EDC iskarit Puolaan korjattavaksi
Morjentes pitkästä aikaa!
Onko kenelläkään kokemusta Puolan sorvaamosta?
Kävin Laakkosella ja etutolpat oli 1,5 vuodessa kallistunu 200€ kpl.
Eli 2400€ pitäsi jostain pieraista, syy siihen että kasi seissyt 2 vuotta.
Pari pajaa rikkonut enemmän kun korjannu: akut pöllitty, ovipahvi korkattu vanteet rikottu jne....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aikaisemmin oli puhetta tuosta valokuvion kääntämisestä. Omassa en ainakaan löytänyt / tajunnut mitään systeemiä, millä sen olisi voinut kääntää. Siinä polttimon edessä on vaan sellanen "metalliliuska", missä on pieni pykälä, joka muodostaa sen valokuvion.
Eli minun näkemyksen mukaan pitäisi vaihtaa koko osa nro. 1
Onkohan noita erillaisia? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantte View PostJoku on kuulema löytänyt Saksasta jonkun hans-jörgen-guntherin, joka korjaa ajotietokoneen näyttöjä, kun pikselit alkavat kadota.
(Uusiahan ei saa enää mistään...)
Onko tästä hans-jörgenistä saatavilla yhteystietoja ja mitä korjaus maksoi?
(Priva tai julkinen yhteydenotto.)
Mulla on näyttö niin huono, että iso osa informaatiosta on lukukelvotonta päivänvalossa ajettaessa ja pimeässäkin puuttuu vaakasuora keskilinja...
Edit: Kaverin oikea nimi on Guido Kulka ja korjailee puoliammattimaisesti työn ohessa kaikkea autoelektroniikkaa. Voit kirjoitella englanniksi.
Erinomainen roadtrip tiedossa - autot tykkää kun niillä ajetaan, puhumattakaan kuskista!Last edited by jx166; 03-07-2015, 21:55.
Leave a comment:
-
-
Joku on kuulema löytänyt Saksasta jonkun hans-jörgen-guntherin, joka korjaa ajotietokoneen näyttöjä, kun pikselit alkavat kadota.
(Uusiahan ei saa enää mistään...)
Onko tästä hans-jörgenistä saatavilla yhteystietoja ja mitä korjaus maksoi?
(Priva tai julkinen yhteydenotto.)
Mulla on näyttö niin huono, että iso osa informaatiosta on lukukelvotonta päivänvalossa ajettaessa ja pimeässäkin puuttuu vaakasuora keskilinja...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostAhaa. Nyt kun tarkemmin muistelen niin saatan muistaa joskus lukeneeni jostakin että kyseessä olisi ns. "nordland" varuste.
Joka tapauksessa itse olen hankkinut retrofit sarjan eräältä sveitsiläiseltä kasiharrastajalta, joka niitä myy, ja siihen settiin kuuluu myös se neliasentoinen valokytkin ja siinä on sweden teksti siinä kytkimessä.
Hoidin tuon laittamalla tykimmät parkit (oma tuonti). Anteeksi mainostus, mutta eipä oo posliinit kiukutelleet eikä enää vastaantulijat vilkuttele. Toisaalta olihan se kiva saada edes senverran huomiota osakseen...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostMulla oli juurikin noin siinä suomi kasissa. Kun nosti luukku lamput ylös niin ne himmeni.
Joka tapauksessa itse olen hankkinut retrofit sarjan eräältä sveitsiläiseltä kasiharrastajalta, joka niitä myy, ja siihen settiin kuuluu myös se neliasentoinen valokytkin ja siinä on sweden teksti siinä kytkimessä.Last edited by mikae34; 15-06-2015, 20:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikae34 View PostPuskurissa on parkit/päiväajovalot toisessa umpiossa ja väläytys/lisäpitkät toisessa. Lisäksi vilkut sivulla. Usa malleissa vielä vilkkujen takareunoissa äärivalot. Euro autoissa käsittääkseni nuo lisäpitkät syttyvät pitkien kanssa automaattisesti. Muihin ne täytyy ilmeisesti koodata toimimaan (usa/japan) lisäksi nuo päiväajovalot eivät ole yleensä toiminnassa vaan ne pitää modata toimimaan. Ilmeisesti ainoastaan ruotsiin uutena myydyissä on ollut vakiona nuo päiväajovalot ja neliasentoinen "sweden" valokytkin jossa oma asento päiväajovaloille. Onhan se paljon kivempi kun päiväsaikaan ei tarvitse ajella valot ylhäällä rumentamassa auton ulkonäköä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostAuttakaas vähä tyhmää.
Pitäs m70 koneen banjopulttien ympärille kietasta sitä pianolankaa. Miten tämä tapahtuu vai onko joku parempi ratkaisu? Mistä saa pianolankaa?
Onko venakopan muttereille oikeaa momenttia? Kiristysjärjestys? Tarviiko venakopan tiivisteisiin liimaa missään kohtaa kuten m52:ssa?
Vinkkejä imusarjojen takaisin asennukseen ettei tarvi uudelleen purkaa?
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Varmistuslankaa pitäisi löytyä autotarvikeliikkeistä tai rautakaupasta. Pihdit myös.
Mutterit 10Nm kiinni ja itse kiristelin venokopan kannet ristiin. Itsellä tiivisteet varmistin tiivistesilikonilla sen takia kun ilman sitä ne jäivät tihkumaan öljyä ja piti purkaa uudelleen.
Imusarjan tiivisteet kunnolla puhtaiksi ja molemmille puolille tiivisteliimaa niin ei tule uutta imuvuotoa. M8 muttereille 24Nm ja ristiin kiristys kannen puolella. M6 imusarjan kiinnityspultit on taas sen 10Nm.Last edited by JTMD; 15-06-2015, 14:18.
Leave a comment:
-
-
Auttakaas vähä tyhmää.
Pitäs m70 koneen banjopulttien ympärille kietasta sitä pianolankaa. Miten tämä tapahtuu vai onko joku parempi ratkaisu? Mistä saa pianolankaa?
Onko venakopan muttereille oikeaa momenttia? Kiristysjärjestys? Tarviiko venakopan tiivisteisiin liimaa missään kohtaa kuten m52:ssa?
Vinkkejä imusarjojen takaisin asennukseen ettei tarvi uudelleen purkaa?
Leave a comment:
-
-
Puskurissa on parkit/päiväajovalot toisessa umpiossa ja väläytys/lisäpitkät toisessa. Lisäksi vilkut sivulla. Usa malleissa vielä vilkkujen takareunoissa äärivalot. Euro autoissa käsittääkseni nuo lisäpitkät syttyvät pitkien kanssa automaattisesti. Muihin ne täytyy ilmeisesti koodata toimimaan (usa/japan) lisäksi nuo päiväajovalot eivät ole yleensä toiminnassa vaan ne pitää modata toimimaan. Ilmeisesti ainoastaan ruotsiin uutena myydyissä on ollut vakiona nuo päiväajovalot ja neliasentoinen "sweden" valokytkin jossa oma asento päiväajovaloille. Onhan se paljon kivempi kun päiväsaikaan ei tarvitse ajella valot ylhäällä rumentamassa auton ulkonäköä.Last edited by mikae34; 14-06-2015, 14:38.
Leave a comment:
-
-
Mikä funktio noilla kahdella projektorilla on tuossa popup-valossa? :think
Leave a comment:
-
-
E31:nen on yks helpoimpia autoja retrofitata kunnolliset projektorit sinne orkkis umpioon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hepa View PostTäytyy viel kattoa että lasit on E hyväksytyt, katsastus ei kyl niistä mitään maininnut vaan siit kuviost.
Pitäiskö sen täyttää se automaattisesti kun etusäiliö alkaa olemaan tyhjä vai onko sille joku oma kytkin jossain. etusäiliössä ei ole korkkia joten täyttö tapahtuu ilmeisesti takapöntöstä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: