Onko kukaan irroittanut punaisella ympyröityä nahkaista osaa? Vinkkejä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Erich View PostSama kuin 740, eli 7.5 litraa.
edit.. jaa, Morkai olikin jo vastannut. Hidasta, takaisin tupiin.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Lanakt View PostOnko kukaan irroittanut punaisella ympyröityä nahkaista osaa? Vinkkejä?
Originally posted by Morkai View PostOmat pommit vieneet aina useamman desin enemmän, 7,5 litralla tullut asteikon keskelle, ei ylärajalle. Normaalia vai ei
Eikä sitä puolen litran tippaa jaksa kanisterin pohjalle jättää.
Ei kai se mikään kirjoitettu sääntö ole, että ilmoitetulla täytösmäärällä sen pitäisi aina tulla tikun ylärajalle? Eli onko lukeman ilmoittajan lähtökohta se, että öljymäärä on moottoriin riittävä vai se, että tavoitellaan aina maksimitäytöstä, koska sitä palaa kuitenkin..?6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostEi saa "enää", onko sitä joskus sitten saanut? KL pyysi tuosta paketista 280e pari vuotta sitten. Pumpun moottorin voi itse korjata vaihtamalla hiilet, olen siitä(kin...) runoillut foorumille joskus aiemmin. Eli eikun searchia vaan. Hiiliksi ei sitten kelpaa ihan mitkä tahansa, vaan tarttis olla samaa laatua kuin ne alkuperäisetkin. Itse vaihdoin ekalla kerralla jotkut tarvikehiilet, kesti alle vuoden ja sai tehdä saman homman uusiksi.
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostPitääpä muuten kysäistä kanssabemaristeiltä tätä öljyhommaa, kun noissa omissa pommeissa aina ihmetyttänyt toi, että joka paikassa ilmotetaan tuo 7,5 litraa suodattimen kanssa (M60). Omat pommit vieneet aina useamman desin enemmän, 7,5 litralla tullut asteikon keskelle, ei ylärajalle. Normaalia vai ei, olen toki yrittänyt jopa antaa öljyn valua lämpimänä alas.. kylmänä katsonut, melkein kaikin mahdollisin keinoin ja aina päässyt siihen lopputulokseen, että se pirulainen ei sillä 7,5 litralla tule ylärajalle.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostOlipas kotimatka. Ensin joku hullu saabisti käy melkein ajamaan päälle ja sitten kotipihassa PDC lähtee toimimaan. Mitä ihmettä, voivatko ne anturit korjaantua jossain vaiheessa käyttökuntoon vai voiko PDC-vikaa olla muuallakin?
Harrastelistaa tähän asti:
- sähköinen kiertovesipumppu, korjaus tai vaihto
- bagivalon kuittaus pois
- etupään loppujenkin puslien vaihto uretaanisiksi (tärisee 90-110km/h)
- lämmitysjärjestelmä (letkulämmitin tod. näk.) asennuttaminen
- Servotronic-askartelun aloitus (joko olen tottunut tai sitten se taas toimii?)
- kampiakselin asento-anturin vaihto
- PDC:n korjaus / toiminnan varmistus
- takaniskatuen korjaus (hurisee mutta ei liiku)
- apukuljettajan niskatuen korjaus (ei tapahdu mitään)
- CD-vaihtajan asennus (kiitokset osista Erichille)
- taustapeilien säätönapin valaistuksen korjaus
- kromimunuaisen ritilän korjaus / uusinta
- muutama listakiinnikkeen uusiminen
- kielen vaihto
- sähköisen takalasiverhon korjaaminen (niin että menee myös alas)
jne. Huh..
Ei mitään hirveän vakavaa, mutta kylmän talven koettaessa tuolla ulkona ei halua olla aina hirveän pitkään.
Purkaileppa autoa sen verran että pääset käden työntämään maton väliin ja kokeilemaan onko kosteutta..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostPumppu on sama E39ssä.
Originally posted by WSE1 View PostHiilistä sen verran ettei kannata laittaa laturiin tarkoitettuja hiiliä moottoreihin tai päinvastoinkaan. Laturin hiilet ovat pehmeämpiä jolloin kuluvat moottoreissa pian loppuun. moottorin hiilet laturissa taas syövät liukurenkaat loppuun. Tarvikehiiletkin useimmiten kestävät kunhan ovat oikeaan käyttötarkoitukseen.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by Lanakt View PostEli kysymys koskee jälkiasenteisiä sähköpenkkejä (etupenkit vain).
Mistä kannattaa ottaa + ja - penkeille?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMikä on takapenkin istuinosan etureunassa keskellä oleva nappi..mukihässäkät ?
On meinaa jumissa jos tuota painaa..mites tämän saa auki\purettua ??
Se on se mukiteline siinä keskellä. Jos takaniskatuet toimii sähköllä, niin penkin molemmissa etureunoissa on nappi niiden säätämiseen. Koita ensiksi painaa sitä nappia kunnolla pohjaan ja ota pari tasapäistä meisseliä ja koita kammeta teline auki molemmista reunoista. Jos ei tunnu lähtevän auki, niin ei kannata käyttää voimaa, sillä koko hökötys on muovia, joka ei kestä suurta rasitusta. En ole sen tarkemmin omasta autostani katsonut, mutta voi olla mahdollista, että mukitelineeseen pääsee käsiksi penkin alapuolelta. Istuinosa lähtee hyvin helposti irti, ei ole millään pulteilla kiinni, vaan yhdella lukituksella, joka vedetään auki narusta istuinosan keskeltä. Jos takana on istuinlämmitys, niin penkin etuosassa on liitin, joka pitää irroittaa samalla kun nostat istuinosaa.
Comment
-
Comment