E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 174000
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kyllähän tollaset miedot madallukset menee hyvin vielä vakio mittasilla iskareilla.
    Jep, nuo tuli laitettua tilaukseen. Pelkät etujouset olisivat olleet Autosalvassa 322€.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Käyköhän nämä sitten normi-iskareiden kanssa? Jotkut Bilsteinit näytti olevan alla.
    Kyllähän tollaset miedot madallukset menee hyvin vielä vakio mittasilla iskareilla.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by illevi View Post
    Joo täytyypä alkaa tutkailla tuota bensansaantia.

    Tänään aamulla lähti neljännellä startilla käyntiin ja kävi muutaman sekunnin vajailla pytyillä. Myös ajossa oli ensimmäisen noin kilometrin matkalla havaittavissa lievää nykimistä. :think
    Oireet kuulostaa samalle kuin ois bensa loppunu tankista, eli eiköhän ne letkut tyhjene syystä tai toisesta.

    Leave a comment:


  • illevi
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Kuulostaa vähän sille, että bensansyötön takaiskuventtiili päästää letkut tyhjiks. M62:ssa takaiskuventtiili tais olla bensansuodattimessa jos en väärin muista. Vähän vaikee asia todeta näppituntumalla kurkkimatta letkuihin.
    Joo täytyypä alkaa tutkailla tuota bensansaantia.

    Tänään aamulla lähti neljännellä startilla käyntiin ja kävi muutaman sekunnin vajailla pytyillä. Myös ajossa oli ensimmäisen noin kilometrin matkalla havaittavissa lievää nykimistä. :think

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by illevi View Post
    Ite katselin omasta seiskasta auto.comin testerillä livedataa ja oli sama ongelma, mutta kun ohjelmasta valitsi toisen moottorinohjaus"tyypin" niin luvut olivatkin normaalit.

    Osaisikohan kukaan auttaa kun omaa autoa vaivaa sellainen ongelma jos kylmästä laittaa käyntiin, että auto yrittää käynnistyä, mutta sammuu heti. Esim. tänään vasta neljännellä starttauksella jäi käyntiin.
    Autoon on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin ja imuilman lämpötila tunnistin. Lämpinä autossa tuntuu tehot olevan tallella ja auto toimii hyvin. Livedata ei myöskään herjaa eikä autossa ole vikakoodeja.

    Käynnistys on ollut normaalia vaikka auto on seissyt normaalin työ/koulupäivän, mutta heti kun ei aja n. vuorokauteen niin ei meinaa käynnistyä. Autohan on m62b44 moottorilla ja vuosimallia -97.

    Toivottavasti joku sai tästä selkoa..
    Kuulostaa vähän sille, että bensansyötön takaiskuventtiili päästää letkut tyhjiks. M62:ssa takaiskuventtiili tais olla bensansuodattimessa jos en väärin muista. Vähän vaikee asia todeta näppituntumalla kurkkimatta letkuihin.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Liekkö nuilla menis kovin metsään: http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-35...item2c645026f9
    Käyköhän nämä sitten normi-iskareiden kanssa? Jotkut Bilsteinit näytti olevan alla.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Mistäs löytys laatujousia sopuhintaan 730d:hen? Normaalikorkuista tai miedosti madaltavaa. Renkaita vaihtaessa huomasin, että toinen etujousi oli poikki, nii vaihtas samalla kaikki ympäri auton.
    Liekkö nuilla menis kovin metsään: http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-35...item2c645026f9

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Mistäs löytys laatujousia sopuhintaan 730d:hen? Normaalikorkuista tai miedosti madaltavaa. Renkaita vaihtaessa huomasin, että toinen etujousi oli poikki, nii vaihtas samalla kaikki ympäri auton.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Originally posted by jussi_r View Post
    Tulla näkyviin?

    Pyöränpultit pitää saada ainakin neljällä kokonaisella kierroksella kierteelle, ja pinnapulteille asennettaessa mutterit vastaavasti.

    Pyörien kiinnityksen kanssa urheilu ei ole kovin fiksua. Sopivat pultit eivät omaisuuksia maksa, ainakaan verrattuna siihen mitä kaikkea irtoava pyörä voi aiheuttaa.
    Kierre on turvallinen, kun esim pulttia on kierretty sisään saman verran kuin mitä kierteen halkaisija on. Eli jos kierre on M12x1.5, niin silloin pulttia pitää kiertää 8 kierrosta jotta ollaan turvallisilla vesillä.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Mikähän tuota cd vaihtajaa vaivaa... levyt kun pistää kelkkaan niin soitin kyllä tunnistaa ne, mutta mitään ei kuulu? radion puoli kuuluu ihan normaalisti.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Kuinkas yhteen naitettuja eri ohjainboksit ovat.

    Mietin tässä moottorin ohjauksen vaihtamista ja luonnollisesti ainakin laatikon ohjaus tästä menee mutta mitä muuta?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by juho-85 View Post
    Minkäslaisen laitteen tuohon huuhteluun tarvitsee?
    Ei taida olla mikään halpa investointi.
    Samanlaisen vekottimen kuin muutenkin laatikon täyttöön ja soikon mihin öljyä voi laskea.

    Leave a comment:


  • illevi
    replied
    Originally Posted by juho-85
    Katseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
    Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.
    Ite katselin omasta seiskasta auto.comin testerillä livedataa ja oli sama ongelma, mutta kun ohjelmasta valitsi toisen moottorinohjaus"tyypin" niin luvut olivatkin normaalit.

    Osaisikohan kukaan auttaa kun omaa autoa vaivaa sellainen ongelma jos kylmästä laittaa käyntiin, että auto yrittää käynnistyä, mutta sammuu heti. Esim. tänään vasta neljännellä starttauksella jäi käyntiin.
    Autoon on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin ja imuilman lämpötila tunnistin. Lämpinä autossa tuntuu tehot olevan tallella ja auto toimii hyvin. Livedata ei myöskään herjaa eikä autossa ole vikakoodeja.

    Käynnistys on ollut normaalia vaikka auto on seissyt normaalin työ/koulupäivän, mutta heti kun ei aja n. vuorokauteen niin ei meinaa käynnistyä. Autohan on m62b44 moottorilla ja vuosimallia -97.

    Toivottavasti joku sai tästä selkoa..

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    AutoComin antamista arvoista en sano mitään. Ei sieltä kuitenkaan 50 Volttia voi tulla.

    Huuhtelemalla kyllä. Määrän tarkistus koneen käydessä ja öljyjen ollessa 30-50 asteiset.

    Ja jossain laatikoissa tuo suodatin on rakennettu suoraan kiinteäksi öljypohjaan. Tosin ei pahemmin kalliimpi taida olla kuin normifilsukaan.
    Minkäslaisen laitteen tuohon huuhteluun tarvitsee?
    Ei taida olla mikään halpa investointi.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by juho-85 View Post
    Katseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
    Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.

    Sitten toinen asia että mitenkäs tämän m62b44tu:n perässä olevaan automaattiaskiin piti öljyt vaihtaa. Huuhtelemalla jollain konstilla vai ihan niinkun normaalisti proppua auki ja niin eteenpäin?

    Onko tämä oikea suodatin laatikkoon? http://www.schmiedmann.fi/7_sarja/E3...sivu3.htm#8796

    Kun jotkut puhuivat että koko öljypohja pitää vaihtaa ja että maksaa helvetisti... Tuon lisäks tarvii vissiin öljypohjan tiivisteen ja ei muuta?
    AutoComin antamista arvoista en sano mitään. Ei sieltä kuitenkaan 50 Volttia voi tulla.

    Huuhtelemalla kyllä. Määrän tarkistus koneen käydessä ja öljyjen ollessa 30-50 asteiset.

    Ja jossain laatikoissa tuo suodatin on rakennettu suoraan kiinteäksi öljypohjaan. Tosin ei pahemmin kalliimpi taida olla kuin normifilsukaan.

    Leave a comment:

Working...
X