jännite pysyy aikalailla tasaisena ajossa sekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä, ollen n. 15,1V. Tämä tuntuu itselle hieman korkealta, mutta en tiedä mitä sen pitäisi tässä olla. Normaalisti ainakin olettaisin n. 13,9 (max. 14,4), mutta onko diesel 7 erilainen?
Ainoastaan paikallaan jos polkaisee pari tonnia kierroksia sekunniksi ja antaa pudota niin jännite notkahtaa 12.X - 13.X väliin hyvin lyhyesti. Voisiko tuo ovivalojen välkkyminen johtua sitten ylijännitteestä?
Akun testasin niin että n. tunnin annoin auton seistä ovet lukossa kontti auki, ja suoraan navoista (irroittamatta akkukaapeleita), tuloksena 590A CCA (pitäisi olla 850A uudessa akussa, tulos ok & recharge). Eihän tuo siis enään parhaassa hapessa ole, enkä sitä ihmettele jos ajossa kokoajan on 15,1V mutta voikohan tähän edes vaihtaa pelkkää jännitteensäädintä laturiin?
Ajattelen tosin tuon tuloksen olevan melkein jopa ok, kun tässä on comfort access ja menin avaimet taskussa tuon testin tekemään, eikös se heti heräile jollain tasolla että nyt on kuski lähistöllä, vetääköhän se kahvasta avaanko ovet

Jaa niin vielä, uusikin oikku tuli eli takakontin hydr. avaus ja sulku pimeni tänään, ei toiminut mistään ylös eikä alas, vuotoja ei näkösällä, alkoi pelaamaan itsestään hetken päästä


Leave a comment: