Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Supa
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    M70B50 koneesta: Mihin nämä tulee? Oon koittanu miettiä pääni puhki, mutta en tajua edes realoemin kuvasta. Alempi kuva on bensaputki, mutta en tajua mihin kohtaa tuo tulee kiinni. Oisko noi 2 letkua suutintukin päihin? ja toinen pää paluuletkuun? Koneen oikealla puolella (vänkärin) on yks letku irrallaan.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=12_1584 (Osanumero 15)

Venakopan muttereiden alle. Pitää jakajan suojakansia paikallaan vähän. Niissä on hahlo mihin toi pallo menee.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Mikko: miks mää muistelisin että noi murkulat tulis imusarjojen kylkeen tai sinne tulpanjohtojen kiinnikkeisiin.... Pitäs tarkistaa omasta. En muista ees noiden funktiota:think

Muistaako kukaan E31 keskireiän halkaisijaa vanteessa?
    Pitäs saada speiserit näyttelyn ajaks lainaan. Olis helpompi kysellä niitä ku tietäs speksit.
    Perus 72,6

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Mikko: miks mää muistelisin että noi murkulat tulis imusarjojen kylkeen tai sinne tulpanjohtojen kiinnikkeisiin.... Pitäs tarkistaa omasta. En muista ees noiden funktiota:think

Muistaako kukaan E31 keskireiän halkaisijaa vanteessa?
    Pitäs saada speiserit näyttelyn ajaks lainaan. Olis helpompi kysellä niitä ku tietäs speksit.

Leave a comment:

• MikkoJII
    replied
    M70B50 koneesta: Mihin nämä tulee? Oon koittanu miettiä pääni puhki, mutta en tajua edes realoemin kuvasta. Alempi kuva on bensaputki, mutta en tajua mihin kohtaa tuo tulee kiinni. Oisko noi 2 letkua suutintukin päihin? ja toinen pää paluuletkuun? Koneen oikealla puolella (vänkärin) on yks letku irrallaan.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=12_1584 (Osanumero 15)

Last edited by MikkoJII; 22-08-2015, 17:44.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by jx166 View Post
    Moi, voin suositella sellaista Hans Jörgeniä, jonka meili on [email protected]. Tööttää sinne meiliä ja kerro tarpeestasi. Netistä löytyy kaverin osaamisesta juttua. Homma toimi kuin junan vessa ja maksaminen tapahtui vasta kun Mid palasi Suomeen ja todettiin toimivaksi.

Edit: Kaverin oikea nimi on Guido Kulka ja korjailee puoliammattimaisesti työn ohessa kaikkea autoelektroniikkaa. Voit kirjoitella englanniksi.

Erinomainen roadtrip tiedossa - autot tykkää kun niillä ajetaan, puhumattakaan kuskista!
    Tööttäsin mailia Guidolle ja jään odottelemaan vastausta. Voipi olla lomalla elokuun, joten saattaa kestää.

Roadtrip oli mahtava. http://lehmussaari.com/Eurotour_2015.pdf

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Osta uusi pumppu marmorilta. Saksasta n. 35€. Tulee vaikka mun kamojen mukana, kun teen seuraavan tilauksen.
    Tilasin marmorilta. Noin 55€ miinus kerhoale. Tulee Ruotsista parissa päivässä.
    Kiitos kyytitarjouksesta, muttei malttanut odottaa...:think

Leave a comment:

• P-J
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Niin, niinhän minä kirjoitinkin.
    Kunhan vahvistin osaltani tätä juttua.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by P-J View Post
    Ei oo lampunpesureita ja normitäyttö konehuoneen puolelta mulla.
    Niin, niinhän minä kirjoitinkin.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Osta uusi pumppu marmorilta. Saksasta n. 35€. Tulee vaikka mun kamojen mukana, kun teen seuraavan tilauksen.
    Tarkennetaan tätä huomenna. Toi tehoton halpispumppu oli enemmänkin vain kokeiluversio, että miten systeemi toimii...

Leave a comment:

• P-J
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    onko oikeasti edes muita vaihtoehtoja kuin nro1...

Tuo pissapoikahomma on myös yksi mielestäni liian hankalaksi tehty "erikoisuus" näissä autoissa. Itse asiassa hommahan on niin että mikäli autossa ei ole lampunpesimiä niin silloin tuota takasäiliötä ei edes ole vaan etusäiliö toimii ainoana pissapojan säiliönä ja siinä on korkki.
    Ei oo lampunpesureita ja normitäyttö konehuoneen puolelta mulla.

Leave a comment:

• Laku
    replied

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Takakontissa oleva pissapojan lisäsäiliö.

Mulla oli pumppu (61668360614) kärähtänyt takakontin säiliöstä ja ostin sitten halvan tarvikepumpun (9.95€) tilalle. Pöh.
    RealOEM kertoo, että sama pumppu menee kuuteen muuhunkin Bemariin.

Systeemihän toimii siten, että etusäiliön tyhjentyessä (anturilta ilmoitus) takasäiliön pumppu käynnistyy määräajaksi ja täyttää etusäiliön.

Halpispumpun tuotto/kapasiteetti/teho/kyky on kuitenkin aivan liian vähän. Sen sijaan, että se puskisi pari litraa nestettä etusäiliöön, se liruttaa alle puoli litraa ja lopettaa pumppaamisen, kunnes etusäiliön anturi ilmoittaa uudelleen lisätarpeesta.

Vaihtoehtoja on ymmärtääkseni kaksi:
    1)
    Ostan marmoritiskiltä paremman pumpun
    2)
    Lisään pumppausaikaa säätämällä jotain jostain, mutta mitä ja mistä?

Jos säätäminen on vain "potikan pyörittämistä", niin sitä voisi kokeilla, ettei taas tarvitse tapella klemmareiden kanssa.

Kuka tietää tarkemmin?
    onko oikeasti edes muita vaihtoehtoja kuin nro1...

Tuo pissapoikahomma on myös yksi mielestäni liian hankalaksi tehty "erikoisuus" näissä autoissa. Itse asiassa hommahan on niin että mikäli autossa ei ole lampunpesimiä niin silloin tuota takasäiliötä ei edes ole vaan etusäiliö toimii ainoana pissapojan säiliönä ja siinä on korkki.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Takakontissa oleva pissapojan lisäsäiliö.

Mulla oli pumppu (61668360614) kärähtänyt takakontin säiliöstä ja ostin sitten halvan tarvikepumpun (9.95€) tilalle. Pöh.
    RealOEM kertoo, että sama pumppu menee kuuteen muuhunkin Bemariin.

Systeemihän toimii siten, että etusäiliön tyhjentyessä (anturilta ilmoitus) takasäiliön pumppu käynnistyy määräajaksi ja täyttää etusäiliön.

Halpispumpun tuotto/kapasiteetti/teho/kyky on kuitenkin aivan liian vähän. Sen sijaan, että se puskisi pari litraa nestettä etusäiliöön, se liruttaa alle puoli litraa ja lopettaa pumppaamisen, kunnes etusäiliön anturi ilmoittaa uudelleen lisätarpeesta.

Vaihtoehtoja on ymmärtääkseni kaksi:
    1)
    Ostan marmoritiskiltä paremman pumpun
    2)
    Lisään pumppausaikaa säätämällä jotain jostain, mutta mitä ja mistä?

Jos säätäminen on vain "potikan pyörittämistä", niin sitä voisi kokeilla, ettei taas tarvitse tapella klemmareiden kanssa.

Kuka tietää tarkemmin?

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Lopullinen versio kuvien kera. Noin 40 MB ladattavaa. Lukekaa ja naurakaa.
    http://www.lehmussaari.com/Eurotour_2015.pdf

Vaan olipa kerrassaan mukava kertomus lukea.

Hatunnosto reissusta ja siitä että sen suorittaa ilman ennakkoluuloja hieman
    eksoottisemmalla autolla.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Lopullinen versio kuvien kera. Noin 40 MB ladattavaa. Lukekaa ja naurakaa.
    http://www.lehmussaari.com/Eurotour_2015.pdf

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎