Itse katson enemmän hintaa kuin merkkiä, tähän mennessä tilatut "halvat" osat ovat toimineet siinä miten muutkin, esim. puslat ja koiranluut, jarrulevyt/palat. Kukin tekee tyylillään, mutta ylläpitokulut karkaavat helposti käsistä, jos ei yhtään vertaa. Jotkut ostaa Buranaa vaikka Ibuxin on puolet halvempaa
No sittenhän se on helpompaa hakea tuota noname-paskaa motonetistä, on lyhyempi matka käydä vaihtamassa takuuseen niitä palikoita Ja mikäs siinä jos 10tkm välein jaksaa tehdä alustaremppaa
Itse katson enemmän hintaa kuin merkkiä, tähän mennessä tilatut "halvat" osat ovat toimineet siinä miten muutkin, esim. puslat ja koiranluut, jarrulevyt/palat. Kukin tekee tyylillään, mutta ylläpitokulut karkaavat helposti käsistä, jos ei yhtään vertaa. Jotkut ostaa Buranaa vaikka Ibuxin on puolet halvempaa
Ilmoituksen tiedoissa lukee "überweisung" eli tilisiirto käy, pyydät myyjältä vaan Ibanin ja Swift-koodin.
Juu. Kyllä ajattelin kanssa kokeilla jotain vähän halvempaa settiä! Kiitos tulkkauksesta.
No sittenhän se on helpompaa hakea tuota noname-paskaa motonetistä, on lyhyempi matka käydä vaihtamassa takuuseen niitä palikoita Ja mikäs siinä jos 10tkm välein jaksaa tehdä alustaremppaa
Perustuu vain omiin kokemuksiin, ei ole ollut mitään valitettavaa, jossain voipi olla enemmän laatua ja kestävyyttä, mutta itse yritän tasapainoilla hinnan ja laadun välillä. Sitä en osaa sanoa onko samaa kuin motonetissä, mutta vain eri nimellä eri paketissa, mutta motonetistä en osta hinnan takia. Eri asia sitten, kun kysessä on jokin toiminnallisempi osa kuin pala metallia, silloin yleensä vaaka kallistuu alkuperäisosiin.
Juu. Kyllä ajattelin kanssa kokeilla jotain vähän halvempaa settiä! Kiitos tulkkauksesta.
Itse ostaisin tuon halvemman ihan luottavaisin mielin. En usko, että 200 euron lisäpanostuksella saat niin merkittävää hyötyä, josta nautit seuraavat 200 tkm ilman murheita. Omaan uusin kesällä puslat ja koiranluut eteen (yht. 35e), joten jos tuosta halvemmasta setistä jokin yksittäinen osa pettää nopeammin, ei sen korvaaminen uudella oli kallista. Jos ihan totta puhutaan, niin omassa on takana vielä alkuperäiset nivelet sekä puslat ja mittarissa 213tkm, parhaimman mielenrauhan saisi varmasti marmoritiskiltä
Tarvikepuslat tuntuu repeävän todella nopeasti ja pallonivelien suojakumit on totaalisen luokattomat. E39:stä on nyt mennyt viisi settiä motonetin tukivarsia 100tkm aikana, pusla on jokaisesta revennyt mutta varsinainen vaihtosyy on ollut sökö pallonivel, neljästä hajonnut pölysuoja ja viidennessä ei ollutkaan rasvaa, eivät ole kaikki olleet samaa merkkiä. Reaktiotangot on edelleen orkkikset eikä mitään vikaa (220tkm ajettu), puslat vaihtui tosin reilu 100tkm sitten powerflexiin, kun orkkikset päästivät mehut ulos. Seiskaan jouduin ostamaan motonetistä kiireen takia reaktiotangot, nyt alkaa oleen pölysuojat palloista riekaleina about 4kk vaihdosta. Kaverin seiskassa oli motonetin raidetangot, pölysuojat riekaleina puolessa vuodessa.
Viime tukivarsirempassa meni hermo, vaikka motonetistä saikin aina takuuseen uuden niin jatkuvat säädöt maksaa ja vitutusta ei korvaa mikään. Marmorilta uusi ja eipä ole vikaa ollut, paitsi nyt kun se jäljellä oleva motonetin tukivarsi levisi taas. Tietää mistä hakee uuden, ainoat osat mitä tohon autoon on haettu muualta kuin marmorilta ja :
Eli ei halvinta kuraa, meyleä tai orkkista, muita en lähtis kokeilee.
Sinänsä on-topic, koska E38 keulan rakenne on ihan samanlainen.
Itse katson enemmän hintaa kuin merkkiä, tähän mennessä tilatut "halvat" osat ovat toimineet siinä miten muutkin, esim. puslat ja koiranluut, jarrulevyt/palat. Kukin tekee tyylillään, mutta ylläpitokulut karkaavat helposti käsistä, jos ei yhtään vertaa. Jotkut ostaa Buranaa vaikka Ibuxin on puolet halvempaa
Ilmoituksen tiedoissa lukee "überweisung" eli tilisiirto käy, pyydät myyjältä vaan Ibanin ja Swift-koodin.
Näinhän se on. En kiellä ettenkö olisi itse tilannut kyseisestä puljusta noita "merkittömiä" satseja. En tosin raski ylistää millään tavalla koska kymmenien tuhansien kilometrien kokemusta ei ole. Toimivia olivat ainakin E36 cabriossa ja tälläkin hetkellä yksi moinen E38 takapääsetti makaa vaatehuonene lattialla
Tarvikepuslat tuntuu repeävän todella nopeasti ja pallonivelien suojakumit on totaalisen luokattomat. E39:stä on nyt mennyt viisi settiä motonetin tukivarsia 100tkm aikana, pusla on jokaisesta revennyt mutta varsinainen vaihtosyy on ollut sökö pallonivel, neljästä hajonnut pölysuoja ja viidennessä ei ollutkaan rasvaa, eivät ole kaikki olleet samaa merkkiä. Reaktiotangot on edelleen orkkikset eikä mitään vikaa (220tkm ajettu), puslat vaihtui tosin reilu 100tkm sitten powerflexiin, kun orkkikset päästivät mehut ulos. Seiskaan jouduin ostamaan motonetistä kiireen takia reaktiotangot, nyt alkaa oleen pölysuojat palloista riekaleina about 4kk vaihdosta. Kaverin seiskassa oli motonetin raidetangot, pölysuojat riekaleina puolessa vuodessa.
Viime tukivarsirempassa meni hermo, vaikka motonetistä saikin aina takuuseen uuden niin jatkuvat säädöt maksaa ja vitutusta ei korvaa mikään. Marmorilta uusi ja eipä ole vikaa ollut, paitsi nyt kun se jäljellä oleva motonetin tukivarsi levisi taas. Tietää mistä hakee uuden, ainoat osat mitä tohon autoon on haettu muualta kuin marmorilta ja :
Eli ei halvinta kuraa, meyleä tai orkkista, muita en lähtis kokeilee.
Sinänsä on-topic, koska E38 keulan rakenne on ihan samanlainen.
Eli ilmeisesti motonetin osat ja nuo edullisemmat eBay-osat ei ole samoja, neljän vuoden aikana eBaysta ostetut osat eivät ole olleet noin kuraa. Mitä nyt yhdet kitisevät jarrupalat on ollut ainoa negatiivinen puoli.
Ei tosin mullakaan satojen tkm kokemusta.
edit: tuota 259 euron settiä myyvällä myyjällä on yli 24k palautteita ja viimeisen 12 kk aikana 100% positiivista, jos ihan luokatonta tavaraa niin kai joku siitä kertoisi. Voi tietty olla kulttuurillinenkin ero tai sitten Saksalaiset osaa vaatia laatua edullisemmin
Tosta on kyllä kuullut ihan tarpeeksi täällä, että Motonetin osat ovat pääosin kuraa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Voisihan se olla ihan mukavaa, jos joku välillä kertois, että mistä saa näitä kunnollisia osia, siis muualta kuin marmorilta. Oman nykyisen seiskani olen omistanut vielä sen verran vähän aikaa, että esim. alustaremppaa ei ole tarvinnut tehdä. Tällä hetkellä on kuitenkin kattien vaihtoremppa menossa ja tulee Magnaflowt tilalle. Voin aikanaan raportoida, miten magnat toimii seiskassa. Muuten olen lähinnä vaihdellut suodattimia ja ilmeisesti noissa harvemmin on susia malleja, vaikka eivät orkkisosia olisikaan.
Tosta on kyllä kuullut ihan tarpeeksi täällä, että Motonetin osat ovat pääosin kuraa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Voisihan se olla ihan mukavaa, jos joku välillä kertois, että mistä saa näitä kunnollisia osia, siis muualta kuin marmorilta.
Noita alustan palikoitahan myy myös Octane-styling, minkä laatuista tavaraa nämä ovat? Eivät mitään ihan tolkuttoman kalliita näyttäis osat olevan. Itellä täristää välillä 70km/h vauhdissa, eli jotain väljäähän tuolla on.
Ebay:sta en oo koskaan tilannut mitään, mutta sekin täysin mahdollinen vaihtoehto, kun tuota alustaa rupeis päivittämään.
Tänks, toi merteil oli minulle uusi sivu. Oletko paljonkin tilaillut osia tuolta? Ovatko siis laatukamaa, kun merkkejä ei ainakaan nettisivuilla ilmoiteta.
No onneksi ei vielä toistaiseksi tarvitse alustaremppaa tehdä, on jo ihan tarpeeksi hommaa kattien kanssa. Onko joku muuten irrotellut ennen noita putkia, kun pakosarjan ja kattien väliset laipat ovat jämähtäneet/ruostuneet minun autossani kiinni. En ole vielä keksinyt miten ne saisi irtoamaan ja kun ei löydy omasta takaa tällä hetkellä kaasulaitteitakaan, jotta voisi lämmittää noita liitoskohtia.
Tänks, toi merteil oli minulle uusi sivu. Oletko paljonkin tilaillut osia tuolta? Ovatko siis laatukamaa, kun merkkejä ei ainakaan nettisivuilla ilmoiteta.
Soittamalla saa varmuuden mutta yleensä nuo merteilin alustan osat on juuri Lemförderiä eli sama valmistaja kuin marmoritiskin osilla.
Tänks, toi merteil oli minulle uusi sivu. Oletko paljonkin tilaillut osia tuolta? Ovatko siis laatukamaa, kun merkkejä ei ainakaan nettisivuilla ilmoiteta.
No onneksi ei vielä toistaiseksi tarvitse alustaremppaa tehdä, on jo ihan tarpeeksi hommaa kattien kanssa. Onko joku muuten irrotellut ennen noita putkia, kun pakosarjan ja kattien väliset laipat ovat jämähtäneet/ruostuneet minun autossani kiinni. En ole vielä keksinyt miten ne saisi irtoamaan ja kun ei löydy omasta takaa tällä hetkellä kaasulaitteitakaan, jotta voisi lämmittää noita liitoskohtia.
Rällälällä ruuvit poikki ja uusilla ruuveilla kasaan. En ole keksinyt parempaakaan konstia.
Rällälällä ruuvit poikki ja uusilla ruuveilla kasaan. En ole keksinyt parempaakaan konstia.
Ei hätää enää, onnistuin saamaan katit irti sen enempää mitään rikkomatta. Kuskin puolen katti oli joskus vaihdettu, joten sen pultit ja mutterit irtosivat ongelmitta. Repsikanpuolella oli hieman enemmän hommaa, kun pultit katkesivat kannoistaan, mutta nekin on nyt poistettu. Hommaa oli hieman kuitenkin molemmissa, kun ne liitoskohdat olivat niin pirun jämähtäneet, mutta kaverin avulla sain kuitenkin putket irtoamaan. Nyt alkaakin sitten pähkäily, kuinka hitsailen uudet magnat tilalle siten, että putkenpäät kohtaavat ja etteivät katit kosketa alustaan.
Ohjaus ärsyttää. Perheyksikön Megane tuli käytettyä katsastuksessa, ja sähköisesti tehostettunakin se on kaupunkipyörittelyssä mukavampi. Ohjausvaihde vaihdettu ja mitään virheilmoituksia Servotronicista ei ole tullut - helpoin pää lähteä hakemaan vikaa?
Toinen on äänentoista, E34:ssa se Hifi-paketti tuntui paremmalta korviin. Kovin keskiäänipainotteinen ja sitten kun lisää bassoa tai laittaa Loudnessin päälle, alkaa jumputus. No, eihän siinä vieläkään ole CD-vaihtajaa kiinni, mutta onko muilla mitä kokemuksia? Vekottimessa on ihan vakio BMW-hifipaketti/Professional C/RDS kiinni.
Comment