Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by zener View PostMistä olette tehneet narinahelan vaihtotyökalun että kestää myös käyttöä? :think
Oma tekemäni työkalu toimii siten, että halkaisijaltaan isompi putki menee sen narinahelan reiän ympärille, jolloin narinahela mahtuu puristumaan kyseisen putken sisään. Kapeampi putki laitetaan narinahelan ulkokehälle, jolloin helaan kohdistuu tasainen, mutta suuri voima. Tuolla tavalla ei myöskään riskeeraa sitä, että muljauttaa narinahelan keskiosan irti (kuten hylsymetodilla on tapana käydä) ja uutta helaa asentaessa saa helan varmasti menemään suorassa paikalleen. Lisäksi toiseen putkeen pitää tehdä viilto, jotta työkalu mahtuu suoraan paikoilleen. Työkalun valmistaminen on todella helppo homma.
Last edited by Ramzez; 23-04-2013, 21:24.
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostTietääkö kukaan mikä vois aiheuttaa tällaista.Kone m62b44tu tyhjäkäynti on tasaista,mutta heti kun painaa vähän kaasua ja pitää polkimen samassa asennossa niin kierrokset seilaa 500-1000 välillä.Ja kun antaa paikallaan vähän kierroksia,niin kone rupee täriseen kun keventää kaasua.Vikakoodia antaa vain 140 activation map cooling josta sen ei pitäisi johtua.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post16 mm hyvälaatuista kierretankoa, pitkät mutterit ja kahta eri kokoista järeähköä putkea. Noiden lisäksi useita prikkoja putkien päihin.
Oma tekemäni työkalu toimii siten, että halkaisijaltaan isompi putki menee sen narinahelan reiän ympärille, jolloin narinahela mahtuu puristumaan kyseisen putken sisään. Kapeampi putki laitetaan narinahelan ulkokehälle, jolloin helaan kohdistuu tasainen, mutta suuri voima. Tuolla tavalla ei myöskään riskeeraa sitä, että muljauttaa narinahelan keskiosan irti (kuten hylsymetodilla on tapana käydä) ja uutta helaa asentaessa saa helan varmasti menemään suorassa paikalleen. Lisäksi toiseen putkeen pitää tehdä viilto, jotta työkalu mahtuu suoraan paikoilleen. Työkalun valmistaminen on todella helppo homma.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostTuossa ei oo tehty mitää viiltoja putkeen... :think
Comment
-
-
Originally posted by _charger- View Post1994 e38 740 ,normi laturi, (jännitteensäädin vaihdettu jo uuteen), missä mättää kun lataa vieläkin 17-18V ?
Edit: ja jos ei ole siitä kiinni, niin diodisilta varmaan kaput. Multa löytyy yksi 140A E34 540i laturi, liekköhän aika samanlainen. Jännitteensäätäjä siinä on ilman moottorinohjauksen liitintä, mutta muuten vois täsmätä.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostKone siis M62B44TU, vaihdettu imusarjan päätytiivisteet, huohotin venttiili imusarjan taakse, venakoppien tiivisteet, tulpat, maffi, bensansuodatin, ilmansuodatin, vasen nokkatunnistin ja aina vaan tykkää nykiä. Otetaan vastaan villejä veikkauksia.
Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.
Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...Originally posted by Ramzez View PostKuullostaa melko paljon siltä, että sieltä olisi nyt lambda-anturi sanomassa sopimustaan irti. Kokeile lämpimänä laittaa paikallaan kierroksia koneeseen ja katso seilaavatko kierrokset.
Tässä juuri hiljattain korjasin sigun Audista hyvin vastaavanlaisen vian. Vaikka ei olekaan kyseessä samanlainen auto, niin viat täsmäävät melko hyvin yhteen. Ongelmat korostuivat erityisesti pakkasella ja aina kylmähköllä tai juuri lämmenneellä koneella. Auto lakkasi aina tuolloin muutamaksi sekunniksi vastaamasta kaasuun (ikään kuin tehot olisivat kadonneet). Lisäksi kierrokset heijasivat, jos konetta kierrätti paikallaan. Lopulta varmistus lambda-anturin viasta varmistui katsastuksessa kun pomppasi päästöistä. Testeri näytti varsin selvästi, kuinka päästöt menivät laidasta laitaan. Auto kävi siis vuoron perään laihalla ja sitten todella rikkaalla. Lambda-anturin vaihto korjasi kaikki nykimis- tehottomuus- ja päästöongelmat.
Edit. ja niin, kierrokset eivät seilaa kohotetulla käynnillä.
Mitä tätä nyt tuolta ulkomaan foorumeiltakin oon tutkinut niin ilmeisesti kampuran asentotunnistin on aiheuttanut samantyylisiä ongelmia eikä ole vikakoodia välttämättä jättänyt. Myös joillakin on ollu katit tukossa, joskin misfire koodia on kuitenkin silloin jättänyt...Last edited by Thuppu; 25-04-2013, 18:26.
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostMikähän mahtaa aiheuttaa toistuvan "check brake linings" ilmoituksen? Palat uudet ja kuluneisuusanturit juuri vaihdettu uusiin
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostAina välillä pitää tätäkin pähkäillä, vaikkakin nyt näillä keleillä tuntuu pelittävän taas hyvin. Vikakoodia kone ei ollu talven jäljiltä jättänyt minkäänlaista(?!!), livedata lambdojen osalta näytti pomppivan 0,15-0,85V lukemissa. Rough(ness) arvot oli suurimmat 2, 5 ja 8 pytyissä jotka kävivät välillä siellä n. 120 lukemissa. Tiedä sitten mitä sais olla? Sinänsä ihmetyttää ettei oo jättänyt misfire koodia vaikka ihan selvästi kylmillä keleillä pätki välillä tyhjäkäynti. Tuntuu edelleenkin aamulla kun käynnistää auton et lyö tulille hieman epätasaisesti...
Edit. ja niin, kierrokset eivät seilaa kohotetulla käynnillä.
Mitä tätä nyt tuolta ulkomaan foorumeiltakin oon tutkinut niin ilmeisesti kampuran asentotunnistin on aiheuttanut samantyylisiä ongelmia eikä ole vikakoodia välttämättä jättänyt. Myös joillakin on ollu katit tukossa, joskin misfire koodia on kuitenkin silloin jättänyt...
Comment
-
Comment