Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    Behr on todennäköisesti orkkisvalmistaja.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • MouTine
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2011
      • 803
      • Pori

      Originally posted by PappaST View Post
      Realoem näyttäis termostaateille monta eri vaihtoehtoa kasiin...

      for vehicles with hot-climate version

      thermostart 85cel 11531729720
      thermostart 70cel 11531731486

      For vehicles with National version auatralia

      thermostart 85cel 11531729720
      thermostart 70cel 11531731486

      Näyttäs olevan identtisiä nuo osanrot samanasteisissa termareissa..


      Oiskohan se viisainta laittaa toi 70 asteinen kun auto on pelkästään kesäkäytössä, ei pääsis lämpöileen jos ruuhkissa pitää tököttää helteillä.

      Jos nyt tilailis sitten uuden viskon ja termostaatin, jospa niillä pääsis
      probleemasta eroon. (paisarin korkki ja paisari on parin kuukauden ikäisiä).

      Meinaako Erich että BEHRIN visko ois OEM laatuinen?
      Tohon vielä lisäät ton anturin 61318361787, joka on 80/88 arvoilla. Noi on siis hitaan ja täystehon alarajan lämpötiloja jollon flekti käynnistyy, ei sammumis lämpöjä. Orkkis on 91/99. Tuon 70 asteisen termarin kanssa originaali 91/99 anturi ei varmaan päästä flektiä koskaan käynnistymään ja sillon se aikaamyöden jumittuu. Vai mitenkä näissä olikaan, käynnistyikö flekti ilmastoinninkompuran kanssa lämpötiloista huolimatta?
      Nykyiset...
      '14 E500 Coupe

      Ollut joskus...
      '07 MB CL63 AMG
      '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
      '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
      '94 Audi A8 4.2i V8
      '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
      '92 BMW 850i 5.0i V12
      '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
      '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
      '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
      '77 Ford Capri 2.8i V6

      ...Ja pienet sille!

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        Originally posted by PappaST View Post
        Oiskohan se viisainta laittaa toi 70 asteinen kun auto on pelkästään kesäkäytössä, ei pääsis lämpöileen jos ruuhkissa pitää tököttää helteillä.
        Jos auto on muuten kunnossa, niin itse en laittaisi kylmempää termaria. Jos se meinaa ylikuumentua, niin se ongelma ei kylmemmällä termarilla ratkea. Mielummin vaikka otat jäähdyttimen irti ja ruoppaat kennojen välit puhtaaksi, että siirtävät lämpöä paremmin. Ilmastoinnin lauhdutinkennon ja syylärin väliin mahtuu ihmeen paljon tauhkaa, joka peittää kennot.

        Toimiiko sähköflekti molemmilla nopeuksilla, ootko tarkistanut?

        Originally posted by PappaST View Post
        (paisarin korkki ja paisari on parin kuukauden ikäisiä).
        Onhan paisarin korkki myös tiukattu kunnolla kiinni? Tuntuu tyhmältä jutulta mutta sekin voi tehdä kaikkea kummaa.


        Originally posted by PappaST View Post
        Meinaako Erich että BEHRIN visko ois OEM laatuinen?
        Kyllä. On ollut ja on kaiketi vieläkin BMW:n toimittaja, nimet vaan vähän vaihtuu vuosikymmenestä ja tuotealueesta riippuen. Muistikuvan mukaan kaikki itellä vastaan tulleet alkuperäiset viskot ovat olleet Behrin leimalla. Voi niitä muitakin olla, mutta tää on ainakin varma.
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • Erich
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 783
          • Hämeenkyrö

          Originally posted by MouTine View Post
          Vai mitenkä näissä olikaan, käynnistyikö flekti ilmastoinninkompuran kanssa lämpötiloista huolimatta?
          Kyllä se tais näin tehdä. Kun se alkaa lämpöä siirtämään niin lauhdutin kuumenee nopeasti. Jos auto on paikallaan ja järjestelmän paine nousee riittävästi niin se heittää kompuran pois päältä/jää pätkimään, eikä viilennä kunnolla.

          Ohjautuikohan tuo flekti painekytkimen tiedon perusteella kakkosnopeudellekin, jos tarpeen? Tää tuli nyt ihan mutuna ulkomuistista. Vuosi sitten tätä kävin kaavioista läpi kun oli ilmastoinnin kanssa ropleemaa, mutta ei muista enää varmaksi.
          6 - E24 635
          7 - E38 740
          8 - E31 850

          Comment

          • PappaST
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2013
            • 265
            • Oulu

            Tilailin sitten 85:sen termarin ja viskon (OEM)...
            Katotaas paraneeko näillä.

            Jos kokeilis eka vaihtaa pelkän viskon ja kattelis paraneeko sillä...jos paranee niin sitten ennakoivana huoltona voisi talvella katella ton jäähdytyssysteemin läpi ja uusia mahdollisesti termari ja vesipumppu, samalla puhdistella syyläri kunnolla. Nyt tekis mieli vaan ajella, joten vapaaehtoiset rempat jää talvemmalle


            Seuraavaksi seuraa tyhmä kysymys:

            Minä kun en ole katsonut tuonne kasin tuulitunneliin.. onko siellä sitten lisäjäähdytyksenä sähköinen flektikin nesteille ettei kuumu liikaa? Ei vaan pelkästään ole visko joka hoitaa hommaa?
            Hurinahan keulalta kuuluu mutta oon ajatellut että se olis vaan ilmastoinnin puhallin

            Kattelin sekunnin realoemia enkä muka löytänyt sähköflektejä?
            BMW E31 850 Ci

            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              Originally posted by PappaST View Post
              Tilailin sitten 85:sen termarin ja viskon (OEM)...
              Katotaas paraneeko näillä.

              Jos kokeilis eka vaihtaa pelkän viskon ja kattelis paraneeko sillä...jos paranee niin sitten ennakoivana huoltona voisi talvella katella ton jäähdytyssysteemin läpi ja uusia mahdollisesti termari ja vesipumppu, samalla puhdistella syyläri kunnolla. Nyt tekis mieli vaan ajella, joten vapaaehtoiset rempat jää talvemmalle


              Seuraavaksi seuraa tyhmä kysymys:

              Minä kun en ole katsonut tuonne kasin tuulitunneliin.. onko siellä sitten lisäjäähdytyksenä sähköinen flektikin nesteille ettei kuumu liikaa? Ei vaan pelkästään ole visko joka hoitaa hommaa?
              Hurinahan keulalta kuuluu mutta oon ajatellut että se olis vaan ilmastoinnin puhallin

              Kattelin sekunnin realoemia enkä muka löytänyt sähköflektejä?
              Siellä se flekti on ja niinkuin tuossa mainittiinkin että myös syylarin lämpökytkin sen käynnistää. Itsellä sekin joskus hajosi ja viskon pystyi käsin pysäyttämään vaikka kone kuuma ja meni sitten molemmat vaihtoon. Siinä samassa vaihtu termari, paisari ja korkki. Päälle kun lyödään uusi sähköinen pumppu niin olen jo kaiken mokomasta vaihtanut. Eipä tarvi enää hetkeen jäähdytyshommia miettiä.
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              • Josunapalm
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 168
                • Lappeenranta

                Onkos porukka näihin paljon katteja joutunut vaihtamaan? Alan epäilemään niitä, kun en saa päästöjä läpi ja oon mielestäni jo kaiken muun mahdollisen tehnyt. Pitänee kurkata niihin tässä joku päivä. M70 siis kyseessä.

                Alkuperäisethän maksaa mansikoita. Joku perusmallin magnaflow ei taida ihan heittämällä mennä, kun tuo putkiston muoto on aika hankala. Onko joku tollasia laitellut? Tosin tuo pitäisi kuitenkin teettää jollain muulla, kun nuo hitsaushommat ei oo oikeen koskaan sujunu.

                Maailmalta löytyy myös tuollaisia: http://www.summitracing.com/int/part...bmw/model/850i. Hintaahan noilla taas on, mutta pitäisi ilmeisesti mennä aika mukavasti paikalleen ilman suurempia laikkauksia / hitsauksia. Tollasen linkin bongasin joskus aikaisemmin täältä foorumilta: http://www.ebay.com/itm/BMW-850i-5-0...item4d166b4449. Noissa taas epäilyttää se, kun ovat noin halvat.

                Ideoita, ajatuksia, kokemuksia?

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  Eli ei saa olla liian kallis kun joku voisi tienata liian paljon mutta eikään liian halpa kun se sitten epäilyttää että on romu....

                  Ah.. yrittäminen on niin ihanaa...
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Josunapalm
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 168
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by EPDM View Post
                    Eli ei saa olla liian kallis kun joku voisi tienata liian paljon mutta eikään liian halpa kun se sitten epäilyttää että on romu....

                    Ah.. yrittäminen on niin ihanaa...

                    No siis ei nuo ensimmäiset nyt liian kalliita ole. Maksan tuon mielelläni kunhan saan varmistuksen, että ovatko nuo vaihtokunnossa. Tiedustelin nyt vaan, että onko kellään kokemuksia millaisista vaihtoehdoista näihin.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17529
                      • Turku

                      Mulla on Csi:ssä MagnaFlown pelkät katit paikalla. Menee rimaa hipoen päästöistä läpi, mutta kuitenkin. En tiedä, mistä johtuu, mutta uskon, että sinullakin ongelma on juurikin kateissa, jos käyntiongelmat on selätetty.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Josunapalm
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 168
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Laku View Post
                        Mulla on Csi:ssä MagnaFlown pelkät katit paikalla. Menee rimaa hipoen päästöistä läpi, mutta kuitenkin. En tiedä, mistä johtuu, mutta uskon, että sinullakin ongelma on juurikin kateissa, jos käyntiongelmat on selätetty.
                        Jeps, molemmat katit oli täysin tyhjät. Kierroksilla hc:t meni läpi näköjään tyhjilläkin kateilla.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17529
                          • Turku

                          Originally posted by Josunapalm View Post
                          Jeps, molemmat katit oli täysin tyhjät. Kierroksilla hc:t meni läpi näköjään tyhjilläkin kateilla.
                          Joo, kierroksilla minullakin ei ole mitään ongelmia arvoissa.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Josunapalm
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 168
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Laku View Post
                            Mulla on Csi:ssä MagnaFlown pelkät katit paikalla. Menee rimaa hipoen päästöistä läpi, mutta kuitenkin. En tiedä, mistä johtuu, mutta uskon, että sinullakin ongelma on juurikin kateissa, jos käyntiongelmat on selätetty.
                            Onkos siulla jotkuu tollaset? http://www.summitracing.com/int/part...bmw/model/850i
                            Vähänhän noitakii joutuu vissiin soveltaa, mutta löysin tekijämiehen ni ei varmaa pitäs olla kovin vaikee.

                            Edit: ei sattus kuvia olemaan?

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17529
                              • Turku

                              Originally posted by Josunapalm View Post
                              Onkos siulla jotkuu tollaset? http://www.summitracing.com/int/part...bmw/model/850i
                              Vähänhän noitakii joutuu vissiin soveltaa, mutta löysin tekijämiehen ni ei varmaa pitäs olla kovin vaikee.

                              Edit: ei sattus kuvia olemaan?
                              Kuvia en valitettavasti ole tainnut alustasta ottaa, mutta tuontapainen. Mulla on niitä tietysti 2kpl ja molemmissa yksi sisään ja yksi ulos lähdöt. Pitää vain valita riittävän isolle moottorille virtaava katti. Ebaystä saa halvempiakin kuin tuo jenkkihinta.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • rikuh1
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 520
                                • Hämeenlinna

                                Onkos kellään kasin omistajalla ollu ongelmia orkkis hifi paketin kanssa?
                                Yhtä potilasta tässä tutkin, kun äänet kuuluu pirun hiljaa ja särkee. Kokeiltu toisella soittimella sekä vahvistimella, ei vaikutusta. Välillä myös kaiuttimet napsuu vaikkei virta oo päällä. Auto on 91 vuotinen ja vielä vanhemman mallin vahvistimella jossa kaks samanmoista liitintä musta&valko
                                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                                RikunAutofix.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎