Menee tutkittavaksi ensi viikolla.
Nyt on Suomi-rundin vuoro. Pitää mennä näyttämään oikeaa moottoria 1964½-malliselle Mustangille.
Bensapumppuongelma ratkesi halvalla.
Saksassa korjaamolla luulivat, että pumput ovat molemmin puolin autoa, vaikka molemmat pumput ovatkin oikealla puolella samassa modulissa rinnakkain. Saksassa eivät avanneet kumpaakaan puolta, kun ei ollut tiivisteitä, joten näkemättä jäi.
Hupi Autosa kundit purkivat oikean puolen ja kun näin laskun, olo helpottui. Vika oli korjattu vaihtamalla koppuraksi kovettunut bensaletku (joka oli pullahtanut irti Espanjan helteessä, yli +40 astetta) kavereineen uusiin, kimmoisiin letkuihin. Hinta: irtoeuroja letkusta ja työt päälle. Työn määrää en tiedä, kun laskussa oli vain kokonaistyöaika sisältäen öljynvaihdon ja bensatankin huohotussysteemin rassausta yms. tilattua tarkastelua.
Taas on huolettomampaa ajella kohti lauantain miittiä.
Khyyllä siellä kaks pumppua on ja niinku arvelit niin molemmat on juurikin oikean takapenkin alla rinnakkain samassa tankkivarusteessa. Osa tulee kokonaisena molemmat pumput jos sen orkkis osana ostat.
E31 ja bensapumput vm 1991.
Eurotourilla mulla meni vasen lohko mykäksi, kun vasemmisto ei saanut juotavaa.
Saksassa paikansivat vian vasemman takapenkin alla olevaan bensapumppuun ja siiten haaroittivat oikealta tulevan letkun molemmille lohkoille. Kuulostaa järkevältä, mutta kun kaikkien RealOem ja Bemarinomien sivujen jne. mukaan vasemman takapenkin alla ei ole kuin koho ja tasausyksikkö (tms).
Osaako joku kokemuksesta sanoa, että miten nämä E31:n polttoainesyötöt on oikeasti rakennettu vuonna 1991?
Onko autossa kaksi bensapumppua, ja jos on, niin missä?
Jos on vain yksi pumppu haaroitettuna, niin miten vasen lohko voi jäädä ilman bensaa yhtä nopeasti kuin napsautan sormiani?
Vai ovatko molemmat pumput oikealla puolella rinnakkain?
(Mun retken aikana vasuri meni mykäksi ja oikeiston pumppu jaettiin molemmile puoliskoille Y-kappaleella.)
Kun ei osaa tai tiedä, niin pitää kysellä...
Aikaisemmin oli puhetta tuosta valokuvion kääntämisestä. Omassa en ainakaan löytänyt / tajunnut mitään systeemiä, millä sen olisi voinut kääntää. Siinä polttimon edessä on vaan sellanen "metalliliuska", missä on pieni pykälä, joka muodostaa sen valokuvion.
Eli minun näkemyksen mukaan pitäisi vaihtaa koko osa nro. 1
Onkohan noita erillaisia? :think
Jostakin on levinnyt ihme uskomus että että siitä vivusta voi kääntää valokuvion. Ei voi. Vipu on sitä varten että saadaan valokuvion ojanpuoleinen ylösnouseva "siippa" tasattua väliaikaisesti jos autolla ajetaan vääränkäisessä liikenteessä. Valokuvion voi vain vaihtaa vaihtamalla tuon osa nro 1 eli projektorin. Tai sitten pelleillä sen varjostinpellin kanssa, joka on siinä linssin ja heijastimen välissä. Oma mielipiteeni on että toi E31:sen muovinen projektori käytettynä ja halogeneilla poltettuna on aika kusinen. Mielummin sinne retrofittaa uuden bi-xenon-projektorin.
Leave a comment: