Pakko vetää se pumpun akseli vaan rankasti poikki tai jotain. Vähän vaan extremeä vingutella tuolla motin sisällä. Tosin, onpa sitä metalli-silppua jo valmiiksi muutenkin.
Pakko vetää se pumpun akseli vaan rankasti poikki tai jotain. Vähän vaan extremeä vingutella tuolla motin sisällä. Tosin, onpa sitä metalli-silppua jo valmiiksi muutenkin.
Ota isot pihdit ja nappaa ketju poikki. Siis sellaset millä saa kunnon kettinkiäkin katkottua.
Kyllä ne taitaa yhtä puuta aina olla, mutta onkohan sulla paljoa vaihtoehtoja? :think Aika kinkkinen tilanne, kun jonkun rälläkkätouhun jälkeen taitaa olla koko kone täynnä silppua. Saisko siitä rattaasta väkivalloin tuhottua ne kevennysten väliset kapeimmat kohdat, ts. leikattua ulkokehän irti?
Kyllä ne taitaa yhtä puuta aina olla, mutta onkohan sulla paljoa vaihtoehtoja? :think Aika kinkkinen tilanne, kun jonkun rälläkkätouhun jälkeen taitaa olla koko kone täynnä silppua. Saisko siitä rattaasta väkivalloin tuhottua ne kevennysten väliset kapeimmat kohdat, ts. leikattua ulkokehän irti?
Tuosta kapeimmasta kohdasta rattaan vierestä ajattelin, jos mahtuisi silpaisemaan vinkulla - vaihtoehtoja kun ei oikein ole. Tutkailen vielä, josko pumpun saisi muuten paskaksi fyysisesti ja näin ei tarvitsisi tuota ketjua katkaista. Rautasaha voisi myös olla vaihtoehto nro.3.
Mulkku tyyppi kyllä ollut, joka tuon on väsännyt. Kerran törmäsin Toyotan 2T:ssä, että oli hitsattu työntötanko yläpäästä, mutta että seiskassa jotain tällaista. Huhhu.
Saisko sen pumpun sitten purettua paikallaan? Muistelen vaan, että noissa magnesium-runkosissa löystyy ne pumpun kasassa pitävät pikkupultitkin yleensä. Ketjun oletkin varmaan jo löysännyt tappiinsa?
Saisko sen pumpun sitten purettua paikallaan? Muistelen vaan, että noissa magnesium-runkosissa löystyy ne pumpun kasassa pitävät pikkupultitkin yleensä. Ketjun oletkin varmaan jo löysännyt tappiinsa?
Juuh, ketjua löysätty, joskin eriskummallinen systeemi ja ei tahdo sopivaa kuusiokoloa saada sopimaan.
Tuo pumpun purku paikallaan pitääkin tutkia tänään, kun tarkoitus mennä tässä pikapuoliin katsomaan, josko lähtisi irti.
Öljypohjan tiiviste, öljynsuodatin ja ölpät tuli hommattua, sekä oilipumppukin tilattu ja matkalla. Toivotaan, että ei ole mitään muuta rikkonut tai leikkauttanut koko mosaa.
Muista tilata uusi ketju ajoissa, sillä huhtikuussa tilasin Ruotsin varaston viimeisen ketjun ja jos kyselyitä ei ole tullut, niin sitten se voi mennä Saksan-toimitukseksi joka voi viedä viikkoja. Luonnollisesti kannattaa sitten tilata myös uusi hammaspyöräkin, ei sen pitäisi kymppejä enempää maksaa?
No jos vanha ketju on ehjä niin helpompihan se on sillä mennä. Jos tuon joutuu vaihtamaan niin pitänee purkaa koko jakopää koska pääketju on tuon edessä.
Tietysti jos jokin tarvikevalmistaja tekee avonlenkkistä ketjua niin se on helpoin vaihtaa. Alkuperäiset on ainakin yhtä lenkkiä.
Vinkkejä E38 tuulilasin vaihtoon? Oliko E38:n lasilla myös taipumusta jäädä helposti suhisemaan jos ei ole tarkkana ja kokenut asentaja? E39 oli ainakin tälle herkkä (klik) ja asentaessa piti olla tarkkana, koskeeko sama seiskaa?
Muista tilata uusi ketju ajoissa, sillä huhtikuussa tilasin Ruotsin varaston viimeisen ketjun ja jos kyselyitä ei ole tullut, niin sitten se voi mennä Saksan-toimitukseksi joka voi viedä viikkoja. Luonnollisesti kannattaa sitten tilata myös uusi hammaspyöräkin, ei sen pitäisi kymppejä enempää maksaa?
No jos vanha ketju on ehjä niin helpompihan se on sillä mennä. Jos tuon joutuu vaihtamaan niin pitänee purkaa koko jakopää koska pääketju on tuon edessä.
Tietysti jos jokin tarvikevalmistaja tekee avonlenkkistä ketjua niin se on helpoin vaihtaa. Alkuperäiset on ainakin yhtä lenkkiä.
Pumppu lähti hienosti, kun hioin hitsiknöölin veks, mutta moottori oli aivan paskana, joten se siitä. Kiitos kuitenkin vinkeistä kaikille.
Lainaan tätä aiheeseen sopivaa kuvaa tuolta muutoma sivu taaksepäin.
Autostani löytyy tuosta tupakinsytyttimen vierestä AUX IN ja OUT 3,5 mm liitännät sekä play-nappula. Mitä varten ne on? Soittimesta (pieni 4:3 navisysteemi) en löydä mitään, jolla olisi tekemistä ko. liittimien kanssa - mutta tuskin niitä muuten vain asennettu? :think
X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment