Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PappaST
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2013
    • 265
    • Oulu

    Hei.



    Mistä kannattas ostaa noi ilmamäärämittarin kumiputket?

    Paikallaan olevat on niin kovat että ne vois aivan varanvuoksi uusia...eikä viittis irrotella nuita vanhoja tarkistukselle kun halkeavat kuitenkin,...ois vaihtaa heti uudet siihen

    Millä te ootte päässeet tonne moottorin sielunelämään käsiksi? Kokeiltiin INPAA,
    eikä muka päästy...... :think
    BMW E31 850 Ci

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by PappaST View Post
      Hei.



      Mistä kannattas ostaa noi ilmamäärämittarin kumiputket?

      Paikallaan olevat on niin kovat että ne vois aivan varanvuoksi uusia...eikä viittis irrotella nuita vanhoja tarkistukselle kun halkeavat kuitenkin,...ois vaihtaa heti uudet siihen

      Millä te ootte päässeet tonne moottorin sielunelämään käsiksi? Kokeiltiin INPAA,
      eikä muka päästy...... :think
      Mistä nyt yleensä orginaaliosia tykkää ostella. Joko paikalliselta tiskiltä tai halvemmalla vaikkapa saksan tiskiltä.
      DIS:llä pääsee kiinni kunhan on ADS adapteri ja kone missä oikea sarjaportti (ei usb).
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Lassi E31
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 30
        • Lapua

        Toissa kesänä ostin nuo uudet imuputket. Orggis osan hinta oli muistaakseni huimat 7€kappale!

        Originally posted by PappaST View Post
        Hei.



        Mistä kannattas ostaa noi ilmamäärämittarin kumiputket?

        Paikallaan olevat on niin kovat että ne vois aivan varanvuoksi uusia...eikä viittis irrotella nuita vanhoja tarkistukselle kun halkeavat kuitenkin,...ois vaihtaa heti uudet siihen

        Millä te ootte päässeet tonne moottorin sielunelämään käsiksi? Kokeiltiin INPAA,
        eikä muka päästy...... :think

        Comment

        • PappaST
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2013
          • 265
          • Oulu

          Originally posted by Lassi E31 View Post
          Toissa kesänä ostin nuo uudet imuputket. Orggis osan hinta oli muistaakseni huimat 7€kappale!
          No kappas.... vissiin ekat osat jotka olis halpoja tohon kasiin.
          Oletin jotenki että nuilla putkillakin olis tajuton hinta. Positiivista
          BMW E31 850 Ci

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            Jos rempassa tarvitsee tiivisteitä kuvasta #2, muistaakseni minulta löytyy yksi ylimääräinen pari ja kulkee kirjekuoressa:

            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              Kaikki on ollut levällään ja auto on taas kasassa. Uusi puola, virranjakaja yms. Kone käy nätisti aluksi ja sitten alkaa käymään pikkuhiljaa huonommin. Imusarjan tiivisteet vedetty tiivistesilikonilla kiinni yms.

              Voisiko mahdollisesti ristiin laitetut Lambdat aiheuttaa tälläistä?

              Tyhjäkäynnillä paikallaan lähtee lämmöt nousemaan hitaasti ylöspäin ja kone viilenee heti kun ajaa. Vaikuttaako mahdollisesti risa viskoflekti tähän niin paljon, vaikka kuitenkin pyörii mukana? Vekotin on ilmattu koneella ja aiemmin uusitulla termarilla on ajettu muutama tuhat kilometriä vaikkakin auto seissyt nyt 1,5v lähes putkeen.

              Nämä kun saa hoidettua + vielä jompikumpi akku tai molemmat vaihtoon niin lähtee taas yksi kasi tallista ajoon.
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              • JTMD
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 834
                • Helsinki

                Lambdan piuhat ristissä, Uusi visko ja huolellinen ilmaus. On se kumma jos vielä jää ilmaa järjestelmään vaikka alipaineella vetelee nesteet koneeseen :F
                Last edited by JTMD; 16-05-2014, 21:58.
                -10 e93 325i
                -04 e46 320i
                -92 e31 850i 6speed
                -92 e30 325 cab
                -93 e36 M3
                -91 e36 325

                Comment

                • PappaST
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2013
                  • 265
                  • Oulu

                  Onko kenelläkään ollut ongelmaa kuskin turvavyön kanssa?


                  Mulla tarttuilee se vyö... ei anna tulla kelalta kuin about
                  40cm ja sitten jumittaa totaalisesti :think

                  Oottako koskaan aukasseet sitä patruunaa ja ihmetelleet mikä vyön jumittamisen aiheuttaa?
                  BMW E31 850 Ci

                  Comment

                  • _chris_
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 442
                    • Nokia

                    Joo omassa autossa myös ongelma kuskin turvavyön kanssa, tosin ilmenee hiukan eri tavalla. Kuskin penkin selkänojan kun kaataa eteen, niin turvavyö kelaa löysät pois (niinkuin kuuluukin), mutta ei annakkaan enää löysiä kun penkin haluaisi takaisin ylös. Ainoa konsti on yrittää kelpotella turvavyön toisen pään pultti irti, että saa vyöhön löysiä ja mekanismin taas toimimaan. Tuo pultin löysääminen vaatinee kuskin penkin nostamista, että pultin päähän pääsee paremmin käsiksi. Penkin nostaminen taas kiristää jo ennestään jumissa olevaa vyötä entisestään . Paska nakki, jos tien päällä sattuu käymään... Tuon voi välttää sillä, että vetää vyöhön löysiä ennenkuin penkin kaataa eteen.

                    Tuo vyön aukaisu on itsellä työlistalla, mutta kun ei ole oikein ollut aikaa autonfiksauksiin ja tämä ei ole listalla lähelläkään kärkipäätä, niin en ole kyllä siihen lähiaikoina koskemassa.

                    Kertoilehan kokemuksia, jos alat sitä purkamaan.

                    Edit. Tuossa muuten ohjeita sen vyön purkamiseen: http://forums.bimmerforums.com/forum...eatbelt-repair
                    Last edited by _chris_; 17-05-2014, 17:17.
                    BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                    Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                    Comment

                    • PappaST
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2013
                      • 265
                      • Oulu

                      Perkeles....


                      kasi rykäsi nesteet pihalle :think

                      Ilmeisesti hajosi alavesiletku tms... en ehtinyt tutkimaan kun oli lähtö muualle.
                      Pihalta lähdin lämpimällä autolla ja noin 100metrin päässä kuului vaimeahko posahdus (ikkunat auki niin sen kuuli), kattelin sitten peilistä ja huomasin vesivanan perässä

                      Noh ei muutaku u-käännys ja kotia joutuin...
                      Pihalla kerkesin sen verran nostaa peltiä että neste valuu vänkärin puolelta jostakin syylärin kohdilta. Menikö sitten letku vai koko syyläri....veikkaan letkua äänen perusteella.

                      Soittelin marmorin ja KL-varaosat läpi....niillä menee saksan tilaukseen ja se kestää :think

                      Onko ideoita mistä sais osaa nopeaa? Käytettykin huomioidaan kun olis tarvista....


                      Pitää nyt koittaa selvittää mikä siellä tarkalleen meni...

                      Hyvät ideat vastaanotetaan...kiitos!
                      BMW E31 850 Ci

                      Comment

                      • Lassi E31
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 30
                        • Lapua

                        Onkohan tuohon vaihdettu jo uudemman mallinen paisuntasäiliö (musta)?
                        Vanhat keltaiset suositellaan vaihtamaan uusiin, murentuvat suorastaan käsiin ja menevät tukkoon.
                        -Lassi


                        Originally posted by PappaST View Post
                        Perkeles....


                        kasi rykäsi nesteet pihalle :think

                        Ilmeisesti hajosi alavesiletku tms... en ehtinyt tutkimaan kun oli lähtö muualle.
                        Pihalta lähdin lämpimällä autolla ja noin 100metrin päässä kuului vaimeahko posahdus (ikkunat auki niin sen kuuli), kattelin sitten peilistä ja huomasin vesivanan perässä

                        Noh ei muutaku u-käännys ja kotia joutuin...
                        Pihalla kerkesin sen verran nostaa peltiä että neste valuu vänkärin puolelta jostakin syylärin kohdilta. Menikö sitten letku vai koko syyläri....veikkaan letkua äänen perusteella.

                        Soittelin marmorin ja KL-varaosat läpi....niillä menee saksan tilaukseen ja se kestää :think

                        Onko ideoita mistä sais osaa nopeaa? Käytettykin huomioidaan kun olis tarvista....


                        Pitää nyt koittaa selvittää mikä siellä tarkalleen meni...

                        Hyvät ideat vastaanotetaan...kiitos!

                        Comment

                        • PappaST
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2013
                          • 265
                          • Oulu

                          Lassi osui oikeaan.... paisari halki 15cm matkalta.
                          Uutta tilaukseen.
                          BMW E31 850 Ci

                          Comment

                          • MouTine
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2011
                            • 803
                            • Pori

                            Kannattaa tsekata korkin kunto. Tai no vähän vaikea sitä on tsekata, mutta uusi ei maksa paljoa. Vanhojen muoviosien säästelemiseksi kannattaa valita se matalemmalla painearvolla oleva.
                            Nykyiset...
                            '14 E500 Coupe

                            Ollut joskus...
                            '07 MB CL63 AMG
                            '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                            '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                            '94 Audi A8 4.2i V8
                            '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                            '92 BMW 850i 5.0i V12
                            '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                            '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                            '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                            '77 Ford Capri 2.8i V6

                            ...Ja pienet sille!

                            Comment

                            • PappaST
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2013
                              • 265
                              • Oulu

                              Ostin samalla uuden korkin myös.
                              BMW E31 850 Ci

                              Comment

                              • PappaST
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2013
                                • 265
                                • Oulu

                                Tuossa funtsaillu tuota kasin kytkintä, alkaa varmaan
                                olemaan vähäsen ehtoopuolella kun irrottaa vasta niin ylhäältä :think
                                Eli tiedossa voi olla kytkinremonttia ensi talvena.

                                Mistähän tuota kannattais kysellä....normi osaputkista Suomessa vissiin turha toivo.... KL:ltä kysäisin niin levy, asetelma ja painelaakeri 1000€

                                Pielenmayerille pitäs laittaa toki spostia.
                                Sachsilla on ainaki kasikoneiseen kykään... totta luulis olevan m70 peräänkin.

                                Jenkeissä näkyy sassi olevan 470€ +tullit+postit yms...

                                Onko kenelläkään kokemusta kasin kykän ostosta?
                                BMW E31 850 Ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎