Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by zener View Post
    En ehkä ihan noin karkeesti rajais, ruostekkin kun tekee osansa, http://www.meeknet.co.uk/e38/Fuel_Ta...ank_Repair.htm
    No ehkä jotkut onnekkaat pääsevät niin pitkälle, että onnistuvat hajoittamaan tankin lopulta ruostuttamalla. Mutta todennäköisin tankin hajoittaja on yleensä huohotuksen tukkeentuminen. Kyllähän noita ruostetapauksiakin on joskus ollut tai että on ajettu auto mahastaan kiinni tankin kohdalta ja sitten on tankki alkanut vuotamaan. Aika luvattoman huonolaatuinen se tankki kuitenkin on. Aivan älyttömän ohutta peltiä ja ylipäätään tuo seikka, ettei se ole muovia vaan metallia.

    Comment

    • Niiro
      Newbiemmer
      • Jun 2009
      • 26
      • Loppi

      Heräsi pieni kysynys tankin vaihdon yhteydessä, takalokarin kaaressa olevasta expansion tankista.

      Kuuluisiko ilman tulla läpi tankista kun ilmapistoolilla painaa tankilta tulevista putkista?

      Nyt kun painan ilmaa tankilta lähtevistä putkista niin expansiontank vain pullistelee, eikä ilma tule sieltä läpi aktiivihiili suodattimelle...

      Osaisiko joku viisas kertoa toiminta periaatteesta?
      735ia -99

      ex: e46 330i smg individual -02, e36cia -94

      Comment

      • FinCode
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 470
        • Savo

        Eli osa numero 10 ilmeisesti kannattaa uusia, pitäisikö tuonne jotain muutakin samalla laittaa kuin tuo filtteri? Omassa tosin tätä ongelmaa ei ainakaan vielä tuntuisi olevan, mutta olishan se ennakoivaa huoltoa.

        Ja huohotussysteemin sijaintihan lie oli jossain kuskinpuolen takapyörän kotelomuovien alla?

        E21, E30, E36, E84
        ½ R89/146, G20

        Comment

        • Niiro
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 26
          • Loppi

          Originally posted by FinCode View Post
          Eli osa numero 10 ilmeisesti kannattaa uusia, pitäisikö tuonne jotain muutakin samalla laittaa kuin tuo filtteri? Omassa tosin tätä ongelmaa ei ainakaan vielä tuntuisi olevan, mutta olishan se ennakoivaa huoltoa.

          Ja huohotussysteemin sijaintihan lie oli jossain kuskinpuolen takapyörän kotelomuovien alla?

          http://realoem.com/bmw/showparts.do?...95&hg=16&fg=10
          Juu osa 10 on suodatin ja sen vaihtoa juuri suoritan tässä tallilla, mietityttää tuo vain kun ei tunnu ilma tulevan läpi tuosta tankista, että onko se tukkoinen..:think
          735ia -99

          ex: e46 330i smg individual -02, e36cia -94

          Comment

          • Tatsga
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 436
            • Vantaa

            Elikkäs kasikoneista seiskaa oisin ostamassa. Tän päivän ollut koeajossa -99 740ia. Liikkelle lähtiessä kuuluu ihmeellistä metallista ulinaa, joka paikallistu takajarruiks(levyt melko syödyt). Ääni kuuluu sen jälkeen ku jos pysähtänyt niin että absit ruksuttaa/luistonesto toimii. Auto pysyy jyrkässäkin mäessä paikallaan D kytkettynä ja varovasti kaasua painamalla saa autoa raahata ainakin n.10km/h asti ennen kuin jarru vapautuu. Jarrua painaessa jarrut eivät jää jumiin, ainoastaan kun abs/luistonesto on toiminut ennen pysähdystä. Jarrudynolta ei meinannut päästä ylös ku löi takaset lukkoon ja auto sammui usempaan otteeseen. Mittariston varoitusvalot toimivat normaalisti eikä mikään pala jatkuvasti. Lisäksi servotronic ei toimi vaan ohjaus on yhtä jämäkkä oli vauhtia 120, 20 tai 0(tehostaa kuitenkin hieman). Ilmeisesti tuo servotronicin nopeustieto tulee absin kautta? Abs-yksikkö jumittaa? Ohjausboksit paskana? Koodeja en ole päässyt lukemaan kun ei ole oma auto. Jos on korjattavissa inhimillisellä efortilla niin voin harkita autosta tekeväni tarjoukseen...
            E30 "318is 8v" touring

            E30 325cid 5.3 LS-V8

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              Mitäs -98 740 piti ottaa huomioon? 150tkm sitten öljypumpun pultit kiristetty edellisen omistajan toimesta. Steppiloota tuntu vaihtavan kauniisti ja kulki auto muutenkin nöyrästi niin alustan kuin moottorinkin osalta. Takaluukun saumassa ainoastaan oli ruostetta, muuten sai kyllä hakemalla hakea. Ovien alaosatkin lähes 100% ruosteettomat, alustaan en kurkkinut. PDC-anturi ilmeisesti rikki, kun PDC piipittää kun pistää pakin päälle.

              Kuuluuko oikean puolen sivupeilin kääntyä johonkin asentoon, kun laittaa pakin päälle? Se kääntyi muistaakseni näyttämään hiukan alemmas.

              Kaikki vinkit voi laittaa mitä mieleen tulee, vaikka olen jonkin verran foorumia selaillut.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by mikron View Post
                Mitäs -98 740 piti ottaa huomioon? 150tkm sitten öljypumpun pultit kiristetty edellisen omistajan toimesta. Steppiloota tuntu vaihtavan kauniisti ja kulki auto muutenkin nöyrästi niin alustan kuin moottorinkin osalta. Takaluukun saumassa ainoastaan oli ruostetta, muuten sai kyllä hakemalla hakea. Ovien alaosatkin lähes 100% ruosteettomat, alustaan en kurkkinut. PDC-anturi ilmeisesti rikki, kun PDC piipittää kun pistää pakin päälle.

                Kuuluuko oikean puolen sivupeilin kääntyä johonkin asentoon, kun laittaa pakin päälle? Se kääntyi muistaakseni näyttämään hiukan alemmas.

                Kaikki vinkit voi laittaa mitä mieleen tulee, vaikka olen jonkin verran foorumia selaillut.
                No täällä hiljan keskusteltiin tankin kunnosta, joten se varmaan kannattaa tsekata ensimmäiseksi. Vika selviää helpoiten siten, että tankissa on enemmän kuin 40 litraa ainetta (yli puolen tankin) ja sitten tiirailee takapyörien etupuolelle auton alle, että alkaako bensa haista tai näkyä.

                Muita tyypillisia vikoja ovat alustaviat (väljyys), jäähdytys- ja tehostinjärjestelmän vuodot ja erinäiset pienet sähköviat. Foorumilla tosiaan on siellä sun täällä listattuna yleisimpiä tyyppivikoja.

                Repsikan peili tosiaan saattaa kääntyä alemmas peruuttaessa, mutta vain, jos se on erikseen koodattu. Omassa autossani tuo ominaisuus toimii jotenkin mystisesti. Jos akku on ollut autosta irti, niin tuo ominaisuus toimii muutaman kerran peruuttaessa, mutta jossain vaiheessa se sitten lakkaa. On ollut niin vähäpätöinen asia, etten ole jaksanut koskaan siihen sen tarkemmin syventyä.

                EDIT:

                Originally posted by Ramzez View Post

                - Vuotava tankki
                - Öljypumpun kiinnitys
                - Vesiventtiilit jumittavat
                - Sähköisen kiertovesipumpun toimimattomuus (yleensä hiilet entiset)
                - Katalysaattorit menevät entiseksi, jos ajettu pitkään huonoilla seoksilla, esim. autossa ollut jo pidemmän aikaa imuvuotoa yms.
                - Venttiilinkopan tiivisteet vuotavat
                - Jäähdytin vuotaa tai ajan kanssa vääntyilee (johtuu yli 100C käyntilämpötilasta)
                - Jäähdytysjärjestelmän viat noin yleensä (paisari halki, letkut vuotavat, jne.)
                - Tehostinneste vuodot
                - Jonkin verran anturivikoja
                - Huonossa kunnossa olevat tukivarret (jos ei huollettu säännöllisesti, iskarit kyllä kestävät näissä pitkään)
                - Takalasinverho ei toimi (katkennut muoviratas)
                Last edited by Ramzez; 17-03-2014, 20:24.

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  No täällä hiljan keskusteltiin tankin kunnosta, joten se varmaan kannattaa tsekata ensimmäiseksi. Vika selviää helpoiten siten, että tankissa on enemmän kuin 40 litraa ainetta (yli puolen tankin) ja sitten tiirailee takapyörien etupuolelle auton alle, että alkaako bensa haista tai näkyä.

                  Muita tyypillisia vikoja ovat alustaviat (väljyys), jäähdytys- ja tehostinjärjestelmän vuodot ja erinäiset pienet sähköviat. Foorumilla tosiaan on siellä sun täällä listattuna yleisimpiä tyyppivikoja.

                  Repsikan peili tosiaan saattaa kääntyä alemmas peruuttaessa, mutta vain, jos se on erikseen koodattu. Omassa autossani tuo ominaisuus toimii jotenkin mystisesti. Jos akku on ollut autosta irti, niin tuo ominaisuus toimii muutaman kerran peruuttaessa, mutta jossain vaiheessa se sitten lakkaa. On ollut niin vähäpätöinen asia, etten ole jaksanut koskaan siihen sen tarkemmin syventyä.

                  EDIT:
                  Kiitokset Ramzezille. Juuri tuon sinun postauksesi olen kirjanmerkkeihin jo aikaisemmin laittanut Ja bensatankin vuotojakin lueskellut. Olikos vanoksettomassa m62:ssa jakoketjun/kiristimien kanssa ongelmia, vai tuleeko vasta m62TU:ssa?

                  Auto kävi tänään katsastuksessa ja takapään tukivarret ja narinanivelet/helat meni vaihtoon kuulemma. Muuten ei sanomista. Taitaa tuo olla tekniikaltaan niin hyvä kuin etukäteen voi odottaa. Uusihan se ei ole.

                  edit: kyllä tuo kasilla parin tonnin keiju aika nöyrästi liikahtaa, vaikka ei niin kuskin persiiseen tunnukkaan. Pitää muistaa kattoa nopeusmittariin
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Peili kääntyy jos pielien säätökytkin on määrätyssä asennossa. Olettaen tietysti että autossa on muistipenkit mutta niin taitaa aikalailla kaikissa seiskoissa olla ellei joku hullu ole tilannut manuaalipenkkejä.

                    Toki M62:sessakin voi jakopääongelmia olla mutta ei samanlaista ohjuriongelmaa kuin tu:n kanssa.
                    Valitsisin itse silti mieluummin tu:n. Kuluttaa vähemmän ja on luonteeltaan herkempi kulkemaan.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      Originally posted by Supa View Post
                      Peili kääntyy jos pielien säätökytkin on määrätyssä asennossa. Olettaen tietysti että autossa on muistipenkit mutta niin taitaa aikalailla kaikissa seiskoissa olla ellei joku hullu ole tilannut manuaalipenkkejä.

                      Toki M62:sessakin voi jakopääongelmia olla mutta ei samanlaista ohjuriongelmaa kuin tu:n kanssa.
                      Valitsisin itse silti mieluummin tu:n. Kuluttaa vähemmän ja on luonteeltaan herkempi kulkemaan.
                      Meinasin soittaa sulle että olisin tullu kattomaan sun myynnissä olevaa bensaseiskaa samalla kun oltiin kattomassa muitakin seiskoja. Itellä ei vaan ole taitoa laittaa noita korijuttuja kondikseen mitä siinä olisi Jos olisi, niin herättäisi kyllä enempikin kiinnostusta. Sen takia en sitten viitsinyt vaivata.
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by mikron View Post
                        Kiitokset Ramzezille. Juuri tuon sinun postauksesi olen kirjanmerkkeihin jo aikaisemmin laittanut Ja bensatankin vuotojakin lueskellut. Olikos vanoksettomassa m62:ssa jakoketjun/kiristimien kanssa ongelmia, vai tuleeko vasta m62TU:ssa?
                        M62 non TU on kenties luotettavin kasi yhdistettynä pre 9/98 steppilootaan (ei ole niin ronkeli rengastuksen kanssa). Mutta kulutus on karvan verran suurempi ja myös vääntöä on hieman vähemmän. Molemmilla versioilla on tullut ajettua ja selvin ero on kenties tuo kulutus, muttei sekään yli puolta litraa sadalla.

                        M62:n vanhemmassa versiossa on aika harvoin jakopään kanssa ongelmia (vaikka mahdollisia tietysti) ja vanosten puuttuessa, ei voi joutua niitä uusimaan rallatuksen vuoksi. Mutta kyllä tuo TU-konekin sen verran luotettava on, etten edellä mainittujen syiden vuoksi autoa hylkäisi, ellei sitten viat paina heti päälle ja myyjä ei halua tulla yhtään hinnassa vastaan.

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2171
                          • Himas

                          Sen verta tuli taas mieleen, että autossa oli kauko-ohjainavaimet epäkunnossa. Onko ne tuon ikäiseen e38:in n. 150egee kipale ja saa vain marmorilta? Vai oliko mahdollista tilata suoraan Saksasta hiukka halvemmalla?

                          Ja ovien alakumilistat on hiukan "epäsymmetriset". Nekin tekis mieli vaihtaa jos tuon ostaa.

                          Perhana. Melkein seiskakuume alkaa olemaan, ei onneksi ihan niin paha, ku joskus parikymppisenä oli autokuumeet
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            No täällä hiljan keskusteltiin tankin kunnosta, joten se varmaan kannattaa tsekata ensimmäiseksi. Vika selviää helpoiten siten, että tankissa on enemmän kuin 40 litraa ainetta (yli puolen tankin) ja sitten tiirailee takapyörien etupuolelle auton alle, että alkaako bensa haista tai näkyä.

                            EDIT:
                            Toi on kyllä hyvä testi... monesti vaan koeajolla on jo tankki tyhjillään ja keltainen palaa... Kalliiksi tuleeOmaani menin tuon kyllä tekemään koeajolla. kaveri siinä 20e kohdalla rupesi toppuuttelemaan - kysyin, että vuotaako tankki... Sanoi ettei vuoda - eikä vuotanut

                            Comment

                            • Erich
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 783
                              • Hämeenkyrö

                              Boschin ruiskusuuttimista kysymys... näyttäs ETK suuttimien kohdalta antavan tällaisen nootin:

                              13641734776 ENDED, See SI 130389134

                              Näyttääkö jonkun TIS tuon tiedotteen, täällä ei tunnista. Mistähän tuo mahtaa kertoa?
                              6 - E24 635
                              7 - E38 740
                              8 - E31 850

                              Comment

                              • Heikki_00
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 39
                                • Koria

                                Minkähänlainen homma olisi istuttaa tuohon -95 740:iin tuommonen e39:n cd54 soitin? Seiskassa ilmeisesti ollut alunperin kasetti pyöritin.
                                Jeep Grand Cherokee 4.0 -95
                                Vw LT 28 Doppel -88
                                Goes 450X -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎