Vinkki: jos auto nykii kiihdyttäessä ja laatikon vaihtaessa isommalle, vaihtakaa jakovaihteistoöljyt. Auttoi sigun autoon. Merkkiliikkeet voivat tarjota kalliita remontteja vian korjaamiseksi, vaikka korjaantuu luultavasti tuolla toimenpiteellä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F01/F02/G11 - kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Originally posted by mige95 View PostOnko täällä kellään samaa vikaa/ominaisuutta kun polttoainetta (dieseliä) on jonkuverra alle 1/4 tankkia saattaa auto sammahtaa liikeellelähdön jälkeen, ilmenee pääsääntösesti tilanteissa kun keula on alempana kuin perä eli loivissa ja vähemmän loivissa alamäissä.
Vai onko näissä samaa vikaa mitä oli e39:seissä että tankinpumppu meni mykäksi ja sen jälkee polttoaine "loppu" kun mittari näytti <-15l ?Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
BMW:n omistamisen ihanuutta vaan kaikille tasapuolisesti!
Näemmä moottori hukkaa jäähdytysnestettä kiihtyvällä tahdilla. Talvella jouduin lisäämään 0,5l ja nyt heti syksyllä meni litra kun oli vajunnut alle minimin ja auto siitä varoitteli(oli parkissa keula hieman yläviistoon). Nyt oli vajunnut täydestä 5mm ylärajan tuhannen kilsan ajolla pohjoisesta etelään.
Kokeiltiin äsken pumpulla paineistaa järjestelmä, muttei päältä päin havaittu ulkoista vuotoa. Putken päästä ei ole mun mielestä mitään oireita ja jäähdytysnestekkin näytti puhtaalta. Ei jätä lätäkköä mihinkään eikä haise glykolille.
EGR-venttiili on vuotanut konehuoneeseen pakokaasua, joka varmaan selittänee pakokaasun tuoksun kabiinissa polton ollessa käynnissä ja auton paikallaan. Kulkeeko neste itse venttiilin kautta N57D30A koneessa vai ainoastaan jäähdytyskennossa? Naapurikorjaamolla sormet syyhys jo EGR-tulppauksen ja koodauksen kanssa.
Jotain tyyppivikaa tiedossa joka selittäisi tuon nesteen vajuamisen?
Comment
-
-
Vesipumppu, vesiletkun lähtö imusarjan puolella, egr-cooleri josta mahdollinen tekninen kampanja avoinna. Se egr-coolerin pakokaasuja vuotava bybass putki menisi nätisti tehtaan piikkiin samalla jos cooleri menisi kampanjatarkastuksen (jos on) mukaan uusiksi.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Saako ton EGR:n/coolerin käydä tarkastuttamassa ilman muuta huoltovelvoitetta merkkihuollossa? Ulkopuolelta näkee, että EGR on selkeästi noessa. Ei ole kokemuksia noista kampanjoista miten toimii.
Vesipumpun, kitisevät hihnapyörät ja hihnan ajattelin joka tapauksessa vaihdattaa naapurin pajalla ennen talvea.
Comment
-
-
Originally posted by Tatsga View PostSaako ton EGR:n/coolerin käydä tarkastuttamassa ilman muuta huoltovelvoitetta merkkihuollossa? Ulkopuolelta näkee, että EGR on selkeästi noessa. Ei ole kokemuksia noista kampanjoista miten toimii.
Vesipumpun, kitisevät hihnapyörät ja hihnan ajattelin joka tapauksessa vaihdattaa naapurin pajalla ennen talvea.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Tatsga View PostUlkopuolelta näkee, että EGR on selkeästi noessa. Ei ole kokemuksia noista kampanjoista miten toimii.
Tässä kuva ratkenneesta ohitusputkesta:
Ja keskustelua egr:rään ja sen ongelmiin liittyen: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=378514F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Lähinnä toi tulppaus vaikuttais omaan korvaan parhaalta ratkaisulla ku EGRstä ei oo oikeesti muutaku haittaa koneelle. Toisaalta ei huvittais uusia imusarjaa omaan rahaan jos on puhki. Pitää tsekkaa imusarjan kunto tarkkaan ennen tulppausta. Vikavaloahan toi mun auto sytyttää aina ku ajaa Rovaniemelle ja takas molempiin suuntiin. Ja toi jäähdyttimen vuoto selittäis nesteen häviämisen.
Comment
-
-
Originally posted by Tatsga View PostLähinnä toi tulppaus vaikuttais omaan korvaan parhaalta ratkaisulla ku EGRstä ei oo oikeesti muutaku haittaa koneelle. Toisaalta ei huvittais uusia imusarjaa omaan rahaan jos on puhki. Pitää tsekkaa imusarjan kunto tarkkaan ennen tulppausta. Vikavaloahan toi mun auto sytyttää aina ku ajaa Rovaniemelle ja takas molempiin suuntiin. Ja toi jäähdyttimen vuoto selittäis nesteen häviämisen.
Testerillä (ista) saa imusarjan eheyden aika nopsaan tutkittua vieläpä varsin varmasti.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Tarvitsisi vähän vinkkiä vianetsintään sigun autossa eli kääntäessä vasemmalla edestä kuuluu ”naputtava” ääni sen aikaa, kun rengas on vinossa. Aikaisemmin ääni on hävinnyt jonkin matkaa ajettaessa, mutta nyt tuntuu, että naputtaa myös myöhemmin ja esim. jos suoralla tiellä kääntää hieman rattia kovassakin vauhdissa. Voisiko olla esim. eturenkaan laakeri? Etuvetoakselin uloimmat suojakumit vaihdettu molemmille puolille, koska olivat huonossa kunnossa. En tiedä olisiko varsinainen vetoakseli sitten ottanut osumaa sen takia.Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostTarvitsisi vähän vinkkiä vianetsintään sigun autossa eli kääntäessä vasemmalla edestä kuuluu ”naputtava” ääni sen aikaa, kun rengas on vinossa. Aikaisemmin ääni on hävinnyt jonkin matkaa ajettaessa, mutta nyt tuntuu, että naputtaa myös myöhemmin ja esim. jos suoralla tiellä kääntää hieman rattia kovassakin vauhdissa. Voisiko olla esim. eturenkaan laakeri? Etuvetoakselin uloimmat suojakumit vaihdettu molemmille puolille, koska olivat huonossa kunnossa. En tiedä olisiko varsinainen vetoakseli sitten ottanut osumaa sen takia.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostMulla sammui satunnaisesti muistaakseni kun määränsäädin oli rikki railtukin päässä. Vikakoodit kyl antaa osviittaa. Vaihdoin tankin pumpun muttei juuri muutosta tullut, taisi hieman pahentua.
Itse veikkaan surkeeta viritysohjelmaa joka muunmuassa aiheuttaa jokasuuttimen syötönmäärä vikakoodit, autoon palautetaan uusin vakio softa saa nähdä poistuuko vika.
Nyt tuli oikeestaa ensimmäinen vika autoo minun aikana eli vuoden pääsin nauttimaa ilman vikoja integral active steering defective ja koodeja löyty: hsr control unit signal faul, interface hsr (steering rear axle) signal invalid. Alotan tarkistamalla taka-akselin ohjaus yksikön johdot, 50-60tkm sitte tähän autoo on uusittu muunmuassa ton nelipyöräohjauksen pää ohjainlaite ja muuta kallista.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Joo nyt tutkittu autonalla liittimet näytti ok:lta ja elektroniikka sprayt ei auttanu mitää, sitte kontissa oleva hsr ohjainlaite oliki yhden liittimen osalta hapan saanu siis kosteutta ja akun vieressä oli vettä hieman no otin boksin pöydälle ja putsailin näytti sisältä ihan normaalilta, kuitenki enää ei saa mitää yhteyttä kyseisee boksii näkyy punasena istassa. Autossa ollu samaa vaivaa 2-3v sitten kosteudesta putsattu kaikki paikat ja hsr ohjainlaite vaihdettu uutee salvassa, varmaa sama homma tuli etee uudellee.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment