Gonzales: Vaihdoitko itse tuon? Joutuuko jotain koodausjuttuja tekee?
En ole itselleni vaihtanut tuota kertaakaan, mutta aikanaan tuli asia selviteltyä kuitenkin. Tuskimpa tarvitsee minkäänlaisia koodauksia kun kerran tuo buuttaus (uudelleenstartti) poistaa häiriön, eikä sen kummempia nollailuja tarvita siinäkään ja matka jatkuu normaalisti...
Jos muutaman kerran talvessa tekee tuon häiriön ja vika katoaa uudelleenstartilla palatakseen ehkä seuraavana talvena uudelleen, häiriö ei vielä mielestäni ole tuon vaihto-operaation arvoinen. Eri asia jos kummittelee useammin/kaiken aikaa...
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Itse meinasin laittaa ylläpitolaturiin ja tapana ollut käyttää ainakin kerran seisonta-aikana auto lämpimäksi ja käydä ajaa tuossa pihatiellä muutama metri että ei seiso samoilla sijoillaan koko ajan.
Juu samaa meinasin että hieman täytyy myös ajella jotta pysyy paikat virkeinä.
Ylläpitolaturia en uskaltanut kuitenkaan ottaa...jos tulee joku vika ja polttaa auton niin sitä ei sitten korvaa mikään...
En ole itselleni vaihtanut tuota kertaakaan, mutta aikanaan tuli asia selviteltyä kuitenkin. Tuskimpa tarvitsee minkäänlaisia koodauksia kun kerran tuo buuttaus (uudelleenstartti) poistaa häiriön, eikä sen kummempia nollailuja tarvita siinäkään ja matka jatkuu normaalisti...
Jos muutaman kerran talvessa tekee tuon häiriön ja vika katoaa uudelleenstartilla palatakseen ehkä seuraavana talvena uudelleen, häiriö ei vielä mielestäni ole tuon vaihto-operaation arvoinen. Eri asia jos kummittelee useammin/kaiken aikaa...
Juu en vielä ole uusimassa. Kuhan uteliaisuuttani kyselen
Mitäs se auton talvisäilytys sen kummoisempaa olisi kuin moottoripyöränkään.
Mulla on tapana seisonta-aikana kerran kuussa laittaa c-tekki kiinni päiväksi, laittaa sitten pärrä käyntiin ja käyttää sitä kunnolla lämpimäksi. Sitten virrat pois ja c-tek kiinni taas päiväksi.
Tollai ne kuulemma pärräliikkeissäkin tekee. Tai ainakin yhdessä, jossa asiasta juttelin.
Ei oikein varmaan kannata ylläpitolaturia pitää koko talvea kiinni, vaikka ne niin mainostaakin.
Ei oikein varmaan kannata ylläpitolaturia pitää koko talvea kiinni, vaikka ne niin mainostaakin.
Miksi sitä sitten kutsutaan YLLÄPITOlaturiksi? Itselläni on aina laturi kiinni harrasteautoissa talven yli, jos se vain on mahdollista.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Miksi sitä sitten kutsutaan YLLÄPITOlaturiksi? Itselläni on aina laturi kiinni harrasteautoissa talven yli, jos se vain on mahdollista.
Ei mulla tähän mitään varmaa tietoa ole. Joku akkuliikkeen äijä vaan joskus totesi, ettei noi niin luotettavia ole, etteikö ne vois vahingoittaakin akkua.
Tuo hinta ilmeisesti sisältää myös vaihtotyöt, ei kai pelkkä anturi noin kallis ollut?
Joo kyllä siinä työt on jo mukana ja mulla tais itse asiassa olla muutakin huoltoa samassa. :think Että ei ihan tuota 600,- pelkää asentotunnistimen vaihto tee, mutta useammista satasista kuitenkin puhutaan.
Kyllä se sitten kun vaihto ajankohtaiseksi tulee, niin sen todellakin huomaa. Sen verran hankalaa tulee ajelemisesta. Tosin välillä saattaa toimia pitkän aikaa hienosti ilman mitään ongelmia ja sitten taas kohta niitä riittää vaikka muille jakaa.
Edit. Niin ja koodauksen vaatii kyllä vaihdon jälkeen.
Ylläpitolaturia en uskaltanut kuitenkaan ottaa...jos tulee joku vika ja polttaa auton niin sitä ei sitten korvaa mikään...
Mulla on pellin alla ihan virallinen ja hyväksytty defan ylläpitolaturi apukuskin puolen umpion takana, eli tällainen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...ulaturi-10A12V Älyä on tuossakin laturissa eli lataa täyteen ja lopettaa siihen.
Piuhat helppo kytkeä suoraan konetilassa oleviin latauspistokkeisiin rengasliittimillä ja pikku pultilla kun niihin poraa pienet reiät. Vai teinköhän 5mm reiät ja väänsin jenkatapilla M6-kierteen, ei voi muistaa... Jokatapauksessa laturista vaan perus defan panssarikaapeli ja pistoke keulalle (sama mikä laitetaan lohkolämppärillekkin).
Pienempi (olikohan 4A)versiokin tuosta löytyy ja mainittakoon jos tuollaista miettii, että kannattaa kytätä huutonettiä. Oman löysin sieltä viimetalvena 90 eurolla. Webastoa varten laittelin kun syö akkua jos ei pidempiä ajoja tule, niin laitan silloin tällöin yöksi auton piuhan nokkaan.
Ei näihin kannata mitään C-tekkejä viritellä purkkapatenteilla sisätiloihin tai ainakaan konetilaan ja pelätä ettei yhtiö korvaa jos tohahtaa. En ymmärrä miksi niitä porukka tykkää laitella kiinteäksi isolla vaivalla, ja ajella sitten pelko persiissä kun kunnon vehkeitäkin on samaan hintaan. Ihme touhua...
EDit: Jaa olikin puhe pelkästään seisonnan ajaksi, no tulipahan vinkiksi kaikille talviajelijoille ja webaston pöhyyttäjille...
Kuinka ollakkaan, juuri hymyilin kuinka toimii itellä hienosti kaikki.
Nyt sitten päätti heittää vikakoodin tuosta asentoanturista, "internal error".
DSC pois pelistä ja muut kuten vilkkujen palautukset, aktiivicruise jne
Ka sehän riski näissä on.
Sovittelin autoa jo talliin tänään. Eteen ja taakse jää 5cm tilaa eli hyvin mahtuu
Itsellä tuo edessä tänään...parempi olisi mahtua kun ihan mittojen mukaan sen tuossa väsäsin...tiukalla sovituksella tosin, mutta kuskinpuolelta pitäisi juuri ja juuri mahtua ulos.
Itsellä tuo edessä tänään...parempi olisi mahtua kun ihan mittojen mukaan sen tuossa väsäsin...tiukalla sovituksella tosin, mutta kuskinpuolelta pitäisi juuri ja juuri mahtua ulos.
Kuinka ollakkaan, juuri hymyilin kuinka toimii itellä hienosti kaikki.
Nyt sitten päätti heittää vikakoodin tuosta asentoanturista, "internal error".
DSC pois pelistä ja muut kuten vilkkujen palautukset, aktiivicruise jne
Comment