memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uddiz83
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei ole. Laatikossa on ns. ikiöljyt ja tarkistus tapahtuu auto käydessä vaihteet eka läpikäyden jonka jälkeen öljyntason kuuluu olla täyttöpropun huulella.
    Asiasta voi lukea monet keskustelut läpi sitten vaihdon kannattavuudesta tai kannattamattomuudesta.
    Jos vaihdat niin ehdottomasti huuhtelemalla.

    EDIT: Tuohan ei nyt sinänsä liity niihin öljypumpun pulttien tarkistukseen mitenkään.
    Eihän siihen liitykkään millään lailla paitsi se että menee sinne auton alle makailee niin olis voinu samal katsoo et mikä siel on öljyn tilanne

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Uddiz83 View Post
    Viel olis tämmöinen aika yksinkertainen kysymys seiskalaisesta kun olis tuo vakio automaatti laatikolla oleva kampe ja tänään pitäis mennä tuonne auton alle kiristämään noi öljypumpun pultit ku niitä ei ole varmaan kertaakaan kiristetty tuon auton elämän aikana niin onko vaihdelaatikon kyles jossain joku öljyn mitta ns. tikku tai löytyykö se konehuoneesta jostain:think
    Ei ole. Laatikossa on ns. ikiöljyt ja tarkistus tapahtuu auto käydessä vaihteet eka läpikäyden jonka jälkeen öljyntason kuuluu olla täyttöpropun huulella.
    Asiasta voi lukea monet keskustelut läpi sitten vaihdon kannattavuudesta tai kannattamattomuudesta.
    Jos vaihdat niin ehdottomasti huuhtelemalla.

    EDIT: Tuohan ei nyt sinänsä liity niihin öljypumpun pulttien tarkistukseen mitenkään.

    Leave a comment:


  • Uddiz83
    replied
    Viel olis tämmöinen aika yksinkertainen kysymys seiskalaisesta kun olis tuo vakio automaatti laatikolla oleva kampe ja tänään pitäis mennä tuonne auton alle kiristämään noi öljypumpun pultit ku niitä ei ole varmaan kertaakaan kiristetty tuon auton elämän aikana niin onko vaihdelaatikon kyles jossain joku öljyn mitta ns. tikku tai löytyykö se konehuoneesta jostain:think

    Leave a comment:


  • Uddiz83
    replied
    Kiitos ja kumarrus
    Last edited by Uddiz83; 31-03-2013, 12:36.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Uddiz83 View Post
    onkos muuten kummassa se vika kun mul on tuos 740 1995:ssa sähköinen peräkontin avaus niin se kyllä pyörittää sitä tappia mutta ei aukaise konttia ja kun kokeilee avata sen siit napista se pikkuisen nousee ja laskeutuu heti että onko se siinä lukossa vika tai siinä pyörittäjässä
    takaluukun kaasujouset entiset.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Uddiz83 View Post
    onkos muuten kummassa se vika kun mul on tuos 740 1995:ssa sähköinen peräkontin avaus niin se kyllä pyörittää sitä tappia mutta ei aukaise konttia ja kun kokeilee avata sen siit napista se pikkuisen nousee ja laskeutuu heti että onko se siinä lukossa vika tai siinä pyörittäjässä
    sulla on luukun kaasujouset lopussa, osta uudet. Btw, ei kannata ostaa mitään muuta kuin alkuperäisosana: tarvikepumput ei toimi, esim jotkut tarvikepumput lopettaa toimimisen kovemmilla pakkasilla. Ei ne merkkiosatkaan maksa montaa kymppiä kappaleelta.

    Leave a comment:


  • Uddiz83
    replied
    onkos muuten kummassa se vika kun mul on tuos 740 1995:ssa sähköinen peräkontin avaus niin se kyllä pyörittää sitä tappia mutta ei aukaise konttia ja kun kokeilee avata sen siit napista se pikkuisen nousee ja laskeutuu heti että onko se siinä lukossa vika tai siinä pyörittäjässä

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Joko flektiä ohjaava lämpötunnistin on rikki tai sitten joku flektin releistä on jumissa (en muista oliko niitä kaksi vai kolme). Tai sitten sulla on ilmastointi päällä, jolloin autossasi ei ole mitään vikaa.

    Leave a comment:


  • jome83
    replied
    ilmastoinnin flekti ongelma

    joo nyt rupes tekemään e38 750 semmosta että ilmastoinnin flekti on päällä koko ajan kun auto on käynnissä. mistä vois moinen johtua?
    Last edited by jome83; 28-03-2013, 20:52.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Olapade View Post
    Jees kiitoksia, täytyy siis ehdottomasti tarkistaa jos tuommoinen tulee ostettua. Illaksi Hampuriin.

    Edit. Oliko tuon tankin testaamiseen muuta keinoa tarkistaa kun tankkaaminen?
    Jos tankki on todella huonossa hapessa, niin sitten saattaa bensa kärytä. Muutoin kunnon tarkistaminen onnistuu realistisesti vain tankkaamalla. Tyypillisesti jokin sauma on pettänyt, jolloin hieman yli puoli tankillista pitäisi jo paljastaa mahdollisen vuodon.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Minulla

    Originally posted by Olapade View Post
    Oliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?
    tuossa on N62B44 ! Tuossa tuo "62"?! Onko öljypumpun pultti ongelmaa ?

    Leave a comment:


  • Olapade
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Omassa M62:ssa eivät olleet öljypumpun pultit löystyneet kun ne viimeksi katsoin, mutta en silti luottaisi siihen, etteikö ongelmia voisi esiintyä. Uusi tiiviste maksaa vain n. 30€ ja sillä saa mielen rauhalliseksi kun ei tarvitse pelätä massiivista konerikkoa.
    Jees kiitoksia, täytyy siis ehdottomasti tarkistaa jos tuommoinen tulee ostettua. Illaksi Hampuriin.

    Edit. Oliko tuon tankin testaamiseen muuta keinoa tarkistaa kun tankkaaminen?
    Last edited by Olapade; 27-03-2013, 09:04.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Olapade View Post
    Oliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?
    Omassa M62:ssa eivät olleet öljypumpun pultit löystyneet kun ne viimeksi katsoin, mutta en silti luottaisi siihen, etteikö ongelmia voisi esiintyä. Uusi tiiviste maksaa vain n. 30€ ja sillä saa mielen rauhalliseksi kun ei tarvitse pelätä massiivista konerikkoa.

    Leave a comment:


  • Olapade
    replied
    Oliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Kone siis M62B44TU, vaihdettu imusarjan päätytiivisteet, huohotin venttiili imusarjan taakse, venakoppien tiivisteet, tulpat, maffi, bensansuodatin, ilmansuodatin, vasen nokkatunnistin ja aina vaan tykkää nykiä. Otetaan vastaan villejä veikkauksia.

    Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.

    Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...
    Kuullostaa melko paljon siltä, että sieltä olisi nyt lambda-anturi sanomassa sopimustaan irti. Kokeile lämpimänä laittaa paikallaan kierroksia koneeseen ja katso seilaavatko kierrokset.

    Tässä juuri hiljattain korjasin sigun Audista hyvin vastaavanlaisen vian. Vaikka ei olekaan kyseessä samanlainen auto, niin viat täsmäävät melko hyvin yhteen. Ongelmat korostuivat erityisesti pakkasella ja aina kylmähköllä tai juuri lämmenneellä koneella. Auto lakkasi aina tuolloin muutamaksi sekunniksi vastaamasta kaasuun (ikään kuin tehot olisivat kadonneet). Lisäksi kierrokset heijasivat, jos konetta kierrätti paikallaan. Lopulta varmistus lambda-anturin viasta varmistui katsastuksessa kun pomppasi päästöistä. Testeri näytti varsin selvästi, kuinka päästöt menivät laidasta laitaan. Auto kävi siis vuoron perään laihalla ja sitten todella rikkaalla. Lambda-anturin vaihto korjasi kaikki nykimis- tehottomuus- ja päästöongelmat.

    Leave a comment:

Working...
X