
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistä löytäsi e38:n radion/vahvistimen/kaijuttimien kytkentä kaaviot?? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |jaakko| View PostOK, sulla kun näyttää olevan niin onko verot millaset?
Jotenkin ruvennu tekemään mieli tuommosta, mutta oon aina luullu että näissä on sama GM ku e39.
Silläpä tuo omakin kolmeysi on manuaali..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |jaakko| View PostOK, sulla kun näyttää olevan niin onko verot millaset?
Jotenkin ruvennu tekemään mieli tuommosta, mutta oon aina luullu että näissä on sama GM ku e39.
Silläpä tuo omakin kolmeysi on manuaali..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Snow Dog View Postei kun ZF
Jotenkin ruvennu tekemään mieli tuommosta, mutta oon aina luullu että näissä on sama GM ku e39.
Silläpä tuo omakin kolmeysi on manuaali..Last edited by |jaakko|; 16-02-2013, 21:44.
Leave a comment:
-
-
Ugh, allekirjoitan tämän! Tossa kun käytin toimivan M73 öljypohjan auki, niin ei voinu kuin ihmetellä kuinka löysällä ölppäpumpun ketju olis. Hyvä ettei ketju pompannu rattailta pois. Pultit oli kaikki paikallaan ja säädöllä selvittiin.
Tähän lisäyksenä, että öljypumpun hammasrattaan kiinnitysmutteri kannattaa tsekata. Vahvaa kierrelukitetta väliin jos liikuttelee mutteria.
Originally posted by _charger- View Postte v12 m73 omistajat kannattaa tarkistaa öljynvaihdon yhteydessä samanlailla öljypumpun pultit/mutterit kuin m60/m62:sessa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jome83 View Posteli kuinka helposti saattaa näissä v12:sissa moottoreissa kannentiiviste mennä ?kun pukkas nesteet pihalle ja kerkes lämmöt nousta punaselle aikasemmin jo oli ongelmaa että ei tullut lämmintä ilmaa sisälle.
Muutoin suosittelisin korjaamaan keittämisen aiheuttaneen vian ja katsomaan pysyvätkö nesteet sisällä. Suosittelen käymään järjestelmän erittäin huolellä läpi, koska jos kone on päässyt keitäämään, paineet ovat voineet karata liian ylös ja uusia vuotokohtia on saattanut ilmaantua. Eli ensiksi pitää selvittää järjestelmän yleiskunto, jottei erehdytä luulemaan kannentiivisteen menneen, kun kone keittää korjauksista huolimatta. Jos esimerkiksi vesipumpun tiiviste on mennyt keittämisen seurauksena, sitä kautta järjestelmään menee ilmaa ja kone keittää jälleen kerran, vaikka alkuperäinen vika olisi ollut esimerkiksi termostaatissa.
Leave a comment:
-
-
E38 750 kannentiiviste
eli kuinka helposti saattaa näissä v12:sissa moottoreissa kannentiiviste mennä ?kun pukkas nesteet pihalle ja kerkes lämmöt nousta punaselle aikasemmin jo oli ongelmaa että ei tullut lämmintä ilmaa sisälle.
Leave a comment:
-
-
Tänään pitäis kans öljypohja irrottaa ja tiiviste vaihtaa samalla kun askartelen kiinni uuden ohjaustehostimen pumpun. Pitääpä tarkistaa ö-pumppu ja ketjun kireys.
Leave a comment:
-
-
te v12 m73 omistajat kannattaa tarkistaa öljynvaihdon yhteydessä samanlailla öljypumpun pultit/mutterit kuin m60/m62:sessa... tämmöstä mulla tälläkertaa: kaikki alkoi kun olin huoltoa tekemässä omaani ja huomasin että öljyproppu oli kostea. no uusi tiiviste tietysti kiinni. ajoin n. kuukauden ja tarkistin tilanteen ja vielä hikoili...asensin vielä uuden tiiviteen ja sama juttu! kerran sitten kokeilin sormellä painaa proppua, niin se liikkui ylös alas! eli jenga osa irti pohjasta.. tilasin pohjan tiivieteen ja tänään irroitin öljypohjan ja sieltä pohjasta löytyi 4 kpl öljypumpun pultteja ja yksi mutteri!! pumppu heilui ja enää yhdellä enää kiinni!sen kummempia vaurioita ei onneksi ollut tullut. mietin että ei kai noin paljon itekseen irtoile tavaraa ja tutkin tarkemmin öljypohjaa niin selvisi että sehän on joskus ajettu kiinni johkin ja hieman kuperallaan! eli ottanut ilmeisesti pumppuun kiinni ja tärähdyksestä löystyttänyt pultit... noo ei muutakun vasara ja puupalikka käteen ja oikaisin pohjan ja hitsasin myös propun jengaosan pohjaan kiinni. ( uutta pohjaa ei raaskinut ostaa kun makso yli 300e). öljypumpun ketju oli myös löysällä mutta samassa selvisi että sille on säätö, eli edestä katsottuna vasemman pumpun kiinnitys pultin alta(mikä oli myös tippunut) voi kuusiokololla säätää ketjun kireyden...sitten ei muutakuin putsaten kaikki paikat ja kaikki pultit kunnolla kiinni, uus pohjan tiiviste (43e marmorilta) ja uus ropun tivari ja matka taas jatkuu
eli tämä vaan vinkiksi kaikille m60,m62,m73 omistajille, irroittakaa pohja, kattokaa öljypohja tarkasti ja kiristäkää kaikki mitä on kiristettävissä
Leave a comment:
-
Leave a comment: