memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Ilman takapönttöjä kauhea mekkala.

    Itsellä vakiot takapöntöt mutta alla vain katti.
    Mukavan sivistyneen oloinen soundi mielestäni.

    Leave a comment:


  • _charger-
    replied
    kokeilin ilman takapönttöjä, ihan jees hetken aikaa, mutta en suosittele taakse esim motonetistä dynaflowt ni ihan ok soundit

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Skript View Post
    Kävi tossa viime viikolla erikoinen homma niin ajattelin tänne jakaa ja tiedustella onko muille mahdollisesti käynyt samanmoista..

    Vaihdoin kesäpallot alle (talvivanteet 17" ja kesävanteet 20"). Vaihtamisen jälkeen kävin tankilla ja lähdin ajamaan vakkarilla semmosta 20 kilsan matkaa. Noin puolessa välissä rupes kulutusmittari ja kierrokset heilumaan tasasellakin, mutta nopeus pysyi samana. Ajoin matkan loppuun ja tyhjäkäynti oli ihan hirveä, täristi jne..

    Luin seuraavana päivänä vikakoodit carsoftilla nii sieltä löyty Einspiritzventilistä asiaa monelta sylinteriltä. Nollasin ne ja samalla sitte adaptaatioarvot, jonka jälkeen tyhjäkäynti ihan normaali ja kaikki ongelmat poissa.

    Voiko tuo vanteiden kokoero vaikuttaa tällä tavalla? Tankkasin myös ysikasia tankkiin, edellinen tankillinen oli v-poweria - voiko vaikuttaa? Vai oliko sattumankauppaa.. Autohan siis 730ia -95
    sattuman kauppaa... En kyl näe mitään yhteyttä renkaan vaihdolla.

    Leave a comment:


  • Skript
    replied
    Kävi tossa viime viikolla erikoinen homma niin ajattelin tänne jakaa ja tiedustella onko muille mahdollisesti käynyt samanmoista..

    Vaihdoin kesäpallot alle (talvivanteet 17" ja kesävanteet 20"). Vaihtamisen jälkeen kävin tankilla ja lähdin ajamaan vakkarilla semmosta 20 kilsan matkaa. Noin puolessa välissä rupes kulutusmittari ja kierrokset heilumaan tasasellakin, mutta nopeus pysyi samana. Ajoin matkan loppuun ja tyhjäkäynti oli ihan hirveä, täristi jne..

    Luin seuraavana päivänä vikakoodit carsoftilla nii sieltä löyty Einspiritzventilistä asiaa monelta sylinteriltä. Nollasin ne ja samalla sitte adaptaatioarvot, jonka jälkeen tyhjäkäynti ihan normaali ja kaikki ongelmat poissa.

    Voiko tuo vanteiden kokoero vaikuttaa tällä tavalla? Tankkasin myös ysikasia tankkiin, edellinen tankillinen oli v-poweria - voiko vaikuttaa? Vai oliko sattumankauppaa.. Autohan siis 730ia -95

    Leave a comment:


  • patte.525iM
    replied
    Originally posted by Henrik_P View Post
    Kiitti vinkistä. Pitää käydä tinkaamassa itellekin tiukka hinta us partsilta. tarkotus olisi vielä muuttaa putkisto sen verran että sais möreemmät äänet esille. Riittääkö jos taaimmaiset änkkärit vaihtaa? Rakensitko putkiston kokonaan uusiksi?
    takapöntöt pois niin on sopivat äänet mut ehdottomsti putkea tilalle muuten on semmoinen humina sisällä ettei kukaan halua olla autossa
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tässä käsityksessä minäkin olin, mutta miksiköhän tuo ovi on eri numerolla...
    Spekulointia: Niissä tulee lasintiivisteet mukana.. näin ainakin E32:n ovissa...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mulla on semmonen muistikuva että ainoastaan ikkunan listat, tiivisteet ja nostimen moottori olis eri :think
    Tässä käsityksessä minäkin olin, mutta miksiköhän tuo ovi on eri numerolla...

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onko tietoa mitä eroa tuplalasillisen ovella ja normaali lasillisella ovella? Hinta ETK:n mukaan tismalleen sama, mutta varaosanumero eri. :think

    Että voiko normaalia käyttää tuplalasien kans?
    mulla on semmonen muistikuva että ainoastaan ikkunan listat, tiivisteet ja nostimen moottori olis eri :think

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Originally posted by thuttu77 View Post
    Katin tukossa oloa en oikein usko kun on vaihdettu jokin aika sitten.
    Tosin tuosta on kannet käytetty irti reilu vuosi sitten niin melkein epäilisin itse
    että voisi olla ajoitus pielessä toisella puolella tosin en sitten tiedä paljon vaikuttaa tuohon arvoon.

    kansien avauksen yhteydessä siihen on ainakin kuittejen mukaan vaihdeltu
    kaikki tiivisteet tosin en olisi yllättynyt jos nekin olisi ryssitty niinkuin käytännössä kaikki kyseisen firman tekemät huollot joita tohon on tehty

    varsinainen pommi yksilö vissiin tuli ostettua vaikka piti olla niin hyvin pidetty / huollettu.

    niin ja tuohan ei varsinaisesti tunnu mitenkään nuhaselta kierroksilla.
    Tuli avattua puolien suoja ja puolat näyttivät ok kuntoisilta ainoastaan yhdessä oli hattu halki muut uudehkon oloisia, MAF:n irroitus ei vaikuttanut käyntiin mutta auto melkein sammui iroituksessa / takaisinlaitossa inpa ei reagoinut roughness arvoilla tähän mitenkään.

    sen sijaan päivän havaintoja heti startin jäkeen roughness arvot on hetken kohtuulliset saattaa toki johtua päivitysnopeudesta.

    öljytikun kun ottaa pois niin kuuluu selvä korina öljy korkin ottaminen ei taasen mitään mielestäni ihan "tunnoton" ei siis ole selkeää painetta / alipainetta.

    viittaako toi korina nyt sitten imuvuotoon separaattori tms?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onko tietoa mitä eroa tuplalasillisen ovella ja normaali lasillisella ovella? Hinta ETK:n mukaan tismalleen sama, mutta varaosanumero eri. :think

    Että voiko normaalia käyttää tuplalasien kans?

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Henrik_P View Post
    Auto on väriltään aspensilber. Mielummin pidän koskemattoman puskurin paikallaan. Saa nähdä onnistuuko äänimaailman parantaminen jos jätän ulostulot puskurin sisään.
    pömisee hyttään jos jotain muutakuin alkuperäistä tulee.....

    Leave a comment:


  • Henrik_P
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Sulla taitaa olla tommonen harmahtava e38? Jos meinaat tuoda ulostulot puskurista ulos niin voisin mielelläni vaihtaa valmiiksi rei'itetyn puskurin ehjään vastaavaan, vaikka pienestä välirahasta
    Eikö tuo ole sama väri: http://i48.photobucket.com/albums/f2...ps429a1a99.jpg'

    Auto on väriltään aspensilber. Mielummin pidän koskemattoman puskurin paikallaan. Saa nähdä onnistuuko äänimaailman parantaminen jos jätän ulostulot puskurin sisään.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Henrik_P View Post
    Kiitti vinkistä. Pitää käydä tinkaamassa itellekin tiukka hinta us partsilta. tarkotus olisi vielä muuttaa putkisto sen verran että sais möreemmät äänet esille. Riittääkö jos taaimmaiset änkkärit vaihtaa? Rakensitko putkiston kokonaan uusiksi?
    Sulla taitaa olla tommonen harmahtava e38? Jos meinaat tuoda ulostulot puskurista ulos niin voisin mielelläni vaihtaa valmiiksi rei'itetyn puskurin ehjään vastaavaan, vaikka pienestä välirahasta
    Eikö tuo ole sama väri: http://i48.photobucket.com/albums/f2...ps429a1a99.jpg'

    Leave a comment:


  • Henrik_P
    replied
    Kiitti vinkistä. Pitää käydä tinkaamassa itellekin tiukka hinta us partsilta. tarkotus olisi vielä muuttaa putkisto sen verran että sais möreemmät äänet esille. Riittääkö jos taaimmaiset änkkärit vaihtaa? Rakensitko putkiston kokonaan uusiksi?

    Leave a comment:


  • _charger-
    replied
    moiset magnaflowt hitsuuttelin omaan 95 740:seen pari vuotta sitten ja hyvin toimi! us partsista alennuksineen 150e 2 kpl....

    Leave a comment:

Working...
X