Unohtakaa polttikset. Kävin koeajolla.
Vaikka auto on painava ja keli oli liukas, niin suorituskyky on tyrmäävä. i4M50 fullycharged oli hiljainen, miellyttävä, tarvittaessa raju, ennen kaikkea ajotuntuma oli loistava (liukkaallakin). Luistonesto pois ja autolla pystyi "pintakaasulla" ajamaan kuin takavetoa, sitten enemmän "kaasua" painaessa neliveto tuntui tulevan mukaan ja sitten oli menoa! Hieno auto kaikin puolin, hieman pienet takajalkatilat, muuten täysi 10.
Kävin m50 ajelmassa kanssa reilun tunnin ja n.30% patterista, takaisinpäin ajellessa ei 435 n57 oiken jaksanut innostaa. Paremmin toimii neliveto omasta mielestä kuin tuo vanha x-drive. Myös ohjaus oli varovaisen positiivinen yllätys, odotin jotain täysin tunnotonta. Hiljaisuus oikeastaan yllätti F3X korien pettymysten jälkeen. Käyttöpeliin äkkiseltään oikein mukava voimalinja, ja tosiaan suorituskyky aivan riittävä. Painokaan ei tuntunut haittaavan. Koeajoautossa oli normi m50 penkit, onneksi tilasin omaani m-penkit koska nuo vakiot ei itselle sopineet yhtään. Vaikka m-jakkaroihin ei sitä ilmastointia saa.
Yllättävän positiivinen kokemus kokonaisuutena tuolla lenkillä. Mutta näkee sitten kun oma saapuu kuinka nopeasti kyllästyy piuhoja vetelemään, mutta tällä kertaa omalle kohdalle helppo valinta ostaa m50 vs. m440i.
Tyhjentävästi sanottu. Kun sähkö puraisee, paluu ICE:een voi olla iso kynnys.
Niin tuo on ymmärrettävää että luullaan liikoja ja uskotaan myyjiä.
Ei taida olla sopiva laite myynti tykille mutta omaan ajo profiiliin se sopii.
Itse ajoin I4m50 viime viikolla ja ensimmäiset asiat oli hiljaisuus jo ennen moottori tietä. sisuta vanhahtava pelkkä mittarin muutos ei milestäni riitä.
Auto on hiljainen jopa hilaisempi kuin 530e ja moottori tiellä sitten veti hymyyn... ja paniikkiin kun tuli rekat vastaan peruuttaen. :think:think
Aikaisemmin oli -16 mallinen 420d niin huomattaasti mukavampi on tuo I4m50.
nyttemmin on 530e ja vaikea sanoakumpiparempi
itselle tulle fullycharged lisättynä joillakin kilkkeillä.
tuossa pari kk sitten ajoin uden 420i:n ja pelästyin että onko tuleva tuollainen ravistava melupesä oli tulossa... EI ONNEKSI
Last edited by My.Ai.Hu; 12-02-2022, 20:58.
Reason: kirjoitusvihreitä
Paljon siitäki kiinni mitä vertailee keskenää, aivan varmasti tuntuu hienolta laitteelta minkätahansa 18/20d/i:n jälkee, jos joku on ajanu vaikka alkupään f10 520d:tä ja jotai hyvin varusteltua 530/35d, puhumattakaa 550i niin erohan on ihan jäätävä, kaikkihan nää ns hinnat alkaen tekniikka versiot ovat täysin mauttomia ja hajuttomia.
Kun ajatte tätä m50 versiota niin eikös se olis lähes sama asia (vertailun kannalta) kun kävisitte vetää testiajot motarilla uudella m4:sella ?
Ei sillä haluisin itekki päästä testaa tällästä i4:sta
Joillekin on joillekin ei, sähköautojen myyntimäärät kasvaa kuitenkin sellaista vauhtia, että eihän tämä enää hevillä tämä sähköjuna pysähdy. Muille voimalinjoille on tietenkin paikkansa, vielä pitkään. Väitän silti, että jos pinkka, saatavuus ja käyttötarkoitus osuu kohdilleen, sähkö voittaa jatkossa kasvalla prosentilla, olettaen valinnan tehtävän koeajon perusteella.
Joillekin on joillekin ei, sähköautojen myyntimäärät kasvaa kuitenkin sellaista vauhtia, että eihän tämä enää hevillä tämä sähköjuna pysähdy. Muille voimalinjoille on tietenkin paikkansa, vielä pitkään. Väitän silti, että jos pinkka, saatavuus ja käyttötarkoitus osuu kohdilleen, sähkö voittaa jatkossa kasvalla prosentilla, olettaen valinnan tehtävän koeajon perusteella.
Toivottavasti myyntimäärät kasvaa rajusti jolloin tulee käytettyjä myös kiihtyvällä tahdilla myyntiin ja niiden hyvityshinnat painuu alas. Eiköhän näilläkin kaava ole noin 4vuotta ja -50%.
Valoista en osaa sanoa, mutta naurattaa tuossa vaan otsikko "A new comprehensive review of the BMW i4 M50" kun video oikeasti on reilu 15 minuuttia kaupunkiajoa.
Comment