Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyramies
    replied
    Terve liikemiehet. Pitäs taas siirtyä bensasta dieseliin, tälläst tarjottiin:


    onko kenenkään exä? Ollu ennen tota autoliikettä muutamalla vähemmistöön kuuluvalla käytössä, en tiiä uskaltaako ottaa tota vaihdossa...

    edit: niin pitihän mun samantien kysyä että ton verran ajetussa varmaan läpät jo poistettukkin vai... 3 litrasista muuten aika paljon kokemusta mutta tosta e38 jälkeen tulevasta seiska sarjasta ei yhtään niin kuumottaa...
    Last edited by Tyramies; 15-03-2018, 20:40.

    Leave a comment:


  • juster
    replied
    Itsellä on ollut kolme E65 mallia. 2007 ostin alkupään 745I, jolla ajoin 100 000 km. ilman mitään moottoriin ym. tekniikkaan liittyviä murheita. Sen sijaan auton muissa sähköissä oli pikku ongelmia.

    Vaihdoin tuon FL 730D 2006 malliin ja siinä oli dieselin kanssa perusjumpat hehkut ja rele. Lisäksi turbo jouduttiin vaihtamaan. Lisäksi perusjumpat Webaston kanssa, hehku, palopesä, vesipumppu ym. korjaukset. IlmanWebastoa auto lämpiää tuskaisen hitaasti.

    Viime vuonna ostin Japanista 750I:n, enkä epäröinyt hetkeäkään moottorin puolesta. Moottorilla on hieno luonne, pehmeästi käyvä, mutta aina valmis tottelemaan kaasupolkimen liikkeitä.
    Vaihteisto on myös selvästi parantunut verrattuna alkupään 745I:hin. Vaihtaa nätimmin ja momenttimuuntimen luisto on lähes poissa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Äänimaailmahan ei häävi tiisselissä, mutta ihan kiva liikkuja. Ohjelmoimalla vielä kivempi. Kulutuskin kohtuu.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    E: tulikin jo tuossa yllä... heikko esitys kyllä tuo N62, valitettavasti
    Bemun uudehkot, eli lähinnä N-alkuiset koneet ovat kyllä olleet (karkeasti yleistäen) harmittavan epäluotettavia myllyjä...

    Diesel siis tässä(kin) korissa se järkevin. Harmi, kun ne ei ole oikein koskaan sytyttäneet, vaikka M57-koneisella yritin kipinää saada parin satkun verran aikaan.

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
    Google: "N62 idle smoking", ehkä kannattaa tutustua aiheeseen...:think

    E: tulikin jo tuossa yllä... heikko esitys kyllä tuo N62, valitettavasti

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
    Jakopää, kuivuvat venttiilivarren kumit?

    Ei ainakaan itsellä riittäisi uskallus N62:een.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Jos pitäisi valita 745i ja 730d väliltä, niin kumpaan raati kallistuisi? Luotettavuus vanhemmiten noussut arvoon arvaamattomaan, kun ei enää jaksaisi niin rassata autoa, eikä toisaalta aikaakaan moiseen ole. Kilsoja ei dieseliä ajatellen juurikaan tule ja V8 houkuttelisi. Onko muuten jossain foorumilla ketju, jossa käsiteltäisiin N62-mottia murheineen ja korjauksineen? Itse en äkkiseltään pienellä ruudulla selaten löytänyt..

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Siellä on konetilassa semmoinen pieni kaukalo johon nämä kattoluukun vedenpoistoputket vedet valuttaa ja jos autoa on pidetty ulkona niin sinne kertyy lehtiä ja neulasia ja ties mitä öttimönkiäisiä ja menevät tukkoon.

    Itse sieltä kaivoin kottikärryllisen tavaraa!
    Jännä että tämä sama systeemi on ollu iät ja ajat.

    Noh, tänään katsomaan yksi e65 myös.

    Leave a comment:


  • soikka
    replied
    Kaksi uutta oem tutkaa taakse ja kaksi loppuen lopuksi briteistä tilattua (https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F261795140919 tutkaa sai taas pdc:n toimimaan moitteettomasti !

    Ja kyllä jokaisen perheeseen tulleen bemarin "vesiletkut" sekä kaukalot on aina saanut ronkkia puhtaaksi kun on ihan täynnä aina neulasia,lehtiä sun muuta

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by MtR View Post
    Tukkeutuuko alapäästä jotenki? Jossain oli muistaakseni (ehkä E46?) ongelmana et poistoletkut irtoilee luukun vierestä kattoverhoilun yllä:think
    Siellä on konetilassa semmoinen pieni kaukalo johon nämä kattoluukun vedenpoistoputket vedet valuttaa ja jos autoa on pidetty ulkona niin sinne kertyy lehtiä ja neulasia ja ties mitä öttimönkiäisiä ja menevät tukkoon.

    Itse sieltä kaivoin kottikärryllisen tavaraa!

    Leave a comment:


  • MtR
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Kannattaa nuo kattoluukun vedenpoistoreijät katsoa konehuoneesta tarkkaan ainakin. Nimimerkillä kokemusta on ja vettä jalkatilassa!
    Tukkeutuuko alapäästä jotenki? Jossain oli muistaakseni (ehkä E46?) ongelmana et poistoletkut irtoilee luukun vierestä kattoverhoilun yllä:think

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by AjE View Post
    Mitä erityistä kannattaa katsella e65:sesta lävitse jos on ostohousut jalassa? Facelift tutulla m57n2:sella. Onko näissä lasikattoluukun kanssa ollut ongelmia? Onko kaikissa webasto vaikka sitä ei varustekoodeissa mainita? Saksassa myyty uutena ko auto.
    Kannattaa nuo kattoluukun vedenpoistoreijät katsoa konehuoneesta tarkkaan ainakin. Nimimerkillä kokemusta on ja vettä jalkatilassa!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎