Originally posted by BeamR
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
siis täsmennyksenä... Noita paneeleja on kolmea mallia, tuo uusin nappimalli, sitten on vanhempi automaatti-ilmastoinnillisen rullamalli ja vielä manuaali-ilmastoinnillisen perinteinen nuppimalli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tyramies View Postkylläpäs tunnen itseni vajaa-älyiseksi...sapomaalla vaan totes että vitut tää mikää automaatti ole, eli uskaltaa ostaa 1999 purkuautosta sen puhaltimen...?
Kuluva kapine kuitenkin ja sitten sen pääsee vaihtamaan uudelleen. Kun on laakerit / hiilet loppu.
Ei se uusikaan niin kauhean kallis ole.
Ja tosiaan autossasi on automaatti ilmastointi joten manuaalin puhallin on erilainen.
Leave a comment:
-
-
kylläpäs tunnen itseni vajaa-älyiseksi...sapomaalla vaan totes että vitut tää mikää automaatti ole, eli uskaltaa ostaa 1999 purkuautosta sen puhaltimen...?
Leave a comment:
-
-
dilemma. Eli siis nytku on kaikki levällää nii tuli sellane pulma vastaa et onks täs autos automaatti vai manuaali ilmastointi?saa nauraa.
autossa siis tälläiset kytkimet:
eli tollaset napit, ei rullat vaan napit, niin onko tää sillon automaatti vai manuaali? 1995 730i auto kyseessä. Ymmärsinkö oikein jos ne vanhat rullalla toimivat on manuaaleja? Vai tämäkin?Last edited by Tyramies; 10-05-2013, 10:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tyramies View Posthyvää krapulaista kenelle ei krapulaista huomenta.
Aiemmin siis kirjottin tosta 730 e38 1995 puhaltimen sammumisesta, ja kun rupes tarpeeksi vituttamaan niin kävin ostamassa kaapelit ja asensin INPAn. Ei mitään elektroniikkaan liittyvää löytynyt....?
Eli tässä nähtävästi on kuvalliset ohjeet puhaltimen purkamiseen http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351
MUTTA, mitä kannattaisi tehdä ennenkuin alkaa purkamaan koko paskaa todetakseen että sieltä on päätevastus mennyt rikki tjsp? INPA:lla lukiessani ei tullut kuin seuraavat:
42 speed signal frequency error 53
57 FGR frequency error 57
6 Vmin frequency error 4
ei oikeen selvinnyt googlesta näin aamulla että mitä kyseiset voivat olla, tai missä olisi mikäkin rikki. Ehkä pitäisi syödä ja käydä hommiin. Pystyykö tolla ohjelmalla jotenkin pääsemään tohon ajotietokoneeseen tjsp siihen keskikonsoliin? Kun yritti sieltä valikosta jotain säätää niin antoi vaan erroria ei suostunut päästämään elektroniikasta oikeastaan muualle kuin airbagiin tjsp... Saako tästä myös vaihettua auton kielen englanniksi?
kiitos etukäteen neuvoista, ilman foorumia olisin korviani myöten paskassa.
Mutta yhden päivän se piti pientä sirinää ja sitten loppui puhallus, mitään muita oireita ei ollut missään vaiheessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _charger- View Post'95 750 ja auton oma häly, missä vika kun lähtee kesäsin itestään huutamaan herkästi? talvella tai huutaa vaan kerran.... joku tunnistin/sensori temppuilee...? pystyykö hälyn "herkkyyttä" säätämään millään?
Korjaus: retrofittaa uudempi sisätilatutka facelift mallista, pikkuhomma. Ohjeet
Voi olla toki viallinen konepellin anturi tai auton asentoanturi, mutta itsellä ainakin tuo. Lukitusnäppäintä kahdesti painamalla saa ainakin sisätilatutkan pois käytöstä.
Leave a comment:
-
-
Puhaltimen vaihto on helppoa. N. 2h menee vaihdossa. Omassa projekti topikissa muutamia kuvia kun vaihdoin.
Leave a comment:
-
-
^
Itse vaihdoin just E39:iin uuden puhallinmoottorin. Oireilu alkoi noin vuosi sitten ns. "mörinänä" eli piti kamalaa ääntä. Keväällä puhallusteho väheni ja ihan finaalissa sai laittaa tehot täysille jotta sai sen herätettyä antamaan edes pienen lehmänhengen kabiiniin. Lopussa sitten ei puhaltanut mitään vaan antoi kamalan käryn hyttiin.
Seiskassa oireet varmaan ihan samanlaiset ja vaihto-operaatio pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta aika samanlainen.
Itsellä meni hommaan aikaa about 5 tuntia. Siihen sisältyi muutamat virheet, jotka vei aikaa ja 2 taukoa (15-45min), toisella kertaa hommaan menisi aikaa varmaan about pari tuntia. Hyvä jos sitäkään.
Leave a comment:
-
-
hyvää krapulaista kenelle ei krapulaista huomenta.
Aiemmin siis kirjottin tosta 730 e38 1995 puhaltimen sammumisesta, ja kun rupes tarpeeksi vituttamaan niin kävin ostamassa kaapelit ja asensin INPAn. Ei mitään elektroniikkaan liittyvää löytynyt....?
Eli tässä nähtävästi on kuvalliset ohjeet puhaltimen purkamiseen http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351
MUTTA, mitä kannattaisi tehdä ennenkuin alkaa purkamaan koko paskaa todetakseen että sieltä on päätevastus mennyt rikki tjsp? INPA:lla lukiessani ei tullut kuin seuraavat:
42 speed signal frequency error 53
57 FGR frequency error 57
6 Vmin frequency error 4
ei oikeen selvinnyt googlesta näin aamulla että mitä kyseiset voivat olla, tai missä olisi mikäkin rikki. Ehkä pitäisi syödä ja käydä hommiin. Pystyykö tolla ohjelmalla jotenkin pääsemään tohon ajotietokoneeseen tjsp siihen keskikonsoliin? Kun yritti sieltä valikosta jotain säätää niin antoi vaan erroria ei suostunut päästämään elektroniikasta oikeastaan muualle kuin airbagiin tjsp... Saako tästä myös vaihettua auton kielen englanniksi?
kiitos etukäteen neuvoista, ilman foorumia olisin korviani myöten paskassa.
Leave a comment:
-
-
'95 750 ja auton oma häly, missä vika kun lähtee kesäsin itestään huutamaan herkästi? talvella tai huutaa vaan kerran.... joku tunnistin/sensori temppuilee...? pystyykö hälyn "herkkyyttä" säätämään millään?
Leave a comment:
-
-
Kysymystä käyntivika 735-97
Mistä löytyy vaihdelaatikon ohjainboxi??
Vaihdelaatikon vikatila päällä ja voisi koitella herkistellä liittimiä...
ilmoittaa kokoajan can time-out dme(gas pedal position) 154
Kiitos
Mitäs toi vikakoodi meinaa???
thanks taas
Nyt aiheuttaa koneen käymisen ihanpäin seiniä ja pienen ajamisen jälkeen tulee
vaihdelaatikon suojamoodi päälle.
Ei ollut boxeissa vettä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSeiskan alkuperäinen jäähdytin on merkkiä Behr. Tiedän tämän, kun olen kahteen seiskaan jäähdyttimen vaihtanut ja molemmilla kerroilla vanha jäähdytin oli Behr-merkkinen, vaikka Bemarin leimat kyllä löytyivät. Car partsista olen tilannut vastaavanlaisen jäähdyttimen suunnilleen tuohon ilmoittamaasi rahaan. Merkki on siis Hella/Behr.
Muovipäätyinen tuo on niin kuin alkuperäinen, mutta jos kestää sen 200 tkm, olen suht tyytyväinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Postkokemuksia jäähdyttimistä? Behr/HELLA olis 144€. mikä on orkkis jäähdyttimen valmistaja -95 730ia:ssa?
Muovipäätyinen tuo on niin kuin alkuperäinen, mutta jos kestää sen 200 tkm, olen suht tyytyväinen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: