Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IiroU
    replied
    Onkos muilla tuo ACC tenppuillut vastaavalla tavalla? Terävemmän kiihdytyksen jälkeen heittää vikavalon ja lakkaa toimimasta, aina uudelleen käynnistykseen saakka.

    Satunnaisesti muissa tilanteissa heittää vikavalon ja hetken kuluttua uudelleen painamalla taas toimii. Tämä terävä kiihdytys on mielestäni avainasemassa siihen nähden, että saako sen toimimaan muuta kuin uudelleen käynnistämällä.

    2007 mallin auto ja oisko tuo sitten ACC II :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onkos joku sattumoisin kokeillut? https://e65club.com/?page_id=1231

    Äffään kun match upin laitto,niin houkuttas vähän seiskaankin parantaa.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Ratin asentotunnistin

    suhteellisen helppo korjata.Itseltäni 2 kertaa korjannut. Minulla ainakin on niihin "laahaimet".

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Veikataan, että webaston koodin saa nollattua, mutta kun vika on jatkuvasti päällä niin se tulee heti takaisin. Kun pääset webastoon käsiksi tarkoittaa se, että kyseessä on orkkis webasto, jolloin diagnostiikka hoituu kyllä inpa/istalla. Siis pääsit vai et DSC käsiksi? Voi hyvin olla, että inpa versiosta puuttuu tarvittavia tiedostoja. Inpallakin diagnostiikka onnistuu, mutta suosittelisin istaa, jos ei ole paljon aiempaa kokemusta.
    Joo lyö jonkun errorin koodin nollaamisen jälkeen eikä anna täten poistaa niitä. DSC en päässyt kiinni. ISTA löytyy myös, mutta siitä ei mitään kokemusta. Tarvittiinkos siihen sitä erikoista kaapelia? Täytyy viritellä käyttöön jos se toimisi paremmin kyseisen auton kanssa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    No tulihan se E65 sitten hankittua. Päivä ajeltua ja onhan se komia laitos. Muutama kysymys jo heti alkuun:

    Webasto antaa koodia vesipumpusta. INPAlla pääsee kiinni ja saa koodin luettua, muttei anna nollata? Ei tainnut myöskään päästä kiinni DSC-yksikköön. Tarvitaanko webastoon oma ohjelma?

    Muilla takaovien isot aurinkoverhot takkuillut? Rima laskee sähköllä normaalisti, mutta ei imase verkkoa kunnolla sisälle. Jää ulkopuolelle ovipahvin ja riman väliin. Pikkuikkunat toimii normaalisti.

    Välillä polttelee luistoneston vikavaloa. Vakkari, luistonesto ja vilkkujen palautus mykkä. Ratin asentotunnistin?

    Muuten taitaakin toimia ihan hyvin. Vähän tärrää jarruttaessa. M67 vääntää kyllä hyvin ja menee yllättävän pienellä moottoritietä…
    Veikataan, että webaston koodin saa nollattua, mutta kun vika on jatkuvasti päällä niin se tulee heti takaisin. Kun pääset webastoon käsiksi tarkoittaa se, että kyseessä on orkkis webasto, jolloin diagnostiikka hoituu kyllä inpa/istalla. Siis pääsit vai et DSC käsiksi? Voi hyvin olla, että inpa versiosta puuttuu tarvittavia tiedostoja. Inpallakin diagnostiikka onnistuu, mutta suosittelisin istaa, jos ei ole paljon aiempaa kokemusta.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    No tulihan se E65 sitten hankittua. Päivä ajeltua ja onhan se komia laitos. Muutama kysymys jo heti alkuun:

    Webasto antaa koodia vesipumpusta. INPAlla pääsee kiinni ja saa koodin luettua, muttei anna nollata? Ei tainnut myöskään päästä kiinni DSC-yksikköön. Tarvitaanko webastoon oma ohjelma?

    Muilla takaovien isot aurinkoverhot takkuillut? Rima laskee sähköllä normaalisti, mutta ei imase verkkoa kunnolla sisälle. Jää ulkopuolelle ovipahvin ja riman väliin. Pikkuikkunat toimii normaalisti.

    Välillä polttelee luistoneston vikavaloa. Vakkari, luistonesto ja vilkkujen palautus mykkä. Ratin asentotunnistin?

    Muuten taitaakin toimia ihan hyvin. Vähän tärrää jarruttaessa. M67 vääntää kyllä hyvin ja menee yllättävän pienellä moottoritietä…

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onhan se L7 hyvä näissä, vaikka toki jo ikä alkaa painaa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Mites E65 kohdalla hifit vs logic 7? Elikä S676 vs S677. Onko merkittävää eroa? Soiko tuo S676 hyvin, vai suoraan vaan logic 7? Ois tarjolla yks E65, olis muuten hyvät kamat mutta logic 7 uupuu…
    Itsellä oli tuo 676 ja vähän semmoinen laiha oli sointi...E39 oli Hifi Pro ja se oli kyllä monin verroin parempi. Tässä F10 on hifit ja nekin on paremmat.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    minulla ja on jeeees!!
    Näinhän se vissiin, täytyy varmaan odotella josko löytyisi hyvä jossa nekin.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Logic 7

    minulla ja on jeeees!!

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Mites E65 kohdalla hifit vs logic 7? Elikä S676 vs S677. Onko merkittävää eroa? Soiko tuo S676 hyvin, vai suoraan vaan logic 7? Ois tarjolla yks E65, olis muuten hyvät kamat mutta logic 7 uupuu…

    Leave a comment:


  • Jukka K
    replied
    Soft close kuljettajan ovessa lopetti toimimasta, E65 '03.

    Sain lukon vastakappaletta säätämällä oven lukkoon, että pääsin ajamaan ilman OBC:n ilmoitusta "door open".

    Edellisen omistajan mukaan lukkomekanismi on vaihdettu hänen aikanaan.

    Onko muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa uusi lukkomekanismi ?

    Katsoin yhden videon, jossa soft close recall:ssa oli poistettu sellainen muovinen epäkesko, joka esti oven lukittumisen. Voisiko kyseessä olla sama vika ?

    Onko soft close lukkoja useita valmistajia, jotka eivät sovi ristiin ?

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Originally posted by jakusa View Post
    Puhaltimen heikko teho voi olla myös seurausta alhaisesta akun varauksesta. Mielestäni power module rajoittaa puhallinta jos akku on liian vajaa. Toki vika voi olla myös puhaltimen säätöpiirissä. Ehkä kannattaisi ladata akku täyteen ulkoisella laturilla ja katsoa istalla mitä vikoja löytyy:think Huono akku selittäisi valtaosan ongelmista, mutta huonoksi mennyt akkukin voi olla oire vaikkapa laturin tai power modulen viasta. Varsinkin kun se on vasta vuoden vanha.
    Joo samoja asioita olen pohtinut. Mulla on töissä samanlaisia akkuja varmaan 10, voisin testata sieltä heittää kokeeksi ja katsoa miten käy.

    Meni tuossa sitten inpalla testaillessa ja vikoja ihmetellessä vielä takajarruvaijerikin poikki perhana, tai en tiedä oliko se jo tovin rikki kun ihmettelin tuota käsijarrua ja päätin töissä sit testata toimiiko se, no ei perhana toimi ollenkaan... Koodit nollailtua en edes saanut autoa enää N:lle muutakun käydessä, eikö sen nyt pitäisi mennä käkkäri -> avain virtalukossa N:lle, ja sit sammutus -> niin pysyä ja kytkeä (rumpu) käsijarru?

    Toinen mitä pohtinut tuohon akun kulumiseen (ja siihen että auto välillä surisee pihassa), että heräileeköhän se omiaan tuon comfort accessin takia, kun mulla on auton avaimet eteisessä ehkä noin 2-3m auton keulasta :think
    Ja muutenkin toki tulee käytyä pihalla avaimet taskussa, nykyään kun on auto ihan ulko-oven edessä voisi vaikuttaa tuohon :think

    Ps. on muuten perhanan kallis vaijerinpätkä, ~120€

    Leave a comment:


  • jakusa
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Joo kyllä tuo alkaa akkuun viitata, ja itse epäilen tuota lämppärin etuvastusta hieman nyt syypääksi, onkohan se suurinpiirtein niinkuin E39ssä vai onko tämä jo kertaheitolla monimutkaisempi tapaus?

    Tänään kotimatkalla (normaalistikin mulla puhallus täysillä vaikkei siltä tunnu), taas kesken kotimatkan alkoi puhaltaa kerrankin täysillä. Laitoin lasille puhalluksen testiksi, puhallinnopeus ei muutu, ainoastaan kääntää lasille sen... Normaalitilanteessa ei siis edes kuule puhallinta, niin hiljaa se pyörii. Menomatkalla (ehkä jo kuvittelinkin) kun auto käytti lampunpesuria niin puhaltimen nopeus aavistuksen laski, kuinkahan tässä on tuo ohjattu kun on rullat molemmille puolille mutta kuitenkin tuo selvästi pudottaa molempia puolia pienemmälle (tai siis niin on oletuksena nyt mulla).

    Tarkoitan että silloin kun tuo puhallin alkaa puhaltaa oikeasti täysillä, täytyy pudottaa alle puolenvälin tuo puhallusteho, muuten saa pitää täysteholla ja siltikin aika heikosti se hönkii... En usko että kyse on huurteenpoistosta koska puhallus menee muuten normaalisti, ei vain lasille :think

    Puhaltimen heikko teho voi olla myös seurausta alhaisesta akun varauksesta. Mielestäni power module rajoittaa puhallinta jos akku on liian vajaa. Toki vika voi olla myös puhaltimen säätöpiirissä. Ehkä kannattaisi ladata akku täyteen ulkoisella laturilla ja katsoa istalla mitä vikoja löytyy:think Huono akku selittäisi valtaosan ongelmista, mutta huonoksi mennyt akkukin voi olla oire vaikkapa laturin tai power modulen viasta. Varsinkin kun se on vasta vuoden vanha.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by -Stalker- View Post
    Miten tämä toimii. Ei saa yhteyttä? Saako Webaston sisäö sisältä jotenkin päälle?
    Tuo on eberin tp5 kapula, ja siitä ohjetta

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎