Behr on todennäköisesti orkkisvalmistaja.
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
Tohon vielä lisäät ton anturin 61318361787, joka on 80/88 arvoilla. Noi on siis hitaan ja täystehon alarajan lämpötiloja jollon flekti käynnistyy, ei sammumis lämpöjä. Orkkis on 91/99. Tuon 70 asteisen termarin kanssa originaali 91/99 anturi ei varmaan päästä flektiä koskaan käynnistymään ja sillon se aikaamyöden jumittuu. Vai mitenkä näissä olikaan, käynnistyikö flekti ilmastoinninkompuran kanssa lämpötiloista huolimatta?Originally posted by PappaST View PostRealoem näyttäis termostaateille monta eri vaihtoehtoa kasiin...
for vehicles with hot-climate version
thermostart 85cel 11531729720
thermostart 70cel 11531731486
For vehicles with National version auatralia
thermostart 85cel 11531729720
thermostart 70cel 11531731486
Näyttäs olevan identtisiä nuo osanrot samanasteisissa termareissa..
Oiskohan se viisainta laittaa toi 70 asteinen kun auto on pelkästään kesäkäytössä, ei pääsis lämpöileen jos ruuhkissa pitää tököttää helteillä.
Jos nyt tilailis sitten uuden viskon ja termostaatin, jospa niillä pääsis
probleemasta eroon. (paisarin korkki ja paisari on parin kuukauden ikäisiä).
Meinaako Erich että BEHRIN visko ois OEM laatuinen?Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
Jos auto on muuten kunnossa, niin itse en laittaisi kylmempää termaria. Jos se meinaa ylikuumentua, niin se ongelma ei kylmemmällä termarilla ratkea. Mielummin vaikka otat jäähdyttimen irti ja ruoppaat kennojen välit puhtaaksi, että siirtävät lämpöä paremmin. Ilmastoinnin lauhdutinkennon ja syylärin väliin mahtuu ihmeen paljon tauhkaa, joka peittää kennot.Originally posted by PappaST View PostOiskohan se viisainta laittaa toi 70 asteinen kun auto on pelkästään kesäkäytössä, ei pääsis lämpöileen jos ruuhkissa pitää tököttää helteillä.
Toimiiko sähköflekti molemmilla nopeuksilla, ootko tarkistanut?
Onhan paisarin korkki myös tiukattu kunnolla kiinni? Tuntuu tyhmältä jutulta mutta sekin voi tehdä kaikkea kummaa.Originally posted by PappaST View Post(paisarin korkki ja paisari on parin kuukauden ikäisiä).
Kyllä. On ollut ja on kaiketi vieläkin BMW:n toimittaja, nimet vaan vähän vaihtuu vuosikymmenestä ja tuotealueesta riippuen. Muistikuvan mukaan kaikki itellä vastaan tulleet alkuperäiset viskot ovat olleet Behrin leimalla. Voi niitä muitakin olla, mutta tää on ainakin varma.Originally posted by PappaST View PostMeinaako Erich että BEHRIN visko ois OEM laatuinen?6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
Kyllä se tais näin tehdä. Kun se alkaa lämpöä siirtämään niin lauhdutin kuumenee nopeasti. Jos auto on paikallaan ja järjestelmän paine nousee riittävästi niin se heittää kompuran pois päältä/jää pätkimään, eikä viilennä kunnolla.Originally posted by MouTine View PostVai mitenkä näissä olikaan, käynnistyikö flekti ilmastoinninkompuran kanssa lämpötiloista huolimatta?
Ohjautuikohan tuo flekti painekytkimen tiedon perusteella kakkosnopeudellekin, jos tarpeen? Tää tuli nyt ihan mutuna ulkomuistista. Vuosi sitten tätä kävin kaavioista läpi kun oli ilmastoinnin kanssa ropleemaa, mutta ei muista enää varmaksi.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
Tilailin sitten 85:sen termarin ja viskon (OEM)...
Katotaas paraneeko näillä.
Jos kokeilis eka vaihtaa pelkän viskon ja kattelis paraneeko sillä...jos paranee niin sitten ennakoivana huoltona voisi talvella katella ton jäähdytyssysteemin läpi ja uusia mahdollisesti termari ja vesipumppu, samalla puhdistella syyläri kunnolla. Nyt tekis mieli vaan ajella, joten vapaaehtoiset rempat jää talvemmalle
Seuraavaksi seuraa tyhmä kysymys:
Minä kun en ole katsonut tuonne kasin tuulitunneliin.. onko siellä sitten lisäjäähdytyksenä sähköinen flektikin nesteille ettei kuumu liikaa? Ei vaan pelkästään ole visko joka hoitaa hommaa?
Hurinahan keulalta kuuluu mutta oon ajatellut että se olis vaan ilmastoinnin puhallin
Kattelin sekunnin realoemia enkä muka löytänyt sähköflektejä?BMW E31 850 Ci
Comment
-
Siellä se flekti on ja niinkuin tuossa mainittiinkin että myös syylarin lämpökytkin sen käynnistää. Itsellä sekin joskus hajosi ja viskon pystyi käsin pysäyttämään vaikka kone kuuma ja meni sitten molemmat vaihtoon. Siinä samassa vaihtu termari, paisari ja korkki. Päälle kun lyödään uusi sähköinen pumppu niin olen jo kaiken mokomasta vaihtanut. Eipä tarvi enää hetkeen jäähdytyshommia miettiä.Originally posted by PappaST View PostTilailin sitten 85:sen termarin ja viskon (OEM)...
Katotaas paraneeko näillä.
Jos kokeilis eka vaihtaa pelkän viskon ja kattelis paraneeko sillä...jos paranee niin sitten ennakoivana huoltona voisi talvella katella ton jäähdytyssysteemin läpi ja uusia mahdollisesti termari ja vesipumppu, samalla puhdistella syyläri kunnolla. Nyt tekis mieli vaan ajella, joten vapaaehtoiset rempat jää talvemmalle
Seuraavaksi seuraa tyhmä kysymys:
Minä kun en ole katsonut tuonne kasin tuulitunneliin.. onko siellä sitten lisäjäähdytyksenä sähköinen flektikin nesteille ettei kuumu liikaa? Ei vaan pelkästään ole visko joka hoitaa hommaa?
Hurinahan keulalta kuuluu mutta oon ajatellut että se olis vaan ilmastoinnin puhallin
Kattelin sekunnin realoemia enkä muka löytänyt sähköflektejä?-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
Onkos porukka näihin paljon katteja joutunut vaihtamaan? Alan epäilemään niitä, kun en saa päästöjä läpi ja oon mielestäni jo kaiken muun mahdollisen tehnyt. Pitänee kurkata niihin tässä joku päivä. M70 siis kyseessä.
Alkuperäisethän maksaa mansikoita. Joku perusmallin magnaflow ei taida ihan heittämällä mennä, kun tuo putkiston muoto on aika hankala. Onko joku tollasia laitellut? Tosin tuo pitäisi kuitenkin teettää jollain muulla, kun nuo hitsaushommat ei oo oikeen koskaan sujunu.
Maailmalta löytyy myös tuollaisia: http://www.summitracing.com/int/part...bmw/model/850i. Hintaahan noilla taas on, mutta pitäisi ilmeisesti mennä aika mukavasti paikalleen ilman suurempia laikkauksia / hitsauksia. Tollasen linkin bongasin joskus aikaisemmin täältä foorumilta: http://www.ebay.com/itm/BMW-850i-5-0...item4d166b4449. Noissa taas epäilyttää se, kun ovat noin halvat.
Ideoita, ajatuksia, kokemuksia?
Comment
-
Eli ei saa olla liian kallis kun joku voisi tienata liian paljon mutta eikään liian halpa kun se sitten epäilyttää että on romu....
Ah.. yrittäminen on niin ihanaa...
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Originally posted by EPDM View PostEli ei saa olla liian kallis kun joku voisi tienata liian paljon mutta eikään liian halpa kun se sitten epäilyttää että on romu....
Ah.. yrittäminen on niin ihanaa...

No siis ei nuo ensimmäiset nyt liian kalliita ole. Maksan tuon mielelläni kunhan saan varmistuksen, että ovatko nuo vaihtokunnossa. Tiedustelin nyt vaan, että onko kellään kokemuksia millaisista vaihtoehdoista näihin.
Comment
-
Mulla on Csi:ssä MagnaFlown pelkät katit paikalla. Menee rimaa hipoen päästöistä läpi, mutta kuitenkin. En tiedä, mistä johtuu, mutta uskon, että sinullakin ongelma on juurikin kateissa, jos käyntiongelmat on selätetty.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Jeps, molemmat katit oli täysin tyhjät. Kierroksilla hc:t meni läpi näköjään tyhjilläkin kateilla.Originally posted by Laku View PostMulla on Csi:ssä MagnaFlown pelkät katit paikalla. Menee rimaa hipoen päästöistä läpi, mutta kuitenkin. En tiedä, mistä johtuu, mutta uskon, että sinullakin ongelma on juurikin kateissa, jos käyntiongelmat on selätetty.
Comment
-
Joo, kierroksilla minullakin ei ole mitään ongelmia arvoissa.Originally posted by Josunapalm View PostJeps, molemmat katit oli täysin tyhjät. Kierroksilla hc:t meni läpi näköjään tyhjilläkin kateilla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Onkos siulla jotkuu tollaset? http://www.summitracing.com/int/part...bmw/model/850iOriginally posted by Laku View PostMulla on Csi:ssä MagnaFlown pelkät katit paikalla. Menee rimaa hipoen päästöistä läpi, mutta kuitenkin. En tiedä, mistä johtuu, mutta uskon, että sinullakin ongelma on juurikin kateissa, jos käyntiongelmat on selätetty.
Vähänhän noitakii joutuu vissiin soveltaa, mutta löysin tekijämiehen ni ei varmaa pitäs olla kovin vaikee.
Edit: ei sattus kuvia olemaan?
Comment
-
Kuvia en valitettavasti ole tainnut alustasta ottaa, mutta tuontapainen. Mulla on niitä tietysti 2kpl ja molemmissa yksi sisään ja yksi ulos lähdöt. Pitää vain valita riittävän isolle moottorille virtaava katti. Ebaystä saa halvempiakin kuin tuo jenkkihinta.Originally posted by Josunapalm View PostOnkos siulla jotkuu tollaset? http://www.summitracing.com/int/part...bmw/model/850i
Vähänhän noitakii joutuu vissiin soveltaa, mutta löysin tekijämiehen ni ei varmaa pitäs olla kovin vaikee.
Edit: ei sattus kuvia olemaan?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Onkos kellään kasin omistajalla ollu ongelmia orkkis hifi paketin kanssa?
Yhtä potilasta tässä tutkin, kun äänet kuuluu pirun hiljaa ja särkee. Kokeiltu toisella soittimella sekä vahvistimella, ei vaikutusta. Välillä myös kaiuttimet napsuu vaikkei virta oo päällä. Auto on 91 vuotinen ja vielä vanhemman mallin vahvistimella jossa kaks samanmoista liitintä musta&valkoE38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
Comment