memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thuppu
    replied
    Kone siis M62B44TU, vaihdettu imusarjan päätytiivisteet, huohotin venttiili imusarjan taakse, venakoppien tiivisteet, tulpat, maffi, bensansuodatin, ilmansuodatin, vasen nokkatunnistin ja aina vaan tykkää nykiä. Otetaan vastaan villejä veikkauksia.

    Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.

    Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    Kukaan perehtynyt kattoikkunan toimintaan? Moottori hurisee ja kiskot liikkuut. Ikkuna ei vaan ota siitä itseensä. Jonkin näköisistä muovikiinnikkeistä oli kyse. Miten tuon itse lasin saa irti? Kattoverhoilun poistaminen edessä jos meinaan saada kuntoon?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    huomannu muuten että yli 10 asteen pakkasissa, yleensä aamulla kun laittaa käyntiin niin savuttaa perkeleesti, vettä putkessa tjsp? Muutenki kylmällä savuttaa... tosin tämäkin vain tyhjäkäynnillä.
    Savuttaa vai höyryää?
    Noilla on aika iso ero ainakin liittyen siihen mitä toimenpiteitä tarvitaan.

    Huomannut että V8 höyryää ainakin komeasti.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    huomannu muuten että yli 10 asteen pakkasissa, yleensä aamulla kun laittaa käyntiin niin savuttaa perkeleesti, vettä putkessa tjsp? Muutenki kylmällä savuttaa... tosin tämäkin vain tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by MetalmaN View Post
    Teehän zener ihmeessä jonkinmoinen projekti thread jos hankit/asentelet nuo ksenonit?!
    Ei tarvitsisi yrityksen ja erehdyksen kautta tehdä ,kun on vielä puoli taitoinen harrastelija etenkin näitten sähkö hommien kanssa
    Kyllä ne häytyy tässä jossain vaiheessa tilata. Muuta sähköjähän tuo ei vaadiku pitkiltä virta solenoidille. Tuossa faceliftiin tehtynä: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/778988

    Ebayssä olisikin tarjolla 94dollariin E55 mersusta puretut linssit ja melkein jo painoin nappia, mutta pitäs eka nuo väljät keulan nivelet vaihtaa...
    Last edited by zener; 24-03-2013, 17:07.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    En nyt äkkiseltään löytänyt sitä DIY-ohjetta homman tekemiseen, mutta tiivisteiden lisäksi tarvitset tiivisteliimaa, jotta saat varmasti tiiviiksi tietyt kohdat venttiilikopasta.

    Leave a comment:


  • MetalmaN
    replied
    Tuo xenonien asennus itseäkin kiinnostaisi tehdä kaukovaloille kun ovat melko huonot..
    Tuossa omassa kiesissähän alkuperäiset xenonit onkin jo lähivaloille.

    Teehän zener ihmeessä jonkinmoinen projekti thread jos hankit/asentelet nuo ksenonit?!
    Ei tarvitsisi yrityksen ja erehdyksen kautta tehdä ,kun on vielä puoli taitoinen harrastelija etenkin näitten sähkö hommien kanssa

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    www.realoem.com, sinne laitat oman VINnisi 7 vikaa merkkiä niin löydät kaikki osanumerot ja määrät kaikille autosi osille.
    Tuttu paikka kyllä. Mutta lähinnä nyt listaa, että mitä kaikkea sinne vaihtaa samalla. Lisäksi kappalemäärät kiinnostavat.

    Eli 22 x

    12Rubber seal?09/199811121437395$1.17

    sitten 1x

    PROFILE-GASKETZYL.1-4109/199811129069871$30.47

    PROFILE-GASKETZYL.5-8109/199811129069872$30.47

    Muuta?
    Last edited by jakeluvesimies; 24-03-2013, 14:30.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    www.realoem.com, sinne laitat oman VINnisi 7 vikaa merkkiä niin löydät kaikki osanumerot ja määrät kaikille autosi osille.
    Ei sieltä kyllä löydy esim. niiden venakoppien pulttien alle tulevien kumien määrää, eikä montaa muutakaan vastaavaa.

    Eli venakoppien tiivisteiden kanssa kannattaa vaihtaa juurikin noi pulttien alle tulevat kumit, menekki on 11kpl/puoli eli 22kpl yhteensä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onko kukaan laittanu bixenon linssejä prefaceliftiin tai E38:iin yleensä? Onko suosituksia mistä tilata linssit?
    Ilmeisesti ei kukaan. Noh, taidan katella tuohon E55 mersun bixenon linssit, kun ne ilmeisesti istuu kohtuu hyvin.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Oliko heittää vihjettä mitä kaikkea osaa vaihtaa, jos pistää venttiilikopan tiivisteet uusiksi? Eli 735ia 1998.Osanumerot ja kpl määrät kiinnostaa...
    www.realoem.com, sinne laitat oman VINnisi 7 vikaa merkkiä niin löydät kaikki osanumerot ja määrät kaikille autosi osille.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Oliko heittää vihjettä mitä kaikkea osaa vaihtaa, jos pistää venttiilikopan tiivisteet uusiksi? Eli 735ia 1998.Osanumerot ja kpl määrät kiinnostaa...

    Leave a comment:


  • _charger-
    replied
    jollain jos on etupyörän abs anturi rikki, ja ei ole tiedossa että etupyörän laakeria ei ole vaihdettu, suosittelen että vaihtaa anturin ja laakerin samaan aikaan! jos anturi jumissa, homma helpottuu huomattavasti kun on jarrut ja laaker/napa pois tieltä! ja orkkis anturia kannattaa käyttää! laakeri esim schiedmannilt n 65e...
    ite vaihdoin eka tarvike anturin, ajoin 500 m. ja abs valo sytty! päätin että ei jaksa pelleillä ja hankin laakerin ja orkkis anturin ni ei tarvi siihen puoleen enää koskea!...toivottavasti...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onko kukaan laittanu bixenon linssejä prefaceliftiin tai E38:iin yleensä? Onko suosituksia mistä tilata linssit?

    Leave a comment:


  • MetalmaN
    replied
    Muutaman topicin luetttuani tuollaisella ilmeisesti pitäis toimia??!


    viisaammat korjatkoon??!

    Olishan tuota mukava kuunnella muutakin kuin radiota..
    Ei ole noita c-kasettejakaan enää ja eipä kyllä olisi vaihtoehtokaan
    cd-boksikaan ei suostu toimimaan ja ilmeisesti ei osaisi edes lukea poltettuja levyjä..

    Leave a comment:

Working...
X