memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Soininen
    replied
    Onko muilla ollut tuon kattoverhoilun kanssa ongelmia. Alkaa irrota jo niin vittumaisesti liimauksestaan että jotain olisi tehtävä. Oletteko liimanneet/liimauttaneet sen vaiko hommanneet vaan ehjän?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by thuttu77 View Post
    osaakos kukaan sanoa että mitä M62 imusarjan takakannen alareunassa on tai kuuluisi olla kun tuntuu että kone imee ilmaa sieltä takakannen alateunasta ja tuntuu pyöreältä reijältä imun tuntee kyllä ihan sorminkin sieltä?
    Siellä on tulpattuja alipainelähtöjä ja tietysti pultinreijät.

    Etsi googella kuva niin siitä varmaan näet paremmin mitä sieltä voisi puuttua.

    Leave a comment:


  • Uddiz83
    replied
    Onko m60b40:ssä ilmamassamittarin ja lambda antureiden lisäksi mitään ns. ilma-antureita/tunnistimia? jotka säätäis syöttöä ym. pakokaasujen korkean hc ppm:n ja co% takia?
    Last edited by Uddiz83; 21-04-2013, 15:15.

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    osaakos kukaan sanoa että mitä M62 imusarjan takakannen alareunassa on tai kuuluisi olla kun tuntuu että kone imee ilmaa sieltä takakannen alateunasta ja tuntuu pyöreältä reijältä imun tuntee kyllä ihan sorminkin sieltä?

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Tietääkö kukaan mikä vois aiheuttaa tällaista.Kone m62b44tu tyhjäkäynti on tasaista,mutta heti kun painaa vähän kaasua ja pitää polkimen samassa asennossa niin kierrokset seilaa 500-1000 välillä.Ja kun antaa paikallaan vähän kierroksia,niin kone rupee täriseen kun keventää kaasua.Vikakoodia antaa vain 140 activation map cooling josta sen ei pitäisi johtua.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Uddiz83 View Post
    Mut mikähän se sitten tekee kun kummiski vaijerit oli ihan löysällä että ei ainakaan niitten takia voinut hirttäytyä?
    Tyhjäkäyntiventtiili tai rankka imuvuoto.

    Leave a comment:


  • Uddiz83
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    M60B40 on kyllä ihan vaijeri kaasulla niin ei varmaankaan.
    Mut mikähän se sitten tekee kun kummiski vaijerit oli ihan löysällä että ei ainakaan niitten takia voinut hirttäytyä?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Uddiz83 View Post
    Elikkäs kysytäänpäs täällä semmoinen kysymys ku mulla on toi m60b40 moottori tuossa seiskalaisessa ja eihän se mennyt päästöistä läpi ja nyt jokin aika sitten kävi biiliapu lukemassa vikakoodit autosta johon tuli vastaukseksi ilmamäärämittari ja kaasuläpän potentiometri = tunnistin niin kun nollattiin ne niin käynnistettiin moottori että näkee että kumpi vikakoodi syttyy ekana mutta moottorist hirtti kaasu ihan kokonaan niin johtuuko kaasun hirttäminen noista?:think
    M60B40 on kyllä ihan vaijeri kaasulla niin ei varmaankaan.

    Leave a comment:


  • Uddiz83
    replied
    Elikkäs kysytäänpäs täällä semmoinen kysymys ku mulla on toi m60b40 moottori tuossa seiskalaisessa ja eihän se mennyt päästöistä läpi ja nyt jokin aika sitten kävi biiliapu lukemassa vikakoodit autosta johon tuli vastaukseksi ilmamäärämittari ja kaasuläpän potentiometri = tunnistin niin kun nollattiin ne niin käynnistettiin moottori että näkee että kumpi vikakoodi syttyy ekana mutta moottorist hirtti kaasu ihan kokonaan niin johtuuko kaasun hirttäminen noista?:think

    Leave a comment:


  • Komu
    replied
    Originally posted by sukeltaja-ankka View Post
    Hassu juttu, kun kyykähti yht'äkkiä varmaan jokin diagnostiikkapistokkeen virrantulo tms. Eli ei vain anna lukea autosta vikakoodeja, tunnistaa VINin avulla auton, mutta esim.kilometrit, integraatiotaso yms ei näy. Sitten, kun laittaa lukemaan koodeja, niin ei tunnista/lue yhtäkään yksikköä.

    Katselin sulakkeet läpi, yksi oli palanut, muttei vaihdolla ollut vaikutusta asiaan. Kellään tietoa esim. jonkin sortin sähkökaavioista tai yleisimmistä vioista, että mikä on, kun ei pääse autoon sisään. Airbag-valo palaa ja pitäisi nollata, niin ikäväähän tuo on. Pitäisi katsastaakin.
    Itse en mistään mitään tiedä, mutta varmistathan auton virran riittämisen. Omassani on ollut akku riittävä auton käynnistämiseen, mutta ei päästänyt kaikkialle lukemaan. Korjaantui latauksella ja myöhemmin akun vaihdolla.

    Leave a comment:


  • Nora
    replied
    Kysytääs nyt vaikka täältä josko apua löytyisi..
    Puhelin on siis täysin mykkä, sulakkeet ok, piuhat ok, liittimet ok, mistäs sitten lähdetään jatkamaan? TV:n av kanavalle laitettaessa näytössä lukee teksti MUTE, enkä moista saa mitenkään pois päältä, on siis puhelimesta laitettava?
    Tarkoituksena kuunnella ipodin kautta musiikkia..
    Auto vm-96 735

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Ennen kuin mitään korimoduuleja aletaan vaihtamaan, niin pyydä jotakuta kaveria tsekkaamaan hänen omalla todistetusti toimivalla inpalla autosi vikakoodit. Jos sittenkään ei vikakoodeja pysty lukemaan, saattaa oikeasti jossakin olla vikaa. Nuo moduulit maksavat kuitenkin vähintään useita kymppejä ja vaativat kooodauksen.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by sukeltaja-ankka View Post
    Lukijan pitäisi olla kunnossa, pitää katsoa tuo.

    Täytyy sitten tutkia tuota korimoduulia myös, jos siellä olisi jotain häikkää. Kenelläkään mitään hajua paljon maksavat?
    Ei maksa paljon jos purkuautosta löytyy sopiva. Marmorilta tuskin saa.
    En tiedä kuinka tarkkaa että luovuttaja-autossa samat numerot kuin omassa autossa, siis korimoduulin numerot, itse löysin sattumalta samoilla numeroilla olevan purkin ja hintaa taisi olla huimat 20e. Välillä saattaa onnistaa.
    Täytyy sitten koodata autoon sopivaksi, muuten jää mittaristoon rukkauspallukka ja että toimisi kaikki varusteet jne...

    Leave a comment:


  • sukeltaja-ankka
    replied
    Lukijan pitäisi olla kunnossa, pitää katsoa tuo.

    Täytyy sitten tutkia tuota korimoduulia myös, jos siellä olisi jotain häikkää. Kenelläkään mitään hajua paljon maksavat?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Ettei vaan olisi mennyt korimoduulissa bitti poikittain tai sitten korimoduuli särki.

    Omassa aikoinaan oli korimoduuli viallinen. Sitä ei huomannut oikeastaan mistään muusta kuin että ei päässyt eri purkkeihin käsiksi.
    Mittaristo taitaa tehdä saman.

    Leave a comment:

Working...
X