Originally posted by jakeluvesimies
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by zener View PostOnko kukaan laittanu bixenon linssejä prefaceliftiin tai E38:iin yleensä? Onko suosituksia mistä tilata linssit?
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postwww.realoem.com, sinne laitat oman VINnisi 7 vikaa merkkiä niin löydät kaikki osanumerot ja määrät kaikille autosi osille.
Eli venakoppien tiivisteiden kanssa kannattaa vaihtaa juurikin noi pulttien alle tulevat kumit, menekki on 11kpl/puoli eli 22kpl yhteensä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postwww.realoem.com, sinne laitat oman VINnisi 7 vikaa merkkiä niin löydät kaikki osanumerot ja määrät kaikille autosi osille.
Eli 22 x
12Rubber seal?09/199811121437395$1.17
sitten 1x
PROFILE-GASKETZYL.1-4109/199811129069871$30.47
PROFILE-GASKETZYL.5-8109/199811129069872$30.47
Muuta?Last edited by jakeluvesimies; 24-03-2013, 15:30.
Comment
-
-
Tuo xenonien asennus itseäkin kiinnostaisi tehdä kaukovaloille kun ovat melko huonot..
Tuossa omassa kiesissähän alkuperäiset xenonit onkin jo lähivaloille.
Teehän zener ihmeessä jonkinmoinen projekti thread jos hankit/asentelet nuo ksenonit?!
Ei tarvitsisi yrityksen ja erehdyksen kautta tehdä ,kun on vielä puoli taitoinen harrastelija etenkin näitten sähkö hommien kanssaEx bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..
Comment
-
-
Originally posted by MetalmaN View PostTeehän zener ihmeessä jonkinmoinen projekti thread jos hankit/asentelet nuo ksenonit?!
Ei tarvitsisi yrityksen ja erehdyksen kautta tehdä ,kun on vielä puoli taitoinen harrastelija etenkin näitten sähkö hommien kanssa
Ebayssä olisikin tarjolla 94dollariin E55 mersusta puretut linssit ja melkein jo painoin nappia, mutta pitäs eka nuo väljät keulan nivelet vaihtaa...Last edited by zener; 24-03-2013, 18:07.
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View Posthuomannu muuten että yli 10 asteen pakkasissa, yleensä aamulla kun laittaa käyntiin niin savuttaa perkeleesti, vettä putkessa tjsp? Muutenki kylmällä savuttaa... tosin tämäkin vain tyhjäkäynnillä.
Noilla on aika iso ero ainakin liittyen siihen mitä toimenpiteitä tarvitaan.
Huomannut että V8 höyryää ainakin komeasti.
Comment
-
-
Kone siis M62B44TU, vaihdettu imusarjan päätytiivisteet, huohotin venttiili imusarjan taakse, venakoppien tiivisteet, tulpat, maffi, bensansuodatin, ilmansuodatin, vasen nokkatunnistin ja aina vaan tykkää nykiä. Otetaan vastaan villejä veikkauksia.
Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.
Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostKone siis M62B44TU, vaihdettu imusarjan päätytiivisteet, huohotin venttiili imusarjan taakse, venakoppien tiivisteet, tulpat, maffi, bensansuodatin, ilmansuodatin, vasen nokkatunnistin ja aina vaan tykkää nykiä. Otetaan vastaan villejä veikkauksia.
Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.
Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...
Tässä juuri hiljattain korjasin sigun Audista hyvin vastaavanlaisen vian. Vaikka ei olekaan kyseessä samanlainen auto, niin viat täsmäävät melko hyvin yhteen. Ongelmat korostuivat erityisesti pakkasella ja aina kylmähköllä tai juuri lämmenneellä koneella. Auto lakkasi aina tuolloin muutamaksi sekunniksi vastaamasta kaasuun (ikään kuin tehot olisivat kadonneet). Lisäksi kierrokset heijasivat, jos konetta kierrätti paikallaan. Lopulta varmistus lambda-anturin viasta varmistui katsastuksessa kun pomppasi päästöistä. Testeri näytti varsin selvästi, kuinka päästöt menivät laidasta laitaan. Auto kävi siis vuoron perään laihalla ja sitten todella rikkaalla. Lambda-anturin vaihto korjasi kaikki nykimis- tehottomuus- ja päästöongelmat.
Comment
-
-
Oliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936
Comment
-
-
Originally posted by Olapade View PostOliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOmassa M62:ssa eivät olleet öljypumpun pultit löystyneet kun ne viimeksi katsoin, mutta en silti luottaisi siihen, etteikö ongelmia voisi esiintyä. Uusi tiiviste maksaa vain n. 30€ ja sillä saa mielen rauhalliseksi kun ei tarvitse pelätä massiivista konerikkoa.
Edit. Oliko tuon tankin testaamiseen muuta keinoa tarkistaa kun tankkaaminen?Last edited by Olapade; 27-03-2013, 10:04.M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936
Comment
-
Comment