No pitäneepä kokeilla vaihtaa pelkkä hela, kun kerrankin saa osan auton alta pois, eikä tarvii siellä auton alla puhista.
Mut tehostimen puolella ei oo mitään vastaavaa, mikä ois hyvä vaihtaa samalla?
muista sitten säätää se ohjaustanko taas oikeaan korkoon, eli sekä apusimpukka että simpukan käyttövarsi pitää olla runkoon nähden samalla korkeudella (plusmiinus 1,2mm). Muuten sitä autoa ei saa mikään mahti maailmassa kulkemaan suoraan.
muista sitten säätää se ohjaustanko taas oikeaan korkoon, eli sekä apusimpukka että simpukan käyttövarsi pitää olla runkoon nähden samalla korkeudella (plusmiinus 1,2mm). Muuten sitä autoa ei saa mikään mahti maailmassa kulkemaan suoraan.
kannattaa kuitenkin säätää se simpukka ennen kuin vaihtaa uuteen... toki jos ei säädölläkään lähde enää välykset niin minkäs sille sitten enää teet.
Pitääpä olla tarkkana kun rupeaa purkamaan. Ei ois jotain kuvaa missä näkee sen säädön? vai onko se ihan selvä tilanne kun kömpii auton alle?
Kuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.
Kuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.
Ei noi automaatit nyt niin imeellisiä kyllä oo tullut kerran vaihdettua 5HP18
laatikkoon kytkinlevyt ja tiivisteet, purettua venttiilikoneisto ja putsattua
siitä vaan service manual käteen ja tekemään
eipä laatikon yläkerrassa ihan hirveästi ollut roinaa muutama laakeri pari planeettapyörästöä kasa rumpuja niiden sisällä männät ja kytkinlevyjä
kasa + tiivisteet, vaikeinta tossa lienee saada oikeat välykset.
jos turbiinille joutus tekemään jotain niin on varmaan helpompi ostaa uus
kuin vanhan aukaisu / kasaus tasapainotus yms.
Tosin jostain kumman syystä jätin nykyisen kulkineen laatikon huoltoliikkeen tekemäksi mutta johtuen lähinnä tilojen puutteesta ja siitä että autoremontit on nykyään aika evvk.
Kuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.
juu palio niitä rappaajia tuntuu olevan... Ei aivan samoja kamppeita ole mit jotku th400 jenkkilaatikot.... kiinostus ois itellä rueta noiki opetteleen tahtoo vaan nyt noi m6x koneet ja E6x:sät jo työlistävän aivan tapreeksi et vapa-ajan ongelmia ei ole... Tuohon viel laatikkojumpat niin ei kiitos. =)
Pitääpä olla tarkkana kun rupeaa purkamaan. Ei ois jotain kuvaa missä näkee sen säädön? vai onko se ihan selvä tilanne kun kömpii auton alle?
simpukasta ohjaustankoon tuleva vipu on aika saman näköinen kuin apusimpukkakin, mutta se on rihloilla kiinni simpukassa kun taas apusimpukka on helalla kiinni korissa. Tarkoitus on, että ohjaustangon päät on samalla korkeudella suhteessa koriin (i.e. Yhtä kaukana esim runkopalkeista). Koska apusimpukassa ei ole säätöä, niin säätö tehdään liikuttamalla varsinaista käyttötankoa siinä simpukan rihlauksessa. Eli laitat apusimpukan paikalleen, löysäät simpukan päästä varsinaista käyttötankoa ja säädät korkeuden oikeaksi. Ja heittoa saisi olla siis muistaakseni max 1,2mm. Korkeuden mittaaminen ennen purkua ei hyödytä, koska apusimpukkaa ei voi säätää millään tavalla, se asettuu siihen mihin se asettuu.
simpukasta ohjaustankoon tuleva vipu on aika saman näköinen kuin apusimpukkakin, mutta se on rihloilla kiinni simpukassa kun taas apusimpukka on helalla kiinni korissa. Tarkoitus on, että ohjaustangon päät on samalla korkeudella suhteessa koriin (i.e. Yhtä kaukana esim runkopalkeista). Koska apusimpukassa ei ole säätöä, niin säätö tehdään liikuttamalla varsinaista käyttötankoa siinä simpukan rihlauksessa. Eli laitat apusimpukan paikalleen, löysäät simpukan päästä varsinaista käyttötankoa ja säädät korkeuden oikeaksi. Ja heittoa saisi olla siis muistaakseni max 1,2mm. Korkeuden mittaaminen ennen purkua ei hyödytä, koska apusimpukkaa ei voi säätää millään tavalla, se asettuu siihen mihin se asettuu.
simpukasta ohjaustankoon tuleva vipu on aika saman näköinen kuin apusimpukkakin, mutta se on rihloilla kiinni simpukassa kun taas apusimpukka on helalla kiinni korissa. Tarkoitus on, että ohjaustangon päät on samalla korkeudella suhteessa koriin (i.e. Yhtä kaukana esim runkopalkeista). Koska apusimpukassa ei ole säätöä, niin säätö tehdään liikuttamalla varsinaista käyttötankoa siinä simpukan rihlauksessa. Eli laitat apusimpukan paikalleen, löysäät simpukan päästä varsinaista käyttötankoa ja säädät korkeuden oikeaksi. Ja heittoa saisi olla siis muistaakseni max 1,2mm. Korkeuden mittaaminen ennen purkua ei hyödytä, koska apusimpukkaa ei voi säätää millään tavalla, se asettuu siihen mihin se asettuu.
Ootko mittaillut onko säädölle yleensä ollut tarvetta? Muuttuuko asemointi apusimpukan vaihdon myötä siis yleensä?
juu palio niitä rappaajia tuntuu olevan... Ei aivan samoja kamppeita ole mit jotku th400 jenkkilaatikot.... kiinostus ois itellä rueta noiki opetteleen tahtoo vaan nyt noi m6x koneet ja E6x:sät jo työlistävän aivan tapreeksi et vapa-ajan ongelmia ei ole... Tuohon viel laatikkojumpat niin ei kiitos. =)
Tuota mikäs tuosta tekee kauhean erilaisen kuin jenkkien laatikot?
Itse en ole BMW laatikoita joutunut purkamaan / kasaamaan mutta jenkkien laatikot nyt kyllä todistettavasti onnistuvat.
Ootko mittaillut onko säädölle yleensä ollut tarvetta? Muuttuuko asemointi apusimpukan vaihdon myötä siis yleensä?
Nyt on pakko sanoa, että en osaa sanoa onko lähtökohtaisesti ollut säätö oikein, mutta L7:n joutui vaihtamaan tuon apusimpukan helan ja sen jälkeen oli säätö piirun verran perseellään. toisaalta, jos se apusimpukan hela on aivan paskana, niin sekin jo aiheuttaa heittoa mittoihin.
Summa summarum: mun mielestä on ainakin hyvä tarkistaa säätö helan vaihdon jälkeen, ei se ainakaan haittaa.
Joka tapauksessa sen säädön joutuu tekemään jos se ohjaustanko vaihdetaan, mutta se onkin sitten eri juttu.
Tuota mikäs tuosta tekee kauhean erilaisen kuin jenkkien laatikot?
Itse en ole BMW laatikoita joutunut purkamaan / kasaamaan mutta jenkkien laatikot nyt kyllä todistettavasti onnistuvat.
periaattessahan ei mikään mekaanisesti mut kyl toleranssin ja muutenki bemarin käyttämät laatikot ja jenkkilaatikot ovat vaan eri kaliperia toisen voi lyyä läjään kinttaat kädessä ja toiseen joutuu vaihtaan ohkasemmat. Muutaman stepin käyttäny rummut levällään ja jenkkilaatikoita tutkaillu niin on niis vaan....
periaattessahan ei mikään mekaanisesti mut kyl toleranssin ja muutenki bemarin käyttämät laatikot ja jenkkilaatikot ovat vaan eri kaliperia toisen voi lyyä läjään kinttaat kädessä ja toiseen joutuu vaihtaan ohkasemmat. Muutaman stepin käyttäny rummut levällään ja jenkkilaatikoita tutkaillu niin on niis vaan....
Joo no toleranssit.
Tolla periaatteella ois pitäny pitäytyä työntötanko koneissa
Joo no toleranssit.
Tolla periaatteella ois pitäny pitäytyä työntötanko koneissa
hehe! Ite koittanu pitää et ei ainakaan kauheena joka asiaan sekaannu ja opettele (kugel "syöttöpumpun" testipenkki teonalla) ei rahkeet riitä. Ja eikait nois tonäri moteissakaan mitään pahaa ole ovat vaan liian yksin kertaisia paitsi nyt on noi uudet lt koneet aika sekaaviijo lepuutus toimintoineen ja vvt hässäköiden lisäyksen myötä. Viimeviikonloppuna purettiin 2010 camaron kone niin onhan siel teheny insinööri ratkasuja varsinkin tuon lepuutus toiminnon kanssa ( sori ot )
Comment