memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyramies
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Jos ei puhalla ollenkaan niin ilmeisesti puhallin meni.
    Raksutus kuuluu siitä kun läpät kääntyilevät yms.

    Eli siis tuo sama puhallin pitäs tilata minkä makkis tilas? Vai pystyykö sitä vanhaa jostain kopeloimaan? Sulakkeet katoin kaikki ok, näkyiskö diagnostiikassa mitää?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Eli suomennettuna tyhjäkäyntimoottori.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Uddiz83 View Post
    Kysytäänpäs taas täältä elikkäs mitä virkaa on Bosch 0 280 140 532 Idle Air Control Valve/IAC Idle Speed Regulator kapistuksella vaikuttaako päästöjen korkeisiin happilukemiin kun eihän tuo oma e38 740ia 1995 mennyt vieläkään päästöistä läpi?
    Pästää ilmaa kaasuläpän ohi ja pitää tyhjäkäynnin kohdillaan.

    Leave a comment:


  • Uddiz83
    replied
    Kysytäänpäs taas täältä elikkäs mitä virkaa on Bosch 0 280 140 532 Idle Air Control Valve/IAC Idle Speed Regulator kapistuksella vaikuttaako päästöjen korkeisiin happilukemiin kun eihän tuo oma e38 740ia 1995 mennyt vieläkään päästöistä läpi?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Tuli tilattua uusi puhallin tuolta Alvadi.ee:stä kun hinta näytti olevan vain 100e
    Katotaan minkälainen se on ja kauan kestää.

    Vielä pitäisi keksiä sen ilmastoinnin läpän sijainti, varmaan samalla sais sen tsekattua kun vaihtaa tuon puhaltimen:think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    Jatkan tähän vielä itekkin eli about 2 viikkoa sitten kruisen sain toimimaan ottamalla akkua irti, mut nyt on taas ilmestyny sellanen juttu että ei toimi kruise tai tietokone tai koko ilmastointi paska. Joskus saattaa toimia normaalisti vakkari ja joskus ei toimi mikään elektroniikka, ja rupeaa jo vituttamaan. Varsinki toi ilmastointi ku meni eilen paskaks, ei puhalla mitää. Jotai saatanan raksutusta kuuluu ku nappeja painelee mut ei sitte mitää. Mistä etsitään ongelmia näitten asioitten ongelmien suhteen? beamr ootko holleil ja oliks sul inpa jos tuun käymää illast tiiän et oot kuitenki eka joka tähän vastaa
    Jos ei puhalla ollenkaan niin ilmeisesti puhallin meni.
    Raksutus kuuluu siitä kun läpät kääntyilevät yms.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    En löytänyt haulla, tai sit en vaan keksinyt oikeita sanoja.
    Mutta siis ongelma on sellainen että kun laittaa ilmastoinnin päälle niin puhallin kyllä puhaltaa, mutta ilma vain hyvin heikosti pihisee suuttimista. Eli toi kääntää raitisilma läpän kiinni, mutta ei avaa ilmastoinnin läppää, näin ainakin inpalla katottuna.
    Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa? Oliskohan siellä läpän moottori sökö??
    Tietääkö kukaan missä kohtaa tuo läppä/moottori sijaitsee?

    Tänään tosin pimahti puhallinkin, joten sekin pitää hommailla uusi. Ootteko mistä ostanut ja mihin hintaan uusia puhaltimia?

    Jatkan tähän vielä itekkin eli about 2 viikkoa sitten kruisen sain toimimaan ottamalla akkua irti, mut nyt on taas ilmestyny sellanen juttu että ei toimi kruise tai tietokone tai koko ilmastointi paska. Joskus saattaa toimia normaalisti vakkari ja joskus ei toimi mikään elektroniikka, ja rupeaa jo vituttamaan. Varsinki toi ilmastointi ku meni eilen paskaks, ei puhalla mitää. Jotai saatanan raksutusta kuuluu ku nappeja painelee mut ei sitte mitää. Mistä etsitään ongelmia näitten asioitten ongelmien suhteen? beamr ootko holleil ja oliks sul inpa jos tuun käymää illast tiiän et oot kuitenki eka joka tähän vastaa

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Zetax View Post
    Vastaanpa iteselleni.
    Eli pultti mahtui juuri tulemaan pois kun käänteli raidetankoa ja samalla työnsi pulttia pois, lopun pari milliä piti lyödä pulttia moskalla että mahtui irtoamaan se reaktiotanko. Kyseessä oli siis kuljetajan puoli, toivottavasti vänkärin puoli on helpompi.
    Pultti ei tule kokonaan pois, mutta sen saa helposti riittävän syvälle reaktiotangon irroittamiseksi, kun raidetanko on työnnettu (käännetty rattia) rempattavalta puolelta mahdollisimman sisään. Jos raidetanko on väärässä äärilaidassa, niin pultti jää sen 5-10mm liian pitkälle.

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Tietoo E38 730da vm99 moottorista...

    Kertokaas vähän kun nuo bmw dieselit meinaa olla vähän tuntematon maailma esim. et:
    Mitäs eroa tuol 730da:lla ja 530da:lla on vai onko mitään?
    Ja onko tollasesta 450000km ajetusta 730da:n moottorista enää mihinkään,
    vai alkaako olla hetket jolloin alkaa jokapaikasta laulelemaan.?.
    Ja toi ruiskutuspumppu mua huolettaa eniten. Varsinkin kun noista dieselin pumpuista lukenu jo kaikenlaisia juttuja. Moottorin tyypihän on ilmeisesti se M57D29.

    Leave a comment:


  • Zetax
    replied
    Originally posted by Zetax View Post
    Onko kellään tullu semmosta vastaan kun irrottaa reaktiotankoa, niin se pultti joka on siellä puslan päässä ei mahdu tulemaan pois, vaan ottaa kiinni raidetankoon. Kokeilin monessa asennossa, ja en saanut sitä pois missään asennossa. Eli joutuuko käyttään raidetankoa pois jostakin nivelestä?

    Vastaanpa iteselleni.
    Eli pultti mahtui juuri tulemaan pois kun käänteli raidetankoa ja samalla työnsi pulttia pois, lopun pari milliä piti lyödä pulttia moskalla että mahtui irtoamaan se reaktiotanko. Kyseessä oli siis kuljetajan puoli, toivottavasti vänkärin puoli on helpompi.

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Mulla oli Eibachin -30mm joka nurkasta pudottava sarja, ja ne toimi aivan hemmetin hienosti, eli niitä ainakin voin suositella. Etujouset on niissä Eibachin sarjoissa samat, vain takajousissa on eroa jos on tasonsäätö tai ei ole tasonsäätöä.

    EDIT: enhän mä vastannut sun kysymykseen ollenkaan, eli siis Saksasta sai edukkaasti. muistaakseni jotain 220€ tjsp oli koko setti. www.fahrwerkebilliger.de
    Pakko antaa negatiivista palautetta Eibachin jousista ainakin 740i mallissa edc iskareilla. -30mm jouset piti olla, mutta madalsivat todellisuudessa 55mm ja vuoden/12tkm päästä oli edc iskarit aivan lopussa. Eivät iskarit toki uudet olleet ennen madallusta, mutta täysin hyvät ja toimivat.

    Leave a comment:


  • Zetax
    replied
    Onko kellään tullu semmosta vastaan kun irrottaa reaktiotankoa, niin se pultti joka on siellä puslan päässä ei mahdu tulemaan pois, vaan ottaa kiinni raidetankoon. Kokeilin monessa asennossa, ja en saanut sitä pois missään asennossa. Eli joutuuko käyttään raidetankoa pois jostakin nivelestä?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    En löytänyt haulla, tai sit en vaan keksinyt oikeita sanoja.
    Mutta siis ongelma on sellainen että kun laittaa ilmastoinnin päälle niin puhallin kyllä puhaltaa, mutta ilma vain hyvin heikosti pihisee suuttimista. Eli toi kääntää raitisilma läpän kiinni, mutta ei avaa ilmastoinnin läppää, näin ainakin inpalla katottuna.
    Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa? Oliskohan siellä läpän moottori sökö??
    Tietääkö kukaan missä kohtaa tuo läppä/moottori sijaitsee?

    Tänään tosin pimahti puhallinkin, joten sekin pitää hommailla uusi. Ootteko mistä ostanut ja mihin hintaan uusia puhaltimia?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Noxman View Post
    Kysellääs nyt taas typeriä eli mistä löytäis etupäähän jousia edukkaasti. Kyseessä 750iL EDC:llä ja tasonsäädöllä. Ilmeisesti H&R ja Eibach ainakin tekee? Perää ei ole tarkoitus pudottaa, keulasta vaan jos sais sen 30-40mm pois korkeutta.

    PS. Pommit ja tasonsäädön venttiilipöytä tuli tilattua Pielmeieriltä. Venttiili 202€ ja pommit 106€/kpl
    Mulla oli Eibachin -30mm joka nurkasta pudottava sarja, ja ne toimi aivan hemmetin hienosti, eli niitä ainakin voin suositella. Etujouset on niissä Eibachin sarjoissa samat, vain takajousissa on eroa jos on tasonsäätö tai ei ole tasonsäätöä.

    EDIT: enhän mä vastannut sun kysymykseen ollenkaan, eli siis Saksasta sai edukkaasti. muistaakseni jotain 220€ tjsp oli koko setti. www.fahrwerkebilliger.de

    Leave a comment:


  • Noxman
    replied
    Kysellääs nyt taas typeriä eli mistä löytäis etupäähän jousia edukkaasti. Kyseessä 750iL EDC:llä ja tasonsäädöllä. Ilmeisesti H&R ja Eibach ainakin tekee? Perää ei ole tarkoitus pudottaa, keulasta vaan jos sais sen 30-40mm pois korkeutta.

    PS. Pommit ja tasonsäädön venttiilipöytä tuli tilattua Pielmeieriltä. Venttiili 202€ ja pommit 106€/kpl

    Leave a comment:

Working...
X