Originally posted by Supa
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Uddiz83 View PostViel olis tämmöinen aika yksinkertainen kysymys seiskalaisesta kun olis tuo vakio automaatti laatikolla oleva kampe ja tänään pitäis mennä tuonne auton alle kiristämään noi öljypumpun pultit ku niitä ei ole varmaan kertaakaan kiristetty tuon auton elämän aikana niin onko vaihdelaatikon kyles jossain joku öljyn mitta ns. tikku tai löytyykö se konehuoneesta jostain:think
Asiasta voi lukea monet keskustelut läpi sitten vaihdon kannattavuudesta tai kannattamattomuudesta.
Jos vaihdat niin ehdottomasti huuhtelemalla.
EDIT: Tuohan ei nyt sinänsä liity niihin öljypumpun pulttien tarkistukseen mitenkään.
Leave a comment:
-
-
Viel olis tämmöinen aika yksinkertainen kysymys seiskalaisesta kun olis tuo vakio automaatti laatikolla oleva kampe ja tänään pitäis mennä tuonne auton alle kiristämään noi öljypumpun pultit ku niitä ei ole varmaan kertaakaan kiristetty tuon auton elämän aikana niin onko vaihdelaatikon kyles jossain joku öljyn mitta ns. tikku tai löytyykö se konehuoneesta jostain:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Uddiz83 View Postonkos muuten kummassa se vika kun mul on tuos 740 1995:ssa sähköinen peräkontin avaus niin se kyllä pyörittää sitä tappia mutta ei aukaise konttia ja kun kokeilee avata sen siit napista se pikkuisen nousee ja laskeutuu heti että onko se siinä lukossa vika tai siinä pyörittäjässä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Uddiz83 View Postonkos muuten kummassa se vika kun mul on tuos 740 1995:ssa sähköinen peräkontin avaus niin se kyllä pyörittää sitä tappia mutta ei aukaise konttia ja kun kokeilee avata sen siit napista se pikkuisen nousee ja laskeutuu heti että onko se siinä lukossa vika tai siinä pyörittäjässä
Leave a comment:
-
-
onkos muuten kummassa se vika kun mul on tuos 740 1995:ssa sähköinen peräkontin avaus niin se kyllä pyörittää sitä tappia mutta ei aukaise konttia ja kun kokeilee avata sen siit napista se pikkuisen nousee ja laskeutuu heti että onko se siinä lukossa vika tai siinä pyörittäjässä
Leave a comment:
-
-
Joko flektiä ohjaava lämpötunnistin on rikki tai sitten joku flektin releistä on jumissa (en muista oliko niitä kaksi vai kolme). Tai sitten sulla on ilmastointi päällä, jolloin autossasi ei ole mitään vikaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Olapade View PostJees kiitoksia, täytyy siis ehdottomasti tarkistaa jos tuommoinen tulee ostettua. Illaksi Hampuriin.
Edit. Oliko tuon tankin testaamiseen muuta keinoa tarkistaa kun tankkaaminen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOmassa M62:ssa eivät olleet öljypumpun pultit löystyneet kun ne viimeksi katsoin, mutta en silti luottaisi siihen, etteikö ongelmia voisi esiintyä. Uusi tiiviste maksaa vain n. 30€ ja sillä saa mielen rauhalliseksi kun ei tarvitse pelätä massiivista konerikkoa.
Edit. Oliko tuon tankin testaamiseen muuta keinoa tarkistaa kun tankkaaminen?Last edited by Olapade; 27-03-2013, 09:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Olapade View PostOliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?
Leave a comment:
-
-
Oliko M62:een korjattu jo löystyvät öljypumpun pultit vai tuliko se vasta M62tu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Thuppu View PostKone siis M62B44TU, vaihdettu imusarjan päätytiivisteet, huohotin venttiili imusarjan taakse, venakoppien tiivisteet, tulpat, maffi, bensansuodatin, ilmansuodatin, vasen nokkatunnistin ja aina vaan tykkää nykiä. Otetaan vastaan villejä veikkauksia.
Nykiminen ilmenee seuraavanlaisesti ja vain kun on pakkasta, mitä enemmän sitä rajummin nyppiminen tuntuu, eli kun kone on vielä kylmä(roikan päästä otettu) niin menee ihan tasaisesti. Nykimisen alkamisen voi hyvin ennustaa kun lämpömittari on n. viittä vaille kaksitoista, siitä alkaa nyppimään. Lähinnä pintakaasulla ilmenee, ja tuntuu moottorin kuormitus vaikuttavan. Eli tuntuu monesti että kierrokset kyykähtää heti vaihteen vaihtamisen jälkeen tai kun tulee hieman isompia kuoppia ja loivia ylämäkiä. Nypyttää satunnaisesti ihan tasaisellakin alustalla, mutta kaasunkäytöllä sitä pystyy minimoimaan hieman löysäämällä kaasua.
Vikakoodia en just nyt oo lukenut mutta aiemmin ennen tiivisteiden vaihtoa jätti kyllä lambda-arvoista eli seoksista koodia. Sytytti myös moottorin vikavalona viime talvena, mut ei oo enää syttyillyt. Tyhjäkäynnillä tuntuu satunnaista lievää värähtelyä penkin ja lattian läpi, ikään kuin missfireä ilmenis, kohtuu tiheään kuitenkin. Ja vielä semmonen piirre, et kun ajelee pientä kyläpyöritystä hetken aikaa ja kone kuumenee oikein kunnolla niin tuntuu helpottavan nykimiseen mut taas tyhjäkäynnin pätkimisessä en ole huomannut eroa. Melko ärsyttävä vika, ja tekis mieli jo ens talveksi se saada pois. Että semmonen stoori...
Tässä juuri hiljattain korjasin sigun Audista hyvin vastaavanlaisen vian. Vaikka ei olekaan kyseessä samanlainen auto, niin viat täsmäävät melko hyvin yhteen. Ongelmat korostuivat erityisesti pakkasella ja aina kylmähköllä tai juuri lämmenneellä koneella. Auto lakkasi aina tuolloin muutamaksi sekunniksi vastaamasta kaasuun (ikään kuin tehot olisivat kadonneet). Lisäksi kierrokset heijasivat, jos konetta kierrätti paikallaan. Lopulta varmistus lambda-anturin viasta varmistui katsastuksessa kun pomppasi päästöistä. Testeri näytti varsin selvästi, kuinka päästöt menivät laidasta laitaan. Auto kävi siis vuoron perään laihalla ja sitten todella rikkaalla. Lambda-anturin vaihto korjasi kaikki nykimis- tehottomuus- ja päästöongelmat.
Leave a comment:
-
Leave a comment: