Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Eli yllä olevan tekstin perusteella täytyy sitten rajata haku vuosiin 96-98.
    Ei niitä varusteita välttämättä tarvitse ihan kaikkia olla kunhan olisi tekniikaltaan vähän varmempi. Eli vanhan keulasia steppillatikolla kattelen.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    active seatit ei oo vakiovaruste mutta toki saatavilla oleva varuste faceliftistä eteenpäin, samoin kuin hydraulikontti.
    En kyl ite oikee usko että ois viel 98 loppupuolel maalattu vesiväreil, tullu käsittääkseni myöhemmi?
    Meillä oli takakontin maalauksen häivytyksen kanssa hieman ongelmia kun maalattiin öljyvärillä uusiksi, siitä tällainen mutu..

    Edit: Juu ei toki kaikki vakiovarusteita, mutta ruksittavissa

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ruostetta joo tuppaa olee, en tiiä mistä johtuu mutta kyl mä ite taas mieluummi kattosin faceliftei. Vanhat on jotenki kolkon tuntusia, eniten omaan silmään/kyynärpäähä häirittee käsituen pehmusteen puuttuminen ovipahveissa, näyttää ja tuntuu iha urpolta
    Sinäpä se vasta ongelman oletkin löytänyt en ole prefaceliftistä tuollaista järkyttävää puutetta hoksinutkaan!

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Faceliftien ruosteongelmat johtunee siitä, että ne on maalattu vesiohenteisella. Tämä ei ole ihan varmaa tietoa. Lisäksi mainitsemisenarvoisia facelift -parannuksia mm. muovihelmat, valaistut ulkokahvat, 10-airbaggiä, car&key memory, hierovat penkit jne.
    active seatit ei oo vakiovaruste mutta toki saatavilla oleva varuste faceliftistä eteenpäin, samoin kuin hydraulikontti.
    En kyl ite oikee usko että ois viel 98 loppupuolel maalattu vesiväreil, tullu käsittääkseni myöhemmi?

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Henk koht etsisin mahdollisimman hyvän alkupään E38:n, mutta kyllähän sen ymmärtää jos faceliftin haluaa esim. lisävarusteiden takia. Noi uudemmat vaan tuntuu jostain ihme syystä olevan herkemmin ruosteisia ja huonokorisia. Varsinkin kun viime vuonna kateltiin urakalla vähän ajettuja diesel-faceliftejä niin olivatpa aika karkeita suurinosa ~10ke-hintaluokassa.
    Faceliftien ruosteongelmat johtunee siitä, että ne on maalattu vesiohenteisella. Tämä ei ole ihan varmaa tietoa. Lisäksi mainitsemisenarvoisia facelift -parannuksia mm. muovihelmat, valaistut ulkokahvat, 10-airbaggiä, car&key memory, hierovat penkit jne.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by ttw View Post
    Saikos tosta kolmekasista etupään "räjäytettyä" sillai että voi vetää moottorin ja laatikon yhtenä palana pihalle?

    Tuli vaan näin jälkikäteen mieleen...
    Kyllä saa ja jopa kohtuullisen nopeastikin. Ainoan "ongelman" muodostaa ilmastoinnin kenno ja kylmäaineet...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ruostetta joo tuppaa olee, en tiiä mistä johtuu mutta kyl mä ite taas mieluummi kattosin faceliftei. Vanhat on jotenki kolkon tuntusia, eniten omaan silmään/kyynärpäähä häirittee käsituen pehmusteen puuttuminen ovipahveissa, näyttää ja tuntuu iha urpolta

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Henk koht etsisin mahdollisimman hyvän alkupään E38:n, mutta kyllähän sen ymmärtää jos faceliftin haluaa esim. lisävarusteiden takia. Noi uudemmat vaan tuntuu jostain ihme syystä olevan herkemmin ruosteisia ja huonokorisia. Varsinkin kun viime vuonna kateltiin urakalla vähän ajettuja diesel-faceliftejä niin olivatpa aika karkeita suurinosa ~10ke-hintaluokassa.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Jumalauta siinäpä tyhjentävä vastaus!

    Tuollaisia tekstejä täytyisi laittaa FAQiin tai jotenkin muuten koota yhteen!

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Itse on tullut omistettua jokaista kolmea eri e38:ia ja kaikki siis 740iA. M60 on aika perusvarma motti, koska jakopää on tuplaketjulla, kone on suhteellisen yksinkertainen, jäähdytysjärjestelmä on kestävämpi johtuen matalammasta käyntilämpötilasta ja vähemmän antureita = vähemmän korjattavaa.

    Sen perässä oleva laatikko taas ei ole niin pomminvarma, mutta toisaalta minkään seiskan laatikko ei ole epäluotettava, jos auto on ollut hyvällä pidolla ja laatikossa on ollut aina riittävästi öljyä. Voin väittää, että suurin osa laatikkorikoista johtuu liian vähäisestä öljytasosta, koska öljyjä ei vaihdeta, niitä ei myöskään tutkita, ennen kuin on liian myöhäistä.

    Välimallin M62 on mielestäni aika hyvä kompromissi, koska se on lievästi TU-konetta yksinkertaisempi ja täten luotettavampi, mutta on myös M60 konetta taloudellisempi. Ei ole rallattavia vanoksia ja syystä taikka toisesta, perus M62:n jakopää kestää hieman TU-konetta paremmin. Siitä huolimatta aikanaan senkin jakopää pitää huoltaa, kun mittarissa on tarpeeksi kilometrejä. Lisäksi muutamia lompakkoa säästäviä ominaisuuksia koneessa on, kuten vain kaksi lambda-anturia, ei neljää kuten TU-koneessa, yms. Laatikko on jo tässä koneessa mallia steptronic, joka on edeltäjäänsä luotettavampi.

    M62TU-kone on sitten se kaikista uusin ja taloudellisin e38:n moottori, mutta kärsii myös lievistä vioista, kuten aiemmin todettu, vanoksien rallatuksesta ja jakopään joutuu hieman aikaisemmin aukaisemaan tiettyjen yksilöiden kohdalla. Toisaalta itse olin melko tyytyväinen myös TU-koneeseen ja onhan siinä hieman enemmän vääntöä perus M62-koneeseen verrattuna. Lisäksi TU-koneen perässä on myös lievästi päivitetty steppilaatikko, jonka pitäisi olla aika pomminvarma, kunhan muistaa käyttää oikeita rengaskokoja. -9/98 jälkeen valmistetut laatikot ovat erittäin tarkkoja oikeasta rengaskoosta.

    Faceliftaus tuli muistaakseni -9/98 ja se toi kaikenlaisia pieniä päivityksiä mm. keulan ilmeeseen ja sisusta sai samalla pientä päivitystä. Mitään merkittäviä uudistuksia ei kuitenkaan tullut, tai ainakaan sellaisia, mitä ei pystyisi prefaceliftiin tekemään, mutta onhan se facelift uudempaa tekniikkaa ja tiettyjen asioiden kanssa puljaaminen on faceliftissa helpompaa, esim. navin päivittäminen on helpompaa, kuin prefaceliftissa (varauksella). Joitakin varusteita sai vain ja ainoastaan facelift malleihin, kuten M-paketin, mutta tiettyjä yksittäisiä komponentteja voi löytää prefaceliftistä kuten M-sport ratin.

    Hintapolitiikkaa tutkiessa, täytyy kuitenkin huomioida, että hyvästä faceliftistä voi joutua helposti pulittamaan toistakymmentätuhatta, kun hyvän prefaceliftin voi saada selvästi alle kympillä. Tämä vaikuttaa myös veroihin, mikäli auton tuo maahan. Hintaero ei kuitenkaan ole aivan mieletön, joten muutaman tonnin lisäsijoituksella voi saada sen arvosta paremman facelift e38:n. Myytäväksi toisin kuitenkin ehkä prefaceliftin, jos faceliftejä ei ole edukkaasti tarjolla, koska itse kokemuksesta voin sanoa, että se tuleva ostaja tulee vertaamaan autoasi vanhempiin yksilöihin, koska aika harva oikeastaan tunnistaa faceliftin ja prefaceliftin eroja, tai niitä on ainakin hankala perustella ostajalle.

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by juho-85 View Post
    Halvalla oot kyllä osat saanu
    Vaihdoitko kiristintä ollenkaan?
    Kiristimen olin uusinut ~30tkm sitten

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    juu -99 malliin tuli.. 96-99 oli jo se kaarilaahain mutta en tiedä onko se hajoavaa mallia alusta asti vai vasta 99 alkaen.

    vanteet on kyllä täyttä pornoa.. aina jää niitä vahtaamaan kun on vaan niin hienot
    Ei auta kun vaihtaa laahain.

    Ne vanteet on kyl sellaset että tekis mieli ostaa ne takas sulta.

    Originally posted by Rudenorth View Post
    Eriasia jääkö halvaksi yleensä hinnat alkaen e38:t ovat siinä kunnossa ettei huoltoja ole tehty, alusta raveltaa jne.
    Ei tietenkään paskaa kannata ostaa.
    Onneks voin delegoida enon tutkimaan autoja niin ei tartte kuin ite mennä paikalle rahat kourassa ja lyödä nimi lappuun.
    Mietityttää että kuinka paljon tollaseen tulee veroja tän uuden käytännön mukaan. :think

    E: Mikä on sen laahaimen vaihtoväli/milloin se laahain on yleensä ollut vaihtokunnossa?
    Entäpä paljonko laahainmen vaihto kustantaa? Entä mitä maksaa pelkkä laahain+muut samalla vaihtoa kaipaavat hilppeet?
    Last edited by |foder|; 06-05-2012, 19:58.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    olis tossa muutama halpa tarjokas tiedossa ja kai tollasella ajelee sen aikaa että saa verotettua
    Eriasia jääkö halvaksi yleensä hinnat alkaen e38:t ovat siinä kunnossa ettei huoltoja ole tehty, alusta raveltaa jne.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Nii juu ne vanokset jäi huomioimatta.
    Eli siis ne vanokset on vasta -99 eteenpäin?

    Ei nää oikein olekaan mutta kun olis tossa muutama halpa tarjokas tiedossa ja kai tollasella ajelee sen aikaa että saa verotettua. Sit myyntiin.
    Vaikeita nää isot on myydä niin hakee sitten sellasen että kestäis omassa ajossa hajoamatta ja tietenkin seuraavallakin mahdollisimman pitkäikäinen.

    Noissa tarjokkaissa olis muuten samanlaiset vanteet kuin sinulle myin. Tosin niissä 18" oem bmw vanteet.
    juu -99 malliin tuli.. 96-99 oli jo se kaarilaahain mutta en tiedä onko se hajoavaa mallia alusta asti vai vasta 99 alkaen.

    vanteet on kyllä täyttä pornoa.. aina jää niitä vahtaamaan kun on vaan niin hienot

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    enemmän siinä uudemmassa on (kalliita) hajoavia osia kuten ne vanokset mutta sitten toisaalta vääntää paremmin alhaalta ja kulutuskin hiukan pienempi..

    mitä mä muistelisin nii kehuit vielä viime syksynä ettei oo e38 sun juttu
    Nii juu ne vanokset jäi huomioimatta.
    Eli siis ne vanokset on vasta -99 eteenpäin?

    Ei nää oikein olekaan mutta kun olis tossa muutama halpa tarjokas tiedossa ja kai tollasella ajelee sen aikaa että saa verotettua. Sit myyntiin.
    Vaikeita nää isot on myydä niin hakee sitten sellasen että kestäis omassa ajossa hajoamatta ja tietenkin seuraavallakin mahdollisimman pitkäikäinen.

    Noissa tarjokkaissa olis muuten samanlaiset vanteet kuin sinulle myin. Tosin niissä 18" oem bmw vanteet.
    Last edited by |foder|; 06-05-2012, 19:23.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎