E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IiroU
    replied
    745d -07 webasto temppuilee. Kortti kävi korjauksessa ja sen lisäksi paikallaan uusi pierburgin pumppu. Kaikkien tähtien pitäisi olla kohdallaan mutta ei vaan toimi. Kortti on ehjä ja testattu. Vesipumppu pyörii kun sille antaa 12V suoraan liittimeen. Polttoainepumppu toimii. Auto käynnissä tai ei, sama tilanne. Antaa koodin vesipumpusta vaikka se toimii. Pumppu saa 14V virtaa kun auto käy ja webasto päällä. Webasto siis sytyttää ja lämpeää, mutta katkeaa muutaman minutin kuluttua. Katkeaa myös jos auto käynnissä, vaikkakin neste pyörii moottorin vesipumpun avulla. Nämä testit ja käynnistykset tehty Inpalla läppäriltä, ei iDrivesta. Ongelmana siis aina vaan uudelleen ilmestyvä vesipumpun vikakoodi. Laite käy hetken, koodi tulee ja pian sammuu.

    Ja eikun ketutuspäissään auto ulos hallista kun ei toimi, niin eikös se webasto sitten ole käynnissä kun auto tyhjäkäynnillä. Oli siis käynnistynyt itsestään, lämpesi kunnolla ja sammui varmaan 10min käynnin jälkeen kun moottori lämpesi. Yritin hetken sammutuksen jälkeen käymään, ei lähtenyt.

    Mikä mahtas vaivata?

    Leave a comment:


  • Jukka K
    replied
    E65 kävi katsastuksessa ja ainoa huomautus tuli tuulilasista, joka pitää vaihtaa. Paikallisten (Oulu) tuulilasiliikkeiden tarjoukset pyörivät 800 euron molemmin puolin ja hakukoneella löytyy Suomesta tuulilasi alle kolmen sadan euron. Onko joku viime aikoina vaihdattanut tuulilasin ja jos on niin, mihin hintaan ?

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Pistetään nyt tännekkin kun omaan showroomiin jo kirjoittelinkin.

    E65 Saksan hinnastot, vuosilta 2004 ja 2008. Linkit alla.

    Maaliskuu 2004, pre-LCI

    Maaliskuu 2008, LCI

    Toivottavasti näistä jollekkin apua.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Mitäs pyyhkijänsulkia käytetty seiskassa? Tuntuu että nuo boschin sulat ei oikeen kestä ja ole sitä laatua mitä pitäisi. Ulkomailta tilailu onnistuu myös.
    Eipä näihin oikein muuta ole. Orggiskin on bosch.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Mitäs pyyhkijänsulkia käytetty seiskassa? Tuntuu että nuo boschin sulat ei oikeen kestä ja ole sitä laatua mitä pitäisi. Ulkomailta tilailu onnistuu myös.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Vikakoodit vaan lukuun.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Onkos muilla tuo ACC tenppuillut vastaavalla tavalla? Terävemmän kiihdytyksen jälkeen heittää vikavalon ja lakkaa toimimasta, aina uudelleen käynnistykseen saakka.

    Satunnaisesti muissa tilanteissa heittää vikavalon ja hetken kuluttua uudelleen painamalla taas toimii. Tämä terävä kiihdytys on mielestäni avainasemassa siihen nähden, että saako sen toimimaan muuta kuin uudelleen käynnistämällä.

    2007 mallin auto ja oisko tuo sitten ACC II :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onkos joku sattumoisin kokeillut? https://e65club.com/?page_id=1231

    Äffään kun match upin laitto,niin houkuttas vähän seiskaankin parantaa.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Ratin asentotunnistin

    suhteellisen helppo korjata.Itseltäni 2 kertaa korjannut. Minulla ainakin on niihin "laahaimet".

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Veikataan, että webaston koodin saa nollattua, mutta kun vika on jatkuvasti päällä niin se tulee heti takaisin. Kun pääset webastoon käsiksi tarkoittaa se, että kyseessä on orkkis webasto, jolloin diagnostiikka hoituu kyllä inpa/istalla. Siis pääsit vai et DSC käsiksi? Voi hyvin olla, että inpa versiosta puuttuu tarvittavia tiedostoja. Inpallakin diagnostiikka onnistuu, mutta suosittelisin istaa, jos ei ole paljon aiempaa kokemusta.
    Joo lyö jonkun errorin koodin nollaamisen jälkeen eikä anna täten poistaa niitä. DSC en päässyt kiinni. ISTA löytyy myös, mutta siitä ei mitään kokemusta. Tarvittiinkos siihen sitä erikoista kaapelia? Täytyy viritellä käyttöön jos se toimisi paremmin kyseisen auton kanssa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    No tulihan se E65 sitten hankittua. Päivä ajeltua ja onhan se komia laitos. Muutama kysymys jo heti alkuun:

    Webasto antaa koodia vesipumpusta. INPAlla pääsee kiinni ja saa koodin luettua, muttei anna nollata? Ei tainnut myöskään päästä kiinni DSC-yksikköön. Tarvitaanko webastoon oma ohjelma?

    Muilla takaovien isot aurinkoverhot takkuillut? Rima laskee sähköllä normaalisti, mutta ei imase verkkoa kunnolla sisälle. Jää ulkopuolelle ovipahvin ja riman väliin. Pikkuikkunat toimii normaalisti.

    Välillä polttelee luistoneston vikavaloa. Vakkari, luistonesto ja vilkkujen palautus mykkä. Ratin asentotunnistin?

    Muuten taitaakin toimia ihan hyvin. Vähän tärrää jarruttaessa. M67 vääntää kyllä hyvin ja menee yllättävän pienellä moottoritietä…
    Veikataan, että webaston koodin saa nollattua, mutta kun vika on jatkuvasti päällä niin se tulee heti takaisin. Kun pääset webastoon käsiksi tarkoittaa se, että kyseessä on orkkis webasto, jolloin diagnostiikka hoituu kyllä inpa/istalla. Siis pääsit vai et DSC käsiksi? Voi hyvin olla, että inpa versiosta puuttuu tarvittavia tiedostoja. Inpallakin diagnostiikka onnistuu, mutta suosittelisin istaa, jos ei ole paljon aiempaa kokemusta.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    No tulihan se E65 sitten hankittua. Päivä ajeltua ja onhan se komia laitos. Muutama kysymys jo heti alkuun:

    Webasto antaa koodia vesipumpusta. INPAlla pääsee kiinni ja saa koodin luettua, muttei anna nollata? Ei tainnut myöskään päästä kiinni DSC-yksikköön. Tarvitaanko webastoon oma ohjelma?

    Muilla takaovien isot aurinkoverhot takkuillut? Rima laskee sähköllä normaalisti, mutta ei imase verkkoa kunnolla sisälle. Jää ulkopuolelle ovipahvin ja riman väliin. Pikkuikkunat toimii normaalisti.

    Välillä polttelee luistoneston vikavaloa. Vakkari, luistonesto ja vilkkujen palautus mykkä. Ratin asentotunnistin?

    Muuten taitaakin toimia ihan hyvin. Vähän tärrää jarruttaessa. M67 vääntää kyllä hyvin ja menee yllättävän pienellä moottoritietä…

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onhan se L7 hyvä näissä, vaikka toki jo ikä alkaa painaa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Mites E65 kohdalla hifit vs logic 7? Elikä S676 vs S677. Onko merkittävää eroa? Soiko tuo S676 hyvin, vai suoraan vaan logic 7? Ois tarjolla yks E65, olis muuten hyvät kamat mutta logic 7 uupuu…
    Itsellä oli tuo 676 ja vähän semmoinen laiha oli sointi...E39 oli Hifi Pro ja se oli kyllä monin verroin parempi. Tässä F10 on hifit ja nekin on paremmat.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    minulla ja on jeeees!!
    Näinhän se vissiin, täytyy varmaan odotella josko löytyisi hyvä jossa nekin.

    Leave a comment:

Working...
X