E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juho-85
    replied
    Katseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
    Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.

    Sitten toinen asia että mitenkäs tämän m62b44tu:n perässä olevaan automaattiaskiin piti öljyt vaihtaa. Huuhtelemalla jollain konstilla vai ihan niinkun normaalisti proppua auki ja niin eteenpäin?

    Onko tämä oikea suodatin laatikkoon? http://www.schmiedmann.fi/7_sarja/E3...sivu3.htm#8796

    Kun jotkut puhuivat että koko öljypohja pitää vaihtaa ja että maksaa helvetisti... Tuon lisäks tarvii vissiin öljypohjan tiivisteen ja ei muuta?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Ei ole ollut.
    Mutta ei haittaa tarkastaa. Siinä samalla tulee tsekattua ketjun "välys" ja öljypohjan tiiviste vaihdettua. Lisäksi jos öljyn tasoanturi on rikki, tulee se vaihdettua samalla kertaa.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Jarjestaja View Post
    Törmäsin vasta tähän m60 öljypumpun pulttien irtoamis hässäkkään, niin heräsi kysymys, että onko m62 moottoreissa ollut samaa vikaa?:think
    Ei ole ollut.

    Leave a comment:


  • Jarjestaja
    replied
    Törmäsin vasta tähän m60 öljypumpun pulttien irtoamis hässäkkään, niin heräsi kysymys, että onko m62 moottoreissa ollut samaa vikaa?:think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jussi_r View Post
    Tuli teippailuista mieleen, kun tuossa ehkä joku viitisen vuotta sitten tuli M5:n ylävesiletkuun vuoto. No, eihän tästä koko albaniasta löytynyt korvaavaa osaa edes seuraavaksi päiväksi, joten piti laittaa letku pitkän kaavan mukaan tilaukseen ja paikata vuotava vulkanoivalla teipillä. Kumma kyllä paikkaus kesti 400km:n kotimatkan kesäisessä kotimaassa ihan hyvin.

    Yllättäen vanha ei päätynyt roskiin vaan jäi pahan päivän varalle hyllyyn.
    Tuo vulganoituva teippi on kyllä sinänsä näppärää kamaa mutta ei hyvä sellainen ihan halpaakaan ole.

    Leave a comment:


  • jussi_r
    replied
    Originally posted by dirtydog View Post
    Jep hienoja aivopieruja joltain tullut, että ihan oikein teipillä korjattu!
    Tuli teippailuista mieleen, kun tuossa ehkä joku viitisen vuotta sitten tuli M5:n ylävesiletkuun vuoto. No, eihän tästä koko albaniasta löytynyt korvaavaa osaa edes seuraavaksi päiväksi, joten piti laittaa letku pitkän kaavan mukaan tilaukseen ja paikata vuotava vulkanoivalla teipillä. Kumma kyllä paikkaus kesti 400km:n kotimatkan kesäisessä kotimaassa ihan hyvin.

    Yllättäen vanha ei päätynyt roskiin vaan jäi pahan päivän varalle hyllyyn.

    Leave a comment:


  • dirtydog
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Samaa mieltä.

    Olen nähnyt mokoman kun on korjattu rulllallisella vulganoituvaa teippiä.
    Se teippikin jo varmaan maksoi enemmän kuin uusi.
    Jep hienoja aivopieruja joltain tullut, että ihan oikein teipillä korjattu!
    Aattelin uusia samalla kaikki huohotin putket eli siis jos niitä sielä on enempikin... ei oo kalliita nimittäin.

    Leave a comment:


  • jussi_r
    replied
    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Voisiko joku kertoa, minkä verran kierrettä pitäisi tulla näkyviin, jotta vanne pysyy kiinni?
    Tulla näkyviin?

    Pyöränpultit pitää saada ainakin neljällä kokonaisella kierroksella kierteelle, ja pinnapulteille asennettaessa mutterit vastaavasti.

    Pyörien kiinnityksen kanssa urheilu ei ole kovin fiksua. Sopivat pultit eivät omaisuuksia maksa, ainakaan verrattuna siihen mitä kaikkea irtoava pyörä voi aiheuttaa.

    Leave a comment:


  • H.Aulakoski
    replied
    Kuinka paljon vanteen pultin kierre saa mennä pyörännavan sisään? Ts. Minkä verran pultin kierre saa tulla vanteen sisäpuolelta näkyville? Talvivanteiden pultit näyttivät tulevan 20 mm ulos mutta onko 25 mm liikaa?

    124-mersussa liian pitkä pultti hajotti aikanaan pyörännavan sisällä olevat seisontajarrut.
    Tilanne on muuttunut siten, että 8,5*18 ET20 & 9,5*18 ET25 kesävanteisiin tulee spacerit. Minkälaista vahvuutta ehdottaisitte? Kumit 245/45/18 molemmissa. Oisko -10mm eteen ja taakse sopivasti?

    Voisiko joku kertoa, minkä verran kierrettä pitäisi tulla näkyviin, jotta vanne pysyy kiinni?
    Last edited by H.Aulakoski; 01-04-2012, 00:40.

    Leave a comment:


  • renze
    replied
    mekaaninen vika. Lukon sisältä oli jousi antautunut. Nyt tarvii vaan metsästää jostain samanlainen ja pohtia missä kohtaa se tätä lukkoo nyt oli.

    E: Nyt lukko taas pelaa mutta soft close ei. En tiedä menikö kohdistus vituilleen kun lukko oli irti eilen vai. Luukku menee lukkoon mutta jää pari milliä irti ja heiluu samalla tavalla kuin jos ovi ei mee kunnolla kiinni. Soft closen inahdusta ei kuulu muuta kuin kädellä mekaniikkaa painamalla luukun ollessa auki. Ja luukun saa auki vain avaimella kääntämällä. Napista painaa niin hydrauliikka yrittää nostaa lukossa olevaa luukkua. Onko ollut kellään samanlaista tapausta? Onko nyt mulla kyse kohdistuksesta vai kikasta joka pitää tehdä että saan luukun taas pelittään.
    Last edited by renze; 01-04-2012, 07:39.

    Leave a comment:


  • renze
    replied
    Lakkasi takaluukun soft close toimimasta ihan yhtäkkiä. Kokeilin foderin neuvoa joka löytyy quotena sivulta 317 mutta ei auttanut. Tuntuu että luukun lukko ei olisi auki eikä kiinni. Eli en saa avaimella painettua lukkosalpaa kiinni.
    Hydrauliikka toimii mutta lukko jää auki kun luukun laskee alas. Pikaisia neuvoja kaivataan.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Minulle on aina ollut suuri mysteeri se, miksi jotkut teippaavat noita imu- ja huohotinputkia. Maksavat korkeintaan muutamia kymppejä ja se teippaaminen harvoin korjaa esim. imuvuotoa, korkeintaan vähentää sitä. Tuosta seuraa suurempi polttoaineenkulutus ja tämän päivän polttoainehinnoilla osat maksavat itsensä takaisin muutaman tankkauksen jälkeen.
    Samaa mieltä.

    Olen nähnyt mokoman kun on korjattu rulllallisella vulganoituvaa teippiä.
    Se teippikin jo varmaan maksoi enemmän kuin uusi.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by dirtydog View Post
    huomasin samalla aikas kovasti haperon ja osittain teipatun huohotinputken joka aiheuttaa kränää tuohon tyhjäkäyntiin, pitääpä laittaa tilaukseen sellanenkin osanen...
    Minulle on aina ollut suuri mysteeri se, miksi jotkut teippaavat noita imu- ja huohotinputkia. Maksavat korkeintaan muutamia kymppejä ja se teippaaminen harvoin korjaa esim. imuvuotoa, korkeintaan vähentää sitä. Tuosta seuraa suurempi polttoaineenkulutus ja tämän päivän polttoainehinnoilla osat maksavat itsensä takaisin muutaman tankkauksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • dirtydog
    replied
    nokka-akselin asentotunnistin...

    ...on korjattu, kyseinen osa on meylen merkillä (~45€), toimii ainakin vielä! huomasin samalla aikas kovasti haperon ja osittain teipatun huohotinputken joka aiheuttaa kränää tuohon tyhjäkäyntiin, pitääpä laittaa tilaukseen sellanenkin osanen...

    Leave a comment:


  • H.Aulakoski
    replied
    Kiitän vastauksista! Pitääpä tsekata öljyn määrä seuraavalla kerralla, kun joutuu käymään auton alla ja lisätä tarvittaessa. Öljyn tyyppi täältä varmasti löytyy helposti. Öljyjen vaihtamista en ole harkinnutkaan. Kilometrejä 220 tkm ja hyvin pelaa laatikko. Jos hajoaa niin sitten vaihdetaan laatikkoa.

    Asiasta seuraavaan kysymykseen:

    Kuinka paljon vanteen pultin kierre saa mennä pyörännavan sisään? Ts. Minkä verran pultin kierre saa tulla vanteen sisäpuolelta näkyville? Talvivanteiden pultit näyttivät tulevan 20 mm ulos mutta onko 25 mm liikaa?

    124-mersussa liian pitkä pultti hajotti aikanaan pyörännavan sisällä olevat seisontajarrut.

    Leave a comment:

Working...
X