Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanakt
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 147
    • Helsinki / Orimattila

    Onko kukaan irroittanut punaisella ympyröityä nahkaista osaa? Vinkkejä?

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      Originally posted by Erich View Post
      Sama kuin 740, eli 7.5 litraa.

      edit.. jaa, Morkai olikin jo vastannut. Hidasta, takaisin tupiin.
      Pitääpä muuten kysäistä kanssabemaristeiltä tätä öljyhommaa, kun noissa omissa pommeissa aina ihmetyttänyt toi, että joka paikassa ilmotetaan tuo 7,5 litraa suodattimen kanssa (M60). Omat pommit vieneet aina useamman desin enemmän, 7,5 litralla tullut asteikon keskelle, ei ylärajalle. Normaalia vai ei, olen toki yrittänyt jopa antaa öljyn valua lämpimänä alas.. kylmänä katsonut, melkein kaikin mahdollisin keinoin ja aina päässyt siihen lopputulokseen, että se pirulainen ei sillä 7,5 litralla tule ylärajalle.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        Originally posted by Lanakt View Post
        Onko kukaan irroittanut punaisella ympyröityä nahkaista osaa? Vinkkejä?
        Verhoilu irti ovesta ja "mutterit" auki takapuolelta. Sikäli hyvät pahvit, että ne pystyy purkamaan.



        Originally posted by Morkai View Post
        Omat pommit vieneet aina useamman desin enemmän, 7,5 litralla tullut asteikon keskelle, ei ylärajalle. Normaalia vai ei
        Liekö tuo nyt muutaman desin päälle... Itsekin kaadan aina täydet kanisterilliset, eli yhteensä 8 litraa (sikäli kun niissä nyt on se "tasan" neljä litraa...), sillä se menee ylärajalle, muttei yli.
        Eikä sitä puolen litran tippaa jaksa kanisterin pohjalle jättää.

        Ei kai se mikään kirjoitettu sääntö ole, että ilmoitetulla täytösmäärällä sen pitäisi aina tulla tikun ylärajalle? Eli onko lukeman ilmoittajan lähtökohta se, että öljymäärä on moottoriin riittävä vai se, että tavoitellaan aina maksimitäytöstä, koska sitä palaa kuitenkin..?
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Itse käytin juuri öljynvaihdossa tuota omaa autoa, ostin kaksi neljän litran kannua Magnatecia ja toisen antoivat sitten mukaan, jossa pohjalla olisi kanisterin mitan mukaan vielä aika tarkalleen puoli litraa. Öljytikkua en itse ole koommin tarkastellut sen jälkeen.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by Erich View Post
            Ei saa "enää", onko sitä joskus sitten saanut? KL pyysi tuosta paketista 280e pari vuotta sitten. Pumpun moottorin voi itse korjata vaihtamalla hiilet, olen siitä(kin...) runoillut foorumille joskus aiemmin. Eli eikun searchia vaan. Hiiliksi ei sitten kelpaa ihan mitkä tahansa, vaan tarttis olla samaa laatua kuin ne alkuperäisetkin. Itse vaihdoin ekalla kerralla jotkut tarvikehiilet, kesti alle vuoden ja sai tehdä saman homman uusiksi.
            Pumppu on sama E39ssä. käytettyjä voi etsiskellä. Hiilistä sen verran ettei kannata laittaa laturiin tarkoitettuja hiiliä moottoreihin tai päinvastoinkaan. Laturin hiilet ovat pehmeämpiä jolloin kuluvat moottoreissa pian loppuun. moottorin hiilet laturissa taas syövät liukurenkaat loppuun. Tarvikehiiletkin useimmiten kestävät kunhan ovat oikeaan käyttötarkoitukseen.

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by Morkai View Post
              Pitääpä muuten kysäistä kanssabemaristeiltä tätä öljyhommaa, kun noissa omissa pommeissa aina ihmetyttänyt toi, että joka paikassa ilmotetaan tuo 7,5 litraa suodattimen kanssa (M60). Omat pommit vieneet aina useamman desin enemmän, 7,5 litralla tullut asteikon keskelle, ei ylärajalle. Normaalia vai ei, olen toki yrittänyt jopa antaa öljyn valua lämpimänä alas.. kylmänä katsonut, melkein kaikin mahdollisin keinoin ja aina päässyt siihen lopputulokseen, että se pirulainen ei sillä 7,5 litralla tule ylärajalle.
              Kahdeksan litraa on tähän asti mennyt tasan ja tarkalleen..Silloin on juurikin ylärajassa. Ei himpun yli eikä ali..
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Olipas kotimatka. Ensin joku hullu saabisti käy melkein ajamaan päälle ja sitten kotipihassa PDC lähtee toimimaan. Mitä ihmettä, voivatko ne anturit korjaantua jossain vaiheessa käyttökuntoon vai voiko PDC-vikaa olla muuallakin?

                Harrastelistaa tähän asti:

                - sähköinen kiertovesipumppu, korjaus tai vaihto
                - bagivalon kuittaus pois
                - etupään loppujenkin puslien vaihto uretaanisiksi (tärisee 90-110km/h)
                - lämmitysjärjestelmä (letkulämmitin tod. näk.) asennuttaminen
                - Servotronic-askartelun aloitus (joko olen tottunut tai sitten se taas toimii?)
                - kampiakselin asento-anturin vaihto
                - PDC:n korjaus / toiminnan varmistus
                - takaniskatuen korjaus (hurisee mutta ei liiku)
                - apukuljettajan niskatuen korjaus (ei tapahdu mitään)
                - CD-vaihtajan asennus (kiitokset osista Erichille)
                - taustapeilien säätönapin valaistuksen korjaus
                - kromimunuaisen ritilän korjaus / uusinta
                - muutama listakiinnikkeen uusiminen
                - kielen vaihto
                - sähköisen takalasiverhon korjaaminen (niin että menee myös alas)

                jne. Huh..


                Ei mitään hirveän vakavaa, mutta kylmän talven koettaessa tuolla ulkona ei halua olla aina hirveän pitkään.
                En sen kummmemmin ole lueskellut mitä vikoja autossasi on, mutta tuollaiset yht. äkkiä alkoi toimimaan jutut, viittaa useesti lattiamaton alla olevaan ammeeseen.
                Purkaileppa autoa sen verran että pääset käden työntämään maton väliin ja kokeilemaan onko kosteutta..
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Erich
                  BTCF Member
                  • Apr 2005
                  • 783
                  • Hämeenkyrö

                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Pumppu on sama E39ssä.
                  Uudemmissa joo, parin ekan mallivuoden seiskassa on vähän erilainen. Ero on moottorin liittimen paikassa, muuten sama paketti. Hinnoissakin oli vähän eroa.


                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Hiilistä sen verran ettei kannata laittaa laturiin tarkoitettuja hiiliä moottoreihin tai päinvastoinkaan. Laturin hiilet ovat pehmeämpiä jolloin kuluvat moottoreissa pian loppuun. moottorin hiilet laturissa taas syövät liukurenkaat loppuun. Tarvikehiiletkin useimmiten kestävät kunhan ovat oikeaan käyttötarkoitukseen.
                  Kun vielä tarvikeliikkeessä tietäisivät, mihin ne on tarkoitettu... nää mitä kokeilin, olivat selvästi kovemmat kuin alkuperäiset (piti viilata), näytti joltain sintratulta kuralta, kuparihituset kiiltelivät grafiitin seassa. Silti nuo kuluivat ennätysajassa loppuun. Otin sitten tilalle vastaavasta boschin moottorista samanlaiset hiilet. Jos hyllyssä notkuu esim. vanha epävireinen webasto, saa sen vesipumpun moottorista hyvän elimenluovuttajan. Samaa bossin moottoria on aika monessa paikassa. Ja harvalle tulee tunteja niin paljon kuin tälle. Tai jos joku tietää, mistä vastaavia irtohiiliä vielä saa, niin saa vihjata. Vähän katoava luonnonvara nämäkin.
                  6 - E24 635
                  7 - E38 740
                  8 - E31 850

                  Comment

                  • Hemu__
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 972
                    • Kirkkonummi

                    Tietääkö kukaan että pystyiskö keskikonsolin polttimoa (kuskinpuolen lämmönsäätö) vaihtamaan ilman että pitää koko keskikonsoli purkaa? :think

                    Comment

                    • Lanakt
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 147
                      • Helsinki / Orimattila

                      Jälkiasenteiset sähköjakkarat

                      Eli kysymys koskee jälkiasenteisiä sähköpenkkejä (etupenkit vain).
                      Mistä kannattaa ottaa + ja - penkeille?

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        Originally posted by Lanakt View Post
                        Eli kysymys koskee jälkiasenteisiä sähköpenkkejä (etupenkit vain).
                        Mistä kannattaa ottaa + ja - penkeille?
                        Apukuskin penkin alla on pääsulakerasia, siellä lienee valmiina tyhjä lähtö noille penkkien sähköille ja vieläpä sopivan sulakkeen kera.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Lanakt
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 147
                          • Helsinki / Orimattila

                          Originally posted by Morkai View Post
                          Apukuskin penkin alla on pääsulakerasia, siellä lienee valmiina tyhjä lähtö noille penkkien sähköille ja vieläpä sopivan sulakkeen kera.
                          Paljon kiitoksia! Mitä reittiä fiksuin vaihtoehto viedä piuhat kuskin jakkaralle?

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            Mikä on takapenkin istuinosan etureunassa keskellä oleva nappi..mukihässäkät ?
                            On meinaa jumissa jos tuota painaa..mites tämän saa auki\purettua ??
                            Last edited by veku; 04-10-2009, 11:58. Reason: juu mukihässäkähän se on
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by veku View Post
                              Mikä on takapenkin istuinosan etureunassa keskellä oleva nappi..mukihässäkät ?
                              On meinaa jumissa jos tuota painaa..mites tämän saa auki\purettua ??


                              Se on se mukiteline siinä keskellä. Jos takaniskatuet toimii sähköllä, niin penkin molemmissa etureunoissa on nappi niiden säätämiseen. Koita ensiksi painaa sitä nappia kunnolla pohjaan ja ota pari tasapäistä meisseliä ja koita kammeta teline auki molemmista reunoista. Jos ei tunnu lähtevän auki, niin ei kannata käyttää voimaa, sillä koko hökötys on muovia, joka ei kestä suurta rasitusta. En ole sen tarkemmin omasta autostani katsonut, mutta voi olla mahdollista, että mukitelineeseen pääsee käsiksi penkin alapuolelta. Istuinosa lähtee hyvin helposti irti, ei ole millään pulteilla kiinni, vaan yhdella lukituksella, joka vedetään auki narusta istuinosan keskeltä. Jos takana on istuinlämmitys, niin penkin etuosassa on liitin, joka pitää irroittaa samalla kun nostat istuinosaa.

                              Comment

                              • #BMW#
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 488
                                • Espoo

                                Onko olemassa jotain valmiita alustan osien settejä?
                                Mun seiska täristää 80-90km/h alueella. Nosturilla käyty, en havainnut mitään mikä viittaisi kuluneisuuteen tai vikaan alustassa.

                                Mistä ootte ostaneet alustan osat?
                                E38 pre 740i 4.4l Manual

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎