Announcement

Collapse
No announcement yet.

F01/F02/G11 - kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vmatti
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 329
    • Espoo

    Onko hyviä suosituksia ja/tai omakohtaista kokemusta hyvistä kesärenkaista F01:ssa?
    Ihan perusrenkaista 245/45-19 siis kyse.
    F01 740D xDrive Individual LCI
    Kawasaki H2SX SE

    Exät:
    F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
    Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

    "Trust your instincts, be yourself"

    Comment

    • jalittam
      Newbiemmer
      • Apr 2021
      • 4
      • Suomi

      Edelliseen jatkokysymyksenä;
      Mitä menetän tahi saavuttaisin, jos taakse tulis sama koko kuin eteen? 245/45-19 joka nurkkaan, siis xDriveen.

      Contilta löytys toho kokoon foamivaimennettua. 275/40 taas ei?

      Vannekaupoilla pitäs eka toki käydä. Nyt takana leveempi vanne.

      Saa tarjota orkkis vanteita.

      Vai mites, jos änkeis 18"?
      Mukavuus/ajettavuus ja hiljasuus prioriteettinä. Matka-ajoa lähinnä. Ei sais olla levoton/pitäis paimentaa...

      Mutkapätkille löytyy Fiat ja Alfa (+mukavuus) sekä mukavuuteen muijan C5 shitikka.

      Jos tosta seiskasta sais ees kelvollisen kompromissin...

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1759
        • HKI/Orimattila

        Itsellä kokemusta 20” sekarengastuksesta ja 19” tuossa mainitsemassasi koossa. Lisäksi talvirenkaat 18”. Ainakaan tuolla säätyvällä alustalla varustetussa ei tuota 19->18 muutosta huomaa muuten kuin ohjaustuntuman heikkenemisenä, vaikutus mukavuuteen on olematon. Tuo 245/45R19 on alla viking-merkkisillä renkailla ja on ihan asialliset olleet. Alla bmw:n orkkisvanteet.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Onkos kellään jäänyt vakiojousia yli? 740D pre-cli malliin hakusessa eteen.
          Huomasin että oli pamahtanut toinen poikki
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • jalittam
            Newbiemmer
            • Apr 2021
            • 4
            • Suomi

            Takajousi viel vaihtamatta.

            Mut. Tuli hurinapärinä äänet tos jokuviikko sitte. Rengasepäily, voimansiirto ja laakeri tul mieleen.
            Tänään bongasin oik etu jarrukilven mädäntyneen irti. Lähti pois hetkuttamalla. Ennoo koeajolla käyny, mut vahva veikkaus toi äänen lähteeks.
            Lisäks saman kulman iskarin suojakumen totesin olevan halki.
            Eli jos kumen vaihtaa, ni lie järkevää jousikin samalla uusia, kummallekki puolen.

            Comment

            • jalittam
              Newbiemmer
              • Apr 2021
              • 4
              • Suomi

              Ja alustaa vähä pälyillessä, ni edessä lie vain auraussäätö ja takana auraus/camber?
              Ei muita säätöjä?

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1566

                Solved!

                Originally posted by ptikkala View Post
                Onkos muilla ollut F01:ssä semmosta kun tulee tilanne ja joutuu jarruttamaan vähän kovemmin niin tuntuu semmoinen tumpsahdus jostainpäin.

                Autona LCI 750xd.

                Reaktiotankojen puslat aivan riekaleina.

                Comment

                • Gräns
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2013
                  • 72
                  • Pohjanmaa

                  Harkinnassa F01 740D, onko 306hp moottori sama kuin 535D 299hp, onko myös laakeriongelmia? Ja vastaako sitten 313hp samaa kuin facelift 535D:ssa? Laatikko päivittyy 8hp vasta 2012 jälkeen ? Miten näiden 7-sarjan x drive kestävyys, onko parempi kuin vastaavien F10?

                  Comment

                  • penari
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 592
                    • Vihanti

                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Oliskos kellään ymmärrystä nelipyöräohjauksen sielunelämästä/ niiden diagnosoinnista. Hammastanko taakse vaihdettu, mutta ei herännyt sillä.

                    Onks jollain inspiraatiota katella istan kanssa tätä jossain päin eteläistä suomea? :think

                    Edit: kannattaa varmistaa, että liitin on pohjaan asti kiinni.
                    Pakko kysästä, että minkälaisilla oireilla päädyttiin hammastangon uusimiseen? ja mistä tuli uusi tanko?
                    F01 730d semivoll
                    e30 325 turbo m-tech2

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Onko kellään sattunut jäämään F01 etuiskarin pohjaanlyöntikumia/suojakumia jemmaan?
                      Ei näytä saavan tarvikkeena ja menee taas pari viikkoa jos tilailee alkuperäisenä. Jouset pitäisi vaihtaa ja toinen säpäleinä, eli käytetty kelpaisi varsin hyvin :think
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • penari
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 592
                        • Vihanti

                        Originally posted by penari View Post
                        Pakko kysästä, että minkälaisilla oireilla päädyttiin hammastangon uusimiseen? ja mistä tuli uusi tanko?
                        Itselleni vastaten, tätä hammastankoa ei saa kun oe osana. Kättä taskuun ja marmorilta uusi. Ajattelin uudesta purkaa tuon muoviosan irti joka hajoaa ja tulostaa uusia samanlaisia. Jos tulevaisuudessa tarvetta näille, eikä kiinnosta maksaa ~1500€, niin voi privalla kysellä.
                        F01 730d semivoll
                        e30 325 turbo m-tech2

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1759
                          • HKI/Orimattila

                          Originally posted by penari View Post
                          Pakko kysästä, että minkälaisilla oireilla päädyttiin hammastangon uusimiseen? ja mistä tuli uusi tanko?
                          Narina, jonka jälkeen yhden hidasteen jälkeen aktiiviohjauksen, dsc yms valot tauluun pysyvästi. Asentotieto näytti häränpyllyä. Uusi tanko tuli muistaakseni Ukrainasta purkuosana, hyvin on pelannut

                          Ja tuon uuden tangon toimimattomuus johtui siitä, ettei tullut laitettua töpseliä aivan pohjaan asti, on meinaan melkosen jämptejä liittimiä
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • penari
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 592
                            • Vihanti

                            Originally posted by penari View Post
                            Itselleni vastaten, tätä hammastankoa ei saa kun oe osana. Kättä taskuun ja marmorilta uusi. Ajattelin uudesta purkaa tuon muoviosan irti joka hajoaa ja tulostaa uusia samanlaisia. Jos tulevaisuudessa tarvetta näille, eikä kiinnosta maksaa ~1500€, niin voi privalla kysellä.
                            Leuka rintaan ja joka koeajolla uusia pettymyksiä.

                            Uudella hammastangolla auto toimii Mutta samalla reissulla kaikki vikavalot tauluun ja ohjaus jäykäksi. Takapään kallistuksenvakaajalta räjähti hydrauliletku. On kiinni kumilenkillä hammastangossa, muhinut varmaan suolavesi sielä kumin sisällä ja syövyttäny sen puristeholkin letkun päältä pois.

                            Yks paikallinen kyläseppä sai sen vielä korjattua, mutta uusi letku täytynee laittaa tilaukseen, koska ei kulje nyt orggisreittiä.

                            Tuossa hydeöljyä lisäillessä päätti sitte syylärin ylävesiletku antautua ja komialla kaarella nesteet pihalle. Noh uusitaan sekin nyt samaan syssyyn.

                            Onko kukaan muu huomannut, että kaikki seiskan osat on aika kiven alla?
                            F01 730d semivoll
                            e30 325 turbo m-tech2

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1759
                              • HKI/Orimattila

                              No huh, siellähän koettelee.

                              Tähän mennessä olen itse joutunut vaihtamaan ns. seiskaspesifiä vain tuon nelipyöräohjauksen hammastangon, sitä metsästeltiin interwebsistä yks ilta ennen kuin löytyi hyväksyttävään hintaan. Muut osat (ilmastoinnin kenno, tukivarsi) on olleet F10 yhteneväistä kamaa ja samana päivänä löytyvää.
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • Vmatti
                                BTCF Member
                                • Dec 2012
                                • 329
                                • Espoo

                                Originally posted by ptikkala View Post
                                Tämä loska keli ja pikku pakkanen tuntuu olevan seiskalle hankalaa aikaa. Täällä tuo sähköinen käsijarru / hätäjarru päästi semmoiset vinkunat ja metelit päälle mennessään että ei laaki kaukana ollut. No onneksi autolla voi nyt ajaa kun otti sulakkeet pois tuolta.
                                Äsken kävi omassa samanlainen - auto hold päällä ja kun sammutti auton niin hirvee meteli kun kässäri meni päälle. Sain onneksi pois päältä mutta jotakin herjaa heitti iDriveen käsijarrusta. Ei kuitenkaan jäänyt näkyviin vaan lähti kuittauksella pois.

                                On kyllä pitänyt jo tässä viimeisen viikon aikana erilaista ääntä kun menee päälle. Kuulunut selvästi kun napsahtaa kiinni muttei kuitenkaan ole vinkunut.

                                @ptikkala, selvisikö syy tuohon vinkunaan?
                                F01 740D xDrive Individual LCI
                                Kawasaki H2SX SE

                                Exät:
                                F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                                Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                                "Trust your instincts, be yourself"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎