Onko toi seiskan pyyhkijänsulan kiinnitys jotenkin spesiaali? Levis repsikan puolen pyyhkijä ja pitäs pikaisesti saada uudet mutta motonettiin ja kl sen verran matkaa täältä että mietin mahtaisko lähi Tokmannin sulat sopia tohon? Ei oo aikasemmin tullu ton näköistä kiinnitystä vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Behemoth View PostRupesin tuossa ihmettelemään kun moniurahihna alkoi kitisemään. No sitten myös roiskii jotain ohjaustehostimen pumpun säiliön kylkeen, remmille ja sieltä sotkee hissukseen konehuonetta kun remmistä nakkelee nestettä ympäriinsä. Pitkään tutkin, että onko tehostinöljyä, mutta kyllä se tuntuu naftaa olevan. Ruikkiiko tuo kp-pumppu nyt naftat tuolle alueelle vai onko tietoa tästä seuraavasta tyyppiviasta? Ei näy mistään selvää vuotoa vaan täytyy olla joku pienen pieni ja ei edes kunnolla nafta haise, mutta sitä se taitaa olla kuitenkin vieno naftan tuoksu kun pyyhkii sormilla aluetta.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostIdeoita, mikä saa molemmat oikean puolen ovien kaiuttimet rätisemään bassotaajuuksilla?
Logig7, joten etu/takaovea ajaa eri vahvistin. Tapahtuu radiolla ja CD:llä.
Kuullostaa siltä, kun olisi pölykuppi irti. Varsin häiritsevä jo hiljaisella volalla.
Tuolta löydät infoa: https://www.bavtronik.com/logic7-amplifiers
Itsellä on tuolla vahvistin korjauksessa, postailen sitten kun saan sen takasin kuinka top hifi tuliKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostOon koittanu tota ASK korjaus palikkaa ostaa tuolta varmaan vuoden... Eipä oo tavaraa ollut myytäväksi asti.
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostOon koittanu tota ASK korjaus palikkaa ostaa tuolta varmaan vuoden... Eipä oo tavaraa ollut myytäväksi asti.
Ootko kysynyt jos lähettäsit oman ASKin sinne? Vai miten on menny, en oo perehtyny tuohon ASKiin ollenkaan ja pari viikkoa ollaan odoteltu osia mun L7 vahvariin mut pitäs tulla nyt viikonloppuna kaverin puheiden mukaan valmiiksi.
Vai koitatko ostaa vaan kittiä, tarviiko noissakin siirtää vanhasta osia uuteen?Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
"The amplifier IC's have been very difficult to source recently due to shortages affecting many semiconductor manufacturers..." Tästä nyt on jo hetki aikaa, mutta "out of stock" näyttää vieläkin olevan. Puuhastelen mielummin itse palikat sisään, kuin lähetän ja odotan viikko tolkulla. Melko outoa tosin, että pystyvät vehkeitä korjaamaan, mutta pihalle asti ei ole myydä... Ehkä se on sitä bisnestä. Ebay:n setti varmaan toimisi myös.
Pääteasteet siis vaihdetaan uusiin, mikä tarvitsee hieman harrastamista, koska ovat SMD palikat. Nämä pitää raapia pois levyltä, ja johdottaa erillinen piirilevy vaihtoehtoisilla päätekivillä mestoille.
Akku/power module täälläkin on kypsä. Pitäisi ehkä ihmetellä tuota rätinää vähän syvemmältä, koska olisi varsin epätodennäköistä että sekä ASK että vahvistin kyrvähtäisivät samalla hetkellä.
- E65 730d 2003
Comment
-
-
e65 Top Hifi
Noniin Bavtronik Audion päivittämä vahvistin on kiinni autossa ja kokonaisuus soi todella hienosti, mutta.... kuskin penkin alla ei soi basso vieläkään
Olen koittanut etsiä mutta löytääkö joku, onko alkuperäiset 2 vai 4 ohmin subit? Tuollaisen löysin (https://www.audiokit.fi/tuote/audison-prima-apbmw-s8) jos laittaisi vanhan tilalle, tuo suosittelee 4ohm mutta entäs jos vaihdan vain nyt alkuun tuon risan ja alkuperäinen onkin 2ohm? :think
Vai mennäänkö taas vaan kättä syvemmälle taskuun ja molemmat kerralla uusiksi, vai voisiko vika olla jossain muualla kuin elementissä jopa? Kuskin subi ei siis ole mun omistusaikana koskaan päästänyt pihaustakaan, Bavtronik käytti ainakin vahvarin testipenkissä ja ilmoittivat päivityksen onnistuneen.
Kaikki ajatukset tervetulleitaKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostNoniin Bavtronik Audion päivittämä vahvistin on kiinni autossa ja kokonaisuus soi todella hienosti, mutta.... kuskin penkin alla ei soi basso vieläkään
Olen koittanut etsiä mutta löytääkö joku, onko alkuperäiset 2 vai 4 ohmin subit? Tuollaisen löysin (https://www.audiokit.fi/tuote/audison-prima-apbmw-s8) jos laittaisi vanhan tilalle, tuo suosittelee 4ohm mutta entäs jos vaihdan vain nyt alkuun tuon risan ja alkuperäinen onkin 2ohm? :think
Vai mennäänkö taas vaan kättä syvemmälle taskuun ja molemmat kerralla uusiksi, vai voisiko vika olla jossain muualla kuin elementissä jopa? Kuskin subi ei siis ole mun omistusaikana koskaan päästänyt pihaustakaan, Bavtronik käytti ainakin vahvarin testipenkissä ja ilmoittivat päivityksen onnistuneen.
Kaikki ajatukset tervetulleita
Varmaan herkkyydessä jonkun verran eroa kuitenkin. Alkuperäisiä käytettyjä luulis löytyvän, jos ei halua molempia ostaa uusia.
Vaihda piuhat/subit ny eka ristiin, tai mittaat puhekelat. Usein kärähtänyt puhekela hieman rahisee kun painat kalvosta...ettei ole piuha irti jostain.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostVarmaan herkkyydessä jonkun verran eroa kuitenkin. Alkuperäisiä käytettyjä luulis löytyvän, jos ei halua molempia ostaa uusia.
Vaihda piuhat/subit ny eka ristiin, tai mittaat puhekelat. Usein kärähtänyt puhekela hieman rahisee kun painat kalvosta...ettei ole piuha irti jostain.
Jostain jenkkifoorumilta muuten luin että nuo hierovat penkit saattais ikääntyessään päästää nesteitä pihalle ja juurikin vuotaa tuonne, joka käräyttäis elementin (ja mahdollisesti myös vahvarin)?
Tällä pulkalla on luisuttu jo 650tkm joten en yhtään ihmettelisi tuotakaan vaihtoehtoa, kun kuskin subi kyseessä eli varmasti on persettä hierottu kokolailla paljon vrt. matkustajan puolelleKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostVoi olla niinkin, vaihtoon tarvinnee irrottaa penkki joten päikseen vaihto olisi turhan työläs, ostin nyt yhden ja jos alkaa pelittää niin bueno, ainahan niitä lisää saa.
Jostain jenkkifoorumilta muuten luin että nuo hierovat penkit saattais ikääntyessään päästää nesteitä pihalle ja juurikin vuotaa tuonne, joka käräyttäis elementin (ja mahdollisesti myös vahvarin)?
Tällä pulkalla on luisuttu jo 650tkm joten en yhtään ihmettelisi tuotakaan vaihtoehtoa, kun kuskin subi kyseessä eli varmasti on persettä hierottu kokolailla paljon vrt. matkustajan puolelle
Kaiva kytkis ja mittaa vahvistimen liittimestä. Saa sieltäkin pyöräytettyä johdot toisin päin. Mullakin on varmaan nesteet valunu ulos, koska kuskin jakkara ei hiero kyllä yhtään mitään enään...540tkm.
Styrkkari ei kyllä varmasti osaa arvostaa melko oikosessa olevaa subia.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Jahas nyt on kaikki tukivarret vaihdettu alustaan, piti suunnata mutta ei kuulemma saatu kulkukulmaa kohdalleen, joten mitäs vielä pitää uusia että tuon saa säädettyä?
Pitäisi siis osia tilailla mutta olen itse koronassa vieläkin joten en ollut paikan päällä autoa käyttämässä.
Pohdin myös laitanko vielä tästä https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1111 nuo integral linkit samalla uusiksi :thinkKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostJahas nyt on kaikki tukivarret vaihdettu alustaan, piti suunnata mutta ei kuulemma saatu kulkukulmaa kohdalleen, joten mitäs vielä pitää uusia että tuon saa säädettyä?
Pitäisi siis osia tilailla mutta olen itse koronassa vieläkin joten en ollut paikan päällä autoa käyttämässä.
Pohdin myös laitanko vielä tästä https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1111 nuo integral linkit samalla uusiksi :think
Parit kysymykset vielä jos jollain niihin olisi valistunutta arvausta:
1) Bägin valo syttyilee, (passenger restraint system fault), penkin tunnistinmatto ei kiusaa enää, onko se sit turvavyön kiristäjä seuraavana vaihtolistalla (turvavyön valo palaa myös yhtäaikaa).
2) Häly ei enää mene päälle (oletettavasti), vilkut ei vilahda enää sulkiessa tai aukaistessa, ei vikakoodeja, nollattu, sama tulos eikä tule. Taustapeilissä ei valokaan vilku, inpalla kokeiltu et toimii
3) Aamulla kun avasin repsikan oven lohkolämppärin johdon hakeakseni sammui sisävalot kun oven avasi, alkaako tästä (vuosi sitten vaihdettu) akku jo sippaamaan kuitenkin? :think Tovinhan tuo aina surisee ja sähköpenkkien persuusvalo palaa kun ovet avaa, mut tuo kuulunee asiaan, ainakin aina itsellä noin toiminut?
4) Vielä sähköinen käsijarrukin on alkanut kiukuttelemaan, pelaa hienosti hetken kun koodit nollailee mutta sitten iskee vikaa tauluun, (kurzschluss oder unterbrechung low-side-schalter), jotain oikosulkua jossain kait? Onko mitään tyyppivikaa tässä tiedossa?
Akkuvikaan liittyen jos siitä johtuisi, kuskin oven avatessakin kyllä sisävalot himmenee, ja auto käynnissäkin ovi auki kaasua painaessa oven alusvalot kirkastuu, voisiko se sit laturikin alkaa oireilla näin vai imeekö noinkin tuore akku sit kaiken mehun kun ei ole enää kunnossa... Ideoita otetaan vastaan, on mulla kuormittava akkutesterikin vois sitäkin toki kokeilla huvin vuoksi
Ps. mitäs sitä piti ronkkia et sai inpan englanniksi, tällaisen auton kanssa alkaisi sitä taas kaivataKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostJatketaanpa yksinpuhelua, laitan myös nuo yllä mainitsemani uusiksi samapa tuo, kohta on kaikki käyty läpi alustassa.
Parit kysymykset vielä jos jollain niihin olisi valistunutta arvausta:
1) Bägin valo syttyilee, (passenger restraint system fault), penkin tunnistinmatto ei kiusaa enää, onko se sit turvavyön kiristäjä seuraavana vaihtolistalla (turvavyön valo palaa myös yhtäaikaa).
2) Häly ei enää mene päälle (oletettavasti), vilkut ei vilahda enää sulkiessa tai aukaistessa, ei vikakoodeja, nollattu, sama tulos eikä tule. Taustapeilissä ei valokaan vilku, inpalla kokeiltu et toimii
3) Aamulla kun avasin repsikan oven lohkolämppärin johdon hakeakseni sammui sisävalot kun oven avasi, alkaako tästä (vuosi sitten vaihdettu) akku jo sippaamaan kuitenkin? :think Tovinhan tuo aina surisee ja sähköpenkkien persuusvalo palaa kun ovet avaa, mut tuo kuulunee asiaan, ainakin aina itsellä noin toiminut?
4) Vielä sähköinen käsijarrukin on alkanut kiukuttelemaan, pelaa hienosti hetken kun koodit nollailee mutta sitten iskee vikaa tauluun, (kurzschluss oder unterbrechung low-side-schalter), jotain oikosulkua jossain kait? Onko mitään tyyppivikaa tässä tiedossa?
Akkuvikaan liittyen jos siitä johtuisi, kuskin oven avatessakin kyllä sisävalot himmenee, ja auto käynnissäkin ovi auki kaasua painaessa oven alusvalot kirkastuu, voisiko se sit laturikin alkaa oireilla näin vai imeekö noinkin tuore akku sit kaiken mehun kun ei ole enää kunnossa... Ideoita otetaan vastaan, on mulla kuormittava akkutesterikin vois sitäkin toki kokeilla huvin vuoksi
Ps. mitäs sitä piti ronkkia et sai inpan englanniksi, tällaisen auton kanssa alkaisi sitä taas kaivata
Luitko tuon "akku" keskustelun?
BmWiz tampereella varmasti saisi hommaan jotain järkeä, kun ainakaan itsellä ei oikein virta/taidot riitä perusteelliseen diagnosointiin enään tämän roskan kanssa. Nim. Böntti em. firmasta on ymmärrettävästi vähemmän aktiivinen foorumilla nykyään.- E65 730d 2003
Comment
-
Comment