Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    Nyt on kamat läjässä. Tarvitsin suuttimien O-renkaat tänään niin en niitä tarvittavaa määrää saanut. Kaikki paikat myi eioota. Meni toistaiseksi läjään vanhoilla, mutta näyttäs että ei vuoda. Täytyy ne jossainvaiheessa kuitenkin vaihtaa kun olivat vähän sen olosia.

    Vaihdoin DME:ille tarkoitetun lämpöanturin, mutta edelleen auto kuumana sammuu tai melkein sammuu startin jälkeen. Kylmänä startatessa kaikki toimii ja tyhjäkäynti ei heijjaa eikämitään muutakaan. Mitäs sitte? Olisko se EML anturiki tavinnu vaihtaa? perse
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      MouTinen ja Perlenbacherin suoritus näkyi jo tilillä . Wiljami kuitannut maksaneensa, muita odotellaan...:think
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • MouTine
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2011
        • 803
        • Pori

        No ni koittakaas vähän muut skarpata. Ei o koko kesää aikaa odotella osia.
        Nykyiset...
        '14 E500 Coupe

        Ollut joskus...
        '07 MB CL63 AMG
        '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
        '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
        '94 Audi A8 4.2i V8
        '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
        '92 BMW 850i 5.0i V12
        '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
        '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
        '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
        '77 Ford Capri 2.8i V6

        ...Ja pienet sille!

        Comment

        • Josunapalm
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 168
          • Lappeenranta

          Originally posted by JTMD View Post
          Vaihdoin DME:ille tarkoitetun lämpöanturin, mutta edelleen auto kuumana sammuu tai melkein sammuu startin jälkeen. Kylmänä startatessa kaikki toimii ja tyhjäkäynti ei heijjaa eikämitään muutakaan. Mitäs sitte? Olisko se EML anturiki tavinnu vaihtaa? perse
          Miulla tekee tuota samaa varmaan suunilleen jokatoisella startilla kuumana eli välillä lähtee ihan normaalisti. Lisäksi tekee tuota samaa kun parkkeeraa auton ja laittaa vaihteen pois päältä (automaatti). Kierrokset siis tippuu todella alas ja nousee heti takas ylös 2-3 kertaa jonka jälkeen tyhjäkäynti normalisoituu.

          Toi anturi on siis ilmeisesti osa 5 tai 7? Mikä toi 8 on?


          Viime viikolla kävin päästömittauksessa ja tuntuu rikkaalla käyvän. Voiko toi anturi aiheuttaa sen jos DME:t luulee koneen olevan kokoajan kylmä?

          Comment

          • jori
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1011
            • Vantaa

            Maksettu Lakulle osat, sori kun kesti mut tulin viime yönä pois Slovakiasta.

            Bongaus reissulta: Trencinin kaupungissa punainen 850 CSi Alpinan 19" vanteilla
            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              Josunapalm: eikö kannattais vetää piuhan päähän auto? Näkis parissa minuutissa onko se joku anturivika

              Comment

              • JTMD
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 834
                • Helsinki

                Originally posted by Josunapalm View Post
                Miulla tekee tuota samaa varmaan suunilleen jokatoisella startilla kuumana eli välillä lähtee ihan normaalisti. Lisäksi tekee tuota samaa kun parkkeeraa auton ja laittaa vaihteen pois päältä (automaatti). Kierrokset siis tippuu todella alas ja nousee heti takas ylös 2-3 kertaa jonka jälkeen tyhjäkäynti normalisoituu.

                Toi anturi on siis ilmeisesti osa 5 tai 7? Mikä toi 8 on?


                Viime viikolla kävin päästömittauksessa ja tuntuu rikkaalla käyvän. Voiko toi anturi aiheuttaa sen jos DME:t luulee koneen olevan kokoajan kylmä?
                Ymmärtääkseni näin: DME 5 , EML 7 ja 8 on mittariston lämpömittariille.
                -10 e93 325i
                -04 e46 320i
                -92 e31 850i 6speed
                -92 e30 325 cab
                -93 e36 M3
                -91 e36 325

                Comment

                • Josunapalm
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 168
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Josunapalm: eikö kannattais vetää piuhan päähän auto? Näkis parissa minuutissa onko se joku anturivika
                  Siis miulla on tollane joku halpis vikakoodinlukija. Se ei ainakaan näytä mitään koodeja mutta en kyllä luota siihen täysin. Varmaan pitänee käyttää luetuttamassa jossain missä on oikeet vehkeet.

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    Joo, esim. Dissillä ja uudemmasta mallista inpalla näkee aika hyvin noita antureita, tarkan lukeman mitä lämpötilaa anturi näyttää. Helppo todeta vika jos lukema ei ole järkevä. Kannattaa käyttää jollain foorumilaisella tosiaan kellä on noi bemariin tarkoitetut pelit ja vehkeet.

                    Comment

                    • Josunapalm
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 168
                      • Lappeenranta

                      Pitänee tehdä niin. Toi lämpötila-anturi taitaa olla ainut asia mikä on yhteistä molemmille DME:lle ja täten saattaa vaikuttaa molempiin puoliskoihin.

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        Totta. Mutta eml-puolellakin se vika voi olla. Onko sulla ajonesto autossa?

                        Comment

                        • Josunapalm
                          Bimmer Rookie
                          • May 2008
                          • 168
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Perlenbacher View Post
                          Totta. Mutta eml-puolellakin se vika voi olla. Onko sulla ajonesto autossa?
                          Hmm, hyvä kysymys. Mistä ton tietää?

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Kuten sanottu, DISsiä kiinni ja tutkimaan.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Meinaan jos on ajonesto niin toimii inpa ilman ihmeempiä säätöjä, joka on käyntivian hakuun huomattavasti parempi kuin DIS. Tosin tuohon alkupään m70:iin saa myös skriptin että sitäkin voi tutkia inpalla.

                              Vai olisko Supalla vinkkiä miten näkis laajemmasti livedataa tuolla Dissillä, ite oon saanu näkymään vaan muutaman hassun anturitiedon.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Perlenbacher View Post
                                Meinaan jos on ajonesto niin toimii inpa ilman ihmeempiä säätöjä, joka on käyntivian hakuun huomattavasti parempi kuin DIS. Tosin tuohon alkupään m70:iin saa myös skriptin että sitäkin voi tutkia inpalla.

                                Vai olisko Supalla vinkkiä miten näkis laajemmasti livedataa tuolla Dissillä, ite oon saanu näkymään vaan muutaman hassun anturitiedon.
                                Eipä siitä sen ihmeemmin ulos saa, kuitenkin jo senverran vanhaa tekniikkaa.
                                Näkee sieltä kuitenkin mm. korjausarvot, lämpötilatiedot, ruiskutusajat (voi päätellä maffista jotain esim), tilatietoja ohjauksista jne.
                                Ei saa M70:seen inpa skriptiä, kyselyitä voi kyllä tehdä manuaalisesti toolsetillä jos on oikea prg.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎