E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    Kiitos tiedosta. onko näitten M62:sten jakopäissä sitte niitä ketju/laahain ongelmia? vai onko se enempi siihen vanosmalliin suuntautuva vika?
    laahaimien kuluminen johtunee siitä et M60 koneissa jako 2rivisella ja M62 1 rivirellä kettingillä...

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    Kiitos tiedosta. onko näitten M62:sten jakopäissä sitte niitä ketju/laahain ongelmia? vai onko se enempi siihen vanosmalliin suuntautuva vika?
    Tais olla ihan kaikkien M62:sten vika. Vanosmallissa vaan tulee vielä kiva lisälasku jos haluaa vanoksetkin uusia samalla..

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    9/98 eteenpäin vasta.
    Kiitos tiedosta. onko näitten M62:sten jakopäissä sitte niitä ketju/laahain ongelmia? vai onko se enempi siihen vanosmalliin suuntautuva vika?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    Onko 96 vuoden 740IL:ssä vanos moottori jos M62B44 ? ainakaan bmwfans ei anna osia vanokselle tuleeko tämä 98 -> moottori uudistus. :think
    9/98 eteenpäin vasta.

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Onko 96 vuoden 740IL:ssä vanos moottori jos M62B44 ? ainakaan bmwfans ei anna osia vanokselle tuleeko tämä 98 -> moottori uudistus. :think

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Alkanut seiska ravistamaan n.80km/h vauhdissa. Ravistaa sekä ajaessa että jarruttaessa. Ilmeisesti reaktiotankojen vaihto edessä?
    kyllä.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Alkanut seiska ravistamaan n.80km/h vauhdissa. Ravistaa sekä ajaessa että jarruttaessa. Ilmeisesti reaktiotankojen vaihto edessä?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by blacjack2 View Post

    Kysymys 2. Miten peräkontin työkaluboksin muovimutterin ( pitää boksin kiinni ) saa vaihdettua. On mennyt poikki ja nyt työkaluboksi siis aina auki.
    Vaihtaa vaikka koko kotelon, jos ei se ruuvi siitä irtoa. En ole itse siis ruuvin kiinnitystä tutkinut, mut koko teline vaihtuu nopeasti.

    Noita varmaan löytyy foorumilta kohtuu helposti ehjiä, mullakin on nurkissa muutama ylimääräinen.

    Leave a comment:


  • blacjack2
    replied
    pari ksymystä

    Moro

    Kysymys 1. Autona siis -97 728i ja ongelmana vakionopeudensäädin. Mistä voisi johtua, kun cruisen laittaa päällee niin auto lähtee heti kiihdyttämään, sitten nostaa kaasun ja tekee saman uudestaan. vähän niin kuin kaasuttelee itsestään?? (100kh/m kiihdyttää 120, nostaa kaasun ja uudestaan 120kh/m > )

    Kysymys 2. Miten peräkontin työkaluboksin muovimutterin ( pitää boksin kiinni ) saa vaihdettua. On mennyt poikki ja nyt työkaluboksi siis aina auki.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mä oon hiukan ihmetelly kun tuo seiska tekee kylmänä semmosta että kaasupolin tuntuu olevan on/off ensimmäiset ~2km..

    tasaisen 40-50km/h nopeuden ajaminen vittumaista kun heti kun hipaisee kaasupolkimeen niin alkaa kiihtymään ja kun hiukka höllää niin tippuu moottorijarrulle.

    ominaisuus ollut ostamisesta lähtien mutta viime kesänä lämpösillä keleillä ei tuota havainnu lainkaan mutta syksyllä kelien viilettyä tuli taas esille.

    vika vai ominaisuus?
    Mulla on ainakin sama ominaisuus tossa 730:ssä. Yrittänyt keksiä onko se vika vai ominaisuus, mutta ainakaan tähän mennessä en oo löytänyt mitään vikaan viittaavaa.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Joko sulla on 350tkm rikki siinä seiskassa? Eikös tuohon nyt mee ketjupyörätkin uusiksi kuitenkin ja sekä tietysti itse kiristin.
    320tkm. Ketjupyörien uusimisella tuskin saavutetaan mitään, jos ei uusi vanosyksiköitä. Tarkistan vielä kampiakselin hammasrattaan kunnon, että täytyykö se uusia. Kiristimen olen uusinut 30tkm sitten.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Venttiilikopan tiivisteitä vaihtaessa huomasin, että keskilaahaimesta oli irronnut pinta (silti laahainpinta yhdessä osassa) ja ketju ihan törkeän löyhällä lohkojen väliltä, joten otin sitten jakopään auki ja nyt täytyy kartoittaa mitä kaikkea vaihtaa Vanos-yksiköt on melko tyyriit, joten onko vieläkin ainut vaihtoehto korjata rallattava vanos (M62B44) ostamalla uudet yksiköt? Joskus oli huhua, että beisansystemsiltä olisi tulossa tiivisteet joilla vanhoistakin saisi melko hiljaiset? Voi toki olla että vaihdan pelkästään ketjun, laahaimet ja tiivisteet (koskematta ajoitukseen) ja annan vanoksen rallattaa
    Joko sulla on 350tkm rikki siinä seiskassa? Eikös tuohon nyt mee ketjupyörätkin uusiksi kuitenkin ja sekä tietysti itse kiristin.
    Last edited by zener; 21-04-2012, 20:17.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Venttiilikopan tiivisteitä vaihtaessa huomasin, että keskilaahaimesta oli irronnut pinta (silti laahainpinta yhdessä osassa) ja ketju ihan törkeän löyhällä lohkojen väliltä, joten otin sitten jakopään auki ja nyt täytyy kartoittaa mitä kaikkea vaihtaa Vanos-yksiköt on melko tyyriit, joten onko vieläkin ainut vaihtoehto korjata rallattava vanos (M62B44) ostamalla uudet yksiköt? Joskus oli huhua, että beisansystemsiltä olisi tulossa tiivisteet joilla vanhoistakin saisi melko hiljaiset? Voi toki olla että vaihdan pelkästään ketjun, laahaimet ja tiivisteet (koskematta ajoitukseen) ja annan vanoksen rallattaa
    Onkohan jollakin infoa, miksi tuosta uudemmasta M62TU pannusta menee se laahain entiseksi? Nimittäin näitä tullut enemmänkin pällisteltyä ja vanhemmissa M62 padoissa harvemmin on jakopään kanssa ongelmia. :think

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Jakopääremppaa

    Venttiilikopan tiivisteitä vaihtaessa huomasin, että keskilaahaimesta oli irronnut pinta (silti laahainpinta yhdessä osassa) ja ketju ihan törkeän löyhällä lohkojen väliltä, joten otin sitten jakopään auki ja nyt täytyy kartoittaa mitä kaikkea vaihtaa Vanos-yksiköt on melko tyyriit, joten onko vieläkin ainut vaihtoehto korjata rallattava vanos (M62B44) ostamalla uudet yksiköt? Joskus oli huhua, että beisansystemsiltä olisi tulossa tiivisteet joilla vanhoistakin saisi melko hiljaiset? Voi toki olla että vaihdan pelkästään ketjun, laahaimet ja tiivisteet (koskematta ajoitukseen) ja annan vanoksen rallattaa

    Leave a comment:


  • jakusa
    replied
    Vaihteiston "warm up" vaihto-ohjelma aiheuttaa hieman kuvaamasi ongelman tyylistä käytöstä. Lisäksi ainakin näin vanhemmiten vaihdot tuon ohjelman aikana ovat hieman töksähtäviä (4 autossa ollut 5hp30). Aikoinaan oli e32 5hp30 lootalla, siinä sai tuon ohjelman pois käytöstä käyttämällä ohjelmavalitsimen winter-asennossa. Uudemmissa adaptiivisella ohjauksella olevissa tuota ei voi tehdä. Mutta koita heti käynnistyksen jälkeen kiihdyttää johonkin ~60km/h vauhtiin niin huomaat, johtuuko tuo kuvaamasi käytös tästä ominaisuudesta. Vaihteiston pitäisi lopettaa tuo warm up vaihto-ohjelman käyttö, kun nopeus nousee jonnekkin 60 päälle.

    Originally posted by peto2 View Post
    mä oon hiukan ihmetelly kun tuo seiska tekee kylmänä semmosta että kaasupolin tuntuu olevan on/off ensimmäiset ~2km..

    tasaisen 40-50km/h nopeuden ajaminen vittumaista kun heti kun hipaisee kaasupolkimeen niin alkaa kiihtymään ja kun hiukka höllää niin tippuu moottorijarrulle.

    ominaisuus ollut ostamisesta lähtien mutta viime kesänä lämpösillä keleillä ei tuota havainnu lainkaan mutta syksyllä kelien viilettyä tuli taas esille.

    vika vai ominaisuus?
    Last edited by jakusa; 20-04-2012, 23:02.

    Leave a comment:

Working...
X