Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Osa noin 330€ saksassa, suomen merkkarilla vamasti päälle 400€.
    Mutta veikkaan että 600 kyllä sisältyy jo työ. Eihän siinä tosin iso homma ole.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      Originally posted by Janza182 View Post

      Gonzales: Vaihdoitko itse tuon? Joutuuko jotain koodausjuttuja tekee?
      En ole itselleni vaihtanut tuota kertaakaan, mutta aikanaan tuli asia selviteltyä kuitenkin. Tuskimpa tarvitsee minkäänlaisia koodauksia kun kerran tuo buuttaus (uudelleenstartti) poistaa häiriön, eikä sen kummempia nollailuja tarvita siinäkään ja matka jatkuu normaalisti...

      Jos muutaman kerran talvessa tekee tuon häiriön ja vika katoaa uudelleenstartilla palatakseen ehkä seuraavana talvena uudelleen, häiriö ei vielä mielestäni ole tuon vaihto-operaation arvoinen. Eri asia jos kummittelee useammin/kaiken aikaa...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5019
        • Paimio

        Originally posted by Janza182 View Post
        Itse meinasin laittaa ylläpitolaturiin ja tapana ollut käyttää ainakin kerran seisonta-aikana auto lämpimäksi ja käydä ajaa tuossa pihatiellä muutama metri että ei seiso samoilla sijoillaan koko ajan.
        Juu samaa meinasin että hieman täytyy myös ajella jotta pysyy paikat virkeinä.

        Ylläpitolaturia en uskaltanut kuitenkaan ottaa...jos tulee joku vika ja polttaa auton niin sitä ei sitten korvaa mikään...
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4988
          • 013

          Originally posted by Gonzalez View Post
          En ole itselleni vaihtanut tuota kertaakaan, mutta aikanaan tuli asia selviteltyä kuitenkin. Tuskimpa tarvitsee minkäänlaisia koodauksia kun kerran tuo buuttaus (uudelleenstartti) poistaa häiriön, eikä sen kummempia nollailuja tarvita siinäkään ja matka jatkuu normaalisti...

          Jos muutaman kerran talvessa tekee tuon häiriön ja vika katoaa uudelleenstartilla palatakseen ehkä seuraavana talvena uudelleen, häiriö ei vielä mielestäni ole tuon vaihto-operaation arvoinen. Eri asia jos kummittelee useammin/kaiken aikaa...
          Juu en vielä ole uusimassa. Kuhan uteliaisuuttani kyselen

          Originally posted by TheRipper View Post
          Juu samaa meinasin että hieman täytyy myös ajella jotta pysyy paikat virkeinä.

          Ylläpitolaturia en uskaltanut kuitenkaan ottaa...jos tulee joku vika ja polttaa auton niin sitä ei sitten korvaa mikään...
          Ka sehän riski näissä on.
          Sovittelin autoa jo talliin tänään. Eteen ja taakse jää 5cm tilaa eli hyvin mahtuu

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            Mitäs se auton talvisäilytys sen kummoisempaa olisi kuin moottoripyöränkään.

            Mulla on tapana seisonta-aikana kerran kuussa laittaa c-tekki kiinni päiväksi, laittaa sitten pärrä käyntiin ja käyttää sitä kunnolla lämpimäksi. Sitten virrat pois ja c-tek kiinni taas päiväksi.

            Tollai ne kuulemma pärräliikkeissäkin tekee. Tai ainakin yhdessä, jossa asiasta juttelin.

            Ei oikein varmaan kannata ylläpitolaturia pitää koko talvea kiinni, vaikka ne niin mainostaakin.
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17527
              • Turku

              Originally posted by touring39 View Post
              Ei oikein varmaan kannata ylläpitolaturia pitää koko talvea kiinni, vaikka ne niin mainostaakin.
              Miksi sitä sitten kutsutaan YLLÄPITOlaturiksi? Itselläni on aina laturi kiinni harrasteautoissa talven yli, jos se vain on mahdollista.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Originally posted by Laku View Post
                Miksi sitä sitten kutsutaan YLLÄPITOlaturiksi? Itselläni on aina laturi kiinni harrasteautoissa talven yli, jos se vain on mahdollista.
                Ei mulla tähän mitään varmaa tietoa ole. Joku akkuliikkeen äijä vaan joskus totesi, ettei noi niin luotettavia ole, etteikö ne vois vahingoittaakin akkua.

                En siis tiedä. Ehkä enämpi keskustelunavaus...
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

                  Originally posted by Gonzalez View Post
                  Tuo hinta ilmeisesti sisältää myös vaihtotyöt, ei kai pelkkä anturi noin kallis ollut?

                  Joo kyllä siinä työt on jo mukana ja mulla tais itse asiassa olla muutakin huoltoa samassa. :think Että ei ihan tuota 600,- pelkää asentotunnistimen vaihto tee, mutta useammista satasista kuitenkin puhutaan.

                  Kyllä se sitten kun vaihto ajankohtaiseksi tulee, niin sen todellakin huomaa. Sen verran hankalaa tulee ajelemisesta. Tosin välillä saattaa toimia pitkän aikaa hienosti ilman mitään ongelmia ja sitten taas kohta niitä riittää vaikka muille jakaa.

                  Edit. Niin ja koodauksen vaatii kyllä vaihdon jälkeen.

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by TheRipper View Post

                    Ylläpitolaturia en uskaltanut kuitenkaan ottaa...jos tulee joku vika ja polttaa auton niin sitä ei sitten korvaa mikään...
                    Mulla on pellin alla ihan virallinen ja hyväksytty defan ylläpitolaturi apukuskin puolen umpion takana, eli tällainen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...ulaturi-10A12V Älyä on tuossakin laturissa eli lataa täyteen ja lopettaa siihen.

                    Piuhat helppo kytkeä suoraan konetilassa oleviin latauspistokkeisiin rengasliittimillä ja pikku pultilla kun niihin poraa pienet reiät. Vai teinköhän 5mm reiät ja väänsin jenkatapilla M6-kierteen, ei voi muistaa... Jokatapauksessa laturista vaan perus defan panssarikaapeli ja pistoke keulalle (sama mikä laitetaan lohkolämppärillekkin).

                    Pienempi (olikohan 4A)versiokin tuosta löytyy ja mainittakoon jos tuollaista miettii, että kannattaa kytätä huutonettiä. Oman löysin sieltä viimetalvena 90 eurolla. Webastoa varten laittelin kun syö akkua jos ei pidempiä ajoja tule, niin laitan silloin tällöin yöksi auton piuhan nokkaan.

                    Ei näihin kannata mitään C-tekkejä viritellä purkkapatenteilla sisätiloihin tai ainakaan konetilaan ja pelätä ettei yhtiö korvaa jos tohahtaa. En ymmärrä miksi niitä porukka tykkää laitella kiinteäksi isolla vaivalla, ja ajella sitten pelko persiissä kun kunnon vehkeitäkin on samaan hintaan. Ihme touhua...

                    EDit: Jaa olikin puhe pelkästään seisonnan ajaksi, no tulipahan vinkiksi kaikille talviajelijoille ja webaston pöhyyttäjille...
                    Last edited by Gonzalez; 27-11-2013, 23:38.
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Kuinka ollakkaan, juuri hymyilin kuinka toimii itellä hienosti kaikki.
                      Nyt sitten päätti heittää vikakoodin tuosta asentoanturista, "internal error".
                      DSC pois pelistä ja muut kuten vilkkujen palautukset, aktiivicruise jne
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        Originally posted by Janza182 View Post
                        Ka sehän riski näissä on.
                        Sovittelin autoa jo talliin tänään. Eteen ja taakse jää 5cm tilaa eli hyvin mahtuu
                        Itsellä tuo edessä tänään...parempi olisi mahtua kun ihan mittojen mukaan sen tuossa väsäsin...tiukalla sovituksella tosin, mutta kuskinpuolelta pitäisi juuri ja juuri mahtua ulos.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Itsellä tuo edessä tänään...parempi olisi mahtua kun ihan mittojen mukaan sen tuossa väsäsin...tiukalla sovituksella tosin, mutta kuskinpuolelta pitäisi juuri ja juuri mahtua ulos.
                          Teillä pitäisi olla tämä varuste


                          Last edited by Supa; 28-11-2013, 11:01.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • heiskate
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 424
                            • Tammela

                            Originally posted by Supa View Post
                            Kuinka ollakkaan, juuri hymyilin kuinka toimii itellä hienosti kaikki.
                            Nyt sitten päätti heittää vikakoodin tuosta asentoanturista, "internal error".
                            DSC pois pelistä ja muut kuten vilkkujen palautukset, aktiivicruise jne

                            :think

                            Comment

                            • heiskate
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 424
                              • Tammela


                              No hemmetti! Kiva olis tuollainen varuste. Halpa...

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10045
                                • KVLA

                                Jos lähtee ajamaan ilman turvavyötä,niin tuleeko normaalisti muita hälyjä ,kuin se kongi ja punainen turvavyö varoitus?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎