E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turunpoika
    replied
    Ok hienoa. on newTIS, pitänee tutkia kiitos.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Turunpoika View Post
    Auto E66 750LI -06 pitäisi vaihtaa kojetaulussa oleva 6 levyn CD-vaihtaja, olisko neuvoja miten purkaa ja irroitta se alumiinilista minkä takana kyseinen laite on.
    Onko sulla newTIS? Siellä kuvalliset ohjeet. Jos ei, laita YV niin hoidetaan kuntoon. Youtubesta tais myös löytyä mallia.

    Mutta lyhyesti, ilmastoinnin suulakkeet pois ja iDrive edestä muovit pois. Suulakkeiden reijissä muutamat ruuvit.

    Leave a comment:


  • Turunpoika
    replied
    Auto E66 750LI -06 pitäisi vaihtaa kojetaulussa oleva 6 levyn CD-vaihtaja, olisko neuvoja miten purkaa ja irroitta se alumiinilista minkä takana kyseinen laite on.

    Leave a comment:


  • Turunpoika
    replied
    Ei enää aiheellinen
    Last edited by Turunpoika; 23-09-2024, 17:45.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post

    Itse käytin tuota talvella kun auto oli seisonnassa. Hyvin toimi. Ei se ihan kaikkia virtoja katkaissut muistaakseni, mutta suurimman osan. Totuuden nimessä en enään muista pitikö takaluukkuun mennä avaimella sisään vai toimiko mikrokytkin, mutta sehän nyt on helppo testata.
    Jep, jotain se päälle jättää. Hyvä tietää, ettei ihan kelvoton ole. Pistetään testiin

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Onkos joku käyttänyt E65 kanssa tuota akun päävirtakatkaisijaa? Reilu viikon reissu tiedossa ja seiska jäis lentokentälle parkkiin. Päävirtakatkaisija kiinni ja huoleton reissu? Luukun saa varmaan kotiin lähdettäessä auki jos katkaisija kiinni?
    Itse käytin tuota talvella kun auto oli seisonnassa. Hyvin toimi. Ei se ihan kaikkia virtoja katkaissut muistaakseni, mutta suurimman osan. Totuuden nimessä en enään muista pitikö takaluukkuun mennä avaimella sisään vai toimiko mikrokytkin, mutta sehän nyt on helppo testata.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Ei kai nyt ehjää autoa viikon seisotuksen takia tarvii akusta irrottaa?
    Pelataan nyt varmanpäälle että päästään kotia… Ei kyllä oo merkkejä akun tyhjentymisestä osoittanut, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Noh, josko ottais boosterin varmuudeks mukaan.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Onkos joku käyttänyt E65 kanssa tuota akun päävirtakatkaisijaa? Reilu viikon reissu tiedossa ja seiska jäis lentokentälle parkkiin. Päävirtakatkaisija kiinni ja huoleton reissu? Luukun saa varmaan kotiin lähdettäessä auki jos katkaisija kiinni?
    Ei kai nyt ehjää autoa viikon seisotuksen takia tarvii akusta irrottaa?

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Onkos joku käyttänyt E65 kanssa tuota akun päävirtakatkaisijaa? Reilu viikon reissu tiedossa ja seiska jäis lentokentälle parkkiin. Päävirtakatkaisija kiinni ja huoleton reissu? Luukun saa varmaan kotiin lähdettäessä auki jos katkaisija kiinni?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    E65 2008, vasen takaovi ei aukea sisältä eikä ulkoa, ts. lukkokasetin avausmoottori rikki. Saako ovipahvin irti sujuvasti oven ollessa kiinni? Netin syövereistä löytyi yksi video mutta siinä lukitus aukesi kesken pahvin irroituksen joten ihan varmaa vastausta ei saanut asiaan...
    Tiedoksi että ovipahvin saa irti kun irroittaa saranat ja pistää pultin väliin jolloin pääsee etureunaa irroittamaan ja avaa ikkunan ja painaa yläreunan irti. Sen jälkeen kampeamalla takaoven bägin syvennyksestään nostamalla saa ovipahvin pois, nastoista 4 meni rikki. Oven avaaiminen olikin sitten vähän isompi homma, piti lukkokasetin muovit repiä rikki oven sisäpuolelta jotta sai näkyviin ulkoavauskahvalta tulevan vaijerin vivun varren ja sen allaolevan raudan ja pisti sopivasti meisselin kiilaamana sinne väliin jotta ovi aukesi. Sellainen 4 tunnin projekti, ensikerralla nopeampi kun tietää mitä tekee...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    E65 2008, vasen takaovi ei aukea sisältä eikä ulkoa, ts. lukkokasetin avausmoottori rikki. Saako ovipahvin irti sujuvasti oven ollessa kiinni? Netin syövereistä löytyi yksi video mutta siinä lukitus aukesi kesken pahvin irroituksen joten ihan varmaa vastausta ei saanut asiaan...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by IiroU View Post

    Joo, ei taida 5A Ctek riittää. CA kahvat vuoti virtaa, nyt fiksattu
    5A Ctek on lähinnä henkinen tuki E65 kanssa kun virrat on päällä. Hyvä kun sait kuntoon.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Normi akkulaturi ei riitä ollenkaan auton virrankulutuksen kattamiseen. Riippuu nyt varusteista ym. mutta virtaa menee jotain 20-60A riippuen mitä on päällä. Jos akku ei ole täysi niin vielä enemmän.
    Joo, ei taida 5A Ctek riittää. CA kahvat vuoti virtaa, nyt fiksattu

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Normi akkulaturi ei riitä ollenkaan auton virrankulutuksen kattamiseen. Riippuu nyt varusteista ym. mutta virtaa menee jotain 20-60A riippuen mitä on päällä. Jos akku ei ole täysi niin vielä enemmän.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Mitenkäs muilla seiskan omistajilla? Moottoritilasta kuuluu sellaista ininää ja jokin laite on päällä. Hallilla testailin CD-vaihtajan toimintaa ja korjailin sitä, tuloksena akku tyhjä. Kuuluuko konehuoneesta aina kuulua tuota ääntä kun auto hereillä?

    Tuntuu kovin huonosti akku kestävän tässä. Hallilla näprätessä saattaa mennä tyhjäksi vaikka on kokoajan laturissa.

    Leave a comment:

Working...
X