Announcement

Collapse
No announcement yet.

F01/F02/G11 - kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aceishigh
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 289

    #91
    Vinkki: jos auto nykii kiihdyttäessä ja laatikon vaihtaessa isommalle, vaihtakaa jakovaihteistoöljyt. Auttoi sigun autoon. Merkkiliikkeet voivat tarjota kalliita remontteja vian korjaamiseksi, vaikka korjaantuu luultavasti tuolla toimenpiteellä.
    Old golfers never die, they only lose their balls.

    BMW 740d xDrive (06/2014).

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #92
      Originally posted by mige95 View Post
      Onko täällä kellään samaa vikaa/ominaisuutta kun polttoainetta (dieseliä) on jonkuverra alle 1/4 tankkia saattaa auto sammahtaa liikeellelähdön jälkeen, ilmenee pääsääntösesti tilanteissa kun keula on alempana kuin perä eli loivissa ja vähemmän loivissa alamäissä.
      Vai onko näissä samaa vikaa mitä oli e39:seissä että tankinpumppu meni mykäksi ja sen jälkee polttoaine "loppu" kun mittari näytti <-15l ?
      Mulla sammui satunnaisesti muistaakseni kun määränsäädin oli rikki railtukin päässä. Vikakoodit kyl antaa osviittaa. Vaihdoin tankin pumpun muttei juuri muutosta tullut, taisi hieman pahentua.
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • Tatsga
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 436
        • Vantaa

        #93
        BMW:n omistamisen ihanuutta vaan kaikille tasapuolisesti!

        Näemmä moottori hukkaa jäähdytysnestettä kiihtyvällä tahdilla. Talvella jouduin lisäämään 0,5l ja nyt heti syksyllä meni litra kun oli vajunnut alle minimin ja auto siitä varoitteli(oli parkissa keula hieman yläviistoon). Nyt oli vajunnut täydestä 5mm ylärajan tuhannen kilsan ajolla pohjoisesta etelään.

        Kokeiltiin äsken pumpulla paineistaa järjestelmä, muttei päältä päin havaittu ulkoista vuotoa. Putken päästä ei ole mun mielestä mitään oireita ja jäähdytysnestekkin näytti puhtaalta. Ei jätä lätäkköä mihinkään eikä haise glykolille.

        EGR-venttiili on vuotanut konehuoneeseen pakokaasua, joka varmaan selittänee pakokaasun tuoksun kabiinissa polton ollessa käynnissä ja auton paikallaan. Kulkeeko neste itse venttiilin kautta N57D30A koneessa vai ainoastaan jäähdytyskennossa? Naapurikorjaamolla sormet syyhys jo EGR-tulppauksen ja koodauksen kanssa.

        Jotain tyyppivikaa tiedossa joka selittäisi tuon nesteen vajuamisen?
        E30 "318is 8v" touring

        E30 325cid 5.3 LS-V8

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #94
          Vesipumppu, vesiletkun lähtö imusarjan puolella, egr-cooleri josta mahdollinen tekninen kampanja avoinna. Se egr-coolerin pakokaasuja vuotava bybass putki menisi nätisti tehtaan piikkiin samalla jos cooleri menisi kampanjatarkastuksen (jos on) mukaan uusiksi.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Tatsga
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 436
            • Vantaa

            #95
            Saako ton EGR:n/coolerin käydä tarkastuttamassa ilman muuta huoltovelvoitetta merkkihuollossa? Ulkopuolelta näkee, että EGR on selkeästi noessa. Ei ole kokemuksia noista kampanjoista miten toimii.

            Vesipumpun, kitisevät hihnapyörät ja hihnan ajattelin joka tapauksessa vaihdattaa naapurin pajalla ennen talvea.
            E30 "318is 8v" touring

            E30 325cid 5.3 LS-V8

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #96
              Originally posted by Tatsga View Post
              Saako ton EGR:n/coolerin käydä tarkastuttamassa ilman muuta huoltovelvoitetta merkkihuollossa? Ulkopuolelta näkee, että EGR on selkeästi noessa. Ei ole kokemuksia noista kampanjoista miten toimii.

              Vesipumpun, kitisevät hihnapyörät ja hihnan ajattelin joka tapauksessa vaihdattaa naapurin pajalla ennen talvea.
              Saat ja se tehdään jokatapauksessa seuraavassa huolto tms käynnillä alta pois BMW huollossa mikäli koskettaa autoasi.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                #97
                Originally posted by Tatsga View Post
                Ulkopuolelta näkee, että EGR on selkeästi noessa. Ei ole kokemuksia noista kampanjoista miten toimii.
                Kampanja koskee vain egr-jäähdyttimen sisäistä vuotoa. Ei egr-jäähdyttimen ohitusputken pakokaasun vuotoa. Zakspeed mainitse että jos sattuu niin että coolerisi vuotaisi sisäisesti niin tällöin myös ohitusputken vuoto korjaantuisi samassa rytäkässä bemarin piikkiin.

                Tässä kuva ratkenneesta ohitusputkesta:


                Ja keskustelua egr:rään ja sen ongelmiin liittyen: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=378514
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Tatsga
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 436
                  • Vantaa

                  #98
                  Lähinnä toi tulppaus vaikuttais omaan korvaan parhaalta ratkaisulla ku EGRstä ei oo oikeesti muutaku haittaa koneelle. Toisaalta ei huvittais uusia imusarjaa omaan rahaan jos on puhki. Pitää tsekkaa imusarjan kunto tarkkaan ennen tulppausta. Vikavaloahan toi mun auto sytyttää aina ku ajaa Rovaniemelle ja takas molempiin suuntiin. Ja toi jäähdyttimen vuoto selittäis nesteen häviämisen.
                  E30 "318is 8v" touring

                  E30 325cid 5.3 LS-V8

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    #99
                    Originally posted by Tatsga View Post
                    Lähinnä toi tulppaus vaikuttais omaan korvaan parhaalta ratkaisulla ku EGRstä ei oo oikeesti muutaku haittaa koneelle. Toisaalta ei huvittais uusia imusarjaa omaan rahaan jos on puhki. Pitää tsekkaa imusarjan kunto tarkkaan ennen tulppausta. Vikavaloahan toi mun auto sytyttää aina ku ajaa Rovaniemelle ja takas molempiin suuntiin. Ja toi jäähdyttimen vuoto selittäis nesteen häviämisen.
                    Suositteleisin ensin selvittämään nestehävikin todellisen syyn. On muitakin vikavaihtoehtoja, kuin egr-cooleri.

                    Testerillä (ista) saa imusarjan eheyden aika nopsaan tutkittua vieläpä varsin varmasti.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Tatsga
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 436
                      • Vantaa

                      Pitäis kokeilla tota ISTAa vihdoin ku on ollut piuha ja softakin koneella kohta vuoden ku ei oo vaan kerennyt. Mihin arvoihin vuotava imusarja vaikuttaa?
                      E30 "318is 8v" touring

                      E30 325cid 5.3 LS-V8

                      Comment

                      • Aceishigh
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 289

                        Tarvitsisi vähän vinkkiä vianetsintään sigun autossa eli kääntäessä vasemmalla edestä kuuluu ”naputtava” ääni sen aikaa, kun rengas on vinossa. Aikaisemmin ääni on hävinnyt jonkin matkaa ajettaessa, mutta nyt tuntuu, että naputtaa myös myöhemmin ja esim. jos suoralla tiellä kääntää hieman rattia kovassakin vauhdissa. Voisiko olla esim. eturenkaan laakeri? Etuvetoakselin uloimmat suojakumit vaihdettu molemmille puolille, koska olivat huonossa kunnossa. En tiedä olisiko varsinainen vetoakseli sitten ottanut osumaa sen takia.
                        Old golfers never die, they only lose their balls.

                        BMW 740d xDrive (06/2014).

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Aceishigh View Post
                          Tarvitsisi vähän vinkkiä vianetsintään sigun autossa eli kääntäessä vasemmalla edestä kuuluu ”naputtava” ääni sen aikaa, kun rengas on vinossa. Aikaisemmin ääni on hävinnyt jonkin matkaa ajettaessa, mutta nyt tuntuu, että naputtaa myös myöhemmin ja esim. jos suoralla tiellä kääntää hieman rattia kovassakin vauhdissa. Voisiko olla esim. eturenkaan laakeri? Etuvetoakselin uloimmat suojakumit vaihdettu molemmille puolille, koska olivat huonossa kunnossa. En tiedä olisiko varsinainen vetoakseli sitten ottanut osumaa sen takia.
                          Vetari tai jakolaatikko. Molempia noissa menee. Suht tyyristä joka tapauksessa :think
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1252
                            • Kainuu

                            Vetareita saa 200-300e /kpl ja jakolaatikkoa näyttäisi olevan 2300e.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1173
                              • lahti

                              Originally posted by Boiga View Post
                              Mulla sammui satunnaisesti muistaakseni kun määränsäädin oli rikki railtukin päässä. Vikakoodit kyl antaa osviittaa. Vaihdoin tankin pumpun muttei juuri muutosta tullut, taisi hieman pahentua.
                              Tähän palaten tekee myös yli puolella tankilla, vikakoodiksi ilmestyy icm d02d58 signal (wheel torque powertrain 1 41 3 4) invalid transmitter dme/dde
                              Itse veikkaan surkeeta viritysohjelmaa joka muunmuassa aiheuttaa jokasuuttimen syötönmäärä vikakoodit, autoon palautetaan uusin vakio softa saa nähdä poistuuko vika.

                              Nyt tuli oikeestaa ensimmäinen vika autoo minun aikana eli vuoden pääsin nauttimaa ilman vikoja integral active steering defective ja koodeja löyty: hsr control unit signal faul, interface hsr (steering rear axle) signal invalid. Alotan tarkistamalla taka-akselin ohjaus yksikön johdot, 50-60tkm sitte tähän autoo on uusittu muunmuassa ton nelipyöräohjauksen pää ohjainlaite ja muuta kallista.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1173
                                • lahti

                                Joo nyt tutkittu autonalla liittimet näytti ok:lta ja elektroniikka sprayt ei auttanu mitää, sitte kontissa oleva hsr ohjainlaite oliki yhden liittimen osalta hapan saanu siis kosteutta ja akun vieressä oli vettä hieman no otin boksin pöydälle ja putsailin näytti sisältä ihan normaalilta, kuitenki enää ei saa mitää yhteyttä kyseisee boksii näkyy punasena istassa. Autossa ollu samaa vaivaa 2-3v sitten kosteudesta putsattu kaikki paikat ja hsr ohjainlaite vaihdettu uutee salvassa, varmaa sama homma tuli etee uudellee.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎