Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Janzu View Post
    Itse katson enemmän hintaa kuin merkkiä, tähän mennessä tilatut "halvat" osat ovat toimineet siinä miten muutkin, esim. puslat ja koiranluut, jarrulevyt/palat. Kukin tekee tyylillään, mutta ylläpitokulut karkaavat helposti käsistä, jos ei yhtään vertaa. Jotkut ostaa Buranaa vaikka Ibuxin on puolet halvempaa
    No sittenhän se on helpompaa hakea tuota noname-paskaa motonetistä, on lyhyempi matka käydä vaihtamassa takuuseen niitä palikoita Ja mikäs siinä jos 10tkm välein jaksaa tehdä alustaremppaa
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • iceroadracing
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 146

      Originally posted by Janzu View Post
      Itse katson enemmän hintaa kuin merkkiä, tähän mennessä tilatut "halvat" osat ovat toimineet siinä miten muutkin, esim. puslat ja koiranluut, jarrulevyt/palat. Kukin tekee tyylillään, mutta ylläpitokulut karkaavat helposti käsistä, jos ei yhtään vertaa. Jotkut ostaa Buranaa vaikka Ibuxin on puolet halvempaa

      Ilmoituksen tiedoissa lukee "überweisung" eli tilisiirto käy, pyydät myyjältä vaan Ibanin ja Swift-koodin.
      Juu. Kyllä ajattelin kanssa kokeilla jotain vähän halvempaa settiä! Kiitos tulkkauksesta.

      Comment

      • Janzu
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 483
        • Vantaa

        Originally posted by _nixu_ View Post
        No sittenhän se on helpompaa hakea tuota noname-paskaa motonetistä, on lyhyempi matka käydä vaihtamassa takuuseen niitä palikoita Ja mikäs siinä jos 10tkm välein jaksaa tehdä alustaremppaa
        Perustuu vain omiin kokemuksiin, ei ole ollut mitään valitettavaa, jossain voipi olla enemmän laatua ja kestävyyttä, mutta itse yritän tasapainoilla hinnan ja laadun välillä. Sitä en osaa sanoa onko samaa kuin motonetissä, mutta vain eri nimellä eri paketissa, mutta motonetistä en osta hinnan takia. Eri asia sitten, kun kysessä on jokin toiminnallisempi osa kuin pala metallia, silloin yleensä vaaka kallistuu alkuperäisosiin.

        Originally posted by iceroadracing View Post
        Juu. Kyllä ajattelin kanssa kokeilla jotain vähän halvempaa settiä! Kiitos tulkkauksesta.
        Itse ostaisin tuon halvemman ihan luottavaisin mielin. En usko, että 200 euron lisäpanostuksella saat niin merkittävää hyötyä, josta nautit seuraavat 200 tkm ilman murheita. Omaan uusin kesällä puslat ja koiranluut eteen (yht. 35e), joten jos tuosta halvemmasta setistä jokin yksittäinen osa pettää nopeammin, ei sen korvaaminen uudella oli kallista. Jos ihan totta puhutaan, niin omassa on takana vielä alkuperäiset nivelet sekä puslat ja mittarissa 213tkm, parhaimman mielenrauhan saisi varmasti marmoritiskiltä
        Last edited by Janzu; 22-10-2009, 15:00.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Tarvikepuslat tuntuu repeävän todella nopeasti ja pallonivelien suojakumit on totaalisen luokattomat. E39:stä on nyt mennyt viisi settiä motonetin tukivarsia 100tkm aikana, pusla on jokaisesta revennyt mutta varsinainen vaihtosyy on ollut sökö pallonivel, neljästä hajonnut pölysuoja ja viidennessä ei ollutkaan rasvaa, eivät ole kaikki olleet samaa merkkiä. Reaktiotangot on edelleen orkkikset eikä mitään vikaa (220tkm ajettu), puslat vaihtui tosin reilu 100tkm sitten powerflexiin, kun orkkikset päästivät mehut ulos. Seiskaan jouduin ostamaan motonetistä kiireen takia reaktiotangot, nyt alkaa oleen pölysuojat palloista riekaleina about 4kk vaihdosta. Kaverin seiskassa oli motonetin raidetangot, pölysuojat riekaleina puolessa vuodessa.

          Viime tukivarsirempassa meni hermo, vaikka motonetistä saikin aina takuuseen uuden niin jatkuvat säädöt maksaa ja vitutusta ei korvaa mikään. Marmorilta uusi ja eipä ole vikaa ollut, paitsi nyt kun se jäljellä oleva motonetin tukivarsi levisi taas. Tietää mistä hakee uuden, ainoat osat mitä tohon autoon on haettu muualta kuin marmorilta ja :

          Eli ei halvinta kuraa, meyleä tai orkkista, muita en lähtis kokeilee.

          Sinänsä on-topic, koska E38 keulan rakenne on ihan samanlainen.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Lanakt
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 147
            • Helsinki / Orimattila

            Originally posted by Janzu View Post
            Itse katson enemmän hintaa kuin merkkiä, tähän mennessä tilatut "halvat" osat ovat toimineet siinä miten muutkin, esim. puslat ja koiranluut, jarrulevyt/palat. Kukin tekee tyylillään, mutta ylläpitokulut karkaavat helposti käsistä, jos ei yhtään vertaa. Jotkut ostaa Buranaa vaikka Ibuxin on puolet halvempaa

            Ilmoituksen tiedoissa lukee "überweisung" eli tilisiirto käy, pyydät myyjältä vaan Ibanin ja Swift-koodin.
            Näinhän se on. En kiellä ettenkö olisi itse tilannut kyseisestä puljusta noita "merkittömiä" satseja. En tosin raski ylistää millään tavalla koska kymmenien tuhansien kilometrien kokemusta ei ole. Toimivia olivat ainakin E36 cabriossa ja tälläkin hetkellä yksi moinen E38 takapääsetti makaa vaatehuonene lattialla

            Comment

            • Janzu
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 483
              • Vantaa

              Originally posted by Cell View Post
              Tarvikepuslat tuntuu repeävän todella nopeasti ja pallonivelien suojakumit on totaalisen luokattomat. E39:stä on nyt mennyt viisi settiä motonetin tukivarsia 100tkm aikana, pusla on jokaisesta revennyt mutta varsinainen vaihtosyy on ollut sökö pallonivel, neljästä hajonnut pölysuoja ja viidennessä ei ollutkaan rasvaa, eivät ole kaikki olleet samaa merkkiä. Reaktiotangot on edelleen orkkikset eikä mitään vikaa (220tkm ajettu), puslat vaihtui tosin reilu 100tkm sitten powerflexiin, kun orkkikset päästivät mehut ulos. Seiskaan jouduin ostamaan motonetistä kiireen takia reaktiotangot, nyt alkaa oleen pölysuojat palloista riekaleina about 4kk vaihdosta. Kaverin seiskassa oli motonetin raidetangot, pölysuojat riekaleina puolessa vuodessa.

              Viime tukivarsirempassa meni hermo, vaikka motonetistä saikin aina takuuseen uuden niin jatkuvat säädöt maksaa ja vitutusta ei korvaa mikään. Marmorilta uusi ja eipä ole vikaa ollut, paitsi nyt kun se jäljellä oleva motonetin tukivarsi levisi taas. Tietää mistä hakee uuden, ainoat osat mitä tohon autoon on haettu muualta kuin marmorilta ja :

              Eli ei halvinta kuraa, meyleä tai orkkista, muita en lähtis kokeilee.

              Sinänsä on-topic, koska E38 keulan rakenne on ihan samanlainen.
              Eli ilmeisesti motonetin osat ja nuo edullisemmat eBay-osat ei ole samoja, neljän vuoden aikana eBaysta ostetut osat eivät ole olleet noin kuraa. Mitä nyt yhdet kitisevät jarrupalat on ollut ainoa negatiivinen puoli.

              Ei tosin mullakaan satojen tkm kokemusta.

              edit: tuota 259 euron settiä myyvällä myyjällä on yli 24k palautteita ja viimeisen 12 kk aikana 100% positiivista, jos ihan luokatonta tavaraa niin kai joku siitä kertoisi. Voi tietty olla kulttuurillinenkin ero tai sitten Saksalaiset osaa vaatia laatua edullisemmin
              Last edited by Janzu; 22-10-2009, 15:57.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Tosta on kyllä kuullut ihan tarpeeksi täällä, että Motonetin osat ovat pääosin kuraa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Voisihan se olla ihan mukavaa, jos joku välillä kertois, että mistä saa näitä kunnollisia osia, siis muualta kuin marmorilta. Oman nykyisen seiskani olen omistanut vielä sen verran vähän aikaa, että esim. alustaremppaa ei ole tarvinnut tehdä. Tällä hetkellä on kuitenkin kattien vaihtoremppa menossa ja tulee Magnaflowt tilalle. Voin aikanaan raportoida, miten magnat toimii seiskassa. Muuten olen lähinnä vaihdellut suodattimia ja ilmeisesti noissa harvemmin on susia malleja, vaikka eivät orkkisosia olisikaan.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Tosta on kyllä kuullut ihan tarpeeksi täällä, että Motonetin osat ovat pääosin kuraa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Voisihan se olla ihan mukavaa, jos joku välillä kertois, että mistä saa näitä kunnollisia osia, siis muualta kuin marmorilta.
                  Alustaan Lemförder tai Meyle. www.ebay.de tai vaikka www.merteil.fi
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Alustaan Lemförder tai Meyle. www.ebay.de tai vaikka www.merteil.fi
                    Lemfödereitä ja muitakin "merkki"osia saa myös varaosaliikkeistä (fixus, AD).
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Noita alustan palikoitahan myy myös Octane-styling, minkä laatuista tavaraa nämä ovat? Eivät mitään ihan tolkuttoman kalliita näyttäis osat olevan. Itellä täristää välillä 70km/h vauhdissa, eli jotain väljäähän tuolla on.

                      Ebay:sta en oo koskaan tilannut mitään, mutta sekin täysin mahdollinen vaihtoehto, kun tuota alustaa rupeis päivittämään.

                      -Tuomas
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Alustaan Lemförder tai Meyle. www.ebay.de tai vaikka www.merteil.fi

                        Tänks, toi merteil oli minulle uusi sivu. Oletko paljonkin tilaillut osia tuolta? Ovatko siis laatukamaa, kun merkkejä ei ainakaan nettisivuilla ilmoiteta.

                        No onneksi ei vielä toistaiseksi tarvitse alustaremppaa tehdä, on jo ihan tarpeeksi hommaa kattien kanssa. Onko joku muuten irrotellut ennen noita putkia, kun pakosarjan ja kattien väliset laipat ovat jämähtäneet/ruostuneet minun autossani kiinni. En ole vielä keksinyt miten ne saisi irtoamaan ja kun ei löydy omasta takaa tällä hetkellä kaasulaitteitakaan, jotta voisi lämmittää noita liitoskohtia.

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Tänks, toi merteil oli minulle uusi sivu. Oletko paljonkin tilaillut osia tuolta? Ovatko siis laatukamaa, kun merkkejä ei ainakaan nettisivuilla ilmoiteta.
                          Soittamalla saa varmuuden mutta yleensä nuo merteilin alustan osat on juuri Lemförderiä eli sama valmistaja kuin marmoritiskin osilla.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Tänks, toi merteil oli minulle uusi sivu. Oletko paljonkin tilaillut osia tuolta? Ovatko siis laatukamaa, kun merkkejä ei ainakaan nettisivuilla ilmoiteta.

                            No onneksi ei vielä toistaiseksi tarvitse alustaremppaa tehdä, on jo ihan tarpeeksi hommaa kattien kanssa. Onko joku muuten irrotellut ennen noita putkia, kun pakosarjan ja kattien väliset laipat ovat jämähtäneet/ruostuneet minun autossani kiinni. En ole vielä keksinyt miten ne saisi irtoamaan ja kun ei löydy omasta takaa tällä hetkellä kaasulaitteitakaan, jotta voisi lämmittää noita liitoskohtia.
                            Rällälällä ruuvit poikki ja uusilla ruuveilla kasaan. En ole keksinyt parempaakaan konstia.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Morkai View Post
                              Rällälällä ruuvit poikki ja uusilla ruuveilla kasaan. En ole keksinyt parempaakaan konstia.

                              Ei hätää enää, onnistuin saamaan katit irti sen enempää mitään rikkomatta. Kuskin puolen katti oli joskus vaihdettu, joten sen pultit ja mutterit irtosivat ongelmitta. Repsikanpuolella oli hieman enemmän hommaa, kun pultit katkesivat kannoistaan, mutta nekin on nyt poistettu. Hommaa oli hieman kuitenkin molemmissa, kun ne liitoskohdat olivat niin pirun jämähtäneet, mutta kaverin avulla sain kuitenkin putket irtoamaan. Nyt alkaakin sitten pähkäily, kuinka hitsailen uudet magnat tilalle siten, että putkenpäät kohtaavat ja etteivät katit kosketa alustaan.

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2553
                                • Kirkkonummi

                                Ohjaus ärsyttää. Perheyksikön Megane tuli käytettyä katsastuksessa, ja sähköisesti tehostettunakin se on kaupunkipyörittelyssä mukavampi. Ohjausvaihde vaihdettu ja mitään virheilmoituksia Servotronicista ei ole tullut - helpoin pää lähteä hakemaan vikaa?

                                Toinen on äänentoista, E34:ssa se Hifi-paketti tuntui paremmalta korviin. Kovin keskiäänipainotteinen ja sitten kun lisää bassoa tai laittaa Loudnessin päälle, alkaa jumputus. No, eihän siinä vieläkään ole CD-vaihtajaa kiinni, mutta onko muilla mitä kokemuksia? Vekottimessa on ihan vakio BMW-hifipaketti/Professional C/RDS kiinni.
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎