Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
-
-
Mistä kohtuuhintainen säädettävä alustasarja täysmoottoriin? Suurimmanosan akselimassat loppuu V8:n kohdalle!?! Myös oman haasteen tuo automaattinen tasonsäätö perässä, voiko tuon "poistaa" ja laittaa tilalle normaalit coilit?
Pitäisi saada seiska kenttään ja ilma-alustaa ei saa muutoskatsastettua :/BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostMistä kohtuuhintainen säädettävä alustasarja täysmoottoriin? Suurimmanosan akselimassat loppuu V8:n kohdalle!?! Myös oman haasteen tuo automaattinen tasonsäätö perässä, voiko tuon "poistaa" ja laittaa tilalle normaalit coilit?
Pitäisi saada seiska kenttään ja ilma-alustaa ei saa muutoskatsastettua :/
Mutta tasonsäädön voi kyllä deaktivoida, käytännössä otat vakioiskareilta lähtevät putket irti takaventtiilistä ja tukit sitten sen venttiilin iskarilähdöt. Lopuksi irrotat käyttövivun kallistuksenvakaajasta jotta se ei turhaan lisäile painetta tukittuja reikiä vasten ja lukitset ko käyttövivun paikalleen.
Sitten vain uutta alustaa asentamaan.
EDC:hän jääkin sitten coileilla turhaksi, joten olisiko ajatusta poistaa koko EDC-nappi kojelaudasta ja korvata se peitelevyllä, ihan vaan esteettisyyssyistä :think
BTW, mä voin ostaa ne sun vakioiskarit.Last edited by BeamR; 22-07-2013, 08:46.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEn tiedä mistä coilit, tuo "kohtuuhintainenkin" tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa...
Mutta tasonsäädön voi kyllä deaktivoida, käytännössä otat vakioiskareilta lähtevät putket irti takaventtiilistä ja tukit sitten sen venttiilin iskarilähdöt. Lopuksi irrotat käyttövivun kallistuksenvakaajasta jotta se ei turhaan lisäile painetta tukittuja reikiä vasten ja lukitset ko käyttövivun paikalleen.
Sitten vain uutta alustaa asentamaan.
EDC:hän jääkin sitten coileilla turhaksi, joten olisiko ajatusta poistaa koko EDC-nappi kojelaudasta ja korvata se peitelevyllä, ihan vaan esteettisyyssyistä :think
BTW, mä voin ostaa ne sun vakioiskarit.en siis mitään KW V3:sta halua
Voin myydä entiset jos vaan nuo coilit jostain saisin!BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostEdc:tä mulla ei ole ja perän tasonsäätö on otettu pois käytöstä juurikin noin, lähinnä vaan arvoin sitä että käykö ei tasonsäädöllisiin tarkoitettu alusta taakse ollenkaan? FK ei osannut sanoa kun asiaa kysyin! Kohtuuhintainen on tuolla tonnin pinnassa minulleen siis mitään KW V3:sta halua
Voin myydä entiset jos vaan nuo coilit jostain saisin!
Tasonsäätö on mutta ei EDC:tä? en mää sitten niillä iskareilla mitään tee...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostToivottavasti noi FK:t on parantunut laadultaan tässä muutamassa vuodessa. Ex e38:ssa ollut FK:n alusta oli aivan susipaska ja iskareita sai vaihdella jatkuvasti, kun poksahteli. Silloinen malli oli Highsport ja säädettävä. :thinkBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostKiinnityspisteet on samat kaikissa riippumatta varustuksesta.
Tasonsäätö on mutta ei EDC:tä? en mää sitten niillä iskareilla mitään tee...tosiaan mulla apinamalli ja vain tasonsäädöllä perse! Eli siis tähän kävisi mikä vaan kantavuudet kestävä alusta.
Mitenkähän sit TUV lapuissa, kun selkeästi useissa sanotaan ettei tasonsäädöllisiin malleihin, vai tarkoittaneeko vain insinööreille sitä ettei se taso enää niillä coileilla säädy ellei itse sitä sanomatta jo ymmärräBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostFK on ainut KW:n ja jonkun AP:n rinnalla joita olen V12:een löytänyt, kaikki muut loppuu kasiin! Tuossa FK:n königsportissa jota katsoin on Konin tolpat joten pitäisi olla ihan ok! Paljon pedon seiskaa oli tontitettu? Vähän himottaisi tuo H&R -50/10mm jousisettikin mutta voi mennä liian pehmeäksi noin isoauto kovemmassa kyydissä vakio iskareilla, enkä tiedä tippuisiko se tarpeeksi, yleensä olen käyttöautoja pudottanut sen 40-50mm ja nyt olisi kerrankin harrasteauto erikseen jolla akka ei aja niin sen voisi laittaa ihan oikeasti kenttään
edit. Ei noilla TUV lapuilla tunnu olevan niin väliä. Noiden settien mukana tulevat laputkin on useasti vähän mitä sattuu, mutta on ne aina leimaan mennyt kuitenkin.
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostJoo, hiffasin vasta jälkikäteen että varmaan niitä EDC pumppuja olisit ollut vaillatosiaan mulla apinamalli ja vain tasonsäädöllä perse! Eli siis tähän kävisi mikä vaan kantavuudet kestävä alusta.
Mitenkähän sit TUV lapuissa, kun selkeästi useissa sanotaan ettei tasonsäädöllisiin malleihin, vai tarkoittaneeko vain insinööreille sitä ettei se taso enää niillä coileilla säädy ellei itse sitä sanomatta jo ymmärrä
Ainakin Eibach tekee 30/30 -jousia tasonsäädöllisiin, ja mulla ne toimi helkkarin hyvin.
MUTTA: omasta epämiellyttävästä kokemuksesta: jos pudotat kovin paljon alaspäin niin rakenna myös vaihteiston öljypohjan alle panssari. Mulla kävi tuuri ja vakuutusyhtiö kustansi täyden vaihteistorempan...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostTasonsäädöllisen ja kiinteähanurisen jouset on erilaiset, eikä siksi käy ristiin asentaen. Eli jos haluaa tasonsäädöllisiin tolppiin vain madallusjouset, niin silloin on tosiaan syytä hankkia niihin tehdyt jouset. Coilien kohdallahan ei teknisesti ole muuta väliä, kunhan vaan se venttiili on tukittu.
Ainakin Eibach tekee 30/30 -jousia tasonsäädöllisiin, ja mulla ne toimi helkkarin hyvin.
MUTTA: omasta epämiellyttävästä kokemuksesta: jos pudotat kovin paljon alaspäin niin rakenna myös vaihteiston öljypohjan alle panssari. Mulla kävi tuuri ja vakuutusyhtiö kustansi täyden vaihteistorempan...
Mulla on nyt eibachin -30mm vieterit keulassa mutta kori jää 20" liian korkealle! H&R olisi -50/-10mm vieterit tasonsäädöllisiin malleihin 500€, ei vaan tahdo löytää mistään kuvia tuolla setistä että näkisi onko sinnepäinkään tarpeeksi matala minun makuun :/BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostMulla on nyt eibachin -30mm vieterit keulassa mutta kori jää 20" liian korkealle! H&R olisi -50/-10mm vieterit tasonsäädöllisiin malleihin 500€, ei vaan tahdo löytää mistään kuvia tuolla setistä että näkisi onko sinnepäinkään tarpeeksi matala minun makuun :/
Itsellä on FK:n silverline coilit ja niillä saa tarvittaessa ihan tonttiin.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View Post20 tuumaa liian korkealle? Pitääkö saada maan sisään vai?
Itsellä on FK:n silverline coilit ja niillä saa tarvittaessa ihan tonttiin.mistä hankit coilit ja mitä kustansi? Onko sulla tasonsäätö vakiona ollut? Onko kellään -50mm H&R keulassa? Kuvia?
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostEhhehehmistä hankit coilit ja mitä kustansi? Onko sulla tasonsäätö vakiona ollut? Onko kellään -50mm H&R keulassa? Kuvia?
En suosittele ainakaan completokselta hankkimaan kun vaimentimienkin tulo kesti 3kk sieltä. Sittenkään ne eivät olleet oikeat mutta sain sovitettua kun holkitin yläpään.
Kovin korkeaksi noilla ei kyllä onnistu mutta alas saa.
Comment
-
-
Eipä noita Fk:n tolppia kannata suomesta tilatakaan, ku suomessa noista pyydetään highsport sarjasta +800e, kun ebay:stä sama sarja 450e
Highsporthan on sama sarja silverlinen kanssa, sillä erolla että silverline on rosteria, iskarit ym. ovat samat.
Highsportti ollu vajaan kuukauden alla ja tyytyväinen olen siihen ollut, vaikka on matalalle säädetty niin silti on jäykkä. Ta-techixit yms. kun yleensä menevät liian löysiksi ja rupeaa pomputtamaan autoa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment