memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Janne.V
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Helpoin tapa lienee katsoa keskikonsoliin ja etsiä sieltä EDC-nappula. Jos sellaista ei ole, niin ei ole kyseistä ominaisuuttakaan. Toinen keino on katsoa lähteekö johtoa etuiskarin tolpan päältä.

Tasonsäätö + EDC iskarit maksaa +1000€/kpl, joten itse en ainakaan lähtisi moisia uutena ostamaan. Jos sattuu varmasti ehjät käytetyt jostakin löytämään, niin ehkä sellaiset voisi laittaa tilalle.

Omassa seiskassani on vastaavat iskarit (tasonsäätö + EDC) ja jos iskari pettäisi, niin varmaan vaihtaisin koko alustan johonkin toiseen. Vaikka tuon systeemin disabloi, niin ei se tarkoita, etteikö sitä voisi aikanaan palauttaa takaisin henkiin. Mutta itse en ole nähnyt tuolla tasonsäädöllä ja EDC:llä paljonkaan virkaa. Harvemmin tulee kuskattua tavaraa (jotta tasonsäätöä tarvitsisi) ja EDC:tä tulee käytettyä äärimmäisen harvoin.
    Juu eli ole EDC:tä
    Ja oon kyllä tullut siihen tulokseen et tilaan jonkun alustasarjan ja poistan tuon systeemin ainakin toistaiseksi koska on ollut ajatuksena muutenkin saada tuo keula alemmas ja noilla takaiskareitten hinnalla saa jo kivasti jotain sarjaa sinne.
    Ellei sitten pääsis tästä eroon ja pääsis hakeen 12mukisen tilalle

Leave a comment:

• Ramzez
    replied
    Helpoin tapa lienee katsoa keskikonsoliin ja etsiä sieltä EDC-nappula. Jos sellaista ei ole, niin ei ole kyseistä ominaisuuttakaan. Toinen keino on katsoa lähteekö johtoa etuiskarin tolpan päältä.

Tasonsäätö + EDC iskarit maksaa +1000€/kpl, joten itse en ainakaan lähtisi moisia uutena ostamaan. Jos sattuu varmasti ehjät käytetyt jostakin löytämään, niin ehkä sellaiset voisi laittaa tilalle.

Omassa seiskassani on vastaavat iskarit (tasonsäätö + EDC) ja jos iskari pettäisi, niin varmaan vaihtaisin koko alustan johonkin toiseen. Vaikka tuon systeemin disabloi, niin ei se tarkoita, etteikö sitä voisi aikanaan palauttaa takaisin henkiin. Mutta itse en ole nähnyt tuolla tasonsäädöllä ja EDC:llä paljonkaan virkaa. Harvemmin tulee kuskattua tavaraa (jotta tasonsäätöä tarvitsisi) ja EDC:tä tulee käytettyä äärimmäisen harvoin.

Leave a comment:

• Janne.V
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No on se kyllä aika pitkään vuotanut kun on noin paljon kerännyt möhjää ympärilleen.
    Niin oliko autossa edc:tä vai ei? Ilmeisesti ei?
    Ei kyllä hajuakaan, mistäs sen tarkistan? mutta itse olen olettanut et ei :think koska luulin et vain tuossa pelkkä tasonsäädöllä olevassa on samat öljyt ohjaustehostimen kans.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    No on se kyllä aika pitkään vuotanut kun on noin paljon kerännyt möhjää ympärilleen.
    Niin oliko autossa edc:tä vai ei? Ilmeisesti ei?

Leave a comment:

• Janne.V
    replied
    Oli pakko vetää pitkät kalsarit alle ja mennä makoileen tuonne lumihankeen ja letkut ei vuoda ja iskari siellä vuotaa.
    Nyt saatte varmaan nauraa mutta pihinä ja köyhänä miehenä tuli tuossa mieleen et voikos tälläisissä tasonsäädöllisissä vaihtaa vain toisen puolen kun eikös tuon toisen pitäs olla sit yhtä kiree jos se on ehjä?

Tässä pari kuvaa:

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Janne.V View Post
    Näkyis olevan melkein 500e kipale uudet iskarit taakse tasonsäädöllisiin. Tarttee ottaa ny samariinia.
    No on ne ainakin halvemmat sitten kuin tasonsäätö + edc jos haluaa positiivisia puolia hakea

Leave a comment:

• Janne.V
    replied
    Näkyis olevan melkein 500e kipale uudet iskarit taakse tasonsäädöllisiin. Tarttee ottaa ny samariinia.

Leave a comment:

• Janne.V
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    supa onkin rahamiehiä, ne tasonsäädölliset takaiskarit kun maksaa helposti yhden täyden, kunnollisen coilover-sarjan verran... Mutta kuten supa totesi, niin tarkista vuotokohta, ne putket menee tehostimelta taakse keskelle ja sieltä jakaantuu mutkitellen iskareiden alapäihin. Hyvällä tuurilla selviät putken vaihdolla.
    Juu tarttee sitten huomenna pihassa tutkia kun on valoisaa kun ei oo tähän hätään tallia
    Last edited by Janne.V; 14-02-2013, 15:59.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    supa onkin rahamiehiä, ne tasonsäädölliset takaiskarit kun maksaa helposti yhden täyden, kunnollisen coilover-sarjan verran... Mutta kuten supa totesi, niin tarkista vuotokohta, ne putket menee tehostimelta taakse keskelle ja sieltä jakaantuu mutkitellen iskareiden alapäihin. Hyvällä tuurilla selviät putken vaihdolla.
    Kuka on käskenyt uusia ostaa
    Ehjiä käytettyjä saa edullisesti saksasta.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Eiköhän se selviä kun katsoo lampun kanssa nosturilla että mistä vuotaa.

Leave a comment:

• BeamR
    replied

Leave a comment:

• Janne.V
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Katso nyt ensin vuotaako itse iskari vai onko vain hydrauliputki jostain ruostunut.
    Jos mulla olis omassani perän tasonsäätö niin en kyllä luopuisi siitä mistään hinnasta mutta jokainen tekee omat valintansa
    Katselin kyllä noita putkia tuollain vaan kurkkimalla ja ehjiltä näyttivät, en oo ennen tälläistä systeemiä nähnytkään joten onnistuuko vuodon tarkistus ihan tyhjäkäynnillä vai vaatiiko perän "pompotusta"?

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Katso nyt ensin vuotaako itse iskari vai onko vain hydrauliputki jostain ruostunut.
    Jos mulla olis omassani perän tasonsäätö niin en kyllä luopuisi siitä mistään hinnasta mutta jokainen tekee omat valintansa

Leave a comment:

• Janne.V
    replied
    Ihmettelin kun rupes ohjaustehostin tökkiin ja eiku lisää öljyä ja hyvin meni vähän aikaa ja litra meni saman tien, sitten ihmettelin siellä kaulalla kun mitään ei näkyis vuotavankaan... no perkule sitten huomasin kuskin takapää on ihan öljyssä :think
    Eli iskari korkkas joten onko porukka muuttanut näitä tasonsäädöllä olevia normi iskareille vai pitäskö vaan mennä ostaan samallaiset?

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    mitenkäs tässä e38 tuplalasit toimii, eli siis tietämätön kysyy Jos oikein ymmärsin ne vaan niinku on 2 lasia, ja toimii samaanaikaan, vai pystyykö toista lasia liikuttamaan erikseen? Oishan se vitun hyvä ettei tarttis joka toine viikko repiä noita etusivulasien tummennuksia pois...

Kukaan kuullut sähkötummennuksesta...?
    Öh, kyllä ne on ihan toisissaan kiinni ja välissä tyhjiö. Ilman vasaraa et niitä erikseen saa liikuteltua.

Leave a comment:

Working...
X