Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PappaST
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2013
    • 265
    • Oulu

    No toinen vaihtoehto olisi sitten saada perää hiukan ylemmäs.
    Riepoo niin perkuleesti kun se nyt "keulii" hiukan

    kaw taiski muuten vilahtaa jossakin, sitä voisi vilkaista paremmin. Toki ei siitäkään mitään tule jos keula makaa tiessä jatkuvasti, ajettavahan sen pitäisi olla. Kunhan vain jollain konstilla saisi sivuprofiilista balanssiin tuon laitoksen.
    BMW E31 850 Ci

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4992
      • Forssa

      Bimmerforumin käyttäjät ovat kirjoitelleet että nuo h&r:t madaltavat edestä enemmän kuin eibachit ja moni siellä onkin tehnyt kombinaation jossa edessä h&r ja takana vakio m-sport, hyvän näköisiä ovat olleet. Ehkäpä siinä olisi sinullekin hyvä ratkaisu.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • PappaST
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2013
        • 265
        • Oulu

        Pitää kai rekisteröityä sinne että pääsisi näkemään.

        kiits vinkistä!
        BMW E31 850 Ci

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          Csi:ssä on minulla KAW:n jouset ja allekirjoitan kyllä tuon, että madaltavat jopa liikaakin ja etuylitys niiden kanssa on kyllä paha ja vaikea arvioidakin. Lisäksi tuolla auto vähän keuliikin eli vinkkejä takapään nostoon jousia vaihtamatta - tietääkö kukaan?
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Arppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1049
            • Lumbriver

            Mulla on normi alusta ja aattelin kokeilla EPDM:ltä ostettuja csi:n etujousia kokeilla ensiapuna keulimiseen... Toki mun pohdinta ei auta teidän laskujousituningmiesten pohdintoihin

            Btw. Eihän kellään ois ylimääräisenä sitä kehikkoa mihin tulee radio, obd yms kiinni? Omassa on manuaalin(?) mikä tulee liian lähelle vaihdenuppia, P:lle laittaessa käsi pökkää lähes aina lämppärin nappeihin. Ärsyttävää....
            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
            -Raahe Connection-
            -Team Kärppä- limited edition

            Comment

            • PappaST
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2013
              • 265
              • Oulu

              no ei mullakaan ole mielessä nämä laskujousituning jutut....
              auton ei tarvi maata tiessä...mua vaan riepoo kattoa sivusta kun
              auto keulii....sais balanssiin sen.... keulaa alemmas ja vaikka perää
              sentin ylemmäs
              BMW E31 850 Ci

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                Sanokaas joku miksi kasi keulii vakiojousilla? Missä ominaisuuksissa menetetään, jos sitä kompensoidaan a) edestä madaltamalla tai b) takaa nostamalla? Enkä tarkoita nyt pelkästään lipan etäisyyttä rotvallista.
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4992
                  • Forssa

                  Originally posted by Erich View Post
                  Sanokaas joku miksi kasi keulii vakiojousilla? Missä ominaisuuksissa menetetään, jos sitä kompensoidaan a) edestä madaltamalla tai b) takaa nostamalla? Enkä tarkoita nyt pelkästään lipan etäisyyttä rotvallista.
                  Niinhän ne "keulivat" kaikki tuon aikakauden bemarit ja uudemmatkin. Eikä ne varsinaisesti keuli vaan etu ja takakaaret ovat erimuotoiset joka saa aikaan illuusion keulimisesta. Mitä menetykseen tulee niin ajomukavuus ja käytännöllisyys lienee ainoat asiat. Toisaalta moni tykkää kuitenkin enemmän vähän jämäkämmästä alustasta kuin vakio eli makuasioita myöskin. Enpä usko että siinä mitään kriittista menetetään kunhan muistaa madalluksen jälkeen säädellä kulmat. Huomattavasti enemmän haittaa on kaikista lukuisista puslista ym jotka siellä alustassa ovat yleensä todella vanhoja.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17529
                    • Turku

                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Niinhän ne "keulivat" kaikki tuon aikakauden bemarit ja uudemmatkin. Eikä ne varsinaisesti keuli vaan etu ja takakaaret ovat erimuotoiset joka saa aikaan illuusion keulimisesta. Mitä menetykseen tulee niin ajomukavuus ja käytännöllisyys lienee ainoat asiat. Toisaalta moni tykkää kuitenkin enemmän vähän jämäkämmästä alustasta kuin vakio eli makuasioita myöskin. Enpä usko että siinä mitään kriittista menetetään kunhan muistaa madalluksen jälkeen säädellä kulmat. Huomattavasti enemmän haittaa on kaikista lukuisista puslista ym jotka siellä alustassa ovat yleensä todella vanhoja.
                    Totta tuo keuliminen tuo ajan Bemareissa. E31 kohdalla nimenomaan etukaaren pyöreys ja takakaaren suoruus korostavat näkymää.

                    Mielestäni E31 reilukin madallus esim. KAW:n kanssa ei ajotuntumaa juurikaan heikennä, kallistelee vähemmän kurveihin ja niihin voi ajaa kunnolla tykittäen . Toki tästä on eriäviä mielipiteitä ja totta on, että väistämättä jouset (ja iskarit) vaihtamalla alustasta tulee (pinta)kovempi, mutta silti yllättävän ok.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • PappaST
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2013
                      • 265
                      • Oulu

                      Vieläköhän ne kawwilaiset menis vakioiskareilla :think
                      -40mm taitaa just viittiä vakioiskarilla tiputella.
                      BMW E31 850 Ci

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17529
                        • Turku

                        Originally posted by PappaST View Post
                        Vieläköhän ne kawwilaiset menis vakioiskareilla :think
                        -40mm taitaa just viittiä vakioiskarilla tiputella.
                        Ei mitään tietoa, kun itsellä on Bilsteinit alla. Kuinka vanhat siellä on eli kannnattaisiko vaihtaa samalla nekin?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • JTMD
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 834
                          • Helsinki

                          Itse olen jäänyt siihen käsitykseen että max -30mm on nyrkkisääntönä madallukselle minkä jälkeen ei kannata enää vakio iskareilla ajella. Ajatuksena essolla lähinnä se, että iskareiden elinikä romahtaa. Mutta tosiaan kyllä tuo vakiokeula on levottoman korkealla kaareen nähden kun mahtuu nyrkki renkaan ja kaaren väliin
                          -10 e93 325i
                          -04 e46 320i
                          -92 e31 850i 6speed
                          -92 e30 325 cab
                          -93 e36 M3
                          -91 e36 325

                          Comment

                          • JTMD
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 834
                            • Helsinki

                            Onko kellään tietoa Lowtec merkkisistä madallusjousista? Onko niistä mihinkään laadullisesti? Halvat on... 226€ etu+taka
                            -10 e93 325i
                            -04 e46 320i
                            -92 e31 850i 6speed
                            -92 e30 325 cab
                            -93 e36 M3
                            -91 e36 325

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17529
                              • Turku

                              Originally posted by JTMD View Post
                              Onko kellään tietoa Lowtec merkkisistä madallusjousista? Onko niistä mihinkään laadullisesti? Halvat on... 226€ etu+taka
                              Ei ole, mutta ei H&R tai Eibachkaan mahdottomasti enempää maksa....
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • PappaST
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2013
                                • 265
                                • Oulu

                                Tais olla lowtec kun joskus e34:seen ostin.... en osta enää, ei hääviä laatua.
                                BMW E31 850 Ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎