai onko vaan painamalla ovi listan loveen kiinni? Nykäsin omasta muutaman irti pesua varten, mutta takaisin laittaessa kiinnitys tuntuu olevan vähän heppoinen.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by paahtis View Post
    Kolmas asia. Itselläkin jousi poikki, eikä näyttäneet pahan hintaiselta nuo ebaystä linkitetyt hiukan madaltavat jouset, mutta entäs niiden vaihto? Itsellä ei paikkaa, työkaluja eikä kokemusta, mutta saakos sen teetettyä halvallakin jossain? Vai onko halvempaa vaihtaa suoraan iskaritkin?
    Saman työn joutuu tekemään, vaikka uusisit iskaritkin, koska sinne joutuu vanhat yläpään-laakerit jne. kasaamaan. Korjaamolla lienee etupään jousien vaihto noin tunnin homma, takapäähän pari tuntia (joutuu purkamaan hattuhyllyn).

    Leave a comment:


  • paahtis
    replied
    Muutama ongelma ilmennyt -94 740i:ssä:
    Varashälytin huutelee itsekseen satunnaisesti, ja naapurit on tyytyväisiä (itsehän en sitä kotiin kuule, vaan nukun yöni rauhassa). Ongelma ei poistu konepellin anturin irroittamisella eikä lukitus napin painamisella kahdesti. Kaverin kanssa luettiin vikakoodeja, mutta inpa jumiutui kesken kaiken ja kaatui, joka kerta. Yritin etsiä äänitorvea oikean takarenkaan sisälokarista, sieltä löytyi vain tyhjä liitin (kerran olen itse kuullut hälytyksen, oli töötin ääni, ei sireeni (töötin sulakkeen irroitus ei auttanut)). Saako tuota edes väliaikaisesti hiljaiseksi mitenkään?
    Voiko ABS valon palaminen (sisälokaria irroittaessa käytin anturin liittimen auki, jäi varmaan huonosti kiinni, koska valo syttyi tuolloin) aiheuttaa inpan jumiutumisen? Millä selvitän mistä hälytys johtuu? Aina en edes tiedä että auto on hälyttänyt, muuta kuin naapurin jättämästä lapusta ikkunassa. Joskus hätävilkut ovat hälytyksestä muistuttamassa.

    Toinen kysymys, huomasin kuukausi sitten ratissa tuntuvan pienen "napsahduksen" kun rattia kääntää n. 10 astetta keskiasennosta kumpaan tahansa suuntaan. Tuntuu selkeästi käsissä, vaikkakin todella hento napsahdus, tämä on varmaan oire jostain todella hintavasta? Ei tunnu ohjauksessa muuten mitään erikoista.

    Kolmas asia. Itselläkin jousi poikki, eikä näyttäneet pahan hintaiselta nuo ebaystä linkitetyt hiukan madaltavat jouset, mutta entäs niiden vaihto? Itsellä ei paikkaa, työkaluja eikä kokemusta, mutta saakos sen teetettyä halvallakin jossain? Vai onko halvempaa vaihtaa suoraan iskaritkin?

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by renze View Post
    Vasemman takaoven stoppari on rikki eli ovi ei jää itsestään auki. Onko kellään ollut samaa ongelmaa, minkälainen homma korjata?
    Tuulihaan jousen runko on halki tähän tapaan.

    Korjaus menee siten, että irroitat ovipahvin, kaiuttimen ja vaahtomuovisen kosteussulun. Tämän jälkeen irroitat tuulihaan lukituksen B-pilarin päästä (osa #4) ja sitten kaksi torx-pulttia (osat #3) ovesta B-pilarin puolelta. Sitten tuulihaan pitäisikin jo irrota oven sisäkautta tuon kumisen suojahupun (osa #15) kanssa.
    Kokoaminen käänteisesti uuden stopparin (osa #2) kanssa.

    Esimerkkikuva: http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=45&lang=en

    Etu ja takaoven stopparit käy ristiin, vaikka niillä on eri osanumerot. Osien ero on jousitangon jäykkyydessä.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by renze View Post
    Kysytääs näihin vanhoihin korjauskohteisiin neuvoja.


    Oikean takaoven lasi ei liiku. Moottori kyllä pyörii kun napista painaa. Paneelin irrottamiseen löytyy ohje mutta ei ole tietoa mitä alta paljastuu. Arvauksia mitä voisi olla rikki?
    Moottorissa on suoraan kiinni pyörä, joka liikuttaa vaijeria, joka liikuttaa nostinta. Kaikki nämä osat on kiinni yhdessä rungossa, joka on taas kolmella torxilla kiinni oven rungossa.

    Lyhyesti: oli sieltä mitä vaan paskana, niin joudut vaihtamaan sen koko moottori/vaijeri/nostin -hässäkän.

    Purkuohjeena:
    - ovipahvi irti
    - lämmität/leikkaat eristeen auki
    - irrotat pikkuikkunan ja ison ikkunan välisen koristepellin oven ulkopuolelta
    - lasket ikkunan alas (siis leikkaat vaijerin poikki ja kampeat väkisin, jos ei muu auta) jotta saat sen irti nostimesta
    - otat ikkunan irti (tätä varten se ulkopuolinen pelti on irroitettu, jotta ikkuna tulee pois kiskoilta)
    - avaat kolme torxia
    - kiroilet ja taiteilet sitä ikkunahissiä pois

    ja sitten päinvastoin.

    Toivottavasti en unohtanut mitään... pääpiirteittäin noin.
    Last edited by BeamR; 12-04-2012, 20:12.

    Leave a comment:


  • renze
    replied
    Kysytääs näihin vanhoihin korjauskohteisiin neuvoja.

    Vasemman takaoven stoppari on rikki eli ovi ei jää itsestään auki. Onko kellään ollut samaa ongelmaa, minkälainen homma korjata?

    Oikean takaoven lasi ei liiku. Moottori kyllä pyörii kun napista painaa. Paneelin irrottamiseen löytyy ohje mutta ei ole tietoa mitä alta paljastuu. Arvauksia mitä voisi olla rikki?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Erikoistyökalu valmiina, että noin äkkiä kävi? Itse ähersin kyseisen homman kanssa useamman päivän, kun piti ensiksi metsästää oikea rautatavara käsiin ja hitsailla niistä työkalu hommaa varten. Kai ne helat olisi voinut leikatakin pois, mutta toisaalta uusien asennuksessa tuo työkalu auttoi paljon. Nykyään taitaa KL myydä tuota erikoistyökalua, olisiko hintaa ollut n. 100€. Itse tekemällä pääsee alle parinkympin. Pitää vaan muistaa tehdä tarpeeksi järeästä tavarasta.
    nosturi ja mersuihin tarkotettu puslan irrotus-sarja.. ei ollu ihan sopivia holkkeja niin ekana täyty prässätä kuula nivelestä pihalle

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    vaihdeltiin "narinahelat" tänään, meni suunnilleen tunti
    Erikoistyökalu valmiina, että noin äkkiä kävi? Itse ähersin kyseisen homman kanssa useamman päivän, kun piti ensiksi metsästää oikea rautatavara käsiin ja hitsailla niistä työkalu hommaa varten. Kai ne helat olisi voinut leikatakin pois, mutta toisaalta uusien asennuksessa tuo työkalu auttoi paljon. Nykyään taitaa KL myydä tuota erikoistyökalua, olisiko hintaa ollut n. 100€. Itse tekemällä pääsee alle parinkympin. Pitää vaan muistaa tehdä tarpeeksi järeästä tavarasta.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    vaihdeltiin "narinahelat" tänään, meni suunnilleen tunti

    vielä jäi silti toiselle puolelle pienempi narina joka tulee selkeästi iskarista.. mikäs niissä vois narinaa/vinkunaa pitää

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎