E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • junkkri
    replied
    Lämmöistä e65 745b edelleen

    eli nyt ei vaihdettu termaria vaan tehtiin testejä. Vastaus liitteenä!
    Piilovalikosta asteet luokkaa 75 C ja ei kuulemma näytä moottorin lämpöjä, vaan nesteen lämpöä???
    Mitä mieltä porukat!?
    Last edited by junkkri; 18-10-2022, 08:35.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    ja vaihdettiin takuuseen. Nyt on pelannut 3pv, mutta moottorin valo syttyi n.30km jälkeen ja vikakoodit 00272C ja 00272D. Nollatiin koodit, eikä ole tulleet uudestaan.
    Mitähän nuo koodit "tarkoittivat"
    Löytyi tämmöinen ; additive mixture adaptation bank 1/bank 2-control limit reached. Edelleen mitä tarkoittaa??
    Nyt on vaihdettu jälleen 2xtermostaatti ja kolmannen kerran alkuperäinen TAKUUSEEN ja edelleen e65/N62 bensa lämmöt ei nouse kuin 70-75c ??
    Vaihdon jälkeen toimi aina n.kuukauden!?
    Arvauksia/tietoa!
    Last edited by junkkri; 14-02-2021, 10:59.

    Leave a comment:


  • 5140
    replied
    Originally posted by 5140 View Post
    Akku kunnolla kiinni, vikakoodeja melkoinen kasa mutta ei overvoltagea. Undervoltagea kyllä senkin edestä. Osa voi johtua siitä kyllä että olen soitin ja navi irti ajellut?
    Hommasin käytetyn power modulen ja auto alko rokkaa, kiitos vinkeistä

    Leave a comment:


  • 5140
    replied
    Akku kunnolla kiinni, vikakoodeja melkoinen kasa mutta ei overvoltagea. Undervoltagea kyllä senkin edestä. Osa voi johtua siitä kyllä että olen soitin ja navi irti ajellut?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Joo ja vikakoodeja vähän vilkasta mitä näyttää. Yli 16v oli käynyt omassa jännite, kun auto meni pimeäksi.
    Juu. Kyllä sieltä yleensä joltain modulilta löytyy koodi tai ainakin tarkenteesta näkyy, jos on käynyt yli 16 V.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Joo ja vikakoodeja vähän vilkasta mitä näyttää. Yli 16v oli käynyt omassa jännite, kun auto meni pimeäksi.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 5140 View Post
    Kiitos nopeasta vastauksesta, taidanpa lähteä sillä liikkeelle!
    Kannattaa kuitenkin ensin varmistaa, että akunkengät on varmasti kunnolla kiinni.

    Leave a comment:


  • 5140
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Omassa teki kerran tuon, koko auto laakista pimiäksi ja sekunnissa virrat takas. Overvoltage vikakoodia anto... Tätä näytti myös muulloinkin. Ensin vaihdoin laturin jännitteensäätimen, mutta ei vaikutusta. Sitten vaihdoin power modulen toiseen käytettyyn ja ongelma poistui.
    Kiitos nopeasta vastauksesta, taidanpa lähteä sillä liikkeelle!

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Omassa teki kerran tuon, koko auto laakista pimiäksi ja sekunnissa virrat takas. Overvoltage vikakoodia anto... Tätä näytti myös muulloinkin. Ensin vaihdoin laturin jännitteensäätimen, mutta ei vaikutusta. Sitten vaihdoin power modulen toiseen käytettyyn ja ongelma poistui.

    Leave a comment:


  • 5140
    replied
    Onkohan jollain tullut vastaavaa vastaan. Joku aika sitten oli auto syönyt akun tyhjäksi yön aikana, boosterilla käyntiin ja akku vaihtoon koska akku testi ilmoitti akun olevan huono (vanha akku). Akku uusittu ja rekattu. Tämän jälkeen kesken ajon katkaisi käytännössä auton virrat sekunniksi kesken ajon, valot välähti ja soittimet sun muut sammui ja sekunnin päästä kaikki taas toimi. Teki tätä useamman kerran ajon aikana ja tekee edelleen. No huomasin että auto ei mene nukkumaan koska palaa penkin säädön valo ja navi alkaa hurisemaan kontissa. Menee hetkellisesti kyllä unille mutta herää taas. No irroitin soittimen ja uskon että loppui virtojen katkominen, en varma tietenkään ole. Irroitin myös navin johdot kontista koska silloin sain sen vaipumaan uneen ja lepovirta meni normaaliksi. Nyt tänään laitoin navin johdot takaisin kiinni ja toisen soittimen, 10min ajon jälkeen alkoi taas virtoja räpsyttelee. Eli soittimessa tuskin vika on. Voisiko navissa olla jotain vikaa? En ole varma mitä kaikkea tuossa mostin väylässä liikkuu. Nyt on soitin ja navi irti että pääsee aamulla töihin. Alkaa omat konstit loppumaan.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    En säädättänyt vielä kun ajattelin että jos menee vielä muutakin palikkaa vaihtoon, sehän on toki selvää että nyt on kulmat päin prinkkalaa mutta oireilisiko se tärinänä rattiin? Mietin toki myös jos renkaassa on jo kulumaa raidetangonpään välyksestä johtuen ja kulmat pielessä niin miksei :think

    Sisäpäät näyttää tosin olevan niin halvat että sama kai ne sinne laittaa suuntauksen yhteydessä. Mutta, jos reaktiotangon puslatkin on jo loppu niin pärjääkö niiden vaihdon jälkeen ilman suuntausta, eihän siinä pitäisi enää kulmien muuttua? Tosin jos ulkopää on jo hieman väljä (vaikka sitä ei leimamieskään toki huomannut) niin sitten taas on kulmat poskellaan, eikös?

    Ylimääräisen suuntauksen hinnalla kun saisi jo toisen reaktiotangon
    Sopivasti kun kulmat ovat vinksallaan niin osaa täristää rattiinkin.
    Toki jos siellä on vielä väljää niin nekin kyllä varmaan kannattaisi vaihtaa kun ei siitä säädöstäkään tule oikein mitään väljillä nivelillä.

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kai siitä on kulmat jo säädetty?
    En säädättänyt vielä kun ajattelin että jos menee vielä muutakin palikkaa vaihtoon, sehän on toki selvää että nyt on kulmat päin prinkkalaa mutta oireilisiko se tärinänä rattiin? Mietin toki myös jos renkaassa on jo kulumaa raidetangonpään välyksestä johtuen ja kulmat pielessä niin miksei :think

    Sisäpäät näyttää tosin olevan niin halvat että sama kai ne sinne laittaa suuntauksen yhteydessä. Mutta, jos reaktiotangon puslatkin on jo loppu niin pärjääkö niiden vaihdon jälkeen ilman suuntausta, eihän siinä pitäisi enää kulmien muuttua? Tosin jos ulkopää on jo hieman väljä (vaikka sitä ei leimamieskään toki huomannut) niin sitten taas on kulmat poskellaan, eikös?

    Ylimääräisen suuntauksen hinnalla kun saisi jo toisen reaktiotangon

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Tuo Autowiki on kyllä päivitystä vaille BMW:n pulttijakojen suhteen

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Vastaanpa itse itselleni, näyttäisi käyvän, tuolta löytyi hyvä paketti tietoa: http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

    Nyt pääsisi hakemaan leiman vaikka ratti tutisee / väpisee ajossa, vaihdoin siis iskarin ja tukivarret sekä raidetankojen päät ja meni ajoltaan huonommaksi Vanhat osat näköjään antoi kivasti anteeksi muualta tulevaa klappia

    Onko raidetankojen sisäpäät kuinka usein syypäät vai meneekö mulla nyt vielä reaktiotangotkin samaan konkurssiin
    Kai siitä on kulmat jo säädetty?

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Vastaanpa itse itselleni, näyttäisi käyvän, tuolta löytyi hyvä paketti tietoa: http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

    Nyt pääsisi hakemaan leiman vaikka ratti tutisee / väpisee ajossa, vaihdoin siis iskarin ja tukivarret sekä raidetankojen päät ja meni ajoltaan huonommaksi Vanhat osat näköjään antoi kivasti anteeksi muualta tulevaa klappia

    Onko raidetankojen sisäpäät kuinka usein syypäät vai meneekö mulla nyt vielä reaktiotangotkin samaan konkurssiin

    Leave a comment:

Working...
X