Juu kiitoksia kaikille neuvoista. Pitää kokeilla tässä sitten kun saadaan taas sisusta kasaan kun nyt purettuna kojetaulut ja muut lasin sirujen putsailujen takia
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
morjesta äijille just eilen kävin virosta hakkeen laitoksen: 1995 730ia 230tkm. Nyt kysyisin kun koko elämän ajanu kolmosilla ja vitos sarjalaisilla, miten tämä seiska eroaa näistä edellämainituista? Ehkä vieläkin kunnon krapula reissusta niin hieman sekavasti tekstiä. Noh eli siis ei ruostetta tippaakaan, mutta tietenkin noi kilometrit askarruttaa. Vararengas tietenkin puuttuu, kohta tulliin näyttämään että arvioivat kunnon.
- Pitäisikö tietää jotain tärkeätä automaatin toiminnasta? Ajanut vain vanhalla 1989 automaatilla niin eroaako tämä oleellisesti siihen?
- Autossa 225, 55/16 renkaat edessä, 235/40/16 takana, vaikuttaako tämä mihinkään? MS renkaat, ja ASC on, kehtaako ajella talvella?
- Autossa tuntus olevan vähän väliä mystinen elektroniikka ongelma, kun ajaa kovempaa niin saattaa radio sammua, ja kun vilkkua esim käyttää niin mittaristossa ei näy se vihreä merkkivalo, mutta ulkona kuitenkin vilkku niinkuin mekaanisesti vilkkuu :think?
- Moottorin öljytilavuuksia yms kertoisitteko? Paljon öljyä, jäähdytinnestettä kehtaa kaataa?
- Yritin laivamatkan ajan vaihtaa tota saatanan saksaa englanniksi mutta kun ei onnistu. Tulee vaan CHECK CONTROL OK ja sitten ne test nro 1-21, niin mitenkä sen sais englannin kieliseks?
- Kertoisitteko miten vanhan RDS soittimen tilalle saisin tavallisen DIN 1 soittimen ja saako sen kytkettyä rattiin sen voimakkuuden säädön?
- Eli vitusti lamppuja palanu ja siitä tietokone kertookin, mutta vanha omistaja oli vaihtanu (?) käsijarrupalat tai jarrupalat, niin nyt näyttäis olevan kokoajan käsijarru pohjassa. Eli se merkkivalo siis palaa ja sanoo että löysää parkkijarru mutta siis se jarru toimii ihan normaalisti jos N vaihteella laittaa mäestä alas niin käsijarru pitää paikallaan ja lähtee irti kun nykäsee kahvasta. Tosin tämä merkkivalo kalvaa mieltä että vittu onko siellä joku tunnistin??
- Jotain muuta mitä pitäisi tietää?
Kiitos jo etukäteen!!
t: Malinen-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View Post- Autossa 225, 55/16 renkaat edessä, 235/40/16 takana, vaikuttaako tämä mihinkään? MS renkaat, ja ASC on, kehtaako ajella talvella?
- Yritin laivamatkan ajan vaihtaa tota saatanan saksaa englanniksi mutta kun ei onnistu. Tulee vaan CHECK CONTROL OK ja sitten ne test nro 1-21, niin mitenkä sen sais englannin kieliseks?
Kieltä ei saa vaihdettua ilman kaapelia+läppäriä ja oikeita softia
Comment
-
-
Mä oon vähän huono näiden rengas/vanneasioiden kanssa.
Mun järkeilyn mukaan nää vois saada e38 730i pyörimään? Kuinka vituilleen menis?
BBS RC 302
-jako 5x120
-8,5'x17'
-ET 15
-Keskireikä 74,1 mm, tai soviterenkaalla 72,6 mm
-225/50-17'
Eli myynti-ilmoitus: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=261393
Olis kesä ja talviautossa samat vanteet jos noi ostais... (tosin kesäautossa leveämmät ja 18").E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by Komu View PostMä oon vähän huono näiden rengas/vanneasioiden kanssa.
Mun järkeilyn mukaan nää vois saada e38 730i pyörimään? Kuinka vituilleen menis?
BBS RC 302
-jako 5x120
-8,5'x17'
-ET 15
-Keskireikä 74,1 mm, tai soviterenkaalla 72,6 mm
-225/50-17'
Eli myynti-ilmoitus: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=261393
Olis kesä ja talviautossa samat vanteet jos noi ostais... (tosin kesäautossa leveämmät ja 18").
Kyllä noi siinä pyörii, mutta renkaat ovat auttamatta liian matalaprofiiliset. Tarvitset uudet renkaat ja nuo mainitut soviterenkaat. Aika ujo setti tuo kyllä mielestäni E38:iin on.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostKyllä noi siinä pyörii, mutta renkaat ovat auttamatta liian matalaprofiiliset. Tarvitset uudet renkaat ja nuo mainitut soviterenkaat. Aika ujo setti tuo kyllä mielestäni E38:iin on.
Talvirenkaiksi olisin alkuperäisten 16" (todella ujojen) vanteiden tilalle ajatellut. Kesälla alla on alkuperäiset M parallel spoke 37E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View Post- Autossa tuntus olevan vähän väliä mystinen elektroniikka ongelma, kun ajaa kovempaa niin saattaa radio sammua, ja kun vilkkua esim käyttää niin mittaristossa ei näy se vihreä merkkivalo, mutta ulkona kuitenkin vilkku niinkuin mekaanisesti vilkkuu :think?
Originally posted by Tyramies View Post- Moottorin öljytilavuuksia yms kertoisitteko? Paljon öljyä, jäähdytinnestettä kehtaa kaataa?
Jäähdytinnestettä menee useampi litra. En oikeastaan muista tarkkaa litratilavuutta, mutta suosittelen ostamaan kymmenen litraa raakaa jäähdytinnestettä niin siitä saa sitten lantrattua kyllä varmasti riittävästi nestettä. Muistelisin että nestettä menee n. 13 litraa jos järjestelmä olisi täysin kuiva. Käytännössä voi mennä litra tai pari vähemmän. Muista käyttää samaa nestettä kuin autossa aiemmin. Jos esim. vihreää, niin korvaa se vastaavalla aineella.
Originally posted by Tyramies View Post- Yritin laivamatkan ajan vaihtaa tota saatanan saksaa englanniksi mutta kun ei onnistu. Tulee vaan CHECK CONTROL OK ja sitten ne test nro 1-21, niin mitenkä sen sais englannin kieliseks?
Originally posted by Tyramies View Post- Kertoisitteko miten vanhan RDS soittimen tilalle saisin tavallisen DIN 1 soittimen ja saako sen kytkettyä rattiin sen voimakkuuden säädön?
En ole ihan varma voiko niitä ratin nappeja saada toimimaan aftermarket soittimien kanssa. Riippuu soittimesta.
Originally posted by Tyramies View Post- Eli vitusti lamppuja palanu ja siitä tietokone kertookin, mutta vanha omistaja oli vaihtanu (?) käsijarrupalat tai jarrupalat, niin nyt näyttäis olevan kokoajan käsijarru pohjassa. Eli se merkkivalo siis palaa ja sanoo että löysää parkkijarru mutta siis se jarru toimii ihan normaalisti jos N vaihteella laittaa mäestä alas niin käsijarru pitää paikallaan ja lähtee irti kun nykäsee kahvasta. Tosin tämä merkkivalo kalvaa mieltä että vittu onko siellä joku tunnistin??
Originally posted by Tyramies View Post- Jotain muuta mitä pitäisi tietää?
Mitä itse tekisin:
- Kaikki nesteet vaihtoon + suodattimet
- Jarrujen tsekkaus ja huolto
- Alustan kunnon tsekkaus välyksien varalta
- Kaikkien varusteiden toiminta
- Tekniikan silmämääräinen tarkastus, esim. mahdolliset jäähdytinnestevuodot
- Vikakoodinluku ja nollaus
Muita yksityiskohtaisempia toimenpiteitä olisivat mm. vedenpoistoreikien putsaus, erityisesti releboksin alta, jne. Lisäksi öljypumpun pulttien kiinnityksen kävisin läpi.
Comment
-
-
E38 740ia vm95 lämmitys
Eli rupes toi lämppäri oikuttelee.. puhaltaa tyhjäkäynnillä paikallaan ainoastaan kylmää , jopa kone lämpimänä vaikka mitä nuppia kääntää ja vääntää. Ja heti kun autolla lähtee liikkeelle tai liikkeellä ylensäkkin niin puhaltaa ohjaamoon lämmintä...
mis vika? ilmastoinnin mangeettiventtiili?
Sit ois toinen kyssäri.. Tuli tilattuaa autoon H&R Madallusjouset mutta sit löysin tuollasen setin: http://www.ebay.de/itm/FK-Highsport-...item519d360e89
Kenelläkään kokemusta tuosta?Last edited by Styroxi; 25-11-2012, 14:51.
Comment
-
-
Originally posted by Styroxi View PostEli rupes toi lämppäri oikuttelee.. puhaltaa tyhjäkäynnillä paikallaan ainoastaan kylmää , jopa kone lämpimänä vaikka mitä nuppia kääntää ja vääntää. Ja heti kun autolla lähtee liikkeelle tai liikkeellä ylensäkkin niin puhaltaa ohjaamoon lämmintä...
mis vika? ilmastoinnin mangeettiventtiili?
Vaihtoehtoisesti voit ostaa uuden pumpun vaikkapa KL:stä, mutta mukana tulevat myös vesiventtiilit ja tälle kokoonpanolle tulee hintaa n. 320€. Toki myös vesiventtiileissä voi olla vikaa ja silloin tuon kalliimman komponentin vaihto voi tulla kyseeseen. Vesiventtiilejä ei myöskään voi kovin helposti tai halvalla korjata.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKielen vaihto onnistuu vain ja ainoastaan diagnostiikkavehkeillä, esim. inpalla. Suositten tulevaisuutta ajatellen ostamaan kyseisen kaapelin. Foorumilla myytävänä monesti useitakin kappaleita, hinta pyörii jossain 50€ tuntumassa.
Kaikissa autoissa on käsijarrun merkkivalolle olemassa painokytkin, joka siis kytkee tuon valon päälle kun käsijarru on päällä. Kenties tässä kytkimessä on vikaa. Mitään tunnistimia ei siellä jarrujen päässä ole. Ainoa tunnistin jarruissa on palojen kuluneisuuden tunnistin, mutta se ei liity käsijarruun mitenkään. Tuon aiemmin mainitun kytkimen löytää mitä todennäköisimmin sieltä käsijarrupolkimen välittömästä läheisyydestä. Veikkaan että kyseinen painonappi on jäänyt pohjaan ja aiheuttaa valon palamisen.
omassa seiskassa on semmonen tuon seisontajarrun kanssa että jousi ei jaksa poljinta palauttaa aivan loppuun asti vaan pitää jalalla nostaa se viimeinen milli että valo sammuu :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Post
omassa seiskassa on semmonen tuon seisontajarrun kanssa että jousi ei jaksa poljinta palauttaa aivan loppuun asti vaan pitää jalalla nostaa se viimeinen milli että valo sammuu :thinkMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postonnistuuko tosiaan inpalla? kerros hiukan lisää (NCS experttiä en osaa käyttää alkuunkaan tai sit se ei edes toimi mulla)
Originally posted by peto2 View Postomassa seiskassa on semmonen tuon seisontajarrun kanssa että jousi ei jaksa poljinta palauttaa aivan loppuun asti vaan pitää jalalla nostaa se viimeinen milli että valo sammuu :thinkOriginally posted by JiPe View PostSama juttu täällä, tai sitten nykiä pari - kolme kertaa lisää kahvaa.. Jarrut kyllä vapautuu, mutta poljin ei palaudu niin ylös, että valo sammuisi.
Comment
-
-
Tulipas nyt tällaista, että mikähän mahtaa olla ongelma kun automaatti ilmastointi katkoo koko tuuletus järjestelmän sähköjä tasaiseen tahtiin? Eli laite menee päälle ja pois edestakaisin ja jatkuu niin kauan kun virrat on päällä.
Lisäksi jatkoa pari sivua taaksepäin olevaan viestiini niin nyt on testattu tuo kun kojetaulut paikoillaan ja kulema mittariston näytössä ei lue mitään vikailmoitusta vaihteistosta ja auto silti liikkuu kuin kuminauha eteenpäin eli veto ei mene pyörille normaalisti. pakki toimii normaalisti. Itse en paikalla ollut kun tuota nyt kokeilivat, mutta vika pysynyt sitten yhä päällä.ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm "käyttis"
Comment
-
-
Originally posted by jl-93 View PostTulipas nyt tällaista, että mikähän mahtaa olla ongelma kun automaatti ilmastointi katkoo koko tuuletus järjestelmän sähköjä tasaiseen tahtiin? Eli laite menee päälle ja pois edestakaisin ja jatkuu niin kauan kun virrat on päällä.
Lisäksi jatkoa pari sivua taaksepäin olevaan viestiini niin nyt on testattu tuo kun kojetaulut paikoillaan ja kulema mittariston näytössä ei lue mitään vikailmoitusta vaihteistosta ja auto silti liikkuu kuin kuminauha eteenpäin eli veto ei mene pyörille normaalisti. pakki toimii normaalisti. Itse en paikalla ollut kun tuota nyt kokeilivat, mutta vika pysynyt sitten yhä päällä.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment