Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PearlE31
    replied
    EDC iskarit Puolaan korjattavaksi

    Morjentes pitkästä aikaa!
    Onko kenelläkään kokemusta Puolan sorvaamosta?

    Kävin Laakkosella ja etutolpat oli 1,5 vuodessa kallistunu 200€ kpl.
    Eli 2400€ pitäsi jostain pieraista, syy siihen että kasi seissyt 2 vuotta.
    Pari pajaa rikkonut enemmän kun korjannu: akut pöllitty, ovipahvi korkattu vanteet rikottu jne....

    Leave a comment:


  • Josunapalm
    replied
    Aikaisemmin oli puhetta tuosta valokuvion kääntämisestä. Omassa en ainakaan löytänyt / tajunnut mitään systeemiä, millä sen olisi voinut kääntää. Siinä polttimon edessä on vaan sellanen "metalliliuska", missä on pieni pykälä, joka muodostaa sen valokuvion.

    Eli minun näkemyksen mukaan pitäisi vaihtaa koko osa nro. 1



    Onkohan noita erillaisia? :think

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Joku on kuulema löytänyt Saksasta jonkun hans-jörgen-guntherin, joka korjaa ajotietokoneen näyttöjä, kun pikselit alkavat kadota.
    (Uusiahan ei saa enää mistään...)

    Onko tästä hans-jörgenistä saatavilla yhteystietoja ja mitä korjaus maksoi?
    (Priva tai julkinen yhteydenotto.)

    Mulla on näyttö niin huono, että iso osa informaatiosta on lukukelvotonta päivänvalossa ajettaessa ja pimeässäkin puuttuu vaakasuora keskilinja...
    Moi, voin suositella sellaista Hans Jörgeniä, jonka meili on [email protected]. Tööttää sinne meiliä ja kerro tarpeestasi. Netistä löytyy kaverin osaamisesta juttua. Homma toimi kuin junan vessa ja maksaminen tapahtui vasta kun Mid palasi Suomeen ja todettiin toimivaksi.

    Edit: Kaverin oikea nimi on Guido Kulka ja korjailee puoliammattimaisesti työn ohessa kaikkea autoelektroniikkaa. Voit kirjoitella englanniksi.

    Erinomainen roadtrip tiedossa - autot tykkää kun niillä ajetaan, puhumattakaan kuskista!
    Last edited by jx166; 03-07-2015, 21:55.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Ebayn kautta ainakin löytyy korjaajia.

    Leave a comment:


  • Hantte
    replied
    Joku on kuulema löytänyt Saksasta jonkun hans-jörgen-guntherin, joka korjaa ajotietokoneen näyttöjä, kun pikselit alkavat kadota.
    (Uusiahan ei saa enää mistään...)

    Onko tästä hans-jörgenistä saatavilla yhteystietoja ja mitä korjaus maksoi?
    (Priva tai julkinen yhteydenotto.)

    Mulla on näyttö niin huono, että iso osa informaatiosta on lukukelvotonta päivänvalossa ajettaessa ja pimeässäkin puuttuu vaakasuora keskilinja...

    Leave a comment:


  • P-J
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Ahaa. Nyt kun tarkemmin muistelen niin saatan muistaa joskus lukeneeni jostakin että kyseessä olisi ns. "nordland" varuste.

    Joka tapauksessa itse olen hankkinut retrofit sarjan eräältä sveitsiläiseltä kasiharrastajalta, joka niitä myy, ja siihen settiin kuuluu myös se neliasentoinen valokytkin ja siinä on sweden teksti siinä kytkimessä.
    Wau

    Hoidin tuon laittamalla tykimmät parkit (oma tuonti). Anteeksi mainostus, mutta eipä oo posliinit kiukutelleet eikä enää vastaantulijat vilkuttele. Toisaalta olihan se kiva saada edes senverran huomiota osakseen...

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Mulla oli juurikin noin siinä suomi kasissa. Kun nosti luukku lamput ylös niin ne himmeni.
    Ahaa. Nyt kun tarkemmin muistelen niin saatan muistaa joskus lukeneeni jostakin että kyseessä olisi ns. "nordland" varuste.

    Joka tapauksessa itse olen hankkinut retrofit sarjan eräältä sveitsiläiseltä kasiharrastajalta, joka niitä myy, ja siihen settiin kuuluu myös se neliasentoinen valokytkin ja siinä on sweden teksti siinä kytkimessä.
    Last edited by mikae34; 15-06-2015, 20:25.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Puskurissa on parkit/päiväajovalot toisessa umpiossa ja väläytys/lisäpitkät toisessa. Lisäksi vilkut sivulla. Usa malleissa vielä vilkkujen takareunoissa äärivalot. Euro autoissa käsittääkseni nuo lisäpitkät syttyvät pitkien kanssa automaattisesti. Muihin ne täytyy ilmeisesti koodata toimimaan (usa/japan) lisäksi nuo päiväajovalot eivät ole yleensä toiminnassa vaan ne pitää modata toimimaan. Ilmeisesti ainoastaan ruotsiin uutena myydyissä on ollut vakiona nuo päiväajovalot ja neliasentoinen "sweden" valokytkin jossa oma asento päiväajovaloille. Onhan se paljon kivempi kun päiväsaikaan ei tarvitse ajella valot ylhäällä rumentamassa auton ulkonäköä.
    Mulla oli juurikin noin siinä suomi kasissa. Kun nosti luukku lamput ylös niin ne himmeni.

    Leave a comment:


  • JTMD
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Auttakaas vähä tyhmää.

    Pitäs m70 koneen banjopulttien ympärille kietasta sitä pianolankaa. Miten tämä tapahtuu vai onko joku parempi ratkaisu? Mistä saa pianolankaa?

    Onko venakopan muttereille oikeaa momenttia? Kiristysjärjestys? Tarviiko venakopan tiivisteisiin liimaa missään kohtaa kuten m52:ssa?
    Vinkkejä imusarjojen takaisin asennukseen ettei tarvi uudelleen purkaa?
    Banjopultit:
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

    Varmistuslankaa pitäisi löytyä autotarvikeliikkeistä tai rautakaupasta. Pihdit myös.
    Mutterit 10Nm kiinni ja itse kiristelin venokopan kannet ristiin. Itsellä tiivisteet varmistin tiivistesilikonilla sen takia kun ilman sitä ne jäivät tihkumaan öljyä ja piti purkaa uudelleen.

    Imusarjan tiivisteet kunnolla puhtaiksi ja molemmille puolille tiivisteliimaa niin ei tule uutta imuvuotoa. M8 muttereille 24Nm ja ristiin kiristys kannen puolella. M6 imusarjan kiinnityspultit on taas sen 10Nm.
    Last edited by JTMD; 15-06-2015, 14:18.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Auttakaas vähä tyhmää.

    Pitäs m70 koneen banjopulttien ympärille kietasta sitä pianolankaa. Miten tämä tapahtuu vai onko joku parempi ratkaisu? Mistä saa pianolankaa?

    Onko venakopan muttereille oikeaa momenttia? Kiristysjärjestys? Tarviiko venakopan tiivisteisiin liimaa missään kohtaa kuten m52:ssa?
    Vinkkejä imusarjojen takaisin asennukseen ettei tarvi uudelleen purkaa?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Puskurissa on parkit/päiväajovalot toisessa umpiossa ja väläytys/lisäpitkät toisessa. Lisäksi vilkut sivulla. Usa malleissa vielä vilkkujen takareunoissa äärivalot. Euro autoissa käsittääkseni nuo lisäpitkät syttyvät pitkien kanssa automaattisesti. Muihin ne täytyy ilmeisesti koodata toimimaan (usa/japan) lisäksi nuo päiväajovalot eivät ole yleensä toiminnassa vaan ne pitää modata toimimaan. Ilmeisesti ainoastaan ruotsiin uutena myydyissä on ollut vakiona nuo päiväajovalot ja neliasentoinen "sweden" valokytkin jossa oma asento päiväajovaloille. Onhan se paljon kivempi kun päiväsaikaan ei tarvitse ajella valot ylhäällä rumentamassa auton ulkonäköä.
    Last edited by mikae34; 14-06-2015, 14:38.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Luukkulampuissa on lyhyet, pitkät ja sumarit, puskurissa olevat valot on "lisäpitkät" tms
    BMW, Alpina, 840, 850, CSi, M8, E31, B12

    Leave a comment:


  • Sakkeri
    replied
    Mikä funktio noilla kahdella projektorilla on tuossa popup-valossa? :think

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    E31:nen on yks helpoimpia autoja retrofitata kunnolliset projektorit sinne orkkis umpioon.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Hepa View Post
    Täytyy viel kattoa että lasit on E hyväksytyt, katsastus ei kyl niistä mitään maininnut vaan siit kuviost.

    Pitäiskö sen täyttää se automaattisesti kun etusäiliö alkaa olemaan tyhjä vai onko sille joku oma kytkin jossain. etusäiliössä ei ole korkkia joten täyttö tapahtuu ilmeisesti takapöntöstä.
    Kyllä, sen pitäisi automaattisesti siirtää nestettä takasäiliöstä etusäiliöön, joka on suljettu. Autoissa, joissa ei ole ajovalojen pesureita ei tuota takasäiliötä ole vaan ainoastaan se pieni säiliö siellä konehuoneessa ja sen päällä korkki normaaliin tapaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎