E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jonis93
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kyllä kai se pitäisi olla.:think

    Kevyesti vaan painaa vilkkuviikseä.
    Niin oletin kans, mut ei kyl tuntunu :think Pitääpä tänää vielä uuestaa kokeilla

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Kyllä kai se pitäisi olla.:think

    Kevyesti vaan painaa vilkkuviikseä.

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Tuli hetki sitte talouteen E65 -02 735ia. Onko näin, että tuossa ei vielä ole sitä kaistanvaihto vilkkua, vai pitääkö se laittaa jostain asetuksista päälle? :think On hemmetin sekava tuo idrive tossa

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Näin ulkomuistista sanoisin, ettei kyllä voi koodata 105Ah AGM:ää E65:een. Eikä muistaakseni löydy kyllä 95Ah AGM koodaus parametrejä E65 tai E60:stä. 90Ah AGM löytyy molemmista. F1x onnistuu toki koodata se 105Ah AGM kun usein ovat tehtaalta lähteneet sen kanssa.
    Joo, muistelinkin, että 95Ah joutuu koodaamaan 90Ah akuksi. Tosin omassa ex E61:ssäni oli tehdaswebasto ja orkkisakku 95Ah.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Näin ulkomuistista sanoisin, ettei kyllä voi koodata 105Ah AGM:ää E65:een. Eikä muistaakseni löydy kyllä 95Ah AGM koodaus parametrejä E65 tai E60:stä. 90Ah AGM löytyy molemmista. F1x onnistuu toki koodata se 105Ah AGM kun usein ovat tehtaalta lähteneet sen kanssa.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    En osaa sanoa mulla ei sitä ole..

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    No nyt akkuliikkeessä vaihdettu akku autoon varmaan viikko sitten ja tänään alkoi ongelmat. Exiden jollain vekottimella ne sitä koodaili siihen ei nähny mitään mitä sille tehtiin ja mitä koodattiin..

    TAB käynnistysakku EcoDry AGM AG105 12V 105Ah 950A
    Tällänen akku laitettiin 110Ah 920A tilalle..

    Auto siis oireili niin että kesken lyhyen ajon radiot ja mittaristot hävis käytöstä
    ja sen jälkeen kun auton sammutti mittaristot palaili mutta radio edellee mykkä..

    Oiskohan sielä ny menny koodaukset vituillee ja jotain jännitepiikkiä prkl !
    Tunteeko ISTA E65:ssa 105Ah AGM akkua? Ainakaan E61 ei tunnista, koodattava 95Ah akuksi. F11 Webastolla on 105Ah AGM vakiona.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    No nyt akkuliikkeessä vaihdettu akku autoon varmaan viikko sitten ja tänään alkoi ongelmat. Exiden jollain vekottimella ne sitä koodaili siihen ei nähny mitään mitä sille tehtiin ja mitä koodattiin..

    TAB käynnistysakku EcoDry AGM AG105 12V 105Ah 950A
    Tällänen akku laitettiin 110Ah 920A tilalle..

    Auto siis oireili niin että kesken lyhyen ajon radiot ja mittaristot hävis käytöstä
    ja sen jälkeen kun auton sammutti mittaristot palaili mutta radio edellee mykkä..

    Oiskohan sielä ny menny koodaukset vituillee ja jotain jännitepiikkiä prkl !

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Logic 7 bassot

    Korjaako kukaan L7 vahvaria Suomessa? Ja jos niin mihin rahaan, jotenkin tuntuu 350€ muutaman konkan vaihtamisesta kalliilta + vielä rahdit viroon, mutta työlle kun saisi sentään takuun ja itse kolvaaminen jännittää vähän liikaa Olen kyllä kolvannut aiemminkin mutta ihan perus piirikortteja rakennellut siis, onkohan paljon haastavampi homma?

    Kuskin subi siis mykkä, ja nyt alkoi vänkärinkin puoli oireilemaan. Ja satunnaisesti vasemman takaoven kajarit rahissut.

    EDIT:

    Repsikan subi soi siis nyt välillä, aina kun auton on käynnistänyt ja melkein jatkuvasti saa soimaan kun pistää tarpeeksi volaa ja balancen oikealle kallelleen (kuulosuojaimet tarvitaan jo tässä vaiheessa)

    Yhtenä vaihtoehtona jos päivittäisi nuo subit jos ne vaan saa jotenkin soimaan kohtuurahalla, eli lisävahvarin kautta. Löysin kyllä koko järjestelmään sen 1500€ vaihtovahvarin mutta ei oikein houkuttele kun kajareineen tuo olisi jo kohtuu arvokas paketti. Niin ja tuon Logic7 haluaisin pitää muuten. Vai olisiko mahdollista että olisi vaan johtohäikkää jossain tai subit jo tiensä päässä, kilometrejä on kyllä sikana mittarissa eli varmasti ovat rokanneet jo pitkään...mutta toisaalta tuosta löytyy paljon kohtalotoveria tuon vahvarin pettämisestä :/
    Last edited by Gize; 11-12-2021, 16:22.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    Hyvin mahdollista. Millanenhan akku tollasessa on alunperin ?
    Ainakin osassa on ollut 110Ah normi akku tehtaalta. BMW ohjeistus on kyllä vaihtaa kaikkiin 90Ah AGM. ISTA tästä sanookin jos menet akun vaihtoa rekisteröimään. Jos siellä on se 100Ah normi akku ja vaihdat sen AGM, niin pitää koodata ja sitten rekisteröidä se akun vaihto.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kun virheet joka kerralla vaihtuu, niin veikataan akun kyykänneen.
    Hyvin mahdollista. Millanenhan akku tollasessa on alunperin ?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    Täytyy varmaa tsekkaa salavalikosta mitä näyttää... Enno ite autoa päässy paikanpäälle viel edes tutkimaan.
    Kun virheet joka kerralla vaihtuu, niin veikataan akun kyykänneen.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mikäs akun jännite on? Kyllä tuo vähän kuolleelta akulta vaikuttaa... :think Kaksi vuotta on ihan normaali akun ikä nykyään valitettavasti.
    Täytyy varmaa tsekkaa salavalikosta mitä näyttää... Enno ite autoa päässy paikanpäälle viel edes tutkimaan.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    Mistähän johtuis ? Akkuki vaihettu parinvuoden sisää.. :think
    Mikäs akun jännite on? Kyllä tuo vähän kuolleelta akulta vaikuttaa... :think Kaksi vuotta on ihan normaali akun ikä nykyään valitettavasti.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Mikähän on ku e65 745 ei tänää enää lähteny käyntiin ku pakkasta se -20 tollasen 8 kertaa mitä yritti.. Pari kertaa yritti pyöräyttää sillon tällön ja sitten jäi siihen ja taulussa jotain varotuksia vaihteista, tutkasta, jne ja ne vaihtu starttauskerroilla..

    Pystyykö tota muuten käynnistää kun napista vaan ?

    Mistähän johtuis ? Akkuki vaihettu parinvuoden sisää.. :think

    Leave a comment:

Working...
X