Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by 174000 View Post
    211€ pari. Ja tosiaan aamulla 10 aikaan soitin ja kolmen jälkeen sai hakea päivällä. -20% alennus näytti olevan kuitissa.
    No jaa, KLIK. Vähän yli 180€ toimituskuluineen Lemförderit Saksasta. Mutta tietysti tuossa sinun tapauksessasi iso etu on se, että tukivarret sai vielä saman päivän aikana matkaan. Mutta jos homman kanssa ei paniikki ole ja muutakin osaa joutuu vaihtamaan, niin melkein ostaisin osat Profiteilestä.

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      Originally posted by Ramzez View Post
      No jaa, KLIK. Vähän yli 180€ toimituskuluineen Lemförderit Saksasta. Mutta tietysti tuossa sinun tapauksessasi iso etu on se, että tukivarret sai vielä saman päivän aikana matkaan. Mutta jos homman kanssa ei paniikki ole ja muutakin osaa joutuu vaihtamaan, niin melkein ostaisin osat Profiteilestä.
      No juu, tuo olisi ollut jo siinä rajamailla, että olisi voinut odottaa Saksan pakettia. Isomman satsin kanssa tietenkin etu kääntyy selvästi ebayn puolelle, mutta tällä kertaa tarvitsee onneksi vain nämä. Viime kesänä taisi mennä muut etupään hilut. Mutta toisaalta iso plussa tuo lyhyt toimitusaika, josta jokusen kympin maksaa mielellään.

      Vertasin itse tähän, jossa 30€ toimituskulut. http://www.ebay.de/itm/Lemforder-Que...item43c6883654
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • Tyramies
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 272
        • Helsinki

        kysymys nafta e38 omistajille, onko auto minkälainen käytökseltään verrattuna bensaan? Kokoajan tässä kuumottelisi diesel seiska käydä hakemassa, mutta veikkaanpa että noissa neljälitrasissa kun menee turbo tai sen laakerit niin ollaan taas tonnin rempassa... sitten taas tuo kolmelitranen diesel ei varmaan liiku mihinkään kun auto painaa toista tonnia? Bensakoneisesta kyllä elämän parhaat muistot, mutta tiedä sitten miten se diesel?
        -Kevin, i wanna double...
        -Harry! ...
        -I need a double, right now!
        "thank you son."

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2171
          • Himas

          Voiko vika tankin huohotuksessa tehdä sen, että tankkia ei saa tankattua täyteen?
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            Originally posted by mikron View Post
            Voiko vika tankin huohotuksessa tehdä sen, että tankkia ei saa tankattua täyteen?
            ehdottomasti voi. tankkauksen aikana ei pääse tarpeeksi ilmaa pois tankista niin ei sinne mahdu polttoainettakaan. odottamalla saa tankattua täyteenkin mut saa ootella hetken....
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              ehdottomasti voi. tankkauksen aikana ei pääse tarpeeksi ilmaa pois tankista niin ei sinne mahdu polttoainettakaan. odottamalla saa tankattua täyteenkin mut saa ootella hetken....
              Pitääpä söörtsäillä tankin huohottimen vaihdosta.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • JiPe
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2548
                • Kuopio

                Originally posted by Tyramies View Post
                kysymys nafta e38 omistajille, onko auto minkälainen käytökseltään verrattuna bensaan? Kokoajan tässä kuumottelisi diesel seiska käydä hakemassa, mutta veikkaanpa että noissa neljälitrasissa kun menee turbo tai sen laakerit niin ollaan taas tonnin rempassa... sitten taas tuo kolmelitranen diesel ei varmaan liiku mihinkään kun auto painaa toista tonnia? Bensakoneisesta kyllä elämän parhaat muistot, mutta tiedä sitten miten se diesel?
                730dA osalta löytyy itseltä koeajon verran kokemusta. Ei kyllä itselläni tullut siinä vastaan tehon puutetta. Eihän se nyt urheiluauto ole muutenkaan. Mutta kannattaa ehdottomasti käydä koeajolla ko. moottorilla eikä hyljätä suoralta kädeltä. Kai tuo dieseli sen verran vähemmän ainetta ottaa, että kannattaa dieselvero maksaa. Neli litraisesta ei ole kokemusta. Yleisesti diesel koneen käytös oli ettei auto "repinyt" missään vaiheessa, vaan hyvää tasaista kiihtyvyyttä. Eli mielestäni kyllä seiskaan sopiva, jos ei kiinnitä huomiota äänimaailmaan.
                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                Comment

                • rattiandy
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 71
                  • Vihti

                  Kysymys jollekkin toiselle 750 omistajalle: Kun sammutatte auton (konepelti auki) kuuluko koneesta pikkainen suhaus vielä sammumisen jälkeen? Itse huomasin kyseisen äänen tänään ja ihmettelin että onkohan siellä jotain irti.. Sama juttu jos pelti auki antaa pikaisesti vähän kaasua kuuluu koneesta pieni suhaus. Normaaliako? :think
                  E70 LCI 30d -11

                  ex. F32 435i -13
                  ex. e60 M5 -05
                  ex. e87 120d M-sport -05
                  ex. e65 745i -02
                  ex. e60 530d -04
                  ex. e38 750iA -98
                  ex. e60 530d -03

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2171
                    • Himas

                    Originally posted by rattiandy View Post
                    Kysymys jollekkin toiselle 750 omistajalle: Kun sammutatte auton (konepelti auki) kuuluko koneesta pikkainen suhaus vielä sammumisen jälkeen? Itse huomasin kyseisen äänen tänään ja ihmettelin että onkohan siellä jotain irti.. Sama juttu jos pelti auki antaa pikaisesti vähän kaasua kuuluu koneesta pieni suhaus. Normaaliako? :think
                    Ainakin M54B25 -moottori päästää suhauksen sammumisen jälkeen.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Miten E38:ssa kestää etuiskarien yläpäät? Olen aikeissa vaihtaa eteen madallusjouset ja samalla ajattelin, että jos vaihtaisi kaikki yläpään osat, ettei sitten tarvitse enää jälkikäteen niiden kanssa pelata. Mietin vaan, että teenkö turhaa työtä, jos vikaa niissä ei ole ennestään? Suojakumit nyt ainakin vaihdan, kun eivät maksa juuri mitään ja ne yleensä ensimmäisenä menevät, vaikka vanhat tosin ovat vielä ehjät.

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Miten E38:ssa kestää etuiskarien yläpäät? Olen aikeissa vaihtaa eteen madallusjouset ja samalla ajattelin, että jos vaihtaisi kaikki yläpään osat, ettei sitten tarvitse enää jälkikäteen niiden kanssa pelata. Mietin vaan, että teenkö turhaa työtä, jos vikaa niissä ei ole ennestään? Suojakumit nyt ainakin vaihdan, kun eivät maksa juuri mitään ja ne yleensä ensimmäisenä menevät, vaikka vanhat tosin ovat vielä ehjät.
                        Kyllä ne kestää. Rakenne on täysin erilainen + huomattavasti järeämpi, kuin esim. E39:ssä.
                        Laakeritkin on helppo puhdistaa ja voidella.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Facelifted
                          BTCF Member
                          • Mar 2013
                          • 87
                          • Ilmajoki

                          Tais selvitä se vika jarruvalo herjasta yms. Pari pvä sitte hävis kaikki valot oikealta takaa. Alootin vähä tutkimaan nii kivasti oli vettä sielä akun alla. Nyt enää tehdä uus liitin ja kattoa miten käy..
                          730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                          My only superpower is being invisible to womans.

                          Comment

                          • rattiandy
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 71
                            • Vihti

                            Onko 740:n ja 750:n putkiston keskiäänenvaimentajat identtisiä? Siis se iso vaimennin jossa putket yhdistyvät ennen takapönttöjä. :think

                            Niin ja jos jollakulla on semmoinen nurkissa turhanpanttina niin voisin olla kiinnostunut ostamaan.
                            E70 LCI 30d -11

                            ex. F32 435i -13
                            ex. e60 M5 -05
                            ex. e87 120d M-sport -05
                            ex. e65 745i -02
                            ex. e60 530d -04
                            ex. e38 750iA -98
                            ex. e60 530d -03

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by rattiandy View Post
                              Onko 740:n ja 750:n putkiston keskiäänenvaimentajat identtisiä? Siis se iso vaimennin jossa putket yhdistyvät ennen takapönttöjä. :think

                              Niin ja jos jollakulla on semmoinen nurkissa turhanpanttina niin voisin olla kiinnostunut ostamaan.
                              Muuten olisivatkin, mutta 740i:n putket on 55mm ja 750i putket 60mm.
                              Voi siis ahdistaa, jos laitat pikkumoottorisesta vaimentimen.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1178
                                • Tuusula

                                Suuntavakaus ongelmaa

                                Arvon tietäjät.

                                Käytin auton jokakeväisessä alustatarkistuksessa, kun auto tuntui luikertelevan 18" orkkiskoon uusilla renkailla. Auto lähtee hakemaan sivuttain urissa ja ratilla pitää kompensoida vasemmalle mennäkseen suoraan. Hyvällä asfaltilla auto menee nätisti ja talvirenkailla, jotka ovat 215/65/16 ratti on suorassa ja urat eivät tunnu.

                                Nyt siis vaihdettiin eteen reaktiotangot molemmille puolille + nelipyöräsuuntaus. Muualla ei korjaamon mukaan ollut väljää. Viime kesänä eteen meni alatukivarret, taakse ylemmät tukivarret ja narinahelat ja integral linkit. Vaihdetut osat ovat orggisosia. Eilen tuli ajettua suuntauksen jälkeen enemmän ja kyllähän ne urat vieläkin tuntuvat ja rattia saa kääntää edelleen vasemmalle mennääkseen suoraan, jopa enemmän kuin ennen suuntausta.

                                Ilmeisesti jossain on edelleen väljyyttä vai menikö suuntaus jossakin pieleen? Suuntausraportti ohessa.
                                Attached Files
                                Last edited by 174000; 18-04-2014, 16:38. Reason: more information
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎