Announcement

Collapse
No announcement yet.

F01/F02/G11 - kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N54
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2012
    • 526
    • Satakunta

    Originally posted by Vmatti View Post
    Gsus - lisävarusteet Suomessa 71.000 Eur
    Arvonalenema on samalla kaunein ja kauhein asia F01/-2 omistajuudessa. Tämä tuli aikanaan itsekin koettua. Ostettaessa auto oli noin 100 000€ halvempi kuin uutena, mutta silti pudotti arvoaan hurjaan tahtia ja aika harva liike sitä kovin mielellään olisi ottanut vaihdossa vaikka kilsatkin oli vielä kohtuuden rajoissa (n. 120 tkm).

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1173
      • lahti

      Originally posted by N54 View Post
      Arvonalenema on samalla kaunein ja kauhein asia F01/-2 omistajuudessa. Tämä tuli aikanaan itsekin koettua. Ostettaessa auto oli noin 100 000€ halvempi kuin uutena, mutta silti pudotti arvoaan hurjaan tahtia ja aika harva liike sitä kovin mielellään olisi ottanut vaihdossa vaikka kilsatkin oli vielä kohtuuden rajoissa (n. 120 tkm).
      Tästä päästään asiaa 750i vs 550i hinnat 23900e (f01) & 36900e (f10) mutta kun otetaa 750d vs m550d niin 38900e (f01) ja 32200e (f11) minusta aika erikoista
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • Vmatti
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 329
        • Espoo

        Hyvää kommentointia N54 ja mige95. Eroa löytyy tosiaan mitä etsii. Ainahan näissä häviää

        Laitan samaan myös kysymykset:
        1) Onko tosiaan että F10 ja F01 vanteet on samat kaikilta osin?
        2) Jos "haluaisin" etsiä hyviä OEM F01 Individual vanteita 19" koossa - onko hyviä vinkkejä?
        Last edited by Vmatti; 22-02-2020, 23:20.
        F01 740D xDrive Individual LCI
        Kawasaki H2SX SE

        Exät:
        F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
        Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

        "Trust your instincts, be yourself"

        Comment

        • Jarppa76
          Newbiemmer
          • Nov 2019
          • 5
          • Korso

          Voisiko joku neuvoa, käykö sport ratin airbag tarjolla oleviin F01 m-sport ratteihin. Näyttää äkkiseltään samanlaiselta,mutta kaipaisin vahvistusta asiaan

          Comment

          • Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

            F1x sekä F0x sport ratin ja m-sport ratin bägit käy pre malleissa ristiin. E7x sarjan bägi näyttää myös samalta mutta on eri.
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

            Comment

            • Jarppa76
              Newbiemmer
              • Nov 2019
              • 5
              • Korso

              Onko kellään kokemusta et mahtuuko F01 bemariin eteen 10x20 vanne ja millä et:llä

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17522
                • Turku

                Originally posted by Jarppa76 View Post
                Onko kellään kokemusta et mahtuuko F01 bemariin eteen 10x20 vanne ja millä et:llä
                Taakse? Varmasti mahtuu, kun on +/- 30 luokkaa ET.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Jarppa76
                  Newbiemmer
                  • Nov 2019
                  • 5
                  • Korso

                  Originally posted by Laku View Post
                  Taakse? Varmasti mahtuu, kun on +/- 30 luokkaa ET.
                  Joo siitä olenkin aivan satavarma et taakse mahtuu, etuvanne olisi kiva tietää

                  Comment

                  • Vmatti
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2012
                    • 329
                    • Espoo

                    Onko F01 ja F11 taka-akselin ilmajousitus toteutettu samalla tavalla vai ovatko täysin erilaiset?
                    F01 740D xDrive Individual LCI
                    Kawasaki H2SX SE

                    Exät:
                    F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                    Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                    "Trust your instincts, be yourself"

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by Vmatti View Post
                      Onko F01 ja F11 taka-akselin ilmajousitus toteutettu samalla tavalla vai ovatko täysin erilaiset?
                      Ovat täysin erilaisia. Seiskassa ilmajousi on yhdistettynä iskunvaimentimeen.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • Vmatti
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 329
                        • Espoo

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Ovat täysin erilaisia. Seiskassa ilmajousi on yhdistettynä iskunvaimentimeen.
                        Kiitos. Niinpä näyttää olevankin.

                        F01 740D xDrive Individual LCI
                        Kawasaki H2SX SE

                        Exät:
                        F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                        Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                        "Trust your instincts, be yourself"

                        Comment

                        • Vmatti
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2012
                          • 329
                          • Espoo

                          Täällä F01 palstalla on niin hiljaista ja siksi saa kysyä

                          Kuka olisi se "guru" joka voisi avata "selko_suomen_kielellä" miksi Diesel Bemarit Palaa?

                          Mikä on se tilanne kun EGR toimii väärin tai missä tilanteessa?
                          Sorry!
                          F01 740D xDrive Individual LCI
                          Kawasaki H2SX SE

                          Exät:
                          F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                          Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                          "Trust your instincts, be yourself"

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Vmatti View Post
                            Täällä F01 palstalla on niin hiljaista ja siksi saa kysyä

                            Kuka olisi se "guru" joka voisi avata "selko_suomen_kielellä" miksi Diesel Bemarit Palaa?

                            Mikä on se tilanne kun EGR toimii väärin tai missä tilanteessa?
                            Sorry!
                            En ole guru, mutta EGR bypass jumittaa auki, joten ne kuumat kaasut pääsee ilman jäähdytystä muoviseen imusarjaan. Ei tarvitse olla nero ymmärtääkseen miksi tämä on ongelma. Muovi ei vaan sellaisia lämpöjä kestä, joten jossain vaiheessa sinne tulee reikä. Imusarjassa on aina vähän huohotuksen seurauksena tullutta öljyä ym. palavaa, joka sitten syttyy.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Vmatti
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2012
                              • 329
                              • Espoo

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              En ole guru, mutta EGR bypass jumittaa auki, joten ne kuumat kaasut pääsee ilman jäähdytystä muoviseen imusarjaan. Ei tarvitse olla nero ymmärtääkseen miksi tämä on ongelma. Muovi ei vaan sellaisia lämpöjä kestä, joten jossain vaiheessa sinne tulee reikä. Imusarjassa on aina vähän huohotuksen seurauksena tullutta öljyä ym. palavaa, joka sitten syttyy.
                              Kiitos HTK12 hyvästä vastauksesta :think
                              Mutta voiko toi tapahtua "ainoastaan" silloin kun DPF poltto käynnissä?
                              Last edited by Vmatti; 10-04-2020, 07:40.
                              F01 740D xDrive Individual LCI
                              Kawasaki H2SX SE

                              Exät:
                              F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                              Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                              "Trust your instincts, be yourself"

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                En ole guru, mutta EGR bypass jumittaa auki, joten ne kuumat kaasut pääsee ilman jäähdytystä muoviseen imusarjaan. Ei tarvitse olla nero ymmärtääkseen miksi tämä on ongelma. Muovi ei vaan sellaisia lämpöjä kestä, joten jossain vaiheessa sinne tulee reikä. Imusarjassa on aina vähän huohotuksen seurauksena tullutta öljyä ym. palavaa, joka sitten syttyy.
                                Syy on monen osatekijän summa. Ensimmäiseksi se vaatii glykolia sisään vuotavan egr jäähdyttimen ja glykoli sekoittuessaan "normaalin" karstan kanssa egr jäähdyttimen jälkeisessä mixing tubessa ja tai imusarjassa saa aikaan syttymiskelpoisen soosin.

                                Suurin osa näistä ongelmaikäisistä egr jäähdyttimistä on saatu vaihdettua tähän päivään mennessä parannettuihin versioihin.

                                Bybassilla ei ole suoranaista osaa tämän asian kanssa. Jos läppä kului auki silloin kaasut kiertävät tuon pahimman ongelma kohdan eli cooleri osuuden.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎