Elikkäs mikäs saattoi tehdä semmoisen homman kun olin ovipahvia laittamas paikoilleen niin jostain kuulu naksahdus eikä auto enään lähtenyt käyntiin ja käyttiin akkua hetken pois paikoiltaan ja kun yritin startata niin seuraavaks kuulu *Ding* ääni konehuoneest no laittoin lataukseen akun ja sehän lähti oikeestaan ihan normaalist käyntiin mutta alkoi vaan savuttamaan aivan perkeleest enemmän? Elikkäs mikä meni konehuoneesta pimeäksi?
auto on siis e38 740ia 1995
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jukka K View PostKummalta puolelta sinulla jousi oli katkennut, saisikohan kahdesta katkenneesta parista yhdistämällä yhden ehjän parin ?
Off topic: kesäauto on katsastettu, joten pääsee liikkumaan ja remppaamaan e38:ia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiPe View PostTuntuu noita H&R:n jousia menevän takana. Omassakin oli toiselta puolelta katki kun auton ostin ja mitä tiedossa oli niin ei niillä ollut ajettu kuin ~50tkm. :think
Off topic: kesäauto on katsastettu, joten pääsee liikkumaan ja remppaamaan e38:ia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jukka K View PostVaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.
Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?
E: Perun puheeni, sieltä saakin vain molempiin päihin setin.
E2: Onko nuo takana mistään kotoisin, nyt on takana vakio persus ja hirveämpää saa hakeaLast edited by Mäkki; 29-04-2013, 21:46.
Leave a comment:
-
-
Tuntuu noita H&R:n jousia menevän takana. Omassakin oli toiselta puolelta katki kun auton ostin ja mitä tiedossa oli niin ei niillä ollut ajettu kuin ~50tkm. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jukka K View PostVaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.
Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.
Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Morkai View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Morkai View PostTästäkö oli jo nokan asennontunnistin vaihdettu? Vikahan kuulostaa ihan tyypilliseltä nokan asennontunnistimelta. Kampiakselin asennontunnistin antaa kierroslukutietoa smoothness-säätöön ja nokan asennontunnistin kertoo mikä sylinteri on kohdalla. Tämä tieto kun katoaa, niin alkaa tulee hämmentäviä korjailuja vääriin sylintereihin ja siitä seuraa kaikkea mahdollista bensan hajusta aina vääriin vikakoodeihin.
Oikeanpuoleinen on sit ehkä orkkis..?Last edited by Thuppu; 29-04-2013, 10:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Thuppu View PostIte en jotenki usko lambdavikaan, mutta tietty olen ennenkin ollut väärässä.
Bimmerfoorumilla jollain oli just samankaltainen vika TU koneessa, oli vaihtanut lambdat eikä käytös muuttunut mitenkään. Semmonen piirre ainakin vielä tuli mieleen, et tos pakkasilla kun nykiminen ja epäröinti oli suurimmillaan niin lyhyen ajon jälkeen kun jätti tyhjäkäynnille niin haisi kanamuna aika raakasti, eli putkiin meni bensaa reilusti.
Nyt näillä keleillä ongelmia ei taas ole joten vikaselvitykset taitaa jäädä ens talvelle taas. Tänään kävin konttorilla autoa näyttämässä ja päästöt ainakin oli hyvät. Oliko tässä TU koneessa erillinen kampuran tunnistin? Jostain syyystä sitä ei ainakaan tuolla ole listattu. Mitään selitystä miksi vain pakkaskelit vaikuttavat tähän ongelmaan? Millainen vaikutus imuilman lämpöanturilla on moottorin toimintaan?
Edit: kampiakselin asennontunnistin on "kytkin"kopassa
Edit2: Arnoldsilla oli vastaavaa ongelmaa ja vika oli kuin olikin imuvuotoLast edited by Morkai; 29-04-2013, 10:58.
Leave a comment:
-
-
Ite en jotenki usko lambdavikaan, mutta tietty olen ennenkin ollut väärässä.
Bimmerfoorumilla jollain oli just samankaltainen vika TU koneessa, oli vaihtanut lambdat eikä käytös muuttunut mitenkään. Semmonen piirre ainakin vielä tuli mieleen, et tos pakkasilla kun nykiminen ja epäröinti oli suurimmillaan niin lyhyen ajon jälkeen kun jätti tyhjäkäynnille niin haisi kanamuna aika raakasti, eli putkiin meni bensaa reilusti.
Nyt näillä keleillä ongelmia ei taas ole joten vikaselvitykset taitaa jäädä ens talvelle taas. Tänään kävin konttorilla autoa näyttämässä ja päästöt ainakin oli hyvät. Oliko tässä TU koneessa erillinen kampuran tunnistin? Jostain syyystä sitä ei ainakaan tuolla ole listattu. Mitään selitystä miksi vain pakkaskelit vaikuttavat tähän ongelmaan? Millainen vaikutus imuilman lämpöanturilla on moottorin toimintaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Thuppu View PostAina välillä pitää tätäkin pähkäillä, vaikkakin nyt näillä keleillä tuntuu pelittävän taas hyvin. Vikakoodia kone ei ollu talven jäljiltä jättänyt minkäänlaista(?!!), livedata lambdojen osalta näytti pomppivan 0,15-0,85V lukemissa. Rough(ness) arvot oli suurimmat 2, 5 ja 8 pytyissä jotka kävivät välillä siellä n. 120 lukemissa. Tiedä sitten mitä sais olla? Sinänsä ihmetyttää ettei oo jättänyt misfire koodia vaikka ihan selvästi kylmillä keleillä pätki välillä tyhjäkäynti. Tuntuu edelleenkin aamulla kun käynnistää auton et lyö tulille hieman epätasaisesti...
Edit. ja niin, kierrokset eivät seilaa kohotetulla käynnillä.
Mitä tätä nyt tuolta ulkomaan foorumeiltakin oon tutkinut niin ilmeisesti kampuran asentotunnistin on aiheuttanut samantyylisiä ongelmia eikä ole vikakoodia välttämättä jättänyt. Myös joillakin on ollu katit tukossa, joskin misfire koodia on kuitenkin silloin jättänyt...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostMikähän mahtaa aiheuttaa toistuvan "check brake linings" ilmoituksen? Palat uudet ja kuluneisuusanturit juuri vaihdettu uusiin
Leave a comment:
-
-
Mikähän mahtaa aiheuttaa toistuvan "check brake linings" ilmoituksen? Palat uudet ja kuluneisuusanturit juuri vaihdettu uusiin
Leave a comment:
-
Leave a comment: