
Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.
Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...

Leave a comment: