Itsellä kokemusta 20” sekarengastuksesta ja 19” tuossa mainitsemassasi koossa. Lisäksi talvirenkaat 18”. Ainakaan tuolla säätyvällä alustalla varustetussa ei tuota 19->18 muutosta huomaa muuten kuin ohjaustuntuman heikkenemisenä, vaikutus mukavuuteen on olematon. Tuo 245/45R19 on alla viking-merkkisillä renkailla ja on ihan asialliset olleet. Alla bmw:n orkkisvanteet.
Mut. Tuli hurinapärinä äänet tos jokuviikko sitte. Rengasepäily, voimansiirto ja laakeri tul mieleen.
Tänään bongasin oik etu jarrukilven mädäntyneen irti. Lähti pois hetkuttamalla. Ennoo koeajolla käyny, mut vahva veikkaus toi äänen lähteeks.
Lisäks saman kulman iskarin suojakumen totesin olevan halki.
Eli jos kumen vaihtaa, ni lie järkevää jousikin samalla uusia, kummallekki puolen.
Harkinnassa F01 740D, onko 306hp moottori sama kuin 535D 299hp, onko myös laakeriongelmia? Ja vastaako sitten 313hp samaa kuin facelift 535D:ssa? Laatikko päivittyy 8hp vasta 2012 jälkeen ? Miten näiden 7-sarjan x drive kestävyys, onko parempi kuin vastaavien F10?
Onko kellään sattunut jäämään F01 etuiskarin pohjaanlyöntikumia/suojakumia jemmaan?
Ei näytä saavan tarvikkeena ja menee taas pari viikkoa jos tilailee alkuperäisenä. Jouset pitäisi vaihtaa ja toinen säpäleinä, eli käytetty kelpaisi varsin hyvin :think
Pakko kysästä, että minkälaisilla oireilla päädyttiin hammastangon uusimiseen? ja mistä tuli uusi tanko?
Itselleni vastaten, tätä hammastankoa ei saa kun oe osana. Kättä taskuun ja marmorilta uusi. Ajattelin uudesta purkaa tuon muoviosan irti joka hajoaa ja tulostaa uusia samanlaisia. Jos tulevaisuudessa tarvetta näille, eikä kiinnosta maksaa ~1500€, niin voi privalla kysellä.
Pakko kysästä, että minkälaisilla oireilla päädyttiin hammastangon uusimiseen? ja mistä tuli uusi tanko?
Narina, jonka jälkeen yhden hidasteen jälkeen aktiiviohjauksen, dsc yms valot tauluun pysyvästi. Asentotieto näytti häränpyllyä. Uusi tanko tuli muistaakseni Ukrainasta purkuosana, hyvin on pelannut
Ja tuon uuden tangon toimimattomuus johtui siitä, ettei tullut laitettua töpseliä aivan pohjaan asti, on meinaan melkosen jämptejä liittimiä
Itselleni vastaten, tätä hammastankoa ei saa kun oe osana. Kättä taskuun ja marmorilta uusi. Ajattelin uudesta purkaa tuon muoviosan irti joka hajoaa ja tulostaa uusia samanlaisia. Jos tulevaisuudessa tarvetta näille, eikä kiinnosta maksaa ~1500€, niin voi privalla kysellä.
Leuka rintaan ja joka koeajolla uusia pettymyksiä.
Uudella hammastangolla auto toimii Mutta samalla reissulla kaikki vikavalot tauluun ja ohjaus jäykäksi. Takapään kallistuksenvakaajalta räjähti hydrauliletku. On kiinni kumilenkillä hammastangossa, muhinut varmaan suolavesi sielä kumin sisällä ja syövyttäny sen puristeholkin letkun päältä pois.
Yks paikallinen kyläseppä sai sen vielä korjattua, mutta uusi letku täytynee laittaa tilaukseen, koska ei kulje nyt orggisreittiä.
Tuossa hydeöljyä lisäillessä päätti sitte syylärin ylävesiletku antautua ja komialla kaarella nesteet pihalle. Noh uusitaan sekin nyt samaan syssyyn.
Onko kukaan muu huomannut, että kaikki seiskan osat on aika kiven alla?
Tähän mennessä olen itse joutunut vaihtamaan ns. seiskaspesifiä vain tuon nelipyöräohjauksen hammastangon, sitä metsästeltiin interwebsistä yks ilta ennen kuin löytyi hyväksyttävään hintaan. Muut osat (ilmastoinnin kenno, tukivarsi) on olleet F10 yhteneväistä kamaa ja samana päivänä löytyvää.
Tämä loska keli ja pikku pakkanen tuntuu olevan seiskalle hankalaa aikaa. Täällä tuo sähköinen käsijarru / hätäjarru päästi semmoiset vinkunat ja metelit päälle mennessään että ei laaki kaukana ollut. No onneksi autolla voi nyt ajaa kun otti sulakkeet pois tuolta.
Äsken kävi omassa samanlainen - auto hold päällä ja kun sammutti auton niin hirvee meteli kun kässäri meni päälle. Sain onneksi pois päältä mutta jotakin herjaa heitti iDriveen käsijarrusta. Ei kuitenkaan jäänyt näkyviin vaan lähti kuittauksella pois.
On kyllä pitänyt jo tässä viimeisen viikon aikana erilaista ääntä kun menee päälle. Kuulunut selvästi kun napsahtaa kiinni muttei kuitenkaan ole vinkunut.
Comment