memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uddiz83
    replied
    Elikkäs mikäs saattoi tehdä semmoisen homman kun olin ovipahvia laittamas paikoilleen niin jostain kuulu naksahdus eikä auto enään lähtenyt käyntiin ja käyttiin akkua hetken pois paikoiltaan ja kun yritin startata niin seuraavaks kuulu *Ding* ääni konehuoneest no laittoin lataukseen akun ja sehän lähti oikeestaan ihan normaalist käyntiin mutta alkoi vaan savuttamaan aivan perkeleest enemmän? Elikkäs mikä meni konehuoneesta pimeäksi?

    auto on siis e38 740ia 1995
    Last edited by Uddiz83; 30-04-2013, 13:13.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by Jukka K View Post
    Kummalta puolelta sinulla jousi oli katkennut, saisikohan kahdesta katkenneesta parista yhdistämällä yhden ehjän parin ?

    Off topic: kesäauto on katsastettu, joten pääsee liikkumaan ja remppaamaan e38:ia
    Muistaakseni kuskin puolelta, vai oliko peräti molemmat puolet, joka tapauksessa ovat jo kaatopaikalla kumpainenkin. Eteen löytyy uudet -35mm H&R jouset.

    Leave a comment:


  • Jukka K
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Tuntuu noita H&R:n jousia menevän takana. Omassakin oli toiselta puolelta katki kun auton ostin ja mitä tiedossa oli niin ei niillä ollut ajettu kuin ~50tkm. :think
    Kummalta puolelta sinulla jousi oli katkennut, saisikohan kahdesta katkenneesta parista yhdistämällä yhden ehjän parin ?

    Off topic: kesäauto on katsastettu, joten pääsee liikkumaan ja remppaamaan e38:ia

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    Originally posted by Jukka K View Post
    Vaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.

    Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?
    Harlineltä saa tilattua kyllä pelkkiä jousia

    E: Perun puheeni, sieltä saakin vain molempiin päihin setin.
    E2: Onko nuo takana mistään kotoisin, nyt on takana vakio persus ja hirveämpää saa hakea
    Last edited by Mäkki; 29-04-2013, 21:46.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Tuntuu noita H&R:n jousia menevän takana. Omassakin oli toiselta puolelta katki kun auton ostin ja mitä tiedossa oli niin ei niillä ollut ajettu kuin ~50tkm. :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Jukka K View Post
    Vaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.

    Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?
    Multa pitäisi löytyä käyteyt H&R takajouset jemmasta, tarkistan vielä.

    Leave a comment:


  • Jukka K
    replied
    Vaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.

    Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Hyvin toi aina on lähtenyt käymään vaikkakin kuulostanut semmoselta et kaikki pytyt ei olis heti ihan synkassa, pakkasella siis. Tuo tiiviste on vaihdettu, samaten imusarjan takapäässä oleva vastaava sekä venakoppien tiivisteet. Aiemmin herjaskin just seoksista ja sytytteli Check Engine valoa, mutta noiden tiivisteiden vaihdon jälkeen ei oo enää vikakoodia jättänyt seoksista/lambdoista. Minkäänlaista vaikutusta tähän kyseiseen ongelmaan noilla ei kuitenkaan ollut.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Tästäkö oli jo nokan asennontunnistin vaihdettu? Vikahan kuulostaa ihan tyypilliseltä nokan asennontunnistimelta. Kampiakselin asennontunnistin antaa kierroslukutietoa smoothness-säätöön ja nokan asennontunnistin kertoo mikä sylinteri on kohdalla. Tämä tieto kun katoaa, niin alkaa tulee hämmentäviä korjailuja vääriin sylintereihin ja siitä seuraa kaikkea mahdollista bensan hajusta aina vääriin vikakoodeihin.
    Vasemman puoleinen on vaihdettu ku talvella lakkas käynnistymästä ja jätti kyllä siitä koodia. Korjaantu ainakin toi käynnistysongelma. Tai sai sen silloinkin käyntiin mut joutu sahaamaan kaasupoljin pohjassa niin sen sai käymään jotenkuten.

    Oikeanpuoleinen on sit ehkä orkkis..?
    Last edited by Thuppu; 29-04-2013, 10:45.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ite en jotenki usko lambdavikaan, mutta tietty olen ennenkin ollut väärässä.

    Bimmerfoorumilla jollain oli just samankaltainen vika TU koneessa, oli vaihtanut lambdat eikä käytös muuttunut mitenkään. Semmonen piirre ainakin vielä tuli mieleen, et tos pakkasilla kun nykiminen ja epäröinti oli suurimmillaan niin lyhyen ajon jälkeen kun jätti tyhjäkäynnille niin haisi kanamuna aika raakasti, eli putkiin meni bensaa reilusti.

    Nyt näillä keleillä ongelmia ei taas ole joten vikaselvitykset taitaa jäädä ens talvelle taas. Tänään kävin konttorilla autoa näyttämässä ja päästöt ainakin oli hyvät. Oliko tässä TU koneessa erillinen kampuran tunnistin? Jostain syyystä sitä ei ainakaan tuolla ole listattu. Mitään selitystä miksi vain pakkaskelit vaikuttavat tähän ongelmaan? Millainen vaikutus imuilman lämpöanturilla on moottorin toimintaan?
    Tästäkö oli jo nokan asennontunnistimet vaihdettu? Vikahan kuulostaa ihan tyypilliseltä nokan asennontunnistimelta. Kampiakselin asennontunnistin antaa kierroslukutietoa smoothness-säätöön ja nokan asennontunnistin kertoo mikä sylinteri on kohdalla. Tämä tieto kun katoaa, niin alkaa tulee hämmentäviä korjailuja vääriin sylintereihin ja siitä seuraa kaikkea mahdollista bensan hajusta aina vääriin vikakoodeihin.

    Edit: kampiakselin asennontunnistin on "kytkin"kopassa

    Edit2: Arnoldsilla oli vastaavaa ongelmaa ja vika oli kuin olikin imuvuoto
    Last edited by Morkai; 29-04-2013, 10:58.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ite en jotenki usko lambdavikaan, mutta tietty olen ennenkin ollut väärässä.

    Bimmerfoorumilla jollain oli just samankaltainen vika TU koneessa, oli vaihtanut lambdat eikä käytös muuttunut mitenkään. Semmonen piirre ainakin vielä tuli mieleen, et tos pakkasilla kun nykiminen ja epäröinti oli suurimmillaan niin lyhyen ajon jälkeen kun jätti tyhjäkäynnille niin haisi kanamuna aika raakasti, eli putkiin meni bensaa reilusti.

    Nyt näillä keleillä ongelmia ei taas ole joten vikaselvitykset taitaa jäädä ens talvelle taas. Tänään kävin konttorilla autoa näyttämässä ja päästöt ainakin oli hyvät. Oliko tässä TU koneessa erillinen kampuran tunnistin? Jostain syyystä sitä ei ainakaan tuolla ole listattu. Mitään selitystä miksi vain pakkaskelit vaikuttavat tähän ongelmaan? Millainen vaikutus imuilman lämpöanturilla on moottorin toimintaan?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by jeejoo View Post
    Lambda vikaan viittaa vahvasti !
    Millä perusteella?

    Leave a comment:


  • jeejoo
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Aina välillä pitää tätäkin pähkäillä, vaikkakin nyt näillä keleillä tuntuu pelittävän taas hyvin. Vikakoodia kone ei ollu talven jäljiltä jättänyt minkäänlaista(?!!), livedata lambdojen osalta näytti pomppivan 0,15-0,85V lukemissa. Rough(ness) arvot oli suurimmat 2, 5 ja 8 pytyissä jotka kävivät välillä siellä n. 120 lukemissa. Tiedä sitten mitä sais olla? Sinänsä ihmetyttää ettei oo jättänyt misfire koodia vaikka ihan selvästi kylmillä keleillä pätki välillä tyhjäkäynti. Tuntuu edelleenkin aamulla kun käynnistää auton et lyö tulille hieman epätasaisesti...

    Edit. ja niin, kierrokset eivät seilaa kohotetulla käynnillä.

    Mitä tätä nyt tuolta ulkomaan foorumeiltakin oon tutkinut niin ilmeisesti kampuran asentotunnistin on aiheuttanut samantyylisiä ongelmia eikä ole vikakoodia välttämättä jättänyt. Myös joillakin on ollu katit tukossa, joskin misfire koodia on kuitenkin silloin jättänyt...
    Lambda vikaan viittaa vahvasti !

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Mikähän mahtaa aiheuttaa toistuvan "check brake linings" ilmoituksen? Palat uudet ja kuluneisuusanturit juuri vaihdettu uusiin
    Kosketushäiriö tai oikosulku? Tsekkaa erityisen tarkkaan ne johdonpäät, mitkä tulevat kiinni siihen anturin liittimeen. Ne voivat joskus olla huonossa hapessa, kun niitä ei tavallisesti vaihdeta.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Mikähän mahtaa aiheuttaa toistuvan "check brake linings" ilmoituksen? Palat uudet ja kuluneisuusanturit juuri vaihdettu uusiin

    Leave a comment:

Working...
X