Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Oliko heittää vihjettä mitä kaikkea osaa vaihtaa, jos pistää venttiilikopan tiivisteet uusiksi? Eli 735ia 1998.Osanumerot ja kpl määrät kiinnostaa...
    www.realoem.com, sinne laitat oman VINnisi 7 vikaa merkkiä niin löydät kaikki osanumerot ja määrät kaikille autosi osille.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Originally posted by zener View Post
      Onko kukaan laittanu bixenon linssejä prefaceliftiin tai E38:iin yleensä? Onko suosituksia mistä tilata linssit?
      Ilmeisesti ei kukaan. Noh, taidan katella tuohon E55 mersun bixenon linssit, kun ne ilmeisesti istuu kohtuu hyvin.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by BeamR View Post
        www.realoem.com, sinne laitat oman VINnisi 7 vikaa merkkiä niin löydät kaikki osanumerot ja määrät kaikille autosi osille.
        Ei sieltä kyllä löydy esim. niiden venakoppien pulttien alle tulevien kumien määrää, eikä montaa muutakaan vastaavaa.

        Eli venakoppien tiivisteiden kanssa kannattaa vaihtaa juurikin noi pulttien alle tulevat kumit, menekki on 11kpl/puoli eli 22kpl yhteensä.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          Originally posted by BeamR View Post
          www.realoem.com, sinne laitat oman VINnisi 7 vikaa merkkiä niin löydät kaikki osanumerot ja määrät kaikille autosi osille.
          Tuttu paikka kyllä. Mutta lähinnä nyt listaa, että mitä kaikkea sinne vaihtaa samalla. Lisäksi kappalemäärät kiinnostavat.

          Eli 22 x

          12Rubber seal?09/199811121437395$1.17

          sitten 1x

          PROFILE-GASKETZYL.1-4109/199811129069871$30.47

          PROFILE-GASKETZYL.5-8109/199811129069872$30.47

          Muuta?
          Last edited by jakeluvesimies; 24-03-2013, 15:30.

          Comment

          • MetalmaN
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 73
            • Raahe

            Tuo xenonien asennus itseäkin kiinnostaisi tehdä kaukovaloille kun ovat melko huonot..
            Tuossa omassa kiesissähän alkuperäiset xenonit onkin jo lähivaloille.

            Teehän zener ihmeessä jonkinmoinen projekti thread jos hankit/asentelet nuo ksenonit?!
            Ei tarvitsisi yrityksen ja erehdyksen kautta tehdä ,kun on vielä puoli taitoinen harrastelija etenkin näitten sähkö hommien kanssa
            Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              En nyt äkkiseltään löytänyt sitä DIY-ohjetta homman tekemiseen, mutta tiivisteiden lisäksi tarvitset tiivisteliimaa, jotta saat varmasti tiiviiksi tietyt kohdat venttiilikopasta.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by MetalmaN View Post
                Teehän zener ihmeessä jonkinmoinen projekti thread jos hankit/asentelet nuo ksenonit?!
                Ei tarvitsisi yrityksen ja erehdyksen kautta tehdä ,kun on vielä puoli taitoinen harrastelija etenkin näitten sähkö hommien kanssa
                Kyllä ne häytyy tässä jossain vaiheessa tilata. Muuta sähköjähän tuo ei vaadiku pitkiltä virta solenoidille. Tuossa faceliftiin tehtynä: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/778988

                Ebayssä olisikin tarjolla 94dollariin E55 mersusta puretut linssit ja melkein jo painoin nappia, mutta pitäs eka nuo väljät keulan nivelet vaihtaa...
                Last edited by zener; 24-03-2013, 18:07.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Tyramies
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 272
                  • Helsinki

                  huomannu muuten että yli 10 asteen pakkasissa, yleensä aamulla kun laittaa käyntiin niin savuttaa perkeleesti, vettä putkessa tjsp? Muutenki kylmällä savuttaa... tosin tämäkin vain tyhjäkäynnillä.
                  -Kevin, i wanna double...
                  -Harry! ...
                  -I need a double, right now!
                  "thank you son."

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Tyramies View Post
                    huomannu muuten että yli 10 asteen pakkasissa, yleensä aamulla kun laittaa käyntiin niin savuttaa perkeleesti, vettä putkessa tjsp? Muutenki kylmällä savuttaa... tosin tämäkin vain tyhjäkäynnillä.
                    Savuttaa vai höyryää?
                    Noilla on aika iso ero ainakin liittyen siihen mitä toimenpiteitä tarvitaan.

                    Huomannut että V8 höyryää ainakin komeasti.

                    Comment

                    • Mäkki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 2190
                      • Orimattila

                      Kukaan perehtynyt kattoikkunan toimintaan? Moottori hurisee ja kiskot liikkuut. Ikkuna ei vaan ota siitä itseensä. Jonkin näköisistä muovikiinnikkeistä oli kyse. Miten tuon itse lasin saa irti? Kattoverhoilun poistaminen edessä jos meinaan saada kuntoon?
                      #Ilmastoahdistus

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Kone siis M62B44TU, vaihdettu imusarjan päätytiivisteet, huohotin venttiili imusarjan taakse, venakoppien tiivisteet, tulpat, maffi, bensansuodatin, ilmansuodatin, vasen nokkatunnistin ja aina vaan tykkää nykiä. Otetaan vastaan villejä veikkauksia.

                        Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.

                        Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Kone siis M62B44TU, vaihdettu imusarjan päätytiivisteet, huohotin venttiili imusarjan taakse, venakoppien tiivisteet, tulpat, maffi, bensansuodatin, ilmansuodatin, vasen nokkatunnistin ja aina vaan tykkää nykiä. Otetaan vastaan villejä veikkauksia.

                          Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.

                          Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...
                          Kuullostaa melko paljon siltä, että sieltä olisi nyt lambda-anturi sanomassa sopimustaan irti. Kokeile lämpimänä laittaa paikallaan kierroksia koneeseen ja katso seilaavatko kierrokset.

                          Tässä juuri hiljattain korjasin sigun Audista hyvin vastaavanlaisen vian. Vaikka ei olekaan kyseessä samanlainen auto, niin viat täsmäävät melko hyvin yhteen. Ongelmat korostuivat erityisesti pakkasella ja aina kylmähköllä tai juuri lämmenneellä koneella. Auto lakkasi aina tuolloin muutamaksi sekunniksi vastaamasta kaasuun (ikään kuin tehot olisivat kadonneet). Lisäksi kierrokset heijasivat, jos konetta kierrätti paikallaan. Lopulta varmistus lambda-anturin viasta varmistui katsastuksessa kun pomppasi päästöistä. Testeri näytti varsin selvästi, kuinka päästöt menivät laidasta laitaan. Auto kävi siis vuoron perään laihalla ja sitten todella rikkaalla. Lambda-anturin vaihto korjasi kaikki nykimis- tehottomuus- ja päästöongelmat.

                          Comment

                          • Olapade
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 262
                            • Häslinki

                            Oliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?
                            M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Olapade View Post
                              Oliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?
                              Omassa M62:ssa eivät olleet öljypumpun pultit löystyneet kun ne viimeksi katsoin, mutta en silti luottaisi siihen, etteikö ongelmia voisi esiintyä. Uusi tiiviste maksaa vain n. 30€ ja sillä saa mielen rauhalliseksi kun ei tarvitse pelätä massiivista konerikkoa.

                              Comment

                              • Olapade
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 262
                                • Häslinki

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Omassa M62:ssa eivät olleet öljypumpun pultit löystyneet kun ne viimeksi katsoin, mutta en silti luottaisi siihen, etteikö ongelmia voisi esiintyä. Uusi tiiviste maksaa vain n. 30€ ja sillä saa mielen rauhalliseksi kun ei tarvitse pelätä massiivista konerikkoa.
                                Jees kiitoksia, täytyy siis ehdottomasti tarkistaa jos tuommoinen tulee ostettua. Illaksi Hampuriin.

                                Edit. Oliko tuon tankin testaamiseen muuta keinoa tarkistaa kun tankkaaminen?
                                Last edited by Olapade; 27-03-2013, 10:04.
                                M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎