Announcement

Collapse
No announcement yet.

F01/F02/G11 - kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aceishigh
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 281

    Originally posted by Thmas View Post
    Mites nämä? https://jmtech.fi/kauppa/index.php?m...1761_1764_3127

    Edit: 909 e vasen takailmajousi sis panttimaksun.
    Perä on niin alhaalla vähän pidemmän pysäköinnin jälkeen, et nyt on aika korjata ilmajouset molemmille puolille. Mites arvelette, riittääkö pelkkä pussin korjaus tämänkaltaisessa viassa (perä nousee oikealle tasolle, kun auton käynnistää):



    Vai kannattaisiko vaihtaa koko tolppa:



    Ja vastaava osa vasemmalle puolelle?
    Old golfers never die, they only lose their balls.

    BMW 740d xDrive (06/2014).

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7486
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Aceishigh View Post
      Perä on niin alhaalla vähän pidemmän pysäköinnin jälkeen, et nyt on aika korjata ilmajouset molemmille puolille. Mites arvelette, riittääkö pelkkä pussin korjaus tämänkaltaisessa viassa (perä nousee oikealle tasolle, kun auton käynnistää):



      Vai kannattaisiko vaihtaa koko tolppa:



      Ja vastaava osa vasemmalle puolelle?
      Vähän on huonoja kokemuksia noiden pelkkien pussien vaihdon suhteen. Monesti ne iskarit on jo sen verta ruosteessa että vaihtopussi on hankala saada pitämään ilmansa...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1566

        Mistäs ne nuo tolpat kannattaa ostaa iskareineen?

        Comment

        • pope
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 686
          • Harjavalta

          F01 kuume nousee uhkaavasti ja sellainen pitäisi nyt löytää alle. Joku jossain arvaili, että näissä alkupään 6hp vaihteisto olisi joku ”välimallin” vaihteisto. Nyt kun näitäkin alkaa olla jo paljonkin rullailtuna niin osaisiko joku sanoa vaivaako näitä 6hp vaihteistoja samat kierrosten humppailut ja mekatroniikka ongelmat kuin e6X?

          Samaan hengenvetoon voisi kysäistä onko joku näistä jonkun foorumilaisen vanha taikka muuten vain tietoa näistä?







          Kiitos jo etukäteen vastanneille​
          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

          Comment

          • luikas
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 643
            • Oulu area

            Originally posted by pope View Post
            ...

            Samaan hengenvetoon voisi kysäistä onko joku näistä jonkun foorumilaisen vanha taikka muuten vain tietoa näistä?




            Kiitos jo etukäteen vastanneille​
            Tämä ainakin ollut pidempään vaihtoautorivissä, tarkemmin ei ole tietoa onko jotain vikaa. Pistänyt vain merkille.
            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
            Past:
            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
            F31 318d xdrive -14
            F07 530d GT-11
            E90 330xda LCI -09
            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
            E39 530d M-Sport -03
            E39 530iA M-Sport -02
            E39 528i -97
            E30 320i -88

            Comment

            • Nipea
              BTCF Hallitus
              • Aug 2017
              • 249
              • Pks

              Originally posted by pope View Post
              F01 kuume nousee uhkaavasti ja sellainen pitäisi nyt löytää alle. Joku jossain arvaili, että näissä alkupään 6hp vaihteisto olisi joku ”välimallin” vaihteisto. Nyt kun näitäkin alkaa olla jo paljonkin rullailtuna niin osaisiko joku sanoa vaivaako näitä 6hp vaihteistoja samat kierrosten humppailut ja mekatroniikka ongelmat kuin e6X?

              Samaan hengenvetoon voisi kysäistä onko joku näistä jonkun foorumilaisen vanha taikka muuten vain tietoa näistä?







              Kiitos jo etukäteen vastanneille​

              Kyllä niitä mekatroniikka vikoja oli myös alkupään F01, mutta paljon vähemmän kun saivat jonkun verran päivitettyä laatikkoa.
              Olisiko vuodesta -13 eteenpäin vaihtui 8hp laatikko, niin mekatroniikka vikoja en niistä ole kuullut.
              E38 728 -96

              Comment

              • penari
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 592
                • Vihanti

                Originally posted by pope View Post
                F01 kuume nousee uhkaavasti ja sellainen pitäisi nyt löytää alle. Joku jossain arvaili, että näissä alkupään 6hp vaihteisto olisi joku ”välimallin” vaihteisto. Nyt kun näitäkin alkaa olla jo paljonkin rullailtuna niin osaisiko joku sanoa vaivaako näitä 6hp vaihteistoja samat kierrosten humppailut ja mekatroniikka ongelmat kuin e6X?


                Kiitos jo etukäteen vastanneille​
                Näissä F01 on GEN2 versio tuosta 6hp laatikosta, jossa ei esiinny alkupään e-koppasissa tyypillistä humpaamista, vaan hajoaa sitten kerralla tai alkaa luistamaan. Itellä on ~390 ajettu laatikko, eikä ainakaan vielä mitään oireilua, vaikka softattu reilusti. Itse suosittelisin kuitenkin kattelemaan semmosen missä on jo reilusti nykyaikaisempi 8hp laatikko. Tuo seiskassa oleva 6hp laatikko on todella hidas, eikä XHP tue tätä korimallia, joten sitä ei saa edes päivitettyä. Olen suoraan kysynyt xhp:lta asiasta ja vastauksena tuli vain, että tuskin koskaan tulee tuohon koppaan 6hp laatikkoon mitään ohjelmaa.
                Last edited by penari; 11-03-2024, 12:52.
                F01 730d semivoll
                e30 325 turbo m-tech2

                Comment

                • pope
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 686
                  • Harjavalta

                  Tästä https://www.nettiauto.com/en/bmw/740/14089042 on nyt tullut kamuxin kanssa väännettyä kauppaa, mutta nyt kauhukseni huomasin ettei tässä ole penkin lämmittimiä. Osaisiko joku sanoa voisiko näissä olla vastukset aina penkissä valmiina ja saisiko penkinlämmittimet lisättyä vain paneelin vaihtamalla sellaiseen jossa on penkinlämmittimien napit ja koodaamalla?

                  Edit: Jos joltain löytyy Dakota/veneto-beige comfortit lämmityksellä ylimääräisen niin saa tarjota
                  Last edited by pope; 25-04-2024, 09:05.
                  e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2554
                    • Tampere

                    Originally posted by pope View Post
                    Osaisiko joku sanoa voisiko näissä olla vastukset aina penkissä valmiina ja saisiko penkinlämmittimet lisättyä vain paneelin vaihtamalla sellaiseen jossa on penkinlämmittimien napit ja koodaamalla?
                    Jos haluat autoon lämmitettävät penkit, nykyiset on vaihdettava sellaisiin joissa on vastuslangat valmiina. Löytyyhän niitä käytettyinä ihan kohtuuhintaan, joten ei ole mittava retrofit.
                    N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • pope
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 686
                      • Harjavalta

                      Nyt on pari viikkoa ollut f01 740d nelivedolla ja kyllä tolle soppa tuntuu maistuvan. Ei tunnu pääsevän maantielläkään alle 7l/100km vaikka oikein yrittäisi. Tehdas lupas muistaakseni maantielle 5,9l/100km ja yhdistetyksi 7l/100km. Mulla on yhdistetty 7,9l/100km ja sekin on maantiepainoitteista. Paljonkos muilla nää f01 kuluttaa eli onko tuo ihan normaalia?
                      e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                      Comment

                      • meikkis
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 42
                        • aura

                        Tääl on ollu puol vuotta 09 740d ja eilen justiinsa ajelin sähköauton perässä maaseudulla keskinopeuden ollessa 76 niin kulutus oli 5.6/100km ja takaveto malli ja 255/35/20 ja 315/35/20 pyörillä. Mut normaalisti motarii aika paljo ni sen 8 vie kyl aina..

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1151
                          • Kainuu

                          Originally posted by pope View Post
                          Nyt on pari viikkoa ollut f01 740d nelivedolla ja kyllä tolle soppa tuntuu maistuvan. Ei tunnu pääsevän maantielläkään alle 7l/100km vaikka oikein yrittäisi. Tehdas lupas muistaakseni maantielle 5,9l/100km ja yhdistetyksi 7l/100km. Mulla on yhdistetty 7,9l/100km ja sekin on maantiepainoitteista. Paljonkos muilla nää f01 kuluttaa eli onko tuo ihan normaalia?
                          Keskikulutus pyöri 7L pinnassa mitä itsellä oli 740d Xd ja joskus saattoi päästä alle 7 jonkun matkaa kun oli maantievoittoista ajoa optimi olosuhteissa. Siten taas G sarjalainen 730d Xd keskikulutus oli 12k aikana 5,6L/100km ajo profiili oli samana tyylinen
                          BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                          Comment

                          • juho-85
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 752
                            • Pirkkala

                            Originally posted by pope View Post
                            Nyt on pari viikkoa ollut f01 740d nelivedolla ja kyllä tolle soppa tuntuu maistuvan. Ei tunnu pääsevän maantielläkään alle 7l/100km vaikka oikein yrittäisi. Tehdas lupas muistaakseni maantielle 5,9l/100km ja yhdistetyksi 7l/100km. Mulla on yhdistetty 7,9l/100km ja sekin on maantiepainoitteista. Paljonkos muilla nää f01 kuluttaa eli onko tuo ihan normaalia?
                            Minulla oli LCI 740xd pari vuotta ja siinä sama homma, että millään ei saanut alle seiskan kulutuksia ja usein nurkka-ajossa kulutukset meni päälle kymmenenkin litran. Sisälsi tosin silloin aika lyhyitä matkoja kylmällä koneella.
                            Mutta mitään vikaa autossa ei vaikuttanut olevan, mikä olisi selittänyt tuota kulutusta.
                            Tarkistin vielä niin pienin keskikulutus tankkauksista laskettuna tuon 2 vuoden aikana oli 7,6l/100km.
                            Nyt alla f11 530xd ja siinä edellisen omistajan jäljiltä ajotietokoneen keskikulutus näytti 6,1l, joten melko isot erot on.
                            F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                            Tilattu i4 M50

                            Exät:
                            e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                            Comment

                            • pope
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 686
                              • Harjavalta

                              Originally posted by meikkis View Post
                              Tääl on ollu puol vuotta 09 740d ja eilen justiinsa ajelin sähköauton perässä maaseudulla keskinopeuden ollessa 76 niin kulutus oli 5.6/100km ja takaveto malli ja 255/35/20 ja 315/35/20 pyörillä. Mut normaalisti motarii aika paljo ni sen 8 vie kyl aina..


                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Keskikulutus pyöri 7L pinnassa mitä itsellä oli 740d Xd ja joskus saattoi päästä alle 7 jonkun matkaa kun oli maantievoittoista ajoa optimi olosuhteissa. Siten taas G sarjalainen 730d Xd keskikulutus oli 12k aikana 5,6L/100km ajo profiili oli samana tyylinen
                              Tuollaista luokkaa odotin itsekin kulutuksen olevan, mutta ei tällä ole toivoakaan päästä tollasiin lukemiin. Nyt keskikulutus 8,1. Jos tasaisella tiellä laittaa cruiseen 80km/h ja nollaa kulutuksen niin ei kyllä käykkään alle 7 vaan jossain 7,3 pyörii kulutus.​ Osaatteko sanoa oliko/onko teidän autot ohjelmoituja?

                              Originally posted by juho-85 View Post

                              Minulla oli LCI 740xd pari vuotta ja siinä sama homma, että millään ei saanut alle seiskan kulutuksia ja usein nurkka-ajossa kulutukset meni päälle kymmenenkin litran. Sisälsi tosin silloin aika lyhyitä matkoja kylmällä koneella.
                              Mutta mitään vikaa autossa ei vaikuttanut olevan, mikä olisi selittänyt tuota kulutusta.
                              Tarkistin vielä niin pienin keskikulutus tankkauksista laskettuna tuon 2 vuoden aikana oli 7,6l/100km.
                              Nyt alla f11 530xd ja siinä edellisen omistajan jäljiltä ajotietokoneen keskikulutus näytti 6,1l, joten melko isot erot on.
                              Munki kaverilla on f11 535d tosin takavetona ja ohjelmoituna. AJ-techin vanhassa dynossa mitattu 380hv ja siinä keskikulutus korkeimmillaan ollut reilussa 7. Tosin kertoi, että ohjelmoinnin jälkeen putosi kulutus puolella litralla. Haitko oikein vikaa/syytä korkealle kulutukselle? Muistatko mitä kaikkea kävit läpi?

                              Täytyyköhän tää viedä ohjelmoitavaksi pienemmän kulutuksen toivossa? Samalla vois katsoa saako näiden vaihteistoihin jotain järkevää ohjelmaa. Omasta mielestä kokoajan pykälää liian pieni vaihde. Ihan tavallisessa kevyessä kiihdytyksessä saattaa vedättää lähelle 3000rpm ja voi pienillä vaihteilla pidempään tasakaasulla olla 1500rpm ennen kuin vaihtaa isommalle. Tuntuisi paljon tehokkaammalta ja vääntävämmältä jos vaihtaisi aikaisemmin isompaa reilustikin kaasua painaessa kun kyllähän tuo väännöllä ihan kivasti liikkuu. Ja tosiaan comfort asetusta pidän kokoajan. Sportilla on jo aivan järkyttävä ja ihan liian pieni vaihde.
                              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                              Comment

                              • meikkis
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 42
                                • aura

                                mulla ei ainakaa oo ohjelmaa ja täällä huonompi laatikko ku 6hp ja saahan siit kepistä vaihdettuu jos haluu.. pidemmän ajan kulutus oli 7.8l et kyl se taitaa olla aika normaali.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎