Announcement

Collapse
No announcement yet.

F01/F02/G11 - kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1759
    • HKI/Orimattila

    Originally posted by penari View Post
    Tämä tulikin kuntoon koodien poistolla ja ohjauksen kalibroinnilla. Tuli tuossa eräänä päivänä liuta myös kaikkia muita failureita näyttöön.
    Syypää taitaa kuitenkin olla akku. Pari kertaa nyt mennyt tyhjäksi, joten pitää pian vaihdella uusi akku paikalleen.
    Mulla oli vastaava keissi, pysyi yhtäkkiä viat noin 3tkm ajan poissa kun nollailin koodit ja kuvittelin, että sillä selvittiin. Luulin myös, että takapyörän välys tuli tukivarrelta.

    Yhden terävän hidastetöyssyn jälkeen löi välittömästi kaikki valot tauluun, jonka jälkeen jousitus kovaksi, dsc pois pelistä ja takaohjaus lopullisesti jumitetussa asennossa. Ohjausvaihteessa tuntuva välys ja ilmeisesti tuo asentotieto isosti pielessä myös, ainakin arvot oli ihan kymmenillä asteilla pielessä.. Täsaäkin tuli tuo supan mainitsema koodi moottorivirrasta.

    Nyt viikonloppuna ”uusi” purkuosa paikalleen ja toivotaan, että tulis kuntoon.
    Last edited by E39Fin; 09-04-2021, 17:08.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • Olzei03
      Newbiemmer
      • Nov 2015
      • 10
      • Suomi

      Jatketaas samalla aiheella eli meillä myös tuon takapyörä ohjauksen kanssa ongelmaa..
      Eli lähtee esim parkikselta ja joutuu kääntämän ratin linkkuun niin heittää herjat mittariin, takapyörät jää vinoon ja ratti vinoon.. Ajoa muutamat sadat metrit herjat häviää, ratti palautuu ja takarenkaat myös.

      Koitettiin tehdä kalibrointi niin kalibroinnissa kääntelee renkaita vain toiseen suuntaan? (muistaakseni oikealle) Kellään vastaavaa ongelmaa ollut?

      Comment

      • Rrooppee
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 119
        • Pirkanmaa

        Osaisiko kukaan neuvoa miten G12 otetaan käyttöön takana oleva luuri? Kyseinen malli on neljä paikkainen ”Executive Lounge Seating” varusteella. En ole varma vaikuttaako tämä kyseisen puhelimen sijaintiin, mutta näillä varusteilla puhelin sijaitsee ”kyynärnojan” alla takapenkillä. Puhelimessa on siis paikka sim-kortille ja tämä onkin jo hankittuna, mutta kerta kaikkiaan ei vaan ymmärrä miten tämän saa toimimaan. Pin-koodin antoi laittaa, mutta sen jälkeen puhelin ei vaan yhdisty mihinkään? Asetuksissa pystyy seikkaileen, mutta tuntuisi ettei mitään ”järkevää” pysty tekemään.

        Kaikki neuvot otetaan käyttöön!
        BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



        EDELLISET

        BMW F31 320d -13 ///M-sport
        BMW F31 320d -14 sportline
        BMW E46 330i -05 ///M-sport
        BMW E46 328i -00
        BMW E46 320i -02

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1759
          • HKI/Orimattila

          Joo, ei ainakaan vielä tullut nelipyöräohjaus kuntoon hsr actuatorin vaihdolla, tosin ei myöskään ollut mahdollisuutta tehdä kalibrointia, ainoastaan nollata koodit. Vaikuttaisi siltä, että hsr ohjausboksi on siinä määrin jumissa, ettei lähde edes yrittämään, vaan lyö viat suoraan tauluun.

          Noh, ei tullut vaihdettua ohjausvaihdetta turhaan, sillä pelottavalla tasolla ollut klappi hävisi ja auto on sinänsä vakaa ajaa, ilman nelipyöräohjausta ja dsc:tä, sekä alusta sportilla/kovana.

          Onkos jollain topicin nelipyöräohjauksen kanssa taistelleella mahdollisuutta jeesata kalibroinnin kanssa/ diagnosoinnissa alueella pk-seutu/lahti/tampere? Saa laitella yv:tä.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Olzei03 View Post
            Jatketaas samalla aiheella eli meillä myös tuon takapyörä ohjauksen kanssa ongelmaa..
            Eli lähtee esim parkikselta ja joutuu kääntämän ratin linkkuun niin heittää herjat mittariin, takapyörät jää vinoon ja ratti vinoon.. Ajoa muutamat sadat metrit herjat häviää, ratti palautuu ja takarenkaat myös.

            Koitettiin tehdä kalibrointi niin kalibroinnissa kääntelee renkaita vain toiseen suuntaan? (muistaakseni oikealle) Kellään vastaavaa ongelmaa ollut?
            Laitoitkin privaa, vastaan tänne niin on ehkä muillekkin apuja.

            Täysin samaa teki itselläni. Kun ajoi testiajoa niin yritti toiseen suuntaan vähän mutta ei saanut ajettua päätyyn asti.
            Herjasi liian suuresta virrasta.

            Itselläni oli päässyt kosteutta sinne suojakumin sisään ja akseli sekä runko syöpynyt.
            Näytti aluksi aika pahalta mutta lopputuloksena vain hela (vaalea muovi) vauroitunut, muuten selvisi hiomalla.
            Otin ehjä helan purkuosasta. Paljon rasvaa väliin ja suojakumin tiivistys vielä silikonilla. Ei välttämättä kestä ikuisesti mutta ainakin nyt pelittää.

            Paketin purkamisessa hankalinta on saada akselin päissä olevat tukivarsien kiinikkeet oikeaan kulmaan. Ne kun ei lukitu akselin suhteen mihinkään asentoon.
            Eli asento pitää saada mitattua ennen päätymutterin irroitusta. Ja sitten ei parane kauheasti akselia vasten vääntää ettei asentoanturin sano naps.

            En löytänyt kuvaa korjauksen jälkeen mutta tässä lähtötilanne. Toinen puoli oli OK. Toki senkin rasvasin samalla.



            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Olzei03
              Newbiemmer
              • Nov 2015
              • 10
              • Suomi

              Kiitokset tästä. Pitää ottaa ens vklp pöydälle ja tutkia oisko samaa vaivaa.

              Comment

              • Tatsga
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 433
                • Vantaa

                Takailmastoinnin putket

                Oli kauppareissun jälkeen ikävä yllätys pihamaalla ku oli alieni käynyt oksentamassa maahan. Selvityksen jälkeen selvis, että takailmastoinnin putki oli hieronut itsensä puhki korikiinnikkeeseen perän yläpuolelta. Ei siinä mitään, uudet putket reilu 300e, mutta onko kellään kokemuksia siitä pitäisikö putkien vaihdon onnistua ilman takakelkan laskua? Aika tiukka väli korin ja kelkan välissä mut ehkä sais veivattua putket pois varsinkin ku siinä kohtaa on letkua putkien välissä.
                Last edited by Tatsga; 08-07-2021, 14:26.
                E30 "318is 8v" touring

                E30 325cid 5.3 LS-V8

                Comment

                • Vmatti
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 329
                  • Espoo

                  Tietääko kukaan tai näkeekö jostain onko toi lista irroitettavissa vai pitääkö vaihtaa koko höskä?
                  Listaa ei saa tilattua ainakaan erikseen vaan joutuu ostaa kokonaisena.






                  Osanumero:

                  F01 740D xDrive Individual LCI
                  Kawasaki H2SX SE

                  Exät:
                  F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                  Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                  "Trust your instincts, be yourself"

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    Jos tuollaisen listan haluat tai jokin osa tuosta on rikki sen joutuu tuolla numerolla tilaamaan.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Vmatti
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 329
                      • Espoo

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Jos tuollaisen listan haluat tai jokin osa tuosta on rikki sen joutuu tuolla numerolla tilaamaan.
                      Juu, tilasin tuon listan ja sain perjantaina. Omassa on samanlainen lista mutta saanut pikkasen "kipeetä".

                      Eli joudun vaihtamaan koko paketin, pelkkää listaa ei saa siis irroitettua ja vaihdettua rikkomatta?
                      F01 740D xDrive Individual LCI
                      Kawasaki H2SX SE

                      Exät:
                      F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                      Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                      "Trust your instincts, be yourself"

                      Comment

                      • jalittam
                        Newbiemmer
                        • Apr 2021
                        • 4
                        • Suomi

                        xDrive pyöränkulmat?

                        Moro.

                        Olisko jollakulla lähdettä tai dataa pyöränkulmista?
                        Eli kulma-arvot/säädönaikainen kuormitus dataa.

                        Kulkine 12/2011 (vm 2012) 740d xDrive.
                        Vakio alusta, ei DD/takaohjausta/M

                        No ekaks takajousi pitää vaihtaa vähäaika sitten katkenneen tilalle.

                        Toinen takajousi hiljan jo vaihdettu, sekä reaktiotankojen puslat. Myös taka-akselin runkopuslat vaihdettu.
                        Kulmat muka säädetty - ratti ainaki saatu vinoon.

                        Dingdong nastarenkailla talviliukkailla koeajolla meni kohtuu jees, sit sula/lämpimällä kelillä huonommin. Nyt kesädingdongeilla ajettavuus paska (pitää paimentaa suoralla tiellä ja ampuu minnesattuu mm. ohittaessa) ja näyttää syövän eturenkaiden ulkoreunoja. Meteli valtaisa.
                        Toivon kulmien olevan pielessä. Eka pnv minulla.

                        Millä aateekoo jutulla näkisi ratin kulma-anturin lukeman?
                        Sillä saisi ratin laakista suoraan säätöpajalla.

                        Jokusen tuhat kilometriä tolla ajellu, helmikuussa ostin.

                        Pari huonoa kokemusta säätöpajojen laitteiden ohjearvoista. Mm. eräässä meinasivat mun Fiattiin väkisin laittaa eteen positiivista camberia (kun atk käskee) - onneks säätövara loppu kesken ja näin aktin. Huomautin, et aatteleppa vähän.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10923
                          • Joensuu

                          Originally posted by jalittam View Post
                          Moro.

                          Olisko jollakulla lähdettä tai dataa pyöränkulmista?
                          Eli kulma-arvot/säädönaikainen kuormitus dataa.

                          Kulkine 12/2011 (vm 2012) 740d xDrive.
                          Vakio alusta, ei DD/takaohjausta/M

                          No ekaks takajousi pitää vaihtaa vähäaika sitten katkenneen tilalle.

                          Toinen takajousi hiljan jo vaihdettu, sekä reaktiotankojen puslat. Myös taka-akselin runkopuslat vaihdettu.
                          Kulmat muka säädetty - ratti ainaki saatu vinoon.

                          Dingdong nastarenkailla talviliukkailla koeajolla meni kohtuu jees, sit sula/lämpimällä kelillä huonommin. Nyt kesädingdongeilla ajettavuus paska (pitää paimentaa suoralla tiellä ja ampuu minnesattuu mm. ohittaessa) ja näyttää syövän eturenkaiden ulkoreunoja. Meteli valtaisa.
                          Toivon kulmien olevan pielessä. Eka pnv minulla.

                          Millä aateekoo jutulla näkisi ratin kulma-anturin lukeman?
                          Sillä saisi ratin laakista suoraan säätöpajalla.

                          Jokusen tuhat kilometriä tolla ajellu, helmikuussa ostin.

                          Pari huonoa kokemusta säätöpajojen laitteiden ohjearvoista. Mm. eräässä meinasivat mun Fiattiin väkisin laittaa eteen positiivista camberia (kun atk käskee) - onneks säätövara loppu kesken ja näin aktin. Huomautin, et aatteleppa vähän.
                          Molemmilla etupenkeillä 68kg, keskellä takapenkkiä 68kg, kontissa 21kg ja täysi tankki

                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • E39Fin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2013
                            • 1759
                            • HKI/Orimattila

                            Täälläkin oli näköjään napsahtanut jousi poikki takaa.

                            Onko noissa takajousissa (rauta, koska pre-lci) eroa dd/ vakioalustan välillä vai onko samat jouset riippumatta iskunvaimentimista? :think

                            Onko kellään kokemusta näissä alla eibachin prokitistä? Häviääkö comfort-asennon mukavuus/pelaako yhteen näiden säädettävien iskareiden ja DD:n kanssa?
                            Last edited by E39Fin; 29-04-2021, 19:28.
                            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                            E39 523iA Oxfordgreen

                            Comment

                            • Anska
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 31
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Nyt tarvittaisiin apua. Potilas bmw 730 g12 vm-16 ja apukuskin puolen takaiskarin ilmapussi vuotaa. Sain hommattua uuden mutta vaihto ei ollutkaan ns pala kakkua. Onko jollakin heittää siihen ohjetta, nimittäin tuon takapenkkien poisto ym purku ei ole ihan helppo tehdä. Toki lähimaaston gurutkin voisi heittää mulle tarjousta vaihtotyön teosta jos tuntuu että onnistuisi?

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1759
                                • HKI/Orimattila

                                Oliskos kellään ymmärrystä nelipyöräohjauksen sielunelämästä/ niiden diagnosoinnista. Hammastanko taakse vaihdettu, mutta ei herännyt sillä.

                                Onks jollain inspiraatiota katella istan kanssa tätä jossain päin eteläistä suomea? :think

                                Edit: kannattaa varmistaa, että liitin on pohjaan asti kiinni.
                                Last edited by E39Fin; 03-06-2021, 07:35.
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎